کد خبر: ۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
تیم ملی فوتبال فرانسه دومین فینالیست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد

مخاطب24- مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - فرانسه ۲ - مراکش ۰، یاران آنتوان گریزمان، عثمان دمبله و کیلیان امباپه پای دیگر فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شدند. دو تیم فرانسه و مراکش در مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت قطر به مصاف هم رفتند.

تیم ملی فرانسه در مرحله گروهی در بازی نخست استرالیا را چهار بر یک شکست داد. در بازی دوم مقابل دانمارک با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. اما در بازی پایانی مقابل تونس و البته تقریبا با تیم دومش مقابل تونس یک بر صفر شکست خورد تا با شش امتیاز صدرنشین گروه D شود و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل لهستان به عنوان تیم دوم گروه C قرار گرفت.

البته خروس‌ها در این مرحله نیز کار سختی را نداشتند و با نتیجه سه بر یک از سد لهستان گذشتند تا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف انگلیس رفتند. در نهایت این بازی با نتیجه دو بر یک به سود فرانسه به پایان رسید. یاران دشان این دیدار را که به نوعی فینال زودرس بود، پیروز شدند.

در مقابل تیم ملی مراکش نیز در مرحله گروهی در بازی نخست مقابل کرواسی به تساوی بدون گل رضایت داد. در بازی دوم دو بر صفر بلژیک را شکست داد و در بازی پایانی مقابل کانادا با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید تا با هفت امتیاز تیم نخست گروه F باشد و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل اسپانیا به عنوان تیم دوم گروه E قرار گرفت.

 

دیدار مراکش و اسپانیا پس از وقت قانونی و وقت‌های اضافه صفر – صفر به پایان رسید و نهایتا در ضربات پنالتی اسپانیا با نتیجه سه بر صفر مغلوب شیرهای اطلس شد تا مراکش در مرحله یک چهارم نهایی مقابل پرتغال قرار بگیرد. البته این بازی نیز مراکش شگفتی خلق کرد و با تک گل یوسف النصیری از سد یاران رونالدو گذشت تا به جمع چهار تیم برتر جام صعود کند و امشب در مرحله نیمه نهایی مقابل فرانسه مدعی قهرمانی قرار گیرد.

تیم ملی فرانسه:

هوگو لوریس، ابراهیم کوناته، رافائل واران، تئو هرناندز، ژول کنده، اورلین شوامنی، یوسف فوفانا، آنتوان گریزمان، عثمان دمبله (78- رندا کولو موآنی)، کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو (65- مارکوس تورام)

سرمربی: دیدیه دشان

تیم ملی مراکش:

یاسین بونو، جواد الیامیق، رومن سایس (21- سلیم املاح 78- عبدالصمد ازلزولی)، اشرف داری، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی (46- یحیی عطیه الله)، سفیان امرابط، عزالدین اوناحی، حکیم زیاش، سفیان بوفال (66- زکریا ابوخلال) و یوسف النصیری (66- عبدالرزاق حمدالله)

سرمربی: ولید الرکراکی

 

 

شرح گل‌ها
فرانسه یک - مراکش صفر (4- تئو هرناندز)

پاس عمقی واران از میانه‌های میدان به گریزمان رسید و او هم با نفوذ از سمت راست به داخل محوطه جریمه رفت و با یک پاس رو به بیرون امباپه را صاحب توپ کرد اما شلیک امباپه به مدافعان مراکش برخورد کرد و توپ برگشتی را هرناندز با ضربه‌ای دقیق وارد دروازه بونو کرد.

 
فرانسه ۲ - مراکش ۰، کیلیان امباپه پای دیگر فینال جام جهانی

فرانسه دو - مراکش صفر (79- رندال کولو موآنی)

حرکت تکنیکی و زیبای امباپه درون محوطه جریمه باعث سردرگمی دفاع مراکش شد و پاس این فوق ستاره به سمت راست و در دهانه دروازه را بازیکن تازه‌وارد فرانسوی‌ها تبدیل به گل دوم این تیم کرد.

 
مراکش پس از دریافت گل دوم هم کوتاه نیامد و بارها حملات زیادی روی دروازه لوریس ترتیب داد اما هر بار دفاع فرانسه مانع رسیدن آن‌ها به گل نخست‌شان در این بازی شد.
داور برای این دیدار شش دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که هیچ تیمی موفق به گل زدن در آن نشد و خروس‌ها با برتری دو بر صفر برابر شیرهای اطلس، برای دومین دوره پیاپی در جام جهانی به فینال رسیدند و حریف آرژانتین برای کسب عنوان قهرمانی شدند.
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.