کد خبر: ۱۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
بروکر ارز دیجیتال بستری فوق‌العاده برای انجام معاملات در بازار‌های مالی است، بروکر تنها در بازار اقتصادی معنا ندارد بلکه در بازار املاک و مستغلات، بازار کالا، بازار هنر و… نیز وجود دارد.

مفهوم بروکر ارزدیجیتال به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

مخاطب 24:امروزه ارز‌های دیجیتال به یکی از مباحث کلیدی در عرصه سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند به گونه‌ای که این ارز‌ها با عناوین مختلف در بازار خودنمایی می‌کنند و به لحاظ دارا بودن تنوع افراد زیادی در این حوزه قدم گذاشته‌اند.

براساس این گزارش معاملات ارز دیجیتال بیشتر از هر زمان دیگری رشد کرده است و شما می‌توانید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید. بروکر ارز‌های دیجیتال، بستری عالی برای خرید و فروش ارز دیجیتال است که باید دقت کافی را به آن داشته باشید.

طبق این گزارش دو راه برای معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارد، با استفاده از یک صرافی و یا استفاده از یک بروکر. این دو با هم تفاوت‌هایی دارند که برای عموم مردم واضح نیستند.

بروکر یا کارگزاری یک شخص حقیقی یا حقوقی است که واسطه خرید و فروش به شمار می‌رود. بروکر‌ها در سیستم‌های تجاری مختلف مانند بورس اوراق بهادار، خرید و فروش نفت و فلزات گران‌بها، املاک و مستغلات و بسیاری بازار‌های دیگر مانند ارز دیجیتال فعالیت دارند.

بروکر تنها در بازار اقتصادی معنا ندارد بلکه در بازار املاک و مستغلات، بازار کالا، بازار هنر و… نیز وجود دارد. در دنیای اقتصاد، بروکر یک نهاد مالی غیربانکی است که وظیفه اعلان نرخ دارایی‌های در بازار را به مشتریان برعهده دارد، کارگزاران، اوردر‌های (سفارش‌های معاملاتی) مشتریان خود را از طریق تلفن، فکس و اینترنت دریافت کرده و از محل سپرده مشتری اقدام به اجرای دستورات (خرید یا فروش) می‌کنند و خود در کمیسیون انجام دستورات کسب درآمد می‌کند.

بروکر ارز دیجیتال که با نام اختصاری OTC شناخته می‌شود یک شبکه معاملاتی است که به کاربران خود از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن اجازه‌ی دسترسی می‌دهد. به این سیستم‌ها بازار فرابورس نیز گفته می‌شود. در این مجموعه‌ها نیز قیمت لحظه‌ای و قیمت‌های پیشنهادی رمزارز‌ها اعلام می‌شود و خرید و فروش‌ها بر اساس این قیمت‌ها انجام می‌گیرد.

بروکر‌های ارز دیجیتال درخواست‌های خرید و فروش کاربران را با یکدیگر با توجه به میزان دارایی آن‌ها جفت می‌کنند. فرایند خرید و فروش در این پلتفرم‌ها سریع‌تر و آسان‌تر از صرافی‌های متمرکز کریپتو انجام می‌شود. هر بروکر نرم افزاری خاص خود دارد که از طریق آن میتوان از قیمت‌ها مطلع شد و دستورات خرید و فروش را به بروکر منتقل کرد.

بروکر‌ها فروشنده‌ها و یا خریدارانی را که به تنهایی مقادیر خیلی زیادی ارز دیجیتال در اختیار دارند را پیدا می‌کند و آن‌ها را برای فروش جفت می‌کند. این فرآیند انعطاف‌پذیرتر، راحت‌تر و عموما سریع‌تر از صرافی اتفاق می‌افتد.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در بروکر ارز دیجیتال بدانید این است که نحوه ایجاد حساب در آن کمی با صرافی متفاوت است. بروکر ارز دیجیتال متاتریدر از نظر شرایط ثبت‌نام با صرافی‌هایی مانند بایننس تفاوت دارد؛ از همین رو شاهد هستیم که در بروکر ایرانی ارز دیجیتال نیز دقیقاً همین مراحل بررسی می‌شود. به‌طورکلی ثبت‌نام در صرافی سریع‌تر صورت می‌گیرد و برای احراز هویت نیز مدارک کمتری نیاز خواهید داشت.

از آنجا که بروکر ارز دیجیتال زیر نظر نهاد‌های قانونی مختلف کار می‌کند، مدارک بیشتری برای احراز هویت از شما می‌خواهد. در برخی از موارد دیده شده است مدارکی مانند قبض یا اجاره‌نامه دریافت شده است که البته هر بروکر قوانین خاص خود را در این زمینه دارد. بروکر‌های معتبر ارز دیجیتال با انجام این کار سعی می‌کنند بهترین خدمات ممکن را برای کاربران خود ارائه دهند. این موضوع را از یاد نبرید که بروکر ارز دیجیتال می‌تواند امکان معاملات رمزارز‌های مختلف را برای شما فراهم کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد صرافی و بروکر ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند که یکی از آن‌ها در نحوه برداشت یا واریز به حساب است.

بروکر ارز دیجیتال بستری فوق‌العاده برای انجام معاملات در بازار‌های مالی است. با توجه به گسترش روزافزون ارز‌های دیجیتال، بسیاری از بروکر‌ها نیز وارد این بخش شدند و عرضه انواع ارز‌های دیجیتال را آغاز کردند. در این میان شاهد هستیم که صرافی‌ها نیز شرایط خوبی را برای معاملات در این قسمت به وجود آورده‌اند. گفتنی است این دو مورد تفاوت‌های مختلفی با یکدیگر دارند که هرکدام از آن‌ها را باید جدی بگیرید. بررسی‌ها این موضوع را اثبات می‌کند که بروکر ارز دیجیتال می‌تواند شرایط امنی را برای شما فراهم کند تا بهترین معاملات خود را در این بستر انجام دهید.

 
برچسب ها: ارزدیجیتال
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.