کد خبر: ۱۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
سیدضیاء ایمانی در مراسم رونمایی از چکنو عنوان کرد:
آغاز بهره‌برداری از چکنو (چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران) برای اولین بار در نظام بانکی کشور، با قدردانی مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی همراه شد و مدیرعامل بانک صادرات ایران از راه‌اندازی چکنو به عنوان تحول عظیم در خدمات بانکی یاد کرد.

«چکنو» بانک صادرات ایران تحول عظیمی در خدمات بانکی ایجاد خواهد کرد

به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مدیرعامل بانک صادرات ایران در مراسم ویژه رونمایی از چکنو (چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران) گفت: امروز یکی از مهمترین سامانه‌هایی شبکه بانکی برای ارائه خدمتی نوین به مردم برای اولین بار در بانک صادرات ایران عملیاتی شد و امیدواریم که موجب رضایت‌مندی مردم و استفاده‌کنندگان از خدمات بانکی شود.
سید ضیاء ایمانی افزود: سامانه چکنو بانک صادرات ایران علاوه بر تسهیل خدمات نوین بانکی و غیر حضوری به مشتریان، از منظر آسان‌سازی فعالیت شعب از جمله، صدور، تحویل، کارسازی کردن و نقل و انتقال چک تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد و از این پس شاهد مشکلات متعدد در حوزه چک نخواهیم بود.
وی افزود: سامانه چکنو بانک صادرات ایران از امروز بخش زیادی از مشکلات شبکه بانکی و مشتریان را از جمله در مورد سرقت، مفقودی و حوادث منجر به از بین رفتن اسناد بانکی را برطرف خواهد کرد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: راه‌اندازی چک الکترونیک به عنوان بخشی از فعالیت‌ها و الزامات بانک‌ها در حوزه ایجاد تحول بانکداری دیجیتال، آغاز مناسبی است و در همه شبکه بانکی این سامانه را خواهیم داشت. چک الکترونیکی همان ویژگی‌ها و الزامات چک‌های کاغذی را دارد ضمن اینکه معایب چک‌های کاغذی برای مشتریان و بانک‌ها را نخواهد داشت.
ایمانی صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را از جمله دیگر مزایای چک الکترونیک عنوان کرد و تاکید کرد: این سامانه از منظر زیست‌محیطی هم اثرات سودمندی به دلیل عدم نیاز به چاپ، توزیع، گردش و ارزبری مواد اولیه در چک‌های کاغذی، خواهد داشت.
ایمانی تمرکز کارکنان بانک‌ها بر انجام سایر خدمات به مشتریان و خلوت‌تر شدن شعب را از دیگر مزایای راه‌اندازی سامانه چکنو عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های شعب بانک‌ها بدون در نظر گرفتن فعالیت‌های اعتباری، بخش صندوق و حساب‌های جاری و رسیدگی به دسته‌چک‌های مشتریان است که با راه‌اندازی این سامانه و محصول راهبردی از امروز شاهد رفع شدن بسیاری از مشکلات خواهیم بود.
وی با بیان اینکه این سامانه فعلاً برای ارائه خدمت به مشتریان حقیقی که دارای حساب جاری هستند، عملیاتی شده است و در تلاش هستیم تا با همکاری بانک مرکزی این خدمت به اشخاص حقوقی بانک صادرات ایران نیز ارائه شود.
ایمانی تاکید کرد: اگر امروز بانک‌ها نتوانند در زمینه تحول دیجیتال گام‌های مناسبی بردارند، بخش‌هایی که دارای مجوز بانکداری نیستند، به این عرصه ورود خواهند کرد. از این رو یکی از برنامه‌های راهبردی بانک صادرات ایران در راستای تحول دیجیتال، حمایت از واحد‌هایی است که در این زمینه فعالیت دارند.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
استخراج الماس از گل صدتومانی! title
دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.