کد خبر: ۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
قیمت طلا امروز (پنجشنبه) تحت فشار افزایش دلار و بازده خزانه‌داری آمریکا در پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای خود باقی ماند و نگرانی‌هایی هست که فدرال رزرو با افزایش شدید نرخ بهره ادامه خواهد داد.

مخاطب24بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۸ درصد کاهش به ۱۶۲۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۴۸ درصد کاهش به ۱۶۲۳ دلار ۱۰ سنت رسید.

بازار طلای جهانی یخ زد!

 

شاخص دلار ثابت ماند و روز چهارشنبه ۰.۸ درصد افزایش یافت، در حالی که بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری به اوج خود از اواسط سال ۲۰۰۸ رسید.

فدرال‌رزرو روز چهارشنبه در گزارشی که نشان می‌دهد شرکت‌ها نسبت به چشم‌انداز بدبینانه‌تر رشد می‌کنند، گفت: فعالیت اقتصادی ایالات‌متحده در هفته‌های اخیر نسبتاً گسترش یافته است، اگرچه در برخی مناطق ثابت و در چند منطقه دیگر کاهش یافته است.

با توجه به آخرین داده‌ها که نشان می‌دهد تورم بیش از سه برابر هدف بانک مرکزی دو درصد ادامه دارد، این گزارش ممکن است انتظارات برای چهارمین افزایش متوالی ۷۵ واحدی در ماه آینده را کاهش دهد.

در حالی که طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد، تورم مصرف‌کننده منطقه یورو در ماه سپتامبر کمتر از تخمین‌های قبلی بود اما همچنان در بالاترین حد خود قرار داشت و بر انتظارات بازار برای افزایش بیشتر نرخ‌ها قبل از پایان سال تاکید کرد.

 

 

 

بر اساس گزارش رویترز، دارایی‌های اس‌پی‌دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز چهارشنبه ۶.۰۸ تن کاهش یافت که بزرگ‌ترین خروجی یک روزه آنها از جولای است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸.۳۶ دلار، پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۸۷۸ دلار و ۵۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۹۸۸ دلار و ۷۸ سنت رسید.

برچسب ها: طلا قیمت طلا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.