کد خبر: ۱۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
تامین سوخت، تکمیل ذخائر آب نیروگاه ها، افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب همچنین تدابیر لازم جهت تعبیه چادر‌های اسکان اضطراری در نشست خبری دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت.

برگزاری نشست خبری کمیته بحران ستاد هماهنگی سفر‌های نوروزی

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش :در این نشست که ظهر دوشنبه ۲۲ اسفند با حضور جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، منصور ملانوری دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی سفر‌های نوروزی با اشاره به اقدامات انجام شده جهت ارتقا کیفیت خدمت رسانی به ساکنان و گردشگران در ایام عید نوروز گفت: در حوزه تامین آب، شرکت آب و برق کیش ضمن افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید نسبت به نوسازی تجهیزات این مجموعه نیز اقدام کرده است و در حال حاضر نیروگاه‌های کیش توان تولید روزانه ۲۵ تا ۳۰ هزار متر مکعب آب را دارند.

منصور ملانوری اظهار داشت: با وجود این میزان تولید و ظرفیت ذخایر، تا پایان تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات به گردشگرانی که از نقاط مختلف کشور به جزیره سفر می‌کنند مشکلی نخواهیم داشت.

وی همچنین از افزایش ۷۵ درصدی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کیش خبر داد و افزود: با یک افزایش ۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی، ظرفیت کنونی جزیره در حوزه تصفیه فاضلاب ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب می‌باشد.

ملانوری پیک مصرف برق در ایام شلوغی نوروز را ۱۲۰ مگاوات عنوان کرد و با بیان این که در حال حاضر ظرفیت تولید در کیش، بیش از ۲۰۰ مگاوات است گفت: برای تامین برق مورد نیاز در ایام نوروز هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

دبیر کمیته بحران ستاد هماهنگی سفر‌های نوروزی عنوان کرد: سال گذشته یکی از معضلات ما تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها بود که امسال با اقدامات انجام شده و متصل شدن به خطوط گاز سراسری، نیروگاه‌ها در حال تکمیل ظرفیت ذخایر خود هستند.

به گفته منصور ملانوری، بستر سازی برای اطلاع رسانی موضوعات مختلف به گردشگران در بنادر چارک و آفتاب انجام شده است.

موضوعات مهمی از جمله ایجاد کمپ‌های اضطراری سرپوشیده با هدف اسکان گردشگران در مواقع بحران، تغییرات آب و هوایی و بارندگی، ایجاد امکان نصب ۴۰۰ چادر برای گردشگران در سالن نمایشگاه ها، راه اندازی بخش مانیتورینگ زلزله در کیش، آمادگی بیمارستان برای ارائه خدمات در مواقع بحران، اطلاع رسانی دقیق و صحیح مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل و صدا و سیمای مرکز کیش به گردشگران و ساکنان در مواقع بحرانی، شناسایی اماکن حادثه خیز و نصب تابلو‌های شنا ممنوع در مناطق نا امن در این نشست خبری مطرح شد.

گفتنی است تامین ارزاق عمومی و هماهنگی‌های لازم برای ورود خودرو‌های حمل اقلام مصرفی، افزایش تعداد شناور‌ها همچنین صیانت از محیط زیست جزیره، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.