کد خبر: ۱۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
دکتر مهدی اسلامی، معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی:

ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان قراردادی تصویب شد

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه عمق‌بخشی به خدمات درمانی و ارتقای کیفی و مستمر خدمات در بخش درمان مستقیم، اولویت راهبردی بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی است، از تصویب ضوابط و مقررات تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان همکار بخش درمان مستقیم این سازمان در هیات‌امنای سازمان تامین‌اجتماعی و صندوق‌های تابعه در روز شنبه یکم بهمن ماه خبر داد و افزود: در حوزه درمان غیرمستقیم و خرید خدمات نیز تلاش می‌کنیم با پرداخت بموقع مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد، کیفیت خدمات قابل ارائه به بیمه‌شدگان را ارتقاء دهیم.
ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان قراردادی تصویب شد

ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان قراردادی تصویب شد

به گزارش مخاطب ۲۴ به نقل از سازمان تامین اجتماعی ؛دکتر مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: ضوابط تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان همکار این سازمان و تثبیت وضعیت اشتغال آنان با پیگیری و تأکید مدیرعامل سازمان، به پیشنهاد معاونت درمان و همراهی همه ارکان سازمان به هیات‌امنا ارائه و به تصویب رسید که ان‌شاءالله نقش مؤثری در رفع دغدغه‌ها و تثبیت امنیت شغلی پزشکان در حال فعالیت در مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی خواهد داشت.

وی افزود: تبدیل وضعیت استخدامی پزشکان مراکز درمانی ملکی تأمین‌اجتماعی از سال ۹۴ به این سو انجام نشده بود و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته این موضوع در جلسه اخیر هیأت‌امنا که با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید. این مصوبه پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ به واحد‌های اجرایی این سازمان، به‌زودی اجرا می‌شود و جزییات آن نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تأمین‌اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان است و یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین خدمات این سازمان به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، تأمین و ارائه خدمات درمانی است، گفت: بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی هستند که حوزه درمان تأمین‌اجتماعی به این جامعه بزرگ خدمت‌رسانی می‌کند. بخش درمان تأمین‌اجتماعی، به‌نوعی ویترین خدمات این سازمان و اولین جایگاه خدمت‌رسانی به ذی‌نفعان است.


افزایش عمق خدمات درمانی در درمان مستقیم

وی افزود: در بخش درمان مستقیم حدود ۴۰۰ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی در حوزه درمان مستقیم به بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی می‌کنند و هدف اصلی و اولیه درمان تأمین‌اجتماعی این است که هرچه بیشتر بتوانیم عمق خدمات درمانی را افزایش دهیم و خدمات بیشتر و باکیفیت‌تری را به مردم ارائه دهیم و بیمه‌شدگان درمان بهتری دریافت کنند.


دکتر اسلامی همچنین گفت: در معاونت درمان از زمان شروع به کار در این دوره، چند محور اساسی برای فعالیت و خدمت به مردم را در دستور کار قرار داده‌ایم و همه محور‌های فعالیت ما در نهایت به این هدف ختم می‌شود که خدمت‌رسانی بهتری به بیمه‌شدگان داشته باشیم. قوه محرکه اصلی خدمت‌رسانی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی؛ پزشکان و کادر درمان هستند. پزشک و پرستار به‌عنوان مهمترین ارائه‌دهندگان خدمات درمانی نقش کلیدی در تحقق اهداف سازمان تأمین‌اجتماعی دارند. براین اساس از ابتدای دوره فعالیت، بهبود وضعیت استخدامی پزشکان را با جدیت پیگیری کردیم تا بتوانیم دغدغه تعداد بیشتری از پزشکان خدوم سازمان تأمین‌اجتماعی را که در اقصی نقاط کشور بدون ادعا و خالصانه و در قالب قراردادی درحال خدمت به مردم هستند، از نظر شرایط استخدامی حل کرده و انگیزه کار آنان در مراکز درمانی سازمان را ارتقاء دهیم که خوشبختانه با تصویب ضوابط تبدیل وضعیت پزشکان قراردادی در هیأت‌امنا، امیدواریم که دغدغه این قشر فرهیخته در زمینه امنیت شغلی رفع شود.

نظام پرداخت پزشکان در حال بازنگری و اصلاح است

دکتر اسلامی افزود: یکی از اصلاحاتی که ما با جدیت در بخش درمان تأمین‌اجتماعی پیگیری می‌کنیم مربوط به نظام پرداخت به پزشکان است. اعتقاد ما بر این است که اگر جزء حرفه‌ای درمان (ضریب کا) در کشور یکسان شود، بهترین دستاورد را برای درمان کشور به دنبال خواهد داشت و از جابجا شدن بیمار در بین مراکز درمانی جلوگیری می‌کند. می‌دانیم اعمال جراحی که در مراکز درمانی مختلف انجام می‌شود، از نظر حرفه‌ای تفاوتی ندارد که بخواهد جزء حرفه‌ای متفاوتی داشته باشد. در بحث نظام پرداخت پزشکان، سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تابع نظام پرداخت دولتی است. هدف و برنامه ما این است که تغییراتی در نظام پرداخت ایجاد شود که با توجه به محدودیت منابع تاحدامکان فاصله بین شرایط پرداختی پزشکان شاغل در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی با سایر مراکز به حداقل برسد که این کار می‌تواند باعث تقویت مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی باشد. برای تحقق این امر پیگیری فراوانی در حوزه درمان و سایر معاونت‌های سازمان انجام شده است و در این مسیر پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و گزارش آن نیز به مدیرعامل محترم سازمان ارائه شده است.


معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: بند ۹ سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری تأکید دارد که جزء فنی تعرفه‌ها باید یکسان شود درحالی‌که ما در حال حاضر تعرفه‌های متفاوتی در بخش‌های دولتی، خصوصی و بخش خیریه و غیردولتی داریم. شرایط ایده‌آل این است که همان‌طور که در سیاست‌های کلی سلامت تاکید شده، جزء فنی تعرفه‌ها یا همان ضریب کا یکسان شود؛ اما تا رسیدن به آن شرایط ایده‌آل و با درنظر داشتن محدودیت‌های موجود، تلاش داریم تا حد امکان فاصله تعرفه بین تأمین‌اجتماعی با سایر مراکز درمانی خصوصی و خیریه را براساس معیار عملکرد مراکز درمانی در تحقق استاندارد‌های درمانی، متعادل کنیم تا شرایط لازم برای پزشکان ایجاد شود و پایداری خدمات پزشکان در مراکز تأمین‌اجتماعی افزایش یابد.


دکتر اسلامی افزود: در کنار تبدیل وضعیت و اصلاح نظام پرداخت پزشکان، امکان به‌کارگیری مجدد پزشکان بازنشسته سازمان تأمین‌اجتماعی در مراکز درمانی سازمان را نیز پیگیری کردیم که خوشبختانه به نتیجه رسید و پزشکان بازنشسته در صورت تمایل می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی به کار ادامه دهند. پیگیری و اجرای ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه همکاران مراکز درمانی نیز یکی دیگر از اقدامات معاونت درمان در این دوره بود که خوشبختانه با حمایت مدیرعامل محترم و معاونان محترم سازمان اجرایی شد و امیدواریم برای کادر اداری مراکز درمانی نیز اجرایی شود.


وی پیگیری اجرای تعرفه خدمات پرستاری را یکی دیگر از اولویت‌های معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین رویکرد‌ها و اولویت‌های ما در حوزه درمان، یکپارچه‌سازی این حوزه است. اعتقاد داریم که بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی طبق قانون الزام که به‌نوعی اساسنامه درمان تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود، باید با یک رویه ثابت اداره شود. پیگیر هستیم که همه مراکز هیأت‌مدیره‌ای تحت پوشش معاونت درمان قرار بگیرند و در حال بررسی و مطالعه هستیم که چه روشی برای اداره مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی مناسب‌تر است. در این زمینه ۱۰ مرکز درمانی را انتخاب کرده‌ایم که به‌صورت آزمایشی با بودجه عملکردی اداره شوند و در ادامه اگر یکپارچه‌سازی درمان به نتیجه برسد از این الگو نیز می‌توانیم برای اداره مراکز درمانی استفاده کنیم.

مشارکت و همراهی جدی تأمین‌اجتماعی در طرح دارویار

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به مشارکت و همراهی جدی این سازمان در اجرای طرح دارویار گفت: بخش درمان غیرمستقیم، پاسخگوی بخش اعظم نیاز‌های درمانی بیمه‌شدگان است و لازم است از همراهی و همکاری پزشکان و مراکز درمانی، دارویی و تشخیصی دولتی و خصوصی که در این بخش و در زمینه تأمین و ارائه خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان با ما همکاری دارند، قدردانی کنم. در حوزه درمان غیرمستقیم و خرید خدمات تلاش می‌کنیم با پرداخت بموقع مطالبات پزشکان و مراکز طرف قرارداد، کیفیت خدمات قابل ارائه به بیمه‌شدگان را ارتقا دهیم.


دکتر اسلامی با اشاره به تشکیل بالغ بر ۲۶ هزار پرونده ناباروری در اجرای طرح جوانی جمعیت در سازمان تأمین‌اجتماعی، از تحقق ۹۷ درصدی نسخه الکترونیک در بخش ویزیت پزشکان و تحقق بیش از ۹۰ درصدی این طرح در مراکز پاراکلینیکی خبر داد و گفت: در درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی کار‌های ارزشمندی انجام شده است. تعداد مراجعان از ۵۴ میلیون ویزیت در شش ماهه اول سال قبل به ۶۵ میلیون ویزیت در شش ماهه اول سال جاری افزایش یافته که رشد حدود ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد و در بخش بستری، رشد ۱۲ درصدی و در اعمال جراحی نیز رشد ۳۰ درصدی داشته‌ایم.


وی توسعه و عمق‌بخشی خدمات بخش درمان و به‌ویژه بخش درمان مستقیم را از راهبرد‌های اصلی بخش درمان تأمین‌اجتماعی معرفی کرد و با اعلام ارتقای شیفت ۱۰ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی عمدتاً در مناطق کمتر برخوردار گفت: تأمین‌اجتماعی متعلق به بیمه‌شدگان است و ما امانتدار آنان هستیم. هرچه بتوانیم عمق تعهدات درمان را افزایش دهیم، آرامش‌خاطر بیمه‌شدگان افزایش خواهد داشت. بیشترین اطمینان خاطر برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی را بخش درمان ایجاد می‌کند. رویکرد و سیاست راهبردی ما در بخش درمان مستقیم افزایش عمق و کیفیت خدمات درمانی مراکز درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی است و در همین مسیر، برای نگهداشت پزشکان و کادر درمان باید بیشتر تلاش کنیم تا این اهداف محقق شوند. در کنار ارتقای عمق خدمات، توسعه افقی مراکز درمانی را نیز مدنظر داریم و امسال اعتبارات خوبی برای ایجاد، بهسازی و تجهیز مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی تخصیص یافته است.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
دل رسایی برای شنبه شور میزنه! دل رسایی برای شنبه شور میزنه!
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به اینکه ما الان مذاکرات غیرمستقیمی داریم و این مذاکرات در جریان است، نباید از درون کشور پیام ضعف مخابره شود.
ترامپ مزاحم تلفنی می‌شود؟ ترامپ مزاحم تلفنی می‌شود؟
کاخ سفید از اظهار نظر درباره تماس‌های خصوصی رئیس‌جمهور آمریکا یا وقوع این مکالمه خودداری کرد. مک‌مستر که با شبکه سی‌بی‌اس همکاری دارد، از اظهار نظر درباره این تماس خودداری کرد.
سهراب پاکزاد خیالت جمع را خواند! سهراب پاکزاد خیالت جمع را خواند!
خیالت جمع قطعه‌ای از سهراب پاکزاد خواننده پاپ است. موزیک ویدیوی این قطعه را می‌بینید و می‌شنوید.
علیرضا دبیر با دوبنده قرمز متخصص هوش مصنوعی! علیرضا دبیر با دوبنده قرمز متخصص هوش مصنوعی!
دبیر گفت: در هوش مصنوعی نزدیک به ۵۰۰ میلیارد هزینه کردیم!
پهپاد انتحاری جدید ایران با ۴۰۰۰ کیلومتر برد پهپاد انتحاری جدید ایران با ۴۰۰۰ کیلومتر برد
با وجود آنکه تصور می‌شود سلاح‌های ایران به صورت عمده تا ۲۵۰۰ کیلومتر است و باید برای رسیدن به برد بیشتر اصلاحات فنی ایجاد کرد، اما ایران شش ماه پیش یعنی پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، از یک پهپاد انتحاری رونمایی کرد که ۴۰۰۰ کیلومتر برد دارد و حالا توجهات به این پهپاد جلب شده است.
پرداخت خسارت زیان دیدگان در بیمه‌های اتومبیل منوط به دارا بودن معاینه فنی نیست پرداخت خسارت زیان دیدگان در بیمه‌های اتومبیل منوط به دارا بودن معاینه فنی نیست
بیمه مرکزی اعلام کرد: مطابق مقررات جاری، پرداخت خسارت زیان دیدگان در بیمه‌های اتومبیل منوط به دارا بودن معاینه فنی نیست و شرکت‌های بیمه مکلفند با رعایت سایر شرایط و مقررات نسبت به رسیدگی و پرداخت خسارت‌ها اقدام کنند
خواص بینظیر ادویه و چاشنی خوشمزه! خواص بینظیر ادویه و چاشنی خوشمزه!
سماق فقط یک ادویه خوش‌طعم نیست؛ این چاشنی سرشار از آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب و کاهنده قند و چربی خون است که می‌تواند سلامت بدن را تقویت کند.
برگزیده
حقوق جدید سربازان در سال ۱۴۰۴ اعلام شد حقوق جدید سربازان در سال ۱۴۰۴ اعلام شد
حقوق سربازان مجرد در مناطق عملیاتی، حداقل ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.
بانک‌ها سال ۱۴۰۳ چقدر وام دادند؟ بانک‌ها سال ۱۴۰۳ چقدر وام دادند؟
در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۷ هزار و ۶۶۴ همت تسهیلات پرداخت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱ هزار و ۸۹۶ همت معادل ۳۲.۹ درصد افزایش داشته است.
کالابرگ مرحله دوم دهک ۱ تا ۳ واریز شد کالابرگ مرحله دوم دهک ۱ تا ۳ واریز شد
سخنگوی طرح کالابرگ: سرپرستان خانوارِ حدود ۳۰ میلیون نفر از هموطنان از امروز می‌توانند با مراجعه به ۲۳۰ هزار فروشگاه از ۱۱ قلم محصول تعریف شده در طرح را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان برای هریک از اعضا خانواده خود خرید کنند.
صفحه خبر بالای تصاویر