کد خبر: ۱۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
پیش بینی می‌شود که بورس در صورت تحقق خبر خودرویی شورای رقابت بتواند روز سبزی را سپری کند که انتظار می‌رود این روند صعودی در گروه‌های کوچک با قدرت بهتری همراه باشد.

پیش بینی بورس ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

مخاطب۲۴،بورس تهران در آخرین روزهای هفته گذشته توانست خود را از روند ریزشی خارج کند و اکنون امیدها برای ادامه صعود افزایش یافته است. بورس امروز چگونه خواهد بود؟

 

 

 

به گزارش فردای اقتصاد، برای پیش بینی بورس باید ببینیم چه اتفاقاتی در بورس دیروز رخ داد و چه اتفاقاتی در بورس تاثیرگذار خواهد بود و سپس با توجه به مجموع این اتفاقات ببینیم چه چیزی در انتظار بورس امروز است.

بورس تهران در روز چهارشنبه، معاملات بسیار کم‌رمق و محتاطی را پشت سر گذاشت و نماگرها نیز در نهایت با یک بازدهی حداقلی کار خود را به پایان برسانند تا به نوعی همچنان شاهد ترکش‌های شوک اخیر به روند بازار سهام باشیم. شاخص کل بورس طی معاملات روز چهارشنبه، کار خود را با یک رشد تنها ۰.۰۴ درصدی به پایان رساند و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن که شرایط به نسبت بهتری را سپری می‌کرد، افزایش ۰.۳۱ درصدی را تجربه کرد. ارزش معاملات نیز با کاهش زیادی نسبت به چند وقت اخیر، عدد ۵۰۳۷ میلیارد تومان را به ثبت رساند و با وجود رنگ سبز در نماگرهای قیمتی، شاهد خروج پول ۳۲۰ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

 

حواشی ایجاد شده برای صنعت خودروسازی کشور طی دو هفته گذشته اثرات منفی بزرگی را بر کل بورس تهران گذاشت و موجب شد طی تنها سه روز عددی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه از سمت کدهای حقیقی از چرخه معاملات سهام خارج شود به طوری که حتی برگشت قیمت سهام از محدوده منفی نیز موجب توقف این خروج پول نشد و تنها سرعت آن را کاهش داد.

به قطع می‌توان یکی از دلایل اصلی ریزش بورس تهران طی دو هفته گذشته را به اختلاف نظرهای شورای رقابت در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا نسبت داد که موجب شد بخش عظیمی از خوش‌بینی ایجاد شده از روند اصلاحی سیاستگذاری اقتصادی به خصوص در صنعت خودرو از بین برود. اگرچه در این مدت نیز حمایت‌های بسیاری از صمت سازمان بورس و وزارت صمت برای عرضه خودرو در بورس کالا شکل گرفت اما نگرانی از احتمال تکرار چنین موضوعاتی موجب شد تا نه تنها صنعت خودروسازی بورس تهران بلکه تمامی صنایع دیگر نیز روزهای سرخی را تجربه کنند.

با این حال اما روز پنجشنبه خبری تایید نشده منتشر شد که می‌تواند به تغییر شرایط بازار کمک بسیاری کند. در این خبر ذکر شده که دستورالعمل جدید خودرویی شورای رقابت به اتفاق آرا به تصویب رسیده است و روز یکشنبه به صورت رسمی منتشر خواهد شد. این دستورالعمل چند بند را شامل می‌شود که خبرهای خوبی برای خودرویی‌ها دارد. در این خبر ذکر شده که قرار است قیمت کارخانه‌ای محصولات خودروسازان ۱۰ الی ۲۵ درصد افزایش یابد، با اضافه شدن چند تبصره‌ جدید عرضه خودروهای داخلی و وارداتی در بورس کالا ادامه می‌یابد و طبق نظر شورای هماهنگی و وعده وزارت صمت قرعه‌کشی خودرو از سال ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید. بنابراین بورس تهران روز یکشنبه نگاه ویژه‌ای به این موضوع خواهد داشت و اگر این دستورالعمل به صورت رسمی از سمت شورای رقابت منتشر شود، می‌توان انتظار داشت که موج تقاضای قابل قبولی در بازار شکل بگیرد

همانطور که در گزارش پیش بینی بورس روز چهارشنبه نیز اشاره شده بود، شاخص کل بورس پس از طی یک دوره نزولی و شکست حمایت‌های خود در محدوده ۱.۶ و ۱.۵۸ میلیون واحدی، حمایت مناسبی را در مرز ۱.۵۳ میلیون واحدی داشت که امروز با برخورد به آن واکنش مثبت نشان داد و با تغییر جهت به سمت بالا همراه شد. همانطور که در تصویر زیر نیز پیداست، شاخص کل بورس در محدوده ذکر شده از حمایت‌های مناسبی همچون حمایت استاتیک و داینامیک (خطوط سبز و آبی)، سقف ابر کومو و نسبت ۶۲ درصد فیبوناچی برخوردار است که همزمانی این دو به تشکیل یک حمایت قدرتمند منجر شده است. بنابراین انتظار می‌رود که این موضوع برای مدتی مانع از ریزش بازار شده و مسیر را صعودی کند.

بنابر نکات ذکر شده در بالا، پیش بینی می‌شود که بورس امروز در صورت تحقق خبر خودرویی شورای رقابت بتواند روز سبزی را سپری کند که انتظار می‌رود این روند صعودی در گروه‌های کوچک با قدرت بهتری همراه باشد.

منبع فردای اقتصاد

برچسب ها: بورس سرمایه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سانسور یکی از خالکوبی‌های امیر تتلو توسط خبرگزاری قوه قضائیه! title
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو ملقب به امیر تتلو به ریاست قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد. متهم مقصودلو در پایان این جلسه دادگاه گفت: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم.
ماجرای جالب اولین دیدار عاشقانه رضا داوودنژاد و همسرش غزل بدیعی title
رضا داوودنژاد در یک مصاحبه، خاطرات جالبی از آشنایی با همسرش تعریف کرده است.
حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه title
دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال تهران به دلیل شکایت از سوی فراجا در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافت.
اولین تصویر از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان title
تصویری تازه منتشر شده از ترانه علیدوستی پس از ترخیص از بیمارستان که در صفحه این بازیگر منتشر شده است را ببینید.
سردار آزمون با گل برگشت، گلزنی فوق‌العاده مقابل بولونیا | ویدیو title
سردار آزمون بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت چند دقیقه بعد از ورود به زمین در نیمه دوم بازی امشب رم و بولونیا موفق به گلزنی شد.
اولین تصاویر از ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان title
عکسی از حمید علیدوستی مربی سابق منتشر شده است که بر بالین دخترش ترانه حاضر شده است. مادر ترانه علی دوستی در یک ویدیویی از هواداران ترانه علی دوستی خواست تا برای این بازیگر زن سینما دعا کنند.
دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد title
تلگرام که با بیش‌از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود، امکان ارسال رمزارز تتر (USDT) را ازطریق بلاک‌چین TON برای کاربرانش فراهم کرده است.
برگزیده
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند title
در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.
رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی است title
رئیس جمهور گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.
استقبال نخست وزیر پاکستان از وزرا و هیات همراه رئیس جمهور title
استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از وزرا و مسئولین همراه رئیس جمهور در سفر به اسلام آباد را در این فیلم مشاهده می‌کنید.