کد خبر: ۱۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
سالاری از ارسال تجهیزات پالایشگاهی ایران به کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: این تجهیزات در حال استفاده در یکی از پالایشگاه‌های خارج از کشور است و با 2 پالایشگاه دیگر نیز توافقاتی برای استفاده از تجهیزات ایرانی انجام شده است.

آخرین وصعیت تغییر سهمیه‌بندی بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه "سهمیه‌بندی بنزین تغییری نمی‌کند"، گفت: باید مصرف را مدیریت کنیم، زیرا مصرف بالای ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین با توجه به جمعیت کشور تطابق ندارد.

به گزارش مخاطب24 به نقل از تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال حاضر واردات بنزین نداریم، تلاش برای تأمین نیاز بنزین داخلی با ظرفیت‌های داخلی است و بحث صادرات، در اولویت‌های بعدی ما قرار دارد.

 

وی افزود: برای سوآپ همنام با کشور روسیه و برخی کشورهای آسیای میانه در حال مذاکره و در مرحله توافق قرار داریم و مذاکرات برای سوآپ نفت خام با هدف استفاده در پالایشگاه‌های شمالی کشور در جریان است.

سالاری از ارسال تجهیزات پالایشگاهی ایران به کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: این تجهیزات در حال استفاده در یکی از پالایشگاه‌های خارج از کشور است و با 2 پالایشگاه دیگر نیز توافقاتی برای استفاده از تجهیزات ایرانی انجام شده است.

وی افزود: باید مصرف را مدیریت کنیم زیرا مصرف بالای 100 میلیون لیتر بنزین با توجه به جمعیت کشور تطابق ندارد؛ در این زمینه علاوه بر اصلاح الگوی مصرف باید سیستم خودروها نیز تغییر کند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: اختلاف قیمت سوخت در ایران با کشورهای همجوار بسیار بالا است و این موضوع مسیر قاچاق را ایجاد می‌کند؛ برای جلوگیری از قاچاق باید استفاده از سامانه‌های پیمایش مانند «سپهتن» مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر نفت در خصوص وضعیت تولید و توزیع بنزین سوپر گفت:بعد از اتمام اورهال و تعمیرات پالایشگاه شازند، مشکلی در تولید بنزین سوپر نداریم، توزیع بنزنی سوپر در تهران آغاز شده و به‌تدریج توزیع آن در دیگر کلانشهر ها نیز آغاز و افزایش خواهد یافت.

برچسب ها: سهمیه بنزین
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
حرارت تلفن همراه موجب ناباروری مردان می‌شود؟ title
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حرارت تلفن همراه موجب ناباروری در مردان می‌شود.
همه چیز درباره طلاق احسان وسولماز، زوج عاشق ماه عسل title
زن و شوهر عاشق برنامه ماه عسل احسان علیخانی هم بعد از ۱۵ سال طلاق گرفتند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.