کد خبر: ۲۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ۹۰ کلاهک هسته ای دارد.

مخاطب24:موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم جدیدترین گزارش خود درباره شمار تسلیحات هسته ای در جهان را منتشر کرد.

ارزیابی های این موسسه تحقیقاتی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی نزدیک به ۹۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد و این تعداد در طول دو سال اخیر ثابت مانده است.

این درحالی است که برخی دیگر از ارزیابی های انجام شده، شمار کلاهک های هسته ای رژیم صهیونیستی را تا ۴۰۰ کلاهک دانسته است.

رژیم صهیونیستی در طول سالیان زیاد، سیاست ابهام هسته ای را در پیش گرفته بود و به داشتن کلاهک هسته ای اذعان نمی کرد، اما برخی مقامات رژیم صهیونیستی طی سالهای اخیر به این امر اذعان کرده اند.

«ایهود باراک» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پس از سال ها دوپهلوگویی و مخفی‌کاری مقام های این رژیم درباره تسلیحات اتمی، به وجود سلاح های هسته ای در اختیار نتانیاهو اعتراف کرد.

باراک پیش از روی کار آمدن کابینه راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چند ماه پیش در توئیتی نوشته بود: طرف های غربی نسبت به تشکیل «یک کابینه دیکتاتوری دارای سلاح هسته ای»، درصورت موفقیت کودتای نتانیاهو نگرانند.

پیش از این «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز به طور ضمنی به داشتن سلاح هسته ای از سوی این رژیم اذعان کرده بود.

رژیم صهیونیستی به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای «ان پی تی» نپیوسته است.

کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل آبان ماه سال ۱۴۰۱ با اکثریت آرا اعلام کرد که تل آویو باید هرگونه فعالیت هسته ای خود را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای انجام دهد.

۱۵۲ کشور به این درخواست رای موافق و تنها ۵ کشور به آن رای مخالف دادند و از تل آویو خواستند که به معاهده «ان پی تی» بپیوندد.

پیش از این نیز برخی کشورها از جمله کویت از جامعه بین المللی خواستند تا مسئولیت های خود را برای پیوستن رژیم اسرائیل به معاهده بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای «ان پی تی» به منظور عاری سازی خاورمیانه از این نوع سلاح ها ایفا کند.

معاهده ان.پی.تی در اول ژوئیه ۱۹۶۸ برای امضای کشورها آماده شد و در این تاریخ آمریکا و انگلیس و ۵۹ کشور دیگر آن را امضا کردند. چین در ۹ مارس سال ۱۹۹۲ و فرانسه در ۳ اوت ۱۹۹۲ به عضویت این معاهده درآمدند.

در حال حاضر ۱۸۶ کشور جهان عضو این معاهده هستند. رژیم اسرائیل و کشورهای کوبا، هند و پاکستان عضو این معاهده نیستند. همچنین کره شمالی نیز چند سال پیش از این معاهده خارج شد.

نظارت بر اجرای معاهده ان.پی.تی و پروتکل الحاقی آن برعهده آژانس بین المللی انرژی اتمی است که خود یکی از آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد محسوب می شود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال ۱۹۵۷ با هدف تسهیل استفاده های صلح آمیز از انرژی هسته ای و جلوگیری از کاربرد کمک های این آژانس در مقاصد نظامی آغاز به کار کرد و مقر آن در وین است.

این آژانس در چارچوب نظام پادمان های ایجاد شده توسط معاهده ان.پی.تی به منظور بررسی میزان پای بندی کشورهای عضو ان.پی.تی به مقررات این معاهده بازرسی هایی را از تاسیسات هسته ای کشورهای عضو انجام می دهد.

برچسب ها: رژیم صهیونیستی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
امیرحسین کجاست؟ title
پسر ۱۴ ساله اهل گرگان بعد از ۵ روز مفقودی همچنان پیدا نشده است.
با ۴ میلیارد تومان در این مناطق تهران خانه بخرید title
اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما ۴ میلیارد تومان است، این گزارش را از دست ندهید.
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.