کد خبر: ۱۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

راز اختلاف ۱۲۰ میلیونی دنا پلاس تیپ یک و دو

اضافه شدن چند آپشن و سیستم توربوشارژ به موتور EF۷ دنا پلاس معمولی، باعث شده ایرانخودرو نسخه‌های تیپ دو را نزدیک ۱۲۰ میلیون گران‌تر بفروشد
راز اختلاف ۱۲۰ میلیونی دنا پلاس تیپ یک و دو

دنا پلاس تیپ یک و دو

مخاطب ۲۴- به نقل از فرارو؛ مهمترین تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو به پیشرانه‌های آن‌ها ارتباط دارد. دنا پلاس تیپ یک با موتور EF۷ معمولی روانه بازار شد و ایرانخودرو، دنا پلاس تیپ ۲ را به موتور EF۷ توربوشارژ مجهز کرد. همین تفاوت کنار چند آپشن مثل سر دنده جدید، رینگ‌های بزرگتر و فرمان چرمی، باعث شده در کارخانه اختلاف قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو نزدیک ۱۲۰ میلیون باشد، اما در بازار آزاد این تفاوت قیمت به کمتر از ۵۰ میلیون می‌رسد.
تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو در کارخانه؛ اختلاف قیمت ۱۱۸ میلیونی

 

قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو در کارخانه تقریبا ۱۱۸ میلیون تومان تفاوت دارد. در آخرین فهرست قیمت محصولات ایرانخودرو که مربوط به دی‌ماه امسال می‌شود، قیمت دنا پلاس تیپ یک ۲۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و این کارخانه ارزش دنا پلاس تیپ ۲ را ۳۴۶ میلیون تومان اعلام کرده. در خانواده پرجمعیت دنا، دنا پلاس تیپ یک بعد از مدل‌های دنا معمولی که تقریبا ۲۰۶ میلیون تومان در کارخانه قیمت دارند، ارزان‌ترین گزینه محسوب می‌شوند و دنا پلاس اتوماتیک با قیمت ۳۹۸ میلیون تومان، گران‌ترین خودرو داخلی ایرانخودرو در کارخانه به‌حساب می‌آید. برگردیم به قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو. مدل‌هایی که قیمتشان در کارخانه نسبت به یک سال قبل به‌ترتیب سه و ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. دی‌ماه پارسال ایرانخودرو، دنا پلاس تیپ یک را ۲۲۵ میلیون تومان و دنا پلاس تیپ دو را ۳۳۶ میلیون تومان می‌فروخت.
تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو در بازار آزاد؛ اختلاف قیمت ۴۰ میلیونی
قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو در بازار آزاد تقریبا ۴۰ میلیون تومان تفاوت دارد. در اولین روز‌های زمستان امسال سایت‌هایی که به‌نوعی مرجع اعلام قیمت برای خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شوند، ارزش دنا پلاس تیپ یک را ۶۱۵ میلیون تومان و قیمت دنا پلاس تیپ دو را ۶۵۵ میلیون تومان اعلام می‌کنند. البته اگر سراغ جدید‌ترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های خرید‌وفروش خودرو برویم، ممکن است با قیمت‌های بیشتری برای دنا پلاس تیپ یک و دو روبرو شویم. مثلا یکی از فروشنده‌های دنا پلاس تیپ یک صفرکیلومتر آن را ۶۴۵ میلیون تومان آگهی کرده که این عدد فقط ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت دنا پلاس تیپ دو در بازار است. یا مثلا فروشنده دیگری بابت دنا پلاس تیپ دو درحالی رقم ۶۷۰ میلیون تومان را درنظر گرفته که با این پول می‌شود در سایر آگهی‌ها نیم‌نگاهی به دنا پلاس اتوماتیک داشت. حالا اگر همان ارقام ۶۱۵ و ۶۵۵ میلیون تومان را برای قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو به‌عنوان نرخ بازار درنظر بگیریم، آنوقت اختلاف قیمت دنا پلاس تیپ یک در کارخانه و بازار ۳۸۷ میلیون تومان (۱۷۰ درصد) است و این تفاوت قیمت برای دنا پلاس تیپ دو به ۳۰۹ میلیون تومان یعنی ۹۰ درصد می‌رسد.

راز اختلاف ۱۲۰ میلیونی دنا پلاس تیپ یک و دو
تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو در بازار مدل‌های دست‌دوم
دنا پلاس تیپ یک سال ۹۶ پا به بازار گذاشت و الان در بازار مدل‌های دست‌دوم امکان خرید آن با بودجه کمتر از ۵۰۰ میلیون وجود دارد. فروشنده دنا پلاس تیپ یک مدل ۹۸ آن را با کارکرد ۷۷ هزار کیلومتر، ۴۸۷ میلیون تومان آگهی کرده است. طبق ادعای فروشنده تنها ایراد این مدل داشتن چند خط‌وخش روی بدنه است. آن طرف داستان دنا پلاس تیپ دو است که یکی از ارزان‌ترین مدل‌های دست‌دوم آن را با قیمت ۴۶۰ میلیون تومان می‌فروشند. این یکی علاوه‌بر کارکرد ۶۳ هزارکیلومتری، به اسم دوررنگ فروخته می‌شود. با ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود.

برچسب ها: دنا بازار آزاد
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
صفحه خبر بالای تصاویر
اخبار داغ
اتهامات سنگین علیه پسر ارشد ولیعهد نروژ اعلام شد اتهامات سنگین علیه پسر ارشد ولیعهد نروژ اعلام شد
ماریوس بورگ هویبی، پسر ارشد پرنسس نروژ، پس از تحقیقات طولانی، به چندین جرم از جمله چهار مورد تجاوز متهم شد و ممکن است تا ۱۰ سال زندان شود.
قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی قلقلی سکوت را شکست؛روایت تلخ شهرام لاسمی
شهرام لاسمی،قلقلی معروف، در برنامه رک با مجید واشقانی، از زندگی تلخ خود در فقر صحبت کرد.
مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان مصوبه جدید شورای رقابت: تعیین قیمت خودرو به خودروسازان
طبق تصمیم تازه شورای رقابت، از این پس قیمت خودرو مستقیماً توسط خودروسازان بر اساس فرمول «کاست‌پلاس» تعیین می‌شود و سازمان حمایت تنها نقش ناظر خواهد داشت.
از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ از کنفرانس تهران تا نشست آلاسکا؛ تکرار سیاست قدرت‌های بزرگ
در گذار از کنفرانس تهران ۱۹۴۳ تا نشست آلاسکا ۲۰۲۵، تاریخ تکرار می‌شود: قدرت‌های بزرگ همچنان سرنوشت ملت‌های ضعیف را رقم می‌زنند. ایران و اوکراین، قربانیان رئال‌پلیتیک، حاکمیت محدود خود را در برابر منافع غول‌ها از دست می‌دهند.
جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است جبهه اصلاحات: آشتی ملی فرصتى طلایی برای تغییر و بازگشت به مردم است
جبهه اصلاحات ایران در بیانیه‌ای آشتی ملی را تنها راه نجات کشور و تغییر ساختار‌ها دانست و خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شد.
نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است نخست‌وزیر دانمارک: نتانیاهو خودش یک مشکل است
مته فردریکسن اعلام کرد بنیامین نتانیاهو با اقدامات اخیر دولت اسرائیل به «مشکل» بدل شده و قصد دارد فشار اتحادیه اروپا بر تل‌آویو را افزایش دهد.
کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است کیهان: ادعای خروج ایران از لیست سیاه FATF موهوم است
روزنامه کیهان با انتقاد از اظهارات رئیس مرکز اطلاعات مالی، آن را «خوش‌خیالی موهوم» خواند و گفت ایران هنوز راه طولانی تا خروج از لیست سیاه FATF دارد.
برگزیده
تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری تاکید مدیرعامل شستا بر ارتباط بارز با استارت آپ‌ها و پارک‌های فناوری
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در دیدار با مدیران گروه صنعتی بارز ضمن اشاره به اهمیت دو موضوع بین‌المللی سازی و نوآوری بر ایجاد ارتباط بین گروه صنعتی بارز با استارت آپ‌ها، دانشکده‌های تخصصی و پارک‌های فناوری تاکید کرد.
روند بازگشت دلار روند بازگشت دلار
قیمت دلار که روز گذشته خود را به کانال ۹۵ هزار تومانی نزدیک کرده بود، در معاملات نقدی امروز دوباره به کانال ۹۲ هزار تومانی سقوط کرد و روی رقم ۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد. تا این لحظه، قیمت دلار در معاملات فردایی هم رونق چندانی ندارد و ۲۰۰ تومان بالاتر قرار گرفته است.
ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد ایران‌خودرو از دولت شکایت کرد
با اینکه خودروسازان به‌تازگی موفق شدند مجوز افزایش قیمت محصولاتشان را بگیرند، اما به نظر می‌رسد این افزایش نه‌تنها رضایت آنها را جلب نکرده، بلکه حالا یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان کشور پای شکایت به میان آورده است.
صفحه خبر بالای تصاویر