کد خبر: ۱۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
خون‌ریزی ناگهانی و توصیه پزشکان:
جبران اشتباهات و البته رفتار تحسین برانگیز: این عبارات، خلاصه‌ای از عملکرد دیروز ژوزه مورایس بود.

پرسپولیس فینال فصل را به این یک نفر باخت!

مخاطب 24:وقتی ۱۷ روز قبل سپاهان سرحال و آماده در ورزشگاه نقش جهان بدترین شکست فصل خود را پذیرفته و برابر پرسپولیس در جام حذفی با نتیجه ۲-۴ مغلوب شد، ژوزه مورایس را بعد از بازی و در آستانه سوار شدن به اتوبوس حامل بازیکنان سپاهان ملاقات کردم. سرمربی پرتغالی و باتجربه این تیم برای احتمالا اولین بار در فوتبال ایران به شکل واقعی مغلوب حریف شده و در یک جنگ تاکتیکی بزرگ، مقابل جدی‌ترین رقیب فصل خود شکست خورده بود.

ژوزه مورایس پای سوار شدن به اتوبوس، تمایلی به مصاحبه رسمی نشان داده و تنها با چهره‌ای مستاصل و ناراحت، مدعی شد پرونده این شکست برایش تمام شده و دیگر به از دست دادن شانس قهرمانی در جام حذفی فکر نمی‌کند. اما همانجا نیز مشخص بود ژوزه مورایس تنها و تنها در سودای انتقام و برتری مقابل پرسپولیس در بازی حساس در لیگ برتر بوده و برای بازی حدود سه هفته بعد، از همان شب لحظه شماری می‌کرد.

عجیب اینجاست ژوزه مورایس پیش از بازی دیروز مقابل پرسپولیس، با خونریزی از ناحیه چشم مواجه شده بود و حتی این مسئله در چهره او نیز مشخص بود. احتمالا فکر کردن بیش از اندازه به تمامی ابعاد این دیدار حساس، نوعی تنش و عصبیت در ژوزه مورایس ایجاد کرده و باعث این حادثه غیرمنتظره شد و حتی پزشک نیز به او توصیه کرده بود حدالامکان از قرار گرفتن در موقعیت‌های تنش زا و عصبی کننده در بازی با پرسپولیس خودداری کند.

پس تقابل دشوار با قرمزپوشان در تهران با این حادثه عجیب برای ژوزه مورایس آغاز شد. نباید فراموش کرد پرسپولیس در این فصل تیمی پرمهره و پرستاره بوده و البته به علت درخشش فصول اخیر و قهرمانی‌های پیاپی، احتمالا از نظر ذهنیت و شخصیت قهرمانی و موفقیت، در شرایطی بهتر از سپاهان قرار داشته و مملو از بازیکنانی است که رقابت را در بازی‌های بزرگ را به خوبی بلد هستند.

نمایش تهاجمی و بالای سپاهان در نیمه اول بازی با پرسپولیس در اصفهان، احتمالا جدی‌ترین علت باخت سنگین آن‌ها بود. پس دیروز ژوزه مورایس مرکز میدان خود را شلوغ‌تر از مسابقه قبل کرده و دیگر و تا قبل از اخراج پریرا، بی مهابا به مدافعان کناری خود و به خصوص رامین رضاییان اجازه نفوذ نمی‌داد. اما در سمت دیگر، میلاد زکی پور به خوبی از فضای پشت سر دانیال بهره برده و چندین بار روی دروازه پرسپولسی خطرساز شد (حتی به ثمر رساندن یک گل سالم) و سرماخوردگی هنانوف، یکی از بدشانسی‌های بزرگ تیم یحیی در بازی دیروز بود.

سپاهان در مسابقه دیروز از همان ابتدا سعی بر مهار وینگر‌های پرسپولیس داشته و تقریبا و بر خلاف بازی قبل، اجازه خلق یک موقعیت خطرناک را نیز به محمد عمری و مهدی ترابی نداد. برتری عددی در میانه میدان در روز نه چندان خوب سرلک و کمال، باعث شد حتی در نیمه اول نیز سپاهان به وضوح تیم برتر زمین باشد و البته همه چیز نیز به سود زردپوشان پیش رفت.

بر خلاف بازی قبل، این بار محمد کریمی نیمکت نشین نبود و جالب اینجاست او هر دو گل سپاهان در این دیدار را به ثمر رساند که البته یکی نیز مردود شد. این بار رامین بر خلاف تقابل اصفهان اجازه نفوذ مکرر نداشت و در این شرایط، عجیب نیست این ستاره هجومی در نیمه دوم تعویض شده باشد. البته علی‌رغم ۱۰ نفره شدن رقیب نیز سپاهان فاصله‌ای تا کسب تساوی نداشت و اگر عدم تمرکز خط دفاعی پرسپولیس نبود، آن‌ها با تنها یک امتیاز تهران را به مقصد اصفهان ترک می‌کردند.

اما گل مهم و فراموش نشدنی محمد کریمی همه معادلات را به سود ژوزه مورایس و تیمش تغییر داد و آن‌ها از همین حالا قهرمان قطعی سال ۱۴۰۱ لقب گرفته اند. اما نکته اصلی در مورد این سرمربی پرتغالی، اتفاقاتی بود که بعد از بازی رخ داد. جشن مفصل و طولانی بازیکنان و هواداران سپاهان اتفاق عجیبی نیست و آن‌ها کری‌های ستاره‌های پرسپولیس در اصفهان را جبران کردند.

اما جالب اینجاست هیچ تصویری از ژوزه مورایس در این جشن ثبت نشده و سرمربی پرتغالی سپاهان ترجیح داد خیلی زود زمین را ترک کند. حتی اصرار امید نورافکن در میانه میدان نیز نظر ژوزه مورایس را عوض نکرد و او به سرعت راهی رختکن شد. این سرمربی باتجربه بعد از پایان مسابقه اوج رفتار حرفه‌ای خود را در نشست نشان داده و تاکید کرد این بازی نیز یک مسابقه مانند دیگر دیدار‌های تیمش در این فصل بوده و دلیلی برای جشن گرفتن زودهنگام نمی‌بیند.

همچنین او با رفتاری ستودنی و ستایش برانگیز، مدعی شد به احترام هواداران تیم رقیب و ناراحتی آنها، تمایلی به شرکت در جشن پیروزی نداشته و به این علت در بین آن تصاویر جذاب برای طرفداران سپاهان، غایب بوده است. قطعا این رفتار از انرژی منفی و حواشی اطراف سپاهان کم می‌کند و در همین ساعات اخیر و بعد از مسابقه، منش ژوزه مورایس حتی به شدت مورد تمجید هواداران تیم‌های رقیب نیز قرار گرفت.

اما نکته شگفت انگیز دیگر، تمجید ژوزه مورایس از عملکرد داوری این دیدار بود. گرچه قطعا گل سالم سپاهان مردود شد و این تصمیم حتی می‌توانست سرنوشت فصل را عوض کند، اما مورایس مدعی شد داوران نیز مانند بازیکنان و مربیان اشتباه می‌کنند و بروز چنین اتفاقاتی تا زمان ورود تکنولوژی بازبینی صحنه، امری طبیعی است.

ژوزه مورایس که به نظر توصیه‌های پزشک خود را جدی گرفته بود، دیروز از بروز هر گونه تنش جلوگیری کرده و در بهترین شرایط ممکن راهی اصفهان شد. مردی که در ماه‌های اخیر چه از نظر فنی و چه رفتاری تحسین اغلب هواداران فوتبال را برانگیخته و البته تیمش در مسیر رسیدن به یک افتخار بزرگ قرار دارد.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.