کد خبر: ۱۲۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

هدف گذاری ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال در GDP

وزیر ارتباطات گفت: هدف گذاری برای اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی تا سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰ درصد است.
هدف گذاری ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال در GDP

هدف گذاری ۱۰ درصدی اقتصاد دیجیتال در GDP

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران :عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: حوزه فناوری ارتباطات حوزه‌ای است که تمام جنبه‌های زندگی انسان را درگیر کرده و به سرعت به نفع مردم تحولات را ایجاد کرده است.

زارع پور ادامه داد: بحث اینترنت اشیا در حال رقم زدن انقلاب چهارم صنعتی در کشور است، در دولت سیزدهم با درک صحیحی از این مقوله حوزه اقتصاد دیجیتال به دقت پیگیری می‌شود، حوزه اقتصاد ارتباطات سه لایه دارد که لایه اول زیرساخت، لایه دوم پلتفرم و اپلیکیشن، لایه سوم هوشمندسازی است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: کارگروهی در این باره تشکیل شده و ۱۰ تن از اعضای هیئت دولت در کارگروه اقتصاد دیجیتال حضور دارند که بتوانند موانع اقتصاد دیجیتال را برطرف کرد. سهم اقتصاد دیجیتال از gdp در دولت قبل ۶.۶ بوده که در این مدت به ۷.۴ درصد رسیده و هدف گذاری تا سال ۱۴۰۴ به میزان ۱۰ درصد است.

هدف گذاری این است که تا پایان دولت سیزدهم، ۸۰ درصد خانوار ایرانی تحت پوشش فیبر نوری باشند.

وی گفت: یک اتفاق بزرگ دیگر که رخ داده پنجره واحد دولت هوشمند است، این پنجره یک اقدام بزرگ برای هوشمندسازی کشور است، ۹۳ درصد دستگاه‌های مشمول متصل شده و نزدیک به ۳۰۰۰ خدمت در این پنجره ارائه می‌شود. در این پنجره بسیاری از خدمات روزمره مانند خدمات بیمه‌ای، قضائی، انتظامی و بانکی به مردم ارائه می‌شود.

زارع پور خاطر نشان کرد: پنجره واحد هوشمند یک امکان برای دولت بوده و متأسفانه تا به امروز تنها یک بانک دولتی در این پنجره ارائه می‌شود، تمهیدات امنیتی نیز در این سامانه اندیشیده شده و باید خدمات بانکی، بانک‌های دولتی طبق قانون در این پنجره ارائه شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تا به امروز ۶ ماهواره پرتاب کرده و پایان سال یک ماهواره دیگر نیز پرتاب خواهیم کرد و این ماهواره‌ها توسعه زیادی در زیرساخت اینترنت اشیا در کشور خواهد داشت.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟ تعداد دانش آموزان اتباع در تهران چند نفر است؟
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تعداد معلمان شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی شهر تهران ۹۰ هزار نفر است گفت: امسال شرایط نیروی انسانی خیلی خوبی را داریم.
از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟ از خواص علمی پسته اطلاع دارید؟
پسته سرشار از انواع مواد مغذی است. از جمله خواص پسته می‌توان به کاهش وزن، سلامت روده، کنترل قند خون و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین پسته یک ماده اولیه خیلی پرکاربرد است که در پخت بسیاری از غذا‌ها کاربرد دارد. در این مطلب از دپارتمان تغذیه کلینیک سلامتی با ۹ مورد از خواص پسته برای سلامتی آشنا خواهید شد.
watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد watchOS ۱۱ با قابلیت‌های ویژه به‌صورت رسمی عرضه شد
شرکت اپل در کنفرانس WWDC۲۴ از سیستم عامل جدید ساعت‌های هوشمندش یعنی واچ او اس ۱۱ رونمایی کرد و حالا خیلی از کاربر‌ها می‌تونن نسخه بتای اونو روی اپل واچ‌شون امتحان کنن.
مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن مدارک لازم برای تمدید گواهینامه رانندگی، مراحل و هزینه آن
در گذشته گواهینامه‌های رانندگی ۵ سال اعتبار داشتند، ولی چند سالی است که اعتبار آنها ۱۰ساله شده است. در صورت اتمام اعتبار گواهینامه رانندگی باید برای تمدید آن اقدام کنید. زیرا گواهینامه تاریخ‌گذشته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم) صحنه معروف هارولد لوید در تاریخ سینما چگونه فیلمبرداری شد؟ (فیلم)
یکی از معروف‌ترین صحنه‌های تاریخ سینما آویزان شدن هارولد لوید از ساعت بالای برج است.
حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم) حرکات زن قصاب ایرانی توجه همه را به خود جلب کرد (فیلم)
فیلمی از یک قصاب زن ایرانی در فضای مجازی منتشر شد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد و با توجه به این که تعداد قلیلی از بانوان علاقه به کارکردن در این حوزه دارند او به عنوان اولین قصاب زن ایرانی در فضای مجازی معروف شد.
تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان تیتر رسانه‌های خارجی از اولین نشست خبری پزشکیان
پس از اولین نشست رئیس‌جمهور با خبرنگاران رسانه‌های آنلاین تیتر‌های مختلفی را منتشر کردند.
برگزیده
تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه تدابیر امنیتی شدید در آستانه افتتاحیه
نیرو‌های امنیتی بسیار زیادی در اطراف محل برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارند
المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا المپیکی ۱۵ ساله ایران با اسلحه ۲۰ هزار یورویی در جستجوی طلا
کوچکترین عضو کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌گوید همه تلاشش را می‌کند تا مدال طلای المپیک را بر گردن آویزد