کد خبر: ۱۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
معاون فنی بیمه ایران اعلام کرد:
احمد صفرزاده معاون فنی بیمه ایران اعلام کرد: ظرف ده روز آتی بازخرید ذخایر بیمه نامه‌های تمام عمر بیمه شدگان وزارت نیرو پرداخت می‌گردد.

مبالغ بازخرید بیمه نامه‌های تمام عمر بیمه شدگان تحت پوشش وزارت نیرو ظرف ده روز آینده پرداخت میشود

به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران :صفرزاده در خصوص تفاهم نامه بین شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و بیمه ایران خاطر نشان کرد: این تفاهم‌نامه در سال ۱۳۹۱ با پوشش بیمه‌های عمر (زمانی شامل خطر فوت و نقص عضو و بیمه تمام عمر) بیمه حوادث و مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان منعقد شد و مدت زمان اعتبار آن از اول تیرماه ۱۳۹۱ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ بود.
اما بعد از انقضای مدت ۱۰ سال، بر اساس درخواست بیمه گذار (شرکت‌های تابعه وزارت نیرو طرف قرارداد با بیمه ایران)، این تفاهم‌نامه به مدت ۶ ماه دیگر تمدید گردید، و تاریخ انقضای آن با صدور الحاقیه به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ تغییر یافت.
معاون فنی بیمه ایران در ادامه افزود: با توجه به شرایط عمومی بیمه نامه‌های تمام عمر، پس از انقضای مدت اعتبار دربیمه نامه، بیمه گذار میتواند در صورت در قید حیات بودن بیمه شده نسبت به بازخرید آن اقدام نماید، در این راستا، پس از اعلام بازخریدی از سوی بیمه گذار، بیمه ایران نسبت به محاسبه ذخیره ریاضی بیمه نامه‌های تمام عمر اقدام کرد، نکته قابل توجه در این محاسبات این است که، به استثنای بیمه تمام عمر بقیه پوشش‌های بیمه‌ای قرارداد شامل بیمه عمر زمانی، بیمه عمر حوادث و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان از نوع بیمه نامه‌های با حق بیمه استهلاکی بوده است بنحوی که با توجه به تعهد بیمه گر به جبران غرامت فوت یا نقص عضو بیمه شده در طول اعتبار بیمه چنانچه حتی خطر‌های یادشده محقق نشود حق بیمه‌های مزبور نیز بعنوان بهای خطر تحت پوشش فاقد ذخیره ریاضی می‌باشند
صفرزاده تاکید کرد: منظور از استهلاک در این دسته از بیمه نامه‌ها این است که وقتی بیمه‌نامه منقضی شود و حادثه‌ای برای بیمه شدگان نیافتد، حق بیمه‌ای هم قابل استرداد نیست، به استثنای بیمه نامه تمام عمرکه در آنجا ذخیره ریاضی ایجاد شده و بیمه گذار می‌تواند، آن را در پایان مدت اعتبار بیمه نامه بازخرید کند.
وی در خصوص شرایط بازخرید یا دریافت مستمری از محل این بیمه نامه اظهار داشت: در صورت موافقت بیمه گذار، می‌توان از محل این بیمه‌نامه ها، مستمری برای بیمه شده (که همان کارمند شرکت طرف قرارداد است)، برقرار کرد که این مستمری می‌تواند برای مدت محدود و یا بر حسب توافق برای مدت نامحدود تا زمان فوت بیمه شده باشد و حالت دیگر نیز ادامه پوشش بیمه نامه تمام عمر با تامین حق بیمه از محل ذخیره بیمه نامه است که در این صورت، ذخیره ریاضی بیمه شدگان بعنوان حق بیمه به حساب این بیمه نامه جدید منظور شده و حق بیمه‌ای از بیمه‌گذاران دریافت نمی‌گردد و در صورت فوت بیمه شده سرمایه بیمه عمر به استفاده کننده و وراث بیمه شده پرداخت می‌شود.
معاون فنی بیمه ایران تصریح کرد: با توجه به درخواست بازخرید از سوی بیمه گذار و همچنین تمدید مدت اعتبار بیمه نامه تا ۳۰اذر ماه سال جاری، ساز و کار‌های مورد نیاز از قبیل دریافت اطلاعات حساب شبای هر کدام از بیمه شدگان شرکت‌های تابعه وزارت نیرو فراهم شده و درسیستم بارگذاری گردید، اما با توجه به واریز با تاخیر حق بیمه چند ماه اخیر دوره تمدید بیمه نامه در ماه‌های مهر، آبان و آذر در دیماه به جهت ضرورت منظور نمودن حق بیمه‌های معوق پرداخت شده برای چهارماه موصوف، و امکان احتساب ذخایر این حق بیمه‌ها و به روز نمودن مبالغ ذخایر فرایند مربوطه کمی با تاخیر انجام شده که این مرحله نیز بهر حال انجام شده و تا ظرف ده روز با لحاظ حجم بالای تعداد بیمه نامه‌های مربوطه بتدریج مبلغ بازخریدی به حساب بیمه شدگان واریز خواهد شد.

 
برچسب ها: بیمه ایران
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دلیل سفید شدن مو‌ها چیست؟ title
از زمان‌های قدیم تا به امروز این باور وجود دارد که کندن مو‌های سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود، اما این فرضیه تا چه حد درست است.
سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد title
آذرنگ در صفحه شخصی خود نوشت: قرار نبود سعید آقاخانی از کوه بیفته و جا بمونه… تو مسیرِ کوه افتاد و مهره‌هایِ کمرِش آسیب جدی دید.
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.