به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه البرز:مدیرعامل به همراه رییس هیات مدیره از مدیریتهای ستادی روابط عمومی، حقوقی، مالی، سرمایه گذاری، حسابرسی، سرمایه انسانی و ساختمان و پشتیبانی در ساختمان ستادی و شعبه شریعتی و مدیریتهای فنی آتش سوزی، مسوولیت، مهندسی، بیمههای زندگی، خودرو، باربری، اتکایی، شورای فنی، معاونت فنی و مجتمع بیمهای کریمخان در ساختمان فنی شرکت، بازدید کرد.
بنا بر این گزارش، مدیر امور حقوقی با ارائه گزارشی از عملکرد این مدیریت گفت: از تاریخ اول آبان تمام پروندههای حقوقی به صورت اتوماسیون در سیستم ثبت میشود و پروندههای فیزیکی گذشته نیز در حال ثبت سیستمی است.
مدیر امور حقوقی همچنین گزارش داد: فرآیندهای این مدیریت مشکلاتی داشت که در حال رفع است و بسیاری از پروندههای باز حقوقی مختومه شده است. جذب رابطان حقوقی خاص هم در حال پیگیری و انجام است.
موسی رضایی، مدیرعامل نیز بر لزوم تشکیل ستاد دیات در شرکت تاکید کرد و گفت: الکترونیکی کردن پروندهها باید تسریع شود.
وی همچنین با اشاره به این که تعداد مطالبات جاری و تاریخ گذشته زیاد است بر لزوم تشکیل واحد وصول مطالبات که این مساله را به صورت مستمر پیگیری کند، تاکید کرد.
رضایی بر لزوم پرداخت به موقع کارمزد شبکه فروش تاکید کرد و گفت: وصول مطالبات وظیفه شرکت است و نباید پرداخت کارمزد نمایندگان به بهانه عدم وصول مطالبات دچار مشکل شود.
مدیرعامل با بیان این که بیمه البرز شرکت قوی و توانمندی است و در بسیاری از شاخصهای فنی و حرفهای از شرکتهای بیمه دیگر جلوتر است، گفت: منابع انسانی پویا و بانشاط نقطه قوت اصلی سازمانها است و کارکنان اگر دغدغه رفاه، سلامت و معیشت نداشته باشند، بر فعالیت حرفهای آنها نیز تاثیر مثبت میگذارد.
رضایی ادامه داد: دستمزد کارکنان بیمه البرز نیازمند بازنگری و حمایت بیشتری است. هیات مدیره علاوه بر این که نماینده سهامدار در شرکت است از طرفی دیگر نماینده کارکنان نزد سهامداران هم هست، لذا برای ارتقای سطح معیشت و رفاه کارکنان تلاش کنند.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از رفاه کارکنان، اظهار داشت: شرکت متعلق به کارکنان و سهامداران است و ما مدیران به طور موقت هستیم. مدیران باید مشکلات کارکنان تحت سرپرستی خود را حل کنند.
مدیرعامل درباره مبحث آموزش کارکنان و نمایندگان، تصریح کرد: واحد آموزش با معاونتهای فنی اعم از معاونت نوآوری و برنامه ریزی، بازاریابی و فروش و معاونت فنی تعامل سازنده داشته باشد و آموزش شعب و نمایندگان باید متناسب با پتانسیل بیمهای استانها نیازسنجی و طراحی شود. به عبارت دیگر، روش و ساختار آموزش باید اصلاح و یک سیاست کلی آموزش طراحی و اجرا شود.
مدیرعامل در بازدید از مدیریتهای فنی که توانسته اند سهم خوبی از بازار بیمهای کشور را به تفکیک رشتههای مختلف کسب کنند قدردانی و اعلام کرد: بیمه آتش سوزی بیمه البرز جزو باکیفیتترین بیمه نامههای آتش سوزی صنعت بیمه کشور است و تخصصیترین تحلیل ریسک در بیمههای آتش سوزی بیمه البرز صورت میگیرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه سهم بیمه باربری از سبد بیمهای کشور مطلوب است و به همین جهت هم در صدور و هم میزان حق بیمه تولیدی در این رشته در صنعت بیمه کشور رتبه اول را داریم.
وی درباره بیمههای مسوولیت نیز گفت: نسبت خسارت بیمههای مسوولیت صنعت بیمه به دلیل ارائه نرخهای غیرفنی بالاست، اما بیمه البرز نسبت خسارت پایینی در این رشته دارد که نشان دهنده شبکه فروش قدرتمند و حرفهای است.
مدیرعامل، سهم بیمه البرز از بازار در رشته مهندسی که ۱۲ درصد است را مناسب عنوان کرد و افزود: ما به دنبال پورتفو محوری و جذب پورتفوی به هر قیمتی نیستیم. در مجموع بیمه البرز در بسیاری از رشتهها جایگاه اول را در صنعت بیمه کشور دارد که قابل قدردانی است و صنعت بیمه باید به بیمه البرز افتخار کند که این امر مهم را رقم زده است.
مدیرعامل در بازدید از مدیریت خودرو، عنوان کرد: با توجه به دلسوزی بازنشستگان شرکت میتوانیم از این عزیزان در ارزیابی خسارت که قرار است توسط شرکت آینده آفرینان البرز صورت گیرد، بهره برد.
وی در بازدید از مدیریت بیمههای زندگی بر لزوم اتخاذ راهکارهایی برای توسعه بیمههای زندگی تاکید کرد و اظهار داشت: بیمههای زندگی از اولویتهای شرکت است و باید در چارچوبهای قانونی، راهکارهایی برای توسعه فروش در این رشته پیدا کنیم. در این راستا، اگر شبکه فروش طرح ویژهای برای افزایش فروش دارد، استقبال و حمایت میکنیم.
وی ادامه داد: باید مکملهای مستمری بازنشستگی را در بیمههای زندگی طراحی و به بیمه گزاران بزرگ ارائه دهیم تا کارکنان خود را به خرید بیمه عمر ترغیب سازند.