به گزارش مخاطب ۲۴به نقل از روابط عمومی بیمه ایران :اسلامی پناه ضمن قدردانی از مدیران سابق شعبه خسارت درمان درادامه افزود: کاهش زمان پرداخت این دسته از خسارتها با در نظر گرفتن مشکلات مالی بیمه شدگان را افتخار و خدمت بی منت نامید و در خصوص آمار عملکرد و میانگین پرداخت خسارت روزانه گفت: به طورمتوسط بیش از ۳ میلیارد تومان برای هزینههای پاراکلینیکی و ۱۲میلیارد تومان برای هزینههای بیمارستانی فقط پرداختی این سعبه میباشدو افتخار ما خدمت بی منت و آرامش مشتریان و بیمه شدگان است.
وی در ادامه گفت: دسته دوم بیمه شدگانی هستند که به مراجع درمانی طرف قرارداد بیمه ایران مراجعه و هزینهای را پرداخت نمیکنند، خسارت آنان در واقع به مراجع درمانی طرف قرارداد پرداخت میشود.
سرپرست شعبه خسارت درمان خاطر نشان کرد: خسارت پرداختی به مراجع درمانی بابت پذیرش بیمه شدگان نیز بعنوان پرداختهای غیر مستقیم ظرف مدت کمتر از دو ماه از ارسال مدارک توسط بیمارستانها و سایر مراجع درمانی پرداخت میگردد این درحالی است که پیش از پرداخت خسارت از طریق شرکتهای برون سپاری انجام میشد و بیش از ۴ ماه طول میکشید که با تغییراتی که در سیستم پذیرش در مبدا توسط مجریان قراردادها و نمایندهها ایجاد کردیم، روند و روشهای پرداخت خسارت، استاندارد سازی شده و ازین رو مدت زمان رسیدگی و پرداخت خسارت، کاهش چشمگیری پیدا کرد و با قاطعیت میگویم بیمه ایران هیچ بدهی معوقی به مراجع درمانی ندارد.
اسلامی پناه با اشاره به پرداخت خسارت درمان شعب استان تهران در این شعبه، این موضوع را موجب افزایش میزان ورود پروندههای خسارت درمان به این شعبه دانست و تصریح کرد: ماهانه بیش از ۲۷۰ هزار پرونده به این شعبه ارسال میگردد که اقدامات مختلفی توسط کارشناسان و پزشکان مستقر در شعبه و همچنین کارشناس دورکاری شعبه اعم از ثبت پرونده، ارزیابی، ثبت حواله، بازبینی، تیک حواله، ثبت نهایی حواله و ارسال به حسابداری صورت میگیرد تا در نهایت خسارتهای درمان بیمه شدگان در سریعترین زمان ممکن به حساب آنان واریز گردد.
وی به موضوع جلسات هفتگی با حضور کارشناسان این شعبه برای جمع بندی و استفاده از خرد جمعی برای حل مسائل و مشکلاتی که در فرآیند خسارت ممکن است ایجاد شود پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تجارب و تخصص و تعهد بالای کارشناسان واحدهای مختلف این شعبه بحث ما و شعار ما رضایتمندی مشتریان، بهبود فرآیندهای رسیدگی پرداخت به موقع خسارت بیمه گذاران است. از این رو این جلسات موجب گشایش و حل بسیاری از مسائل میگردد.
گفتنی است در این جلسه دکتر نوری مسئول تیم ارزیابی خسارتهای مستقیم، دکتر ابراهیمی معاون فنی، دکتر رشیدی مسئول خسارتهای غیر مستقیم بیمارستانها و سالاری نیا مسئول تیم بازبینی، فلاح مسئول خسارتهای غیر مستقیم پاراکلینیکی، محمدیان مسئول تیم ثبت حوالهها و رضایی مسئول حسابداری نیز حضور داشتند و گزارشی از روند مراحل مختلف کاری حوزه خود را ارائه نمودند.