کد خبر: ۱۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
در همایش سراسری مدیران تأمین‌اجتماعی انجام شد:
مدیران ستادی و مدیران بیمه و درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به‌همراه مدیران و روسای شرکت‌های تابعه این سازمان، در همایش دو روزه سراسری مدیران این سازمان که صبح روز شنبه ۲۰ اسفند ماه در تهران آغاز شد، با تشکیل سه کارگروه تخصصی به بررسی مهم‌ترین موضوعات مرتبط با فعالیت این سازمان در سه حوزه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی و امور سرمایه‌گذاری پرداختند.

بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های حوزه تأمین‌اجتماعی در سه کارگروه تخصصی

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛این همایش در مجموعه فرهنگی و ورزشی نگین غرب تهران، با شعار "تحول، عدالت و اعتماد، تأمین‌اجتماعی تراز انقلاب اسلامی" و با هدف همگرایی بیشتر برای ارائه خدمات بهتر و تدقیق راهبرد‌ها در حال برگزاری است.

معاون بیمه‌ای: گسترش پوشش بیمه‌ای از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است.

در حاشیه کارگروه‌های تخصصی این همایش، غلامحسین ستوده‌خو معاون بیمه‌‎ای سازمان تأمین‌اجتماعی درباره موضوعات مطرح شده در کارگروه بیمه‌ای همایش گفت: گسترش پوشش بیمه‌ای از مهمترین مأموریت‌ها و اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی است. برنامه اصلی حوزه بیمه‌ای این است که پوشش بیمه‌ای را هرچه بیشتر گسترش دهیم و در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی به‌گونه‌ای عمل کنیم که آحاد جامعه بتوانند از خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده کنند و طبیعتاً این موضوع، از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در کارگروه بیمه‌ای مورد تأکید قرار گرفت.
ستوده‌خو افزود: افرادی را که امکان قانونی استفاده از بیمه اجباری ندارند، تلاش می‌کنیم در قالب بیمه‌های غیراجباری تحت پوشش تأمین‌اجتماعی قرار گیرند. بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان از جمله اقدامات جدید و ارزنده سازمان در این حوزه است. کار ارزشمندی در این زمینه در حال انجام است و در کارگروه بیمه‌ای از همکاران حوزه بیمه‍ای استان‍‌ها خواستیم که تلاش کنند در سال آینده بتوانیم افراد بیشتری را در این قالب، به فهرست بیمه‌شدگان اضافه کنیم.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: براساس تفکرات و سیاست‌های مدیریت سازمان تأمین‌اجتماعی، برنامه‌های حوزه بیمه‌ای در زمینه وصول مطالبات و تقویت منابع در کارگروه بیمه‌ای همایش سراسری مدیران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تقویت و ارتقای بازرسی دفاتر قانونی و بازرسی کارگاهی از جمله اولویت‌هایی است که در این زمینه مورد توجه قرار خواهد گرفت. این بازرسی‌ها به منظور اجرای کامل‌تر تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی در قبال کارگران عزیز است.
وی ادامه داد: در حوزه مطالبات معوق و مطالبات جاری کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی نیز در این کارگروه با مدیران ستادی و استانی در مورد وصول به‌موقع مطالبات همفکری کردیم. در حوزه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیز اهتمام جدی و مأموریت اصلی سازمان که مورد تأکید مدیرعامل محترم سازمان نیز قرار دارد، این است که مستمری بازنشستگان بدون هیچ‌گونه تأخیری پرداخت شود. برنامه‌هایی نیز برای سال آینده داریم و در حوزه بیمه‌ای سازمان در زمینه افزایش بیمه‌شدگان، وصول مطالبات و ایفای تعهدات سازمان از همه ظرفیت‌ها و امکانات استفاده می‌کنیم.
ستوده‌خو از حضور فعال مدیران استانی در کارگروه بیمه‌ای همایش قدردانی کرد و گفت: مدیران استانی در این کارگروه به بحث و تبادل نظر در زمینه اجرای هرچه بهتر راهبرد‌های مدیریتی سازمان در حوزه بیمه‌ای پرداختند.

معاون درمان: صیانت مالی از بیمه‌شدگان، مهمترین راهبرد بخش درمان تأمین‌اجتماعی

دکتر مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این همایش درباره موضوعات مطرح شده در کارگروه درمان همایش گفت: صیانت مالی از بیمه‌شدگان در بخش سلامت و کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، مهم‌ترین راهبرد مدیریتی حوزه درمان سازمان است که در راهبرد‌های کلان سازمان مورد تأکید مدیرعامل محترم سازمان است. چالش‌های درونی و بیرونی حوزه درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در مسیر تحقق این راهبرد، در همایش سراسری مدیران و در کارگروه درمان مورد بررسی قرار گرفت.
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: در راستای اجرای هرچه بهتر راهبرد‌های کلان سازمان تأمین‌اجتماعی که توسط مدیرعامل سازمان ابلاغ شده، مدیران درمان استان‌های سراسر کشور در کارگروه تخصصی درمان به تبادل‌نظر درباره ظرفیت‌ها و مشکلات احتمالی در مسیر تحقق این راهبرد‌ها پرداختند و علاوه بر بررسی راهبرد‌های کلان حوزه درمان؛ چالش‌ها و مسائل این حوزه نیز در این کارگروه طرح و با همفکری مدیران ستادی و استانی بخش درمان مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر اسلامی افزود: چگونگی مواجهه مؤثر و همراهی با سیاست‌های کلان نظام سلامت و درمان کشور در بخش درمان تأمین‌اجتماعی و روش‌های بهره‌گیری از ظرفیت‌های هوشمندسازی در تسهیل شیوه‌های خدمت‌رسانی و حل چالش‌های بخش درمان نیز در کارگروه درمان مطرح شد.
وی ادامه داد: توسعه خدمات درمانی و چالش‌های مربوط به ساخت‌وساز و تأمین تجهیزات پزشکی نیز در کارگروه با مشارکت فعال مدیران درمان استان‌ها بررسی شد. کنترل مصارف و افزایش بازدهی دارایی‌ها نیز از دیگر راهبرد‌هایی بود که در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و استراتژی بخش درمان در زمینه کنترل هزینه‌ها مطرح شد و به بحث گذاشته شد. همچنین موضوعات مربوط به جذب و نگهداشت نیروی انسانی بخش درمان نیز در این کارگروه به بحث گذاشته شد و اقدامات اخیر سازمان در زمینه تبدیل وضعیت پزشکان و اصلاح نظام پرداخت به پزشکان تشریح شد.
معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: کارگروه درمان همایش سراسری مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی با حضور فعال و ارزشمند مدیران درمان استان‌ها و مدیران ستادی این حوزه برگزار شد و امیدواریم با تقویت همدلی و هم‌افزایی در حوزه درمان، شاهد ارتقای روزافزون خدمات در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی باشیم.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری: بررسی راهبرد‌های افزایش سهم حوزه اقتصادی در تأمین منابع

مصطفی سوری، معاون امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تامین‌اجتماعی نیز در حاشیه همایش سراسری مدیران، درباره محور‌های کلی مطرح شده در کارگروه پایداری منابع این همایش گفت: ۲۰ راهکار کلی از سوی اعضای محترم کارگروه پایداری منابع مطرح شده است که پس از اتمام همایش، مورد بررسی قرار گرفته و ناظر به آن‌ها برنامه عملیاتی برای سال ۱۴۰۲ تنظیم خواهد شد.
سوری، ضمن قدردانی از زحمات مدیران استانی و کادر اجرایی این همایش، درباره مطالب مطرح شده در کارگروه پایداری منابع گفت: در ابتدا درباره ابعاد کلی حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی و تأثیر و تأثر آن از و بر اقتصاد کشور گزارشی ارائه شد. سپس به مشکلات این سازمان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستگاه‌ها در حوزه اجتماعی و اقتصادی کشور و ابعاد چالش کسری نقدینگی به‌عنوان یکی از مشکلات اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی پرداختیم. درباره دلایل کسری نقدینگی هم بازدهی پایین حوزه سرمایه‌گذاری سازمان به‌عنوان یکی از دلایل عمده مطرح شده و چاره‌جویی برای آن در دستور کار کارگروه قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این مباحث با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در سال جاری و اسناد بالادستی مثل بودجه سالیانه کشور و بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: مطالب مورد بحث در کارگروه پایداری منابع ذیل دو راهبرد از ۸ راهبرد اصلی ابلاغی توسط مدیرعامل محترم سازمان تأمین‌اجتماعی یعنی «بهره‌وری و افزایش بازدهی دارایی‌ها» و «فسادستیزی و صیانت از اموال سازمان» مطرح شد و مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.
سوری ادامه داد: در کارگروه پایداری منابع ذیل این دو راهبرد سه مقوله «افزایش تولید» و «افزایش سودآوری شرکت‌ها» و «سرمایه‌گذاری برای افزایش سودآوری» را حول افزایش بهره‌وری و افزایش بازدهی دارایی‌ها مطرح و بررسی کردیم و در حوزه فسادستیزی هم همکاران محترم نکات مورد نظر خود را به نحو مبسوط مطرح کردند.
وی افزود: همچنین ناظر به تأکید مدیرعامل محترم مبنی بر اینکه باید بررسی کنیم قبل از دوره جدید مدیریتی سازمان تأمین‌اجتماعی چه وضعی داشتیم، در حال حاضر در کدام نقطه ایستاده‌ایم و چه برنامه‌ای برای آینده داریم و همچنین این موضوع که باید آسیب‌شناسی فعال داشته باشیم، اعضای کارگروه ارزیابی خود در این زمینه را مطرح کردند.
معاون امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی درباره راهکار‌های ارائه شده از سوی اعضای کارگروه برای عبور از مشکلات سازمان نیز گفت: به‌طور کلی مجموعه راهکار‌هایی که برای خروج از وضع موجود توسط اعضای محترم کارگروه ارائه شد، در ۲۰ محور کلی دسته‌بندی شد. اما نکته مهم‌تر این است که این راهکار‌ها باید مورد بررسی قرار گرفته و به آن‌ها وزن داده شود و دستور کار معاونت اقتصادی برای روز‌های پس از اتمام همایش هم این است که آثار جانبی این راهکار‌ها سنجیده و اولویت‌بندی شود و ناظر به آن‌ها برنامه عملیاتی برای سال ۱۴۰۲ تنظیم شود.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.