کد خبر: ۱۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
جواد طلسچی یکتا پس از بازگشت به ایران با تأسیس کلینیک مددکاری اجتماعی معراج با مجوز سازمان بهزیستی کشور به طور مستقیم و میدانی به امور تخصصی مددکاری اجتماعی و مقابله با آسیب های اجتماعی پرداختند.

آشنایی با جواد طلسچی یکتا؛ مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان

مخاطب24- جواد طلسچی یکتا پس از بازگشت به ایران با تأسیس کلینیک مددکاری اجتماعی معراج با مجوز سازمان بهزیستی کشور به طور مستقیم و میدانی به امور تخصصی مددکاری اجتماعی عمدتاً در شاخه های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و نیز فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست سازمان بهزیستی و همچنین اجرای طرح های مختلف در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی پرداختند.

جواد طلسچی یکتا، متولد ۲۰/۷/۱۳۵۷ ساکن شهرستان بندرانزلی، در سال ۱۳۸۱ بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از رشته مددکاری اجتماعی، در قالب خدمت سربازی بعنوان لیسانس وظیفه مسئول بنداطفال زندان بندرانزلی شد و به مدت دو سال مددکار اجتماعی زندان بندرانزلی بوده اند و تجارب بسیار مهمی در این دوران کسب نمودند.

    وی پس از اتمام دوره سربازی در کشور ارمنستان به تحصیل در رشته های تحصیلی موسیقی کلاسیک و نیز روانشناسی به شکل آکادمیک پرداختند.

تأسیس کلینیک مددکاری اجتماعی

پس از بازگشت به ایران با تأسیس کلینیک مددکاری اجتماعی معراج با مجوز سازمان بهزیستی به طور مستقیم و میدانی به امور تخصصی مددکاری اجتماعی عمدتاً در شاخه های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و نیز فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست سازمان بهزیستی و همچنین اجرای طرح های مختلف در زمینه پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی پرداختند.

تأسیس وبسایت جامع مددکاری اجتماعی

از سال ۱۳۹۰ به موازات فعالیتهای عملیاتی و میدانی در حوزه مددکاری اجتماعی، پس از یک دوره شش ماهه نیازسنجی از وضعیت فضای رسانه ای و مجازی مددکاری اجتماعی کشور، در صدد تأسیس وبسایت جامع مددکاری اجتماعی برآمدند و لذا با همفکری تعدادی از دوستان و نزدیکان این حوزه، زیر ساخت های لازم جهت تأسیس و راه اندازی وبسایت رسمی مددکاری اجتماعی ایرانیان را ایجاد نمودند و در نهایت در سال ۱۳۹۲ به شکل رسمی این رسانه جامع را با گستره پوشش رسانه ای ملی و فراملی ایجاد نمودند.

کارزارهای رسانه ای، وبسایت انگلیسی

پس از مدت کمی با اجرای چند کارزار رسانه ای با موضوعات متنوع اجتماعی در سطح کشور کاملاَ شناخته شدند بطوری که روزانه چند صد آی پی مختلف این رسانه را رصد می نمودند. پس از مدتی با توجه به خلاء روابط بین المللی که در این رسانه احساس شد لذا زمینه های لازم جهت ایجاد بخش انگلیسی این وبسایت فراهم گردید و لذا وبسایت انگلیسی مددکاری اجتماعی ایرانیان نیز از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را با همراهی پایگاههای متعدد در شبکه های اجتماعی مختلف آغاز نمودند.

قابل به ذکر است بر اساس تصمیمات تیم تخصصی این رسانه (مددکاری اجتماعی ایرانیان) قرار بر ثبت مطالب و تولید محتوای اختصاصی این رسانه بصورت کتاب به شکل سالانه تحت عنوان کتاب سال پایگاه شد لذا تاکنون طی ۱۱ سال فعالیت این رسانه، تعداد ۵ کتاب از محتوای تخصصی آن به صورت سالانه به چاپ رسیده است که همگی کتابهای در کتابخانه ملی ایران ثبت گردیده اند.

تأسیس خانه و باشگاه تاب آوری ایرانیان

قابل به ذکر است باتوجه به اهمیت مبحث تاب آوری، به موازات پرداختن این رسانه به مطالب تخصصی مددکاری اجتماعی در حوزه های مختلف، لذا مطالعه و پژوهش در خصوص مبحث مهم و نوین تاب آوری در حوزه های مختلفی همچون زنان، کودکان و نوجوانان، مدرسه، بیماران خاص و سایر موضوعات در دستور کار این رسانه قرار گرفت. با سوق یافتن رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان به سمت و سوی تولید محتوای تخصصی در حوزه تاب آوری، برنامه ریزی هایی جهت ایجاد پایگاههای مستقل با کاربری متمرکز بر موضوعات تاب آوی در دستور کار تیم تخصصی این رسانه قرار گرفت لذا پایگاه تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان به شکل رسمی از سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از زیر شاخه های این رسانه (مددکاری اجتماعی ایرانیان) فعالیت خود را آغاز کرد و آقای جواد طلسچی یکتا از ان پس به عنوان مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان نیز در بین موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در حوزه اجتماعی و روانشناختی کشور شناخته شدند.

تأسیس باشگاه تاب آوری ایرانیان

دیری نپایید که با توجه به گستردگی فعالیتهای تخصصی در حوزه تاب آوری، به پیشنهاد ایشان باشگاه تاب آوری ایرانیان نیز به عنوان زیر شاخه مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران که یکی از زیر مجموعه های مهم رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان می باشد ایجاد گردید که عملاً فعالیت های قابل توجهی در عرصه آموزش در سطوح مختلف استانی تا کشوری در حوزه آموزش تاب آوری در کارنامه آن به ثبت رسیده است.

سوابق تدریس در کارگاههای تاب آوری

تدریس در کارگاههای آموزش تاب آوری توسط دکتر جواد طلسچی یکتا، برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، خوارزمی، علامه طباطبایی، دانشگاه گیلان و سازمان های مختلف از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در کارنامه ایشان و البته با مشارکت و مدیریت اجراییِ باشگاه تاب آوری ایرانیان به ثبت رسیده است.

تحصیلات تکمیلی

قابل به ذکر است ایشان با توجه به زمینه های تحصیلاتی در حوزه های مددکاری اجتماعی و سپس روانشناسی بالینی، علاقه وافری به موضوع کوچینگ داشتند لذا از سال ۱۳۹۷ به مطالعات راهبردی در این عرصه روی آوردند و در سال ۱۳۹۹ موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته مدیریت راهبردی و سازمانی کوچینگ(مدیریت کسب و کار) گردیدند.

مدیر ارزش آفرین کشور

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان در سال ۱۳۹۷ به واسطه کلیه تلاشها و فعالیتهای تخصصی چندین ساله در حوزه های مختلف مددکاری اجتماعی و تاب آوری، در نخستین جشنواره جایزه ملی آرمان برتر که در مورخ ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۷ در سالن شهید عضدی دانشگاه پیام نور برگزار شد، بعنوان مدیر ارزش آفرین کشور انتخاب شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

کتاب های منتشر شده

تاکنون تعداد هشت کتاب به همت ایشان منتشر گردیده است که تعداد پنج مورد از کتابها به همت ایشان از محتوای تخصصی رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان تهیه و گردآوری شده است و همچنین تعداد ۳ کتاب دیگر نیز شامل یک کتاب تألیفی با عنوان “کار عملی در مددکاری اجتماعی” و دو کتاب دیگر با عناوین موضوعی پروژه بین المللی تاب آوری و نیز کتاب راهنمای اقدام در تاب آوری، با مشارکت ایشان به عنوان یکی از دو مترجمین کتابهای مذکور بوده است.

همکاری با رسانه ها

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان طی سالهای اخیر با وبسایتها و خبرگزاری های مختلفی همکاری داشته است. ایشان ضمن همکاری با رسانه های متعدد در زمینه تهیه مصاحبه های خبری (در نقش مصاحبه شونده)، در زمینه تولید محتوای تخصصی در حوزه های مختلف اجتماعی، روانشناختی و تاب آوری نیز فعالیت های درخور توجهی داشته اند بطوریکه طی سالهای اخیر بیش از یکصد یادداشت و مقاله تخصصی از ایشان در رسانه های مختلف همچون مهر، ایسنا، ایرنا، سلامت نیوز، مرور و سایر رسانه ها منتشر شده است. دکتر جواد طلسچی یکتا گزارشگر رسمی خبرگزاری سلامت نیوز نیز می باشند.

آشنایی با جواد طلسچی یکتا؛ مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان

آشنایی با جواد طلسچی یکتا؛ مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان

برچسب ها: روانشناسی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یلدا فتوحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
6
دکتر طلیسچی از خوبان حوزه مددکاری ایران هستند و بسیار خوشحال شدم این خبر رو از طریق سایت قطره دیدم و به این خبرگزاری خوب رسیدم.
پاسخ ها
Razeghi
| Iran (Islamic Republic of)
با نظر شما کاملا موافقم، الگوی موفق از یک مددکار اجتماعی متواضع و بزرگ.
maryam sadeghi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
4
من از مددکاران بنیاد کودک هستم
اخیرا بهترین کارگاه آموزشی زندگی حرفه ای ام را با دکتر طلیسچی گرامی داشتیم و وقتی این لینک را دیدم با خوشحالی تمام پیگیر شدم. خدا را شکر می کنم که شما را داریم در عرصه مددکاری ایران
یحیایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
0
5
درود ...

ضمن آرزوی توفیق برای شما/ متاسفانه جو بسیار بدی در حوزه آموزش تاب آوری کشور حکمفرما شده است، عده ای با باندبازی و ارتباطات قصد رخنه بر همه حوزه های تاب آوری کشور را دارند که خدا را شکر می گویم به واسطه وجود افراد کاربلد و دلسوخته ای همچون شما عزیزدل راه این تمامیت خواهی ها مسدود شده و از انحصار در آمده است.

با تشکر از خانم دکتر فتوحی بابت اشتراک گذاری این لینک در گروه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

بدرود ...
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد title
با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.