کد خبر: ۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۵
یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
فرانسه در دیداری جذاب و مهیج توانست انگلیس را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و به عنوان آخرین تیم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.

فرانسه 2 - انگلیس 1: فرانسه با خنده‌های امباپه به نیمه‌نهایی جام جهانی 2022 قطر رسید، فرانسه در دیداری جذاب و مهیج توانست انگلیس را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و به عنوان آخرین تیم به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی قطر صعود کند.

فرانسه بازی را بهتر شروع کرد و توانست خیلی زود با شلیک 108 کیلومتر بر ساعت شوامنی از فاصله‌ای دور به گل برسد. پس از این گل انگلیس با تمام توان حمله کرد اما نمایش درخشان لوریس مانع گلزنی سه شیرها در نیمه نخست شد.

در نیمه دوم فرانسه کاملا عقب کشید و بالاخره ساکا موفق شد برای تیمش پنالتی بگیرد و کین توانست دروازه لوریس را باز کند اما این پایان کار نبود و فرانسه پس از گل تساوی با چند دقیقه فشار مستمر موفق شد روی یک ارسال توسط ژیرو به گل برتری برسد.

قطعا تلخ‌ترین سکانس این بازی برای انگلیسی‌ها پنالتی دوم هری کین بود. کاپیتان انگلیس می‌توانست با گل کردن پنالتی دوم خود هم رکورد رونی را بشکند و هم امیدهای تیمش را زنده نگه دارد اما آسمان دوحه مقصد توپ کین شد تا رویای میلیون‌ها انگلیسی با این پنالتی از بین برود.

 

تیم ملی فرانسه:

هوگو لوریس، ژول کنده، رافائل واران، اوپامکانو، تئو هرناندز، اورلین شوآمنی، آنتوان گریزمن، آدرین ربیو، عثمان دمبله (81- کینگزلی کومان)، اولیویه ژیرو و کیلیان امباپه

سرمربی: دیدیه دشان

تیم ملی انگلیس:

جردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز (90+7- جک گریلیش)، هری مگوایر، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگام، جردن هندرسون (79- میسون مونت)، بوکایو ساکا (79- رحیم استرلینگ)، هری کین و فیل فودن (85- مارکوس رشفورد)

سرمربی: گرت ساوتگیت

شرح گلها بازی انگلیس فرانسه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

فرانسه یک - انگلیس صفر (17- اورلین شوآمنی): حرکت امباپه از سمت چپ شروع شد و فوق ستاره فرانسه با یک حرکت عرضی توپ را به دمبله در گوشه سمت راست محوطه جریمه سپرد و دمبله با یک پاس رو به عقب گریزمن را صاحب توپ کرد و سر آخر ستاره اتلتیکو با یک پاس رو به عقب دیگر توپ را به شوآمنی سپرد و شلیک وحشتناک بازیکن رئال به گوشه دروازه پیکفورد رفت و او نتوانست کاری در برابر این شوت انجام دهد.

گل اول فرانسه به انگلیس (اورلین شوامنی)

فرانسه یک - انگلیس یک (54- هری کین): کاپیتان انگلیس توانست از روی نقطه پنالتی لوریس، هم‌تیمی خود در تاتنهام را فریب دهد و توپ را به طاق دروازه فرانسه بچسباند.

گل اول انگلیس به فرانسه (هری کین)

 
فرانسه دو - انگلیس یک (77- اولیویه ژیرو): ارسال دقیق آنتوان گریزمن از سمت چپ به ژیرو رسید و او هم با ضربه‌ سر دقیق خود به گوشه دروازه پیکفورد موفق شد دومین گل فرانسه در این بازی را به ثمر برساند.
 
گل دوم فرانسه به انگلیس (اولیویه ژیرو)
 

خنده امباپه بعد از خراب کردن پنالتی هری کین

 

 

برچسب ها
ارسال نظرا‌ت
پربازدیدها