کد خبر: ۳۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
شهردار تهران با بیان اینکه سال آینده دو ایستگاه و پس از آن هر ۵ ایستگاه خط ۶ در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: مهم‌ترین ایستگاه خط ۶، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مخاطب ۲۴- مترو- آیین پایان عملیات حفاری مکانیزه و احداث تونل پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو تهران ظهر امروز (۲۲ اسفند) در قالب یکصدو یازدهمین پویش امید و افتخار با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

علیرضا زاکانی در این آیین با اشاره به جایگاه ری در مدیریت شهری اظهار کرد: ری قبله تهران است و با قدمتی هزاران ساله نگینی بر انگشتری شهر ماست. امروز مفتخریم در پویش امید و افتخار شاهد اتمام پروژه خط ۶ مترو تهران به طول ۴۲ کیلومتر و خروج دستگاه TBM از آن باشیم.

وی ادامه داد: سال آینده دو ایستگاه و پس از آن هر ۵ ایستگاه خط ۶ در اختیار مردم قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ایستگاه خط ۶، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

زاکانی تاکید کرد: در نهایت آخرین ایستگاه خط ۶ به صورت تبادلی با خطوط ۱، ۱۱ و راه آهن جمهوری اسلامی احداث خواهد شد. بخش پایانی تونل خط ۶ به طول ۹.۵ کیلومتر می‌باشد، با وجود آنکه عملیات ساخت خط ۶ در نیمه دهه ۹۰ آغاز شد، اما بیشتر خطوط این خط از مترو در دوره مدیریت شهری جدید به نتیجه رسیده است.

شهردار تهران با اشاره به چالش‌های حمل‌ونقل عمومی در پایتخت گفت: محدودیت‌ها و عدم توسعه مناسب ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران طی سالیان گذشته باعث شده امروز تنها ۳۴ درصد از رفت‌وآمد‌های درون شهری از این طریق انجام شود و مردم بیشتر سراغ استفاده از خودرو‌های شخصی بروند. با توسعه خطوط مترو و اتوبوس برقی و … به دنبال برهم زدن این نسبت به نفع حمل‌ونقل عمومی هستیم.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده در این سی ماه هنوز هم از شرایط فعلی حمل‌ونقل عمومی راضی نیستیم؛ به همین دلیل قرارداد دریافت ۵ هزار اتوبوس را منعقد کرده‌ایم، از این میزان حدود ۳ هزار اتوبوس برقی است و نیمی از آن به وسیله شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.

وی افزود: با اضافه شدن اتوبوس‌های جدید عملا در مدت زمان کوتاهی ظرفیت اتوبوس‌رانی پایتخت افزایش قابل توجهی خواهد یافت و این رکورد در تاریخ تهران بی‌سابقه است.

زاکانی اشاره‌ای به واردات خودرو‌های برقی به پایتخت نیز داشت و افزود: صبح امروز در محل شهرداری تهران نمایشگاه خودرو‌های برقی که بناست به زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت افزوده شود برگزار شد. مطابق قرارداد‌های منعقد شده ۱۰ هزار ون و ۲۷۵۰۰ تاکسی برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت افزوده خواهد شد.

شهردار تهران سپس به برخی از کار‌های انجام شده در طی ۳۰ ماه گذشته نیز پرداخت و گفت: در دوره جدید به کار‌های کوتاه مدت توجه شد و برای کار‌های بلندمدت نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است. در همین رابطه از نیمه نخست سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۰۰ پویش امید و افتخار برگزار شد که در ۱۰۰ پویش آن ۸۶۱ پروژه به ارزش ۱۷۸ همت به بهره‌برداری رسیده‌است، از این آمار بالغ بر هشتاد درصد پروژه‌ها به طور کامل در این دوره به نتیجه رسیده و ۶۶ درصد آن نیز در نیمه جنوبی شهر تهران می‌باشد.

برچسب ها: مترو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.