کد خبر: ۱۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
قهرمان سابق کشتی: حرف‌های عباس جدیدی، زخمی است که نباید دوباره تازه شود و از نو به آن بپردازند. شاید اگر ۲۰ سال پیش این‌ها را می‌گفت خریدار داشت، نه حالا.

خط قرمز مردم، رسول خادم

مخاطب۲۴، صحبت‌های حاشیه‌ساز عباس جدیدی قهرمان سابق جهان و دارنده مدال نقره المپیک علیه منصور برزگر، برادران خادم و علیرضا حیدری، بازتاب وسیعی در جامعه کشتی داشت. سرمربی وقت تیم ملی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و حیدری پاسخ او را دادند، اما جدیدی کوتاه نیامد و با طعنه به برزگر، شیوه او را مشابه شگرد محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور سابق ایران دانست.


جدیدی در صحبت‌هایی مدعی تبعیض میان کشتی‌گیران شد و اظهار داشت: من فنا شدم. خیلی‌ها در این کشتی مدیون من هستند. آن زمان زورم نمی‌رسید و چیزی نمی‌توانستم بگویم. هر چه من برادران خادم را می‌بردم، باز من را به وزن بالاتر می‌فرستادند. برای انتخابی جهانی کراسنویارسک هم علیرضا حیدری با من به وزن‌کشی آمد، اما ول کرد و رفت. بعد رفت با منصور برزگر کار را بست و من را به ۱۳۰ کیلو فرستادند. سر همین کار‌ها بود که مدال‌های من نقره و برنز شد

حالا اکبر فلاح، دیگر قهرمان جهان به صحبت‌های جدیدی واکنش نشان داده است

اکبر فلاح درباره صحبت‌های جنجالی عباس جدیدی در خصوص منصور برزگر و چند تن از قهرمانان کشتی اظهار داشت: عباس جدیدی هم مدال المپیک گرفته و هم قهرمان جهان شده، او چندین مدال جهانی و آسیایی دارد. در واقع هرچه مدال قشنگ و ارزشمند بوده، در کارنامه‌اش دارد. حقیقت هم این است که باید دو برابر این تعداد هم مدال می‌گرفت، چون واقعا قهرمان خوب و بزرگی بوده و هست، اما مسئله این است که حالا وقت گفتن این حرف‌ها نیست. اینکه امروز یک نفر به منصور برزگر، برادران خادم و... حرفی بزند، مورد قبول نیست. مردم این‌ها را دوست دارند و جدیدی نباید سمت خط قرمز مردم برود.

وی ادامه داد: عباس جدیدی واقعا قهرمان خوبی بود، لیاقت و استحقاقش هم بیشتر از آنچه بود که به آن رسید. این حرف‌ها، اما زخمی است که نباید دوباره تازه شود و از نو به آن بپردازند. شاید اگر ۲۰ سال پیش این‌ها را می‌گفت خریدار داشت، نه حالا. امروز این حرف‌ها دیگر خریدار ندارد.

سرمربی پیشین تیم کشتی آزاد جوانان تاکید کرد: به عنوان همدوره این آقایان، از آن‌ها می‌خواهم دیگر حرف گذشته را نزنند، از دوستی و رفاقت‌ها بگویند و از آن مربی که برایش زحمت کشیده، تقدیر کند. هر چه بوده مربوط به قدیم است و همه چیز گذشته. ضمن اینکه هر کسی هر ماجرایی را به نفع خودش داوری می‌کند و می‌گوید از فلان اتفاق لطمه خورده است، در حالی که مردم و پیشکسوتان باید قضاوت کنند چه اتفاقی افتاده است. من هم شاید بگویم فلان‌جا در حق من کم لطفی شد، ولی این حرف من است و امروز هم وقت گفتن این‌ها نیست. از جدیدی توقع می‌رود به خاطر سابقه درخشان ورزشی‌اش این‌ها را دیگر نگوید.

فلاح که در تیم ملی کشتی شاگرد منصور برزگر بوده، خاطرنشان کرد: در دوران سرمربیگری منصور برزگر همه قشنگ‌ترین و بهترین مدال‎‌های‌شان را گرفتند. برزگر با تیم ملی ایران همه مدال‌ها و سکو‌ها را فتح کرد، حقش هم خیلی بیشتر از این‌ها بوده، ما که کشتی‌گیرش بودیم، مدال‌های‌مان را هم در دوره او گرفتیم، همه باید ممنون برزگر باشیم و همیشه به نیکی از او یاد کنیم. من برای منصور برزگر در باشگاهم یک جام گذاشتم، خوب بود عباس جدیدی هم که از نظر اقتصادی شرایط خوبی دارد، به جای انتقاد از مربی‌اش، برای او یک مراسم یادبود می‌گرفت و از بزرگان کشتی‌مان به نیکی یاد می‌کرد.

منبع: طرفداری

برچسب ها: خادم جدیدی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
0
1
جدیدی چطور از دوپینگ کردنش حرف نمی‌زند که آبروی این مملکت و ورزش کشتی را به باد داد شاید هم دچار فراموشی زود رس شده
رحمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
1
1
اگر حرفی که جدیدی زده ، حرف درست و حقی بوده است . شامل گذر زمان نمی شود . مخاطبانش را بین گروهی از مردم دارد . ضمنا وقتی میگویید مردم ، مخاطب فکر میکند ایشان خط قرمز تمام مردم است . بهتر است در این مورد بگید قشری یا گروهی از مردم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
عباس جدیدی میخواهذ ، دیده بشه و همیشه حسادت رسول را داشته و دارد
فنی به کنار ولی قیاس آقا رسول و جدیدی قیاس مع الفارق ق
قضیه دوپینگ مسابقات جهانی کانادا رو هم اگر باز کنه ، ممونش میشم
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز title
برای انتخاب ظرف مورد نیاز برای پخت غذا باید به امکان تمیز کردن و شست‌وشوی ظرف دقت شود، زیرا اگر ظرف از نظر فیزیکی به گونه‌ای باشد که نتوان خوب آن را تمیز کرد و موجب تجمع باکتر‌های و میکروب‌ها شود، موجب بیماری روده‌ای می‌شود.
تا حالا انگشتر الماس در کیک پیدا کردید؟ title
این روز‌ها زن‌وشوهری که شیرینی‌پزی دارند، دچار کابوس ناراحت‌کننده‌ای شده‌اند. زن شیرینی‌پز، الماس اصلی انگشتر ازدواج خود را که ۴۰۰۰ دلار ارزش داشت موقع پخت شیرینی گم کرده است.
عروس بزرگ امام:آقا مصطفی در حجاب سختگیری نداشت title
معصومه حائری درباره ازدواجش با مصطفی خمینی گفته است: در واقع من نمی‌خواستم ازدواج کنم و قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشور‌های خارجی سفر کنم؛ اما طبق رویه و روال خانواده‌های سنتی، پدرم نظرش این بود که من ازدواج کنم و من هم قبول کردم و مرحوم حاج آقا مصطفی هم، چون به پدرم علاقه داشت، از من خواستگاری کرد و پدرم نیز به جهت اعتمادی که به امام و حاج آقا مصطفی داشت جواب مثبت داد.
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
برگزیده
رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم title
رئیس جمهور گفت: نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ آن‌ها آفریقا را برای خودشان می‌خواهند ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم. این تفاوت دو رویکرد در جهان است.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.