کد خبر: ۲۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
در پی حمله تروریستی یک مهاجم مسلح در شامگاه یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ به حرم مطهر شاهچراغ تعدادی از زائران و مجاوران به شهادت رسیده اند.

مخاطب ۲۴- دقایقی پیش در یک حمله تروریستی، یک فرد مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیرو‌های حفاظت از حرم مواجه می‌شود.

منابع غیر رسمی می‌گویند تروریست پس از اصابت شلیک نیرو‌های امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چند نفر می‌شود.

خبرگزاری صداوسیما خبر داد که داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.  

فرمانده سپاه استان فارس در گفت‌وگویی جزییات حمله را تشریح کرد او گفت تروریست مهاجم دستگیر شده و یک اسلحه و ۸ خشاب همراه داشته است.  

اولین تصویر از تروریست دستگیر شده منتشر شد. هنوز هویت او اعلام نشده است، اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که او تبعه بیگانه است.  

استاندار فارس: در این حادثه تروریستی یک نفر به شهادت رسیده است و در مجموع ۷ نفر مجروح شده است. دو تن از مجروحان از خادمان حرم هستند و مابقی مجروحان از زائران هستند. ایمانیه حال چند تن از مجروحان را وخیم اعلام کرد.

حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)


احتمال افزایش تعداد شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ

خبرنگار تسنیم در تماس با برخی منابع گزارش داد که تا این لحظه ۲ نفر در حمله تروریستی امروز به شاهچراغ به شهادت رسیده‌اند.

با این حال چند تن دیگر از هموطنان نیز در این حادثه مجروح شده‌اند. احتمال افزایش تعداد شهدا  وجود دارد، ولی تا این لحظه تعداد شهدای بالاتر تایید نشده است.

فرمانده سپاه استان فارس در این باره گفته که تروریستِ دستگیرشده یک اسلحه و ۸ خشاب همراه داشته است.

حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری فارس هم گفت:  بازجویی مقدماتی از تروریست دستگیر شده در حال انجام است. وی افزود تاکنون حضور و نقش فرد دوم در این حادثه تروریستی ثابت نشده است و در حال بررسی ابعاد موضوع هستیم ضمن آنکه بازجوبی از تروریست دستگیر شده در حال جریان است. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیرو‌های امنیتی در منطقه حاضر هستند.


دستورات وزیر کشور به استاندار فارس در پی حمله تروریستی به شاهچراغ

در پی حمله تروریستی در حرم شاهچراغ، وزیر کشور ضمن تماس تلفنی با استاندار فارس، دستور پیگیری حادثه و روشن شدن ابعاد و همچنین شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه را صادر کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه‌های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه بعمل آورند.

وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه‌های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

چهارم آبان سال گذشته نیز در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ ۱۳ نفر شهید و ۲۵ نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال اعدام شدند.
 

اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ به این شرح است:

اسماعیل مقدس ۳۹ ساله
محمد حسین زارع ۲۵ ساله
عباس عباسی ۶۹ ساله
علی کاظم کرم علی ۵۴ ساله
غلامعباس عباسی
محمد جهانگیری
امیر زارع ۲۳ ساله

 

 
 

تکرار جنایت

حمله تروریستی شامگاه گذشته به حرم شاهچراغ در شیراز درست ۲۹۱ روز پس از اولین حمله اتفاق افتاد. حمله ای که شامگاه چهارم آبان ماه سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد و در جریان آن ۱۳ نفر از خادمان و زائران این حرم متبرک به شهادت رسیدند. ماجرا از این قرار بود که مردی مسلح با ورود به حرم شاهچراغ شروع به تیراندازی به سوی زائران و خادمان حرم کرد و آنجا را به خاک و خون کشید. او هر کسی را که سر راهش می‌دید هدف گلوله قرار می‌داد تا اینکه پس از دقایقی در شرایطی که ۱۳ نفر را به شهادت رسانده و بیش از ۳۰ نفر را مجروح کرده بود از ناحیه شکم هدف تیراندازی ماموران قرار گرفت و مجروح شد اما یک روز بعد به هلاکت رسید. این مهاجم حامد بدخشان نام داشت در این حمله تروریستی ۶ خشاب سلاح کلاشینکف به همراه‌ داشت که از دو خشاب خود استفاده کرد. گمانه زنی‌ها درباره پشت پرده این جنایت از دست داشتن تروریست‌های داعش حکایت داشت و این گروه یک روز بعد این جنایت را برعهده گرفت.  

بلافاصله تحقیقات برای روشن شدن ابعاد پشت پرده این حمله از سوی نهادهای امنیتی آغاز شد و به دستگیری‌ چندین متهم انجامید. آن زمان یکی از مدیران معاونت ضدتروریسم وزارت اطلاعات اعلام کرد که ۴۲ نفر از اعضای شبکه‌ای که این حادثه را پشتیبانی می‌کردند دستگیر شده اند؛ اما سرانجام پرونده ۵ نفر از آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز فرستاده شد. در جریان محاکمه تروریست‌ها ۲ نفر از آنها به نام‌های محمد رامز رشیدی و سید نعیم هاشمی قتالی به اعدام محکوم شدند که با قطعی شدن این حکم در دیوان عالی کشور هر دو نفر سحرگاه ۱۷ تیرماه امسال در شیراز اعدام شدند.

برچسب ها: حمله تروریستی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دختری که رفیق بیماری‌های نادرش شده! title
این‌بار راوی زندگی آتاناز دختر ۳۶ ساله‌ی مبتلا به سه بیماری هستیم که دردهایش را معجزه می‌داند.
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
نخستین بانویی که گواهی‌نامه‌ی پایه یک گرفت کیست؟ title
خانم جوادتهرانی گفت: «در امتحانات اخیر متوجه شدم که دیگر سخت‌گیری و بهانه‌جویی بی‌جهت در امتحانات نمی‌شود و اگر کسی واقعا رانندگی بداند بدون اشکال خواهد توانست صاحب گواهی‌نامه رانندگی شود.»
جریمه شکار آهو چقدر است؟ title
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش ۳.۹ برابری جریمه شکار غیرمجاز خبر داد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.