کد خبر: ۱۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
نایب‌رئیس مجلس در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۸ پروژه تأمین‌اجتماعی:
دکتر نیک‌زاد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۷۸ پروژه درمانی و بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی سراسر کشور که در آستانه سالروز میلاد مسعود منجی عالم بشریت و با حضور جمعی از مسئولان کشوری در محل بیمارستان نوبنیاد هدایت تهران و به‌صورت برخط در ارتباط با ۲۳ استان برگزار شد، گفت: قرار بر این است امروز ۷۸ طرح به ارزش ۳۹۰۰ میلیارد تومان عمدتاَ در مناطق محروم به بهره‌برداری برسد و جا دارد به مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی تبریک بگوییم چراکه هر حرکت عدالت‌محوری جای قدردانی دارد.

تأمین‌اجتماعی در تحقق عدالت اجتماعی و رضایت عمومی نقش کلیدی دارد

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام عصر (عج) گفت: بسط عدالت، یکی از مهم‌ترین اهداف قیام حضرت حجت (عج) است و برقراری عدالت در همه زمینه‌ها، وظیفه قطعیِ نظام اسلامی است. اینکه رهبر حکیم انقلاب بار‌ها در زمینه «پیوست عدالت» برای بخشنامه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی تذکر داده‌اند، در همین راستا است.

وی افزود: قرار بر این است امروز ۷۸ طرح به ارزش ۳۹۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد و این قید آورده شده بود که این طرح‌ها عموماً در مناطق محروم هستند. برای این اتفاق جا دارد به مجموعه سازمان تأمین‌اجتماعی تبریک بگوییم چرا که هر حرکت عدالت‌محوری جای قدردانی دارد. حقیقت این است که این سازمان نقش کلیدی در تحقق عدالت اجتماعی و رضایت عمومی دارد. بر اساس آخرین آماری که بنده در اختیار دارم تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ میلیون بیمه‌شده، چهار میلیون مستمری‌بگیر و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه و در مجموع حدود ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان قرار دارند.
نایب‌رئیس مجلس تأکید کرد: حقوق کسانی که حق بیمه می‌پردازند باید رعایت شود. برخی شهر‌هایی که به تعداد لازم بیمه‌پرداز دارند و حق بیمه و حق درمان از آن‌ها کسر می‌شود، فاقد درمانگاه تأمین‌اجتماعی هستند و این زیبنده بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی نیست که برای امور درمانی به تهران و مراکز استان‌ها مراجعه کنند.
نیک‌زاد افزود: کیفیت درمان در مراکز تأمین‌اجتماعی باید به حد استاندارد برسد. سازمان تأمین‌اجتماعی یک نهاد عمومیِ غیردولتی ِ بین نسلی است و سازمان متعهد است که ثروت را از یک نسل به نسل دیگر منتقل کند؛ بنابراین در این راستا نقش شستا بسیار مهم است، زیرا شستا هم باید سرمایه‌گذاری خود را عادلانه کند و چتر خود را در همه کشور به نسبت مناسب تقسیم کند و هم باید با شایسته‌سالاری ثروت این شرکت‌ها را حفظ و ارتقا دهد.
نایب‌رئیس مجلس همچنین گفت: مسئله بدهی‌های دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی موضوع مهمی است. به هر حال نمی‌شود سازمان را به بیمه‌کردن اقشار خاص و انجام برخی تعهدات الزام کرد، اما سهم دولت را نپرداخت. مجلس یازدهم گام‌های مهمی در این زمینه برداشته و در هر سال اعداد و ارقام خوبی در قانون بودجه تصویب شده و دولت مکلف شده است بخشی از بدهی‌های خود را به سازمان پرداخت کند که در همین راستا در سال ۱۴۰۰ مصوب شد دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را پرداخت کند و همچنین در سال ۱۴۰۱ نیز مصوب شده بود حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها را تسویه کند و البته برای سال ۱۴۰۲ هم تصویب شده است تا دولت حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود به تأمین‌اجتماعی را تسویه کند.
عضو هیأت‌رئیسه مجلس تاکید کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی نیز باید رابطه خود با کارگاه‌ها را اصلاح کند. سازمان هم حافظ منافع کارگر است و هم حافظ منافع کارفرما، اما باید مناسبات خود را به نحوی تعیین کند که کمک‌کننده تولید باشد؛ لذا پیشنهادم برای این کار هم استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات است و باید تلاش کنید تا مقررات دست و پاگیر اصلاح شوند تا روند اجرای کار‌ها تسهیل شود.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت title
برنارد هیل بازیگر سینما که بیشتر برای بازی در فیلم‌های تایتانیک و ارباب حلقه‌ها شناخته شده بود در سن ۷۹ سالگی درگذشت.
کیک تولد سعید حدادیان title
عکسی از تولد حاج سعید حدادیان مداح اهل بیت (ع) را مشاهده می‌کنید.
دختر می خواهی بخری یا پسر؟ title
پسر حدود ۵۰‌میلیون تومان، دختر حدود ۷۰ تا ۸۰‌میلیون تومان. قیمت کودک و نوزاد خیلی متفاوت است. نوزاد‌ها از کودکان گران‌تر هستند؛ آن هم اگر نوزاد دختر باشد. خرید و فروش نوزاد می‌کنند؛ آن هم به‌طور حرفه‌ای. چت می‌کنند و شماره می‌دهند، ارسال چند تا عکس، واریز پول و در آخر تحویل نوزاد.
افعی تهران به معلم‌ها نیش زد و توقیف شد! title
در پی توهین به شأن و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت در یکی از سکانس‌های سریال «افعی تهران» برای عوامل ساخت آن پرونده قضایی تشکیل شد.
آتش سوزی در خیابان لاله زار! title
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حریق در خیابان لاله‌زار اعلام کرد
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.