کد خبر: ۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
رئیس جمهوری به وزارت کشور دستور داد تا این وزارتخانه و شورای اجتماعی کشور گزارش جامعی از نقاط ضعف و قوت و همچنین وضعیت عفاف و حجاب در کشور تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.
سایت تدابیر به نقل از عصر ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر امروز -سه شنبه- در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تقدیر از حضور پرشور و آگاهانه مردم روزه دار کشورمان در راهپیمایی روز قدس، این حضور را نماد دیگری از استواری جامعه بر ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع از مظلوم دانست.

رییس جمهوری همچنین با تبریک عید سعید فطر، مشارکت گسترده گروههای مختلف اجتماعی در برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان و از جمله لیالی قدر را موجب تقویت بنیانهای اعتقادی و فرهنگی ارزیابی کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه انتخاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیرضا اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور را نیز تبریک و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان، از خدمات مدبرانه و عالمانه آیت الله حسینی بوشهری در این سمت قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه گزارش تفصیلی جامع دبیر شورای عالی آموزش و همچنین دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت، آسیب ها و اختلالات آموزش زبان های خارجی در آموزش و پرورش و دانشگاه های سراسر کشور ارائه شد.

در این جلسه بر ضرورت قوام بخشیدن به برنامه های آموزشی زبان فارسی بویژه در سنین پایین و همچنین جلوگیری از انحصار یک زبان خارجی و به تصویب رسیدن آموزش 5 زبان خارجی در جرگه آموزشی کشور در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تاکید شد.

همچنین مقرر شد تا اشکالات در آموزش زبان های خارجی، اختصاص زمان زیاد آموزشی بدون کارآمدی لازم و تدریس و برنامه درسی این زبان ها بسته به نیازهای مختلف کشور در زمینه های علمی، تجاری و غیره و متناسب با ضرورت های کشور با بهره گیری از جدید ترین شیوه ها مورد بازنگری قرار گیرد
.
قرار است گزارش شورای عالی آموزش و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سن مناسب آموزش زبان خارجی بدون آسیب رساندن به زبان ملی و درنظر گرفتن اقتضائات ملی و دینی در جلسات آتی این شورا مطرح شود و اعضا در این باره پیشنهادات و گزارش های خود را مطرح کنند.

در ادامه جلسه نیز با اشاره به مصوبه های پیشین شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تبلیغ اثباتی و سازنده عفاف و حجاب در دستگاه های مختلف کشور، رییس جمهوری به وزارت کشور دستور داد تا این وزارتخانه و شورای اجتماعی کشور گزارش جامعی از نقاط ضعف و قوت و همچنین وضعیت عفاف و حجاب در کشور تهیه و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید تا اعضای شورا راهکارها و پیشنهادات برای ارتقای وضعیت عفاف و حجاب در کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب پلمپ شد؟! title
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب تکذیب می‌شود.
حراج ساعت طلایی ثروتمندترین مسافر تایتانیک title
یک ساعت جیبی طلایی که از جیب‌های جسد جان جیکوب آستور، یکی از ثروتمندترین مسافران کشتی تایتانیک پیدا شده بود، روز شنبه به حراج گذاشته می‌شود.
قاتل مجنون چرا باید آزد باشد؟ title
سوابق مرد معتادی که بعد از ارتکاب به قتل، از سوی کارشناسان پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شد، نشان می‌دهد وی سه سال قبل نیز پدرش را کشته بود.
حمید رسایی لیست درخواست هایش را از مجلس مطرح کرد! title
حمید رسایی، منتخب مجلس دوازدهم گفت: هیات رییسه، هر کس که باشد، موظف است امکانات ابتدایی برای منتخبان که از شهرستان‌ها به تهران می‌آیند را فراهم کند.
ساخت الماس در کمتر از ۳ ساعت شدند title
دانشمندان کشور کره جنوبی در عرض ۱۵۰ دقیقه موفق به ساخت الماس با استفاده از مخلوط فلزات مایع تحت فشار یک اتمسفر شدند.
ماجرای مسلمان شدن مورایس چیست؟ title
خبر گرویدن ژوزه مورایس به دین اسلام و ازدواج قریب الوقوع او با یک دختر ایرانی، یکی از پر سر و صداترین اخبار فوتبال ایران در ۲۴ ساعت گذشته بود.
مرد نقاش رنگ مرگ به زندگی خانواده زد! title
اواخر فروردین امسال، مرگ زن جوانی در بیمارستان سوانح و سوختگی به تیم جنایی اعلام شد.
برگزیده
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.