کد خبر: ۱۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان بازدید از روند اجرای پروژه‌های شرکت بر تسریع و انجام کیفی این طرح‌ها تأکید کرد.

بازدید مدیر عامل فولاد مبارکه از روند پیشرفت طرح‌های توسعه

به گزارش مخاطب24به نقل از شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛در این بازدید محمدیاسر طیب‌نیا اظهار داشت: در شرایط اقتصاد رقابتی، بخشی از سود سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از فرایند تولید محصولات حاصل می‌شود، محصولاتی که با قیمت تمام‌شده کمتر، کیفیت و تنوع بیشتر و البته قابل‌عرضه به بازار‌های داخلی و جهانی تولید و روانه بازار می‌شوند.


وی در همین زمینه تصریح کرد: بخش قابل‌توجه دیگری از سود که برای ذی‌نفعان شرکت حاصل می‌شود مربوط به اجرای پروژه‌های توسعه سازمان و به‌طورکلی توسعه‌محوری شرکت است که در این فرایند، متولیان اجرای پروژه‌های توسعه می‌کوشند تا با همکاری و همدلی هرچه بیشتر، پروژه‌ها را در زمان مقرر و حتی زودتر از موعد تکمیل کنند و به بهره‌برداری برسانند. در چنین حالتی است که سازمان و در نهایت ذی‌نفعان نتیجه سرمایه‌گذاری خود را مشاهده خواهند کرد.


مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت هریک از پروژه‌های در دست اجرا و ضمن قدردانی از تلاش همه کارکنان شرکت‌های پیمانکار و همکاران فولاد مبارکه در بخش اجرای پروژه‌ها خاطرنشان کرد: تعریف، طراحی و اجرای هریک از این پروژه‌ها در شرکت در کامل‌تر شدن زنجیره تولید و پایداری شرکت نقش ارزنده‌ای دارد؛ ازاین‌رو باید در اجرای بهینه و سریع‌تر آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

تشریح روند اجرای پروژه‌های توسعه آهن‌سازی
مدیر اجرای پروژه‌های آهن‌سازی در گفتگو با خبرنگار فولاد در تشریح روند اجرای پروژه توسعه انباشت و برداشت گفت: این پروژه در حال حاضر به پیشرفت کلی بیش از ۶۰ درصد و پیشرفت اجرایی ۷۸ درصد رسیده است و مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در آن عبارت‌اند از: ریل‌گذاری جهت نصب ماشین ریکلایمر پارک شماره ۱ به‌طور کامل انجام شده است؛ ریل‌گذاری ماشین استاکر پارک شماره ۲ دارای پیشرفت ۹۵ درصدی است؛ فونداسیون‌های مربوط به ماشین استاکر، سیستم آب‌پاش پارک ۱ و نوار نقاله‌ها به پایان رسیده است؛ عملیات تسطیح پارک شماره ۲ دارای پیشرفت حدود ۸۶ درصد است؛ فعالیت‌های نصب و تنظیم مکانیکال نوار‌های نقاله ۴ و ۵ در حال انجام است.


رضا خادم کیمیائی خاطرنشان کرد: علی‌رغم مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، برخی از اقلام عمده پروژه، نظیر نوارنقاله‌ها، موتور، گیربکس‌ها، ویبرو فیدر‌ها و سیستم‌های توزین و سایر اقلام ضروری تأمین شده است.
وی در ادامه از پیشرفت ۲۵ درصدی نصب ماشین‌آلا

ت جدید انباشت و برداشت ناحیه آهن‌سازی خبر داد و گفت: به موازات انجام پروژه توسعه، نصب ماشین‌آلات جدید انباشت و برداشت ناحیه آهن‌سازی در پارک‌های انباشت و برداشت موجود و جدید (واحد شهید خرازی) در حال انجام است. پل‌ها و سازه‌های اصلی و چرخ‌های ماشین‌آلات و بخشی از پلتفرم‌های دسترسی نیز نصب شده و پیش‌مونتاژ و جوشکاری سازه‌ها در حال انجام است.


خادم کیمیائی در ادامه به روند اجرای پروژه کامیون ریز ناحیه آهن‌سازی اشاره کرد و در این باره افزود: در حال حاضر پروژه دارای پیشرفت کلی بیش از ۲۰ درصد است و مهم‌ترین فعالیت‌های انجام‌شده برای این بخش عبارت‌اند از: فاز مهندسی پروژه دارای پیشرفت ۹۲ درصد است؛ قرارداد‌های تأمین‌کنندگان اصلی و پیمانکاران دست دوم منعقد شده است؛ عملیات احداث و معماری اتاق برق پروژه دارای ۸۸ درصد پیشرفت است؛ نصب راه‌پله‌ها و دسترسی‌های مخازن ذخیره و اسکلت فلزی در حال انجام است.

تشریح روند اجرای پروژه احداث گمرک اختصاصی و گیت محصول فولاد مبارکه و رختکن و رستوران کمپ پیمانکاران


به گزارش خبرنگار فولاد، مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه نیز ضمن پاسخ‌گویی به سؤالات خبرنگار فولاد به تشریح روند اجرای پروژه احداث گمرک اختصاصی و گیت محصول فولاد مبارکه و رختکن و رستوران کمپ پیمانکاران پرداخت.


مهران سعیدی گفت: پروژه احداث گمرک اختصاصی و توسعه گیت محصول در زمینی به وسعت ۲۶ هکتار در سایت قراضه در مجاورت درب زرین‌شهر در دو فاز تعریف گردیده است. هدف از این پروژه حذف یا کاهش هزینه‌های انبارداری گمرک جمهوری اسلامی، کاهش یا حذف هزینه‌های دموراژ (عدم برگشت و تخلیه کانتینرها)، کاهش زمان ترخیص کالا، کاهش هزینه‌های حمل کانتینر‌ها از طریق حمل ریلی و دسترسی سریع و چابک به کالا‌های استراتژیک و موردنیاز بهره‌برداری و تولید است.


وی در خصوص مزایای اجرای این پروژه گفت: اجرای این پروژه می‌تواند تا بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان در سال کاهش هزینه و بازگشت سرمایه برای فولاد مبارکه در بر داشته باشد. همچنین ایجاد گمرک اختصاصی با این ظرفیت در مجموعه استان اصفهان به‌عنوان یکی از استان‌های صنعتی کشور، کمک شایانی به گسترش و رشد صنایع به‌ویژه فولاد خواهد کرد که بخشی از آن مقدمه تعریف مناطق آزاد تجاری در منطقه مرکزی ایران خواهد بود.


سعیدی اظهار داشت: فاز اول این پروژه در تاریخ ۱۸/۱۱/۱۴۰۰ با تحویل زمین شروع شد و پیش‌بینی می‌شود در پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد. در فاز اول، عملیات اجرایی احداث سوله‌های انبار سرپوشیده با متراژ تقریبی ۴ سوله ۸۵۰۰ مترمربعی درمجموع ۳۴۰۰۰ مترمربع و در حدود ۲۲۴۰ تن اسکلت فلزی، احداث ساختمان اداری گمرک، انبار انتظامات، سالن انتظار و ساختمان‌های باسکول گیت محصولات انجام خواهد شد.


تأمین ورق‌های اسکلت فلزی سوله‌ها و پوشش سقف‌ها، تجهیزات مکانیکی و الکتریکی این پروژه شامل سکو‌های بارانداز (DOCK LEVELER)، روشنایی سوله‌ها و کل محوطه بارانداز گمرک، سیستم نظارت تصویری محوطه، سیستم اعلام حریق انبارها، سیستم توزین ۶۰ تنی باسکول‌های گمرک و گیت محصول و تأمین تجهیزات برقی جهت نصب در پست‌های برق مهم‌ترین اقلام این پروژه هستند.


وی در توضیح فاز دوم این پروژه خاطرنشان کرد: فاز دوم این پروژه شامل انبار‌های بارانداز به‌صورت روباز و خط راه‌آهن در دست پیگیری و الحاق به این قرارداد است و اتمام آن برای سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی گردیده است.


به گفته مدیر اجرای پروژه‌های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه بر حسب ضرورت و توان فنی موجود و همچنین به‌منظور متمرکز ساختن و بهبود سرویس‌دهی به پیمانکاران در مجموعه کمپ پیمانکاران (کمپ لوکوموتیو)، احداث عملیات اجرایی پروژه رختکن و رستوران کمپ پیمانکاران به‌صورت دستور کار به این قرارداد ابلاغ گردیده است که عملیات اجرایی و تحویل زمین این پروژه نیز با زیربنای تقریبی ۷۲۰۰ مترمربع و در دوطبقه شامل رختکن با ظرفیت ۱۸۰۰ نفر در تاریخ ۲۰/۹/۱۴۰۱ آغاز شده است.


وی خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های بارز و شاخص این مجموعه می‌توان به استفاده از ورق‌های تولیدی فولاد مبارکه در طراحی و ساخت اسکلت فلزی آن با استفاده از سیستم متداول عرشه فولادی با اتصالات درختی- پیچی اشاره کرد. پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی این پروژه به‌صورت سفت‌کاری تا پایان فروردین ۱۴۰۲ پایان یابد.


سعیدی در بخش پایانی سخنان خود اعلام کرد: فاز نازک‌کاری و تکمیل کار‌های دسترسی و محوطه در دست تدوین اسناد و برگزاری مناقصه است.

 
برچسب ها: فولاد مبارکه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
مردمان سنگی در شهری سنگی در ایتالیا title
انسان‌هایی که به یکباره و توسط آتفشان شهر با گداخته‌های مذاب تبدیل به سنگ می‌شوند و به همان شکل در شهر می‌مانند و شهر تبدیل می‌شود به موزه‌ای از انسان‌های سنگ شده.
جزئیات عملیات تروریستی در مسکو/ عامل حمله تروریستی مسکو مشخص شد + فیلم title
در پی حمله حداقل سه نفر با لباس شبه نظامی به طبقه همکف یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو و تیراندازی با سلاح‌های خودکار به سمت حاضرین در این تالار و پرتاب نارنجک، بیش از 40 نفر کشته و حداقل یکصد نفر زخمی شده‌اند.
هایده و معین خواننده های مورد علاقه علی پروین و حسن روشن title
اسطوره پرسپولیسی‌ها در پاسخ به اینکه علاقه‌اش به صدای کدام خواننده است؟ بعد از اینکه حسن روشن نام معین را به زبان آورد، گفت: من صدای خانم هایده را دوست دارم و گوش می‌دهم!
کاوشگرِ استقامت محموله‌های حاوی سنگ و خاک مریخ را جمع آوری کرد + فیلم title
تصویری از محموله‌های حاوی سنگ و خاک در سطح مریخ که توسط کاوشگرِ استقامت انبار شده اند. این‌ محموله‌ها آماده میشوند تا با ماموریت بعدی ناسا، به زمین پرتاب شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه آغاز شد title
رای دهندگان روسی در شرق دور روسیه شامل «کامچاتکا»، «چوکوتکا» و سایر نواحی این منطقه ۸ صبح امروز (جمعه) به وقت محلی آرای خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه به صندوق رای انداختند.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتایج نهایی شمارش آرا انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور title
ستاد انتخابات کشور از صبح روز شنبه نتایج شمارش آرا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را برای اطلاع ملت شریف ایران اسلامی منتشر می‌کند که براساس آخرین اطلاعات دریافتی، این گزارش به روز رسانی می‌شود.
برگزیده
پیام نوروزی رهبر انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳ title
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.
اعلام ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی در نوروز title
ساعت فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ و لیالی قدر اعلام شد.
محدودیت بانکی برای کسانی که ارز مسافرتی گرفته‌اند و مسافرت نرفته‌اند title
بانک مرکزی اسامی خریداران ارز مسافرتی را که سهمیه ارز را تحویل گرفته، ولی بلیط‌شان را کنسل کرده‌اند، دریافت کرده است و بناست تغییرات مهمی در خدمات بانکی به این افراد اعمال شود. یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت ارز در ایام نزدیک به سال نو، در سال جاری و سنوات قبل، افزایش تقاضا در بازار ارز است که موجب تشدید دلالی و سوداگری هم می‌شود.
نتایج نهایی شمارش آرای نامزدهای شهر تهران ۱۰۰ نفر آخر ۱۰۰ رای هم نداشتند! + لیست کامل title
نتایج انتخابات مجلس شهر تهران ۱۴ نفر اول این فهرست، با کسب حدنصاب حداقل ۲۰ درصد آرای صحیح، در دور اول به مجلس راه می‌یابند و ۳۲ نفر بعدی برای تعیین ۱۶ نماینده دیگر این حوزه در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رقابت خواهند کرد.
نتانیاهو چه قولی داده بود به بایدن؟ title
اسکای نیوز عربی در گزارشی امروز از عدم تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خبر داد.