کد خبر: ۴۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
رییس مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول در کارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات که با حمایت این اپراتور برگزار می‌شود، به تحلیل روند‌های فنی و افق دید سیاست‌گذاران جهانی حوزه مخابرات پرداخت.

به گزارش مخاطب 24 به نقل از روابط عمومی همراه اول:دوازدهمین کارگاه بین المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حضور نظریه پردازان برجسته داخلی و بین المللی و با حمایت همراه اول از امروز چهارشنبه ۱۲ لغایت ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود که کاربرد اصلی آن گسترش مرز‌های دانش در این حوزه است.

این رویداد که به شکل هیبرید و با ترکیبی از سخنرانان به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، دارای سخنرانانی در سطح جهانی، گفتگو‌های عمومی و جلسات فنی در زمینه طیف متنوعی از موضوعات اساسی و کاربردی در تئوری ارتباطات و اطلاعات است.

سخنرانان کلیدی این کارگاه دو روزه (IWCIT ۲۰۲۴) که بر مسائل بنیادین در حوزه مخابرات و تئوری اطلاعات تمرکز دارد و کاربرد اصلی آن در راستای گسترش مرز‌های دانش در این حوزه است، «مازیار میررحیمی از موسسه ملی تحقیقات علوم و فناوری دیجیتال فرانسه»، «سینِم کُلری از دانشگاه کوچ ترکیه»، «محمدتقی حاجی آقایی از دانشگاه مریلند» و «مروان دِبا از دانشگاه خلیفه امارات» هستند.

در روز نخست و افتتاحیه این کارگاه بین المللی، وحید شاه منصوری رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی بخش صنعت به مرور توسعه نسل‌های فناوری تلفن همراه پرداخت و تمرکز خود را بر نسل‌های پنجم و ششم ارتباطی قرار داد.

شاه منصوری با تأکید بر اینکه پیش بینی روند‌ها بر موفقیت ۷۰ تا ۸۰ درصدی ۵G تا چشم انداز ۲۰۲۷ است، اظهار کرد: این کندی پیشرفت در حالی است که اتحادیه بین المللی مخابرات در نوامبر ۲۰۲۳ تحت IMT-۲۰۳۰، چارچوبی را برای توسعه استاندارد‌ها و فناوری‌های رابط رادیویی ۶G منتشر کرد و بنابراین برای سالجاری انتظار حرکت به سمت ۵.۵G را از سمت اپراتور‌های تلفن همراه داریم.

رییس مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با اشاره به برخی شاخص‌ها نظیر سرویس بهتر، شبکه سریع‌تر و انعطاف پذیری بیشتر برای ۶G عنوان کرد: در شرایطی که اپراتور‌ها به کندی در توسعه ۵G پیش می‌روند و دلایل اصلی این رفتار ناشی از هزینه‌های بالای سرمایه گذاری و کشش بازار (مشکلات اقتصادی سمت بازار) در این نسل است، اما سازمان توسعه استاندارد‌های مخابراتی ۳GPP در انتشار نسخه ۱۸ به نقش تأثیرگذار ارتباطات مبتنی بر ماهواره در ۵G و ۶G پرداخته است.

به گفته وی در این نسخه بر دسترسی ماهواره‌ای مبتنی بر باند‌های فرکانسی بالای ۱۰ گیگاهرتز برای سرویس دهی به سکو‌های ثابت و متحرک اشاره شده و هدف از آن، بهینه سازی بیشتر عملکرد دسترسی ماهواره ای، پرداختن به باند‌های جدید با الزامات قانونی خاص آن‌ها و پشتیبانی از قابلیت‌ها و خدمات جدید با ادامه تکامل نسل‌های جدید ارتباطی است.

شاه منصوری در ادامه ضمن اشاره به برخی پروژه‌های تحقیقاتی نسل بعدی ارتباطات در مراکزی همچون Horizon Europe، SNS و NEXTG ALLIANCE، به تحلیل وضعیت پیشرفت در این عرصه و بیان برخی دیدگاه‌ها نسبت به فناوری نسل آینده مخصوصا در حوزه «فرکانس» که نیازمند باند تراهرتز است، پرداخت.

گفتنی است این کارگاه (Iran Workshop on Communication and Information Theory) با هدف توسعه و بسط دانش در زمینه‌های بنیادین تئوری اطلاعات و مخابرات و ارتقاء جایگاه علمی کشور در زمینه نظریه مخابرات و ایجاد بستر مناسب برای همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور با مراکز معتبر جهانی در حال برگزاری است.

برچسب ها: همراه اول
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
طب ایرانی می‌تواند مکمل پزشکی نوین باشد title
رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، از طب ایرانی به عنوان مکمل طب نوین نام برد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.