کد خبر: ۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
محمد رئیس‌زاده: سیاست‌های نادرست، جوانان جامعه پزشکی را نا امید کرده و منجر به سیل مهاجرت و انصراف از پزشکی خواهد کرد.

مخاطب۲۴- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: با توجه به شرایط موجود، خطر عقبگرد به ۴۰ سال پیش و استفاده از پزشکان خارجی در کمین است.

محمد رئیس‌زاده، ظهر امروز در همایش ملی روز پزشک در همدان، با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ما در حوزه دانش و فناوری، جامعه پزشکی کشور، داروسازی و دندانپزشکی و غیره، بسیار مطلوب است، اظهار داشت:، اما در عرصه زیر ساخت‌های ارائه خدمات سلامت و بهداشت و اقتصاد دچار نقص هستیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی: در سال‌های آینده پزشک نخواهیم داشت
وی با گلایه از اینکه نقصان حوزه ارائه خدمات درحوزه بهداشت و درمان را پای پزشکان‌می‌نویسند، تصریح کرد: کسانی که قوانین و اسناد بالا دستی را به درستی اجرا نمی‌کنند، مطالبه گر شده و جامعه پزشکی را بدهکار می‌دانند.

 


رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در موقعیت‌های مختلف، دولت و مجلس قوانین و اسناد را به درستی اجرا نکردند، عنوان کرد: این موضوع سبب ایجاد نقایصی در ارائه خدمات به مردم شده است.

رئیس‌زاده با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های نادرست همکاران ما را به سمت مسیر‌های خلاف سوق می‌دهد، اظهار داشت: اگر بیمه‌ها ساختار سالمی داشته باشند، پرداخت‌ها به موقع انجام شود و تعرفه‌ها واقعی شود، آن وقت درصد اندکی که انحراف دارند هم درست کار خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های نادرست، جوانان جامعه پزشکی را نا امید کرده و منجر به سیل مهاجرت و انصراف از پزشکی خواهد کرد، عنوان کرد: پزشکان ما رغبتی برای تحصیل در دوره‌های تخصص و فوق تخصص ندارند. نتیجه این اتفاق این است که در سال‌های آینده پزشک نخواهیم داشت.

 


رئیس زاده با بیان اینکه در بسیاری از رشته‌های ضروری جراح و پزشک متخصص نداریم، گفت: اگر به همین روال پیش برود، مجبور خواهیم شد بیماران را برای مداوا به خارج از کشور بفرستیم یا عقبگرد داشته باشیم و پزشکان خارجی به کشور بیاوریم.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین‌نگرانی ما برای آینده کشور است، گفت: در این زمان عقبگرد ۴۰ ساله را با آمار و ارقام هشدار می‌دهیم.

 


رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه اگر ما پیشنهاد دهیم متهم به تعارض منافع می‌شویم، تصریح کرد: بنابراین ما با توجه به شرایط موجود، فقط هشدار‌ها را می‌دهیم.

رئیس زاده با بیان اینکه گرایش به رشته جراحی قلب کاهش چشمگیری داشته و متقاضی ندارد، گفت: امسال رشته جراحی اطفال فقط دو نفر فارغ التحصیل داشته است.

وی افزود:، اما علی رغم همه حرف و حدیث‌ها، جامعه پزشکی در دورانی مانند بحران کرونا در دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آمده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی به بزرگداشت مقام ابن‌سینا اشاره کرد و گفت: اگر سازمان نظام پزشکی امسال روز ملی پزشک را در همدان برگزار کرده به دلیل زنده نگاه داشتن نام مخافر خود است.

 


رئیس زاده با بیان اینکه مفاخر ویترین توانمدی و توانایی یک کشور است، اظهار داشت: بی‌توجهی به اساطیر یک ملت بی‌حافظگی تاریخی را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه بزرگان باید تکیه گاهی برای حرکت ملت باشد، تصریح کرد: اسطوره‌ها نقش مهمی در بازیابی و غرور ملی دارند.
منبع:تسنیم

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
برگزیده
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.