کد خبر: ۲۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
برای سال‌ها عربستان سعودی دارای اقتصادی وابسته به نفت بوده، اما مقامات این کشور قصد دارند این وابستگی را کاهش دهند؛ از این رو، افزایش قابل توجه ظرفیت گردشگری تا سال ۲۰۳۰ به یکی از اهداف مهم این کشور تبدیل شده است.

مخاطب 24-عربستان سعودی که هدفش تا سال ۲۰۳۰ را جذب ۷۰ میلیون گردشگر بین‌‎المللی در هر سال عنوان کرده، به برنامه ۸۰۰ میلیارد دلاری خود برای تبدیل شدن به قطب گردشگری و یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان سرعت بخشیده است.

به نوشته بلومبرگ، وزیر گردشگری عربستان اعلام کرده هدف پیشین این کشور برای جذب گردشگر که ۵۰ میلیون نفر در هر سال بود، اکنون ارتقا پیدا کرده و به ۷۰ میلیون گردشگر رسیده است. همچنین تعداد گردشگران این کشور تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

LEO86PlCfuMK

 طبق اعلام وزیر گردشگری عربستان، جذب ۷۰ میلیون گردشگر برای سال ۲۰۳۰ یک هدف بسیار منطقی است چراکه سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای ساخت مناطق گردشگری بیشتر در حال انجام است و با ایجاد یک شرکت هواپیمایی جدید، ظرفیت ورود مسافران به داخل عربستان افزایش خواهد یافت.

عربستان سعودی که تا سال ۲۰۱۹ به غیر از زائران مسلمان، گردشگران زیادی نداشت، با انجام سرمایه‎‌گذاری‌های گسترده در حال ساخت هتل‌ها و مناطق تفریحی بسیاری در امتداد سواحل دریای سرخ است.این کشور همچنین در حال توسعه اماکن تاریخی است که به‌عنوان خانه اجدادی خاندان حاکم سعودی در نظر گرفته می‌شوند.

جذب گردشگران بیشتر در عربستان بخشی از برنامه محمد بن سلمان،‌ ولیعهد سعودی، است که قصد دارد اقتصاد ۱/۱ تریلیون دلاری این کشور را که وابستگی شدیدی به نفت دارد، متحول کند. ولیعهد سعودی خواهان آن است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور به گردشگری اختصاص پیدا کند؛‌ اتفاقی که باعث می‌شود عربستان به غیر از نفت،‌ از گردشگری نیز درآمد بالایی پیدا کند.

وزارت گردشگری عربستان همچنین هدف تعداد سفرهای توریستی برای سال ۲۰۳۰ را تغییر داده و تعداد این سفرها را که شامل گردشگران داخلی و خارجی می‌شود، از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون سفر افزایش داده است.

این کشور همچنین روز چهارشنبه (۵ شهریور) میزبان مراسم سازمان ملل متحد برای گرامی‌داشت روز جهانی گردشگری بود. از سوی دیگر،‌ وزیر گردشگری اسرائیل هم در این رویداد شرکت داشت تا به بلندپایه‌ترین مقام اسرائیل تبدیل شود که تاکنون در عربستان حضور پیدا کرده است. در سال گذشته میلادی،‌ شهروندان رژیم اشغالگر از حضور در مراسم روز جهانی گردشگری در عربستان محروم شده بودند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

برچسب ها: گردشگری عربستان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است؟ title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سیگاری‌های فعلی و سابق اگر رژیم غذایی گیاهی بسیار مغذی داشته باشند، ممکن است خطر ابتلا به آمفیزم در آن‌ها کاهش یابد.
تاثیرات عمیق زندان بر تتلو شعر در وصف امام علی! title
خواننده بازداشت شده تصمیم دارد تا برای شعری که در مدح حضرت علی نوشته آهنگی بسازد.
بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار title
زندانی محکوم به مرگ که برای اجرای حکم پای چوبه دار رفته بود، توانست با دریافت مهلت از اولیای دم به زندان برگردد.
۵ صبحانه کم کالری برای لاغری title
بسیاری از کارشناسان تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز می‌دانند. این بدان معنا نیست که صبحانه باید همانند ناهار سنگین و مملو از نشاسته و چربی‌ها باشد. در واقع، برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، انتخاب صبحانه‌ای کم کالری می‌تواند گزینه بهتری نسبت به صبحانه‌های پرکالری باشد.
استایل مجری جنجالی صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا! title
ژیلا صادقی مجری خبرساز صداوسیما که در ماه‌های اخیر در چند نوبت بابت پوشش متفاوتش روی آنتن تلویزیون به سوژه شبکه‌های مجازی تبدیل شده است؛
این میوه سبب کاهش وزن می‌شود title
افراد مسن، با گنجاندن انگور در رژیم غذایی خود، می‌توانند به طور بالقوه سلامت چشمشان را بهبود بخشند.
جزئیات جدید از ربودن "یسنا" title
فرمانده انتظامی گلستان گفت: با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دو نفر از عاملان ربایش که یکی از آن‌ها در شهرستانی دیگر متواری و مخفی شده بود، دستگیر شدند و پس از بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف کردند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.