کد خبر: ۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه با دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو در حال برگزاری است.
سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه با دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو در حال برگزاری است.
عصرایران - جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی به چهارمین روز برگزاری خود رسید که فیلم های حاضر در جشنواره در بخش های مختلف در حدود 30 سانس به نمایش درآمدند و جریان برگزاری جشنواره با چند کارگاه آموزشی خوب نیز همراه بود.

شنبه چهارم اردیبهشت ماه در چهارمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر در ساعت ۱۰:۱۵ فیلم «مادر من» در سالن ۴ روی پرده رفت. ساعت ۱۱ در سالن ۵ فیلم «ماجراجوی سینما کارل زمان» نمایش داده شد. ساعت۱۲:۱۵ فیلم «جنون» در سالن شماره یک روی پرده رفت.

ساعت ۱۲:۳۰«مادام کوراژ» در سالن ۴،‌ در  ساعت ۱۳ « A157» در سالن ۵،  ساعت ۱۴:۳۰ مجموعه فیلم کوتاه یک در سالن۲، ساعت ۱۴:۴۵ فیلم آنتوان چخوف ۱۸۹۰ در سالن شماره ۴، ساعت ۱۵«ازدواج با عشق در کابل در سالن شماره ۵ و ساعت ۱۶:۴۵ فیلم «ال کلاسیکو» در سالن شماره یک نمایش داده شد.

ساعت ۱۷ «قانون بازار» در سالن ۴ و فیلم «سپیده دم» در سالن ۵ ، ساعت ۱۹ «نفس» در سالن یک و سولومون نیز در سالن ۵، ساعت ۱۹:۱۵ «رویای دم صبح» در سالن ۴، ساعت ۲۱ «زمناکو» در سالن۵، ساعت ۲۱:۱۵  «تا همین حوالی» در سالن یک، ساعت ۲۱:۳۰ «غزل غزل‌ها» در سالن۴ روی پرده رفتند.

ساعت ۲۲ «شازده کوچولو» در سالن ۲، ساعت ۲۳  «چه خانواده فوق العاده‌ای» در سالن۵، ساعت ۲۳:۳۰ «اروند» در سالن یک، ساعت ۲۳:۴۵ «همنوازان زباله ها» در سالن۴به نمایش درآمدند.

دربخش بازار فیلم جشنواره، ساعت ۱۰ صبح «آبجی» در سالن ۱، ساعت ۱۲:۱۰ «دلبری» در سالن ۳، ساعت ۱۴:۱۰«خواب آب» در سالن۳، ساعت ۱۴:۳۰ «دختر» در سالن۱، ساعت ایستاده در غبار» در سالن ۱، ساعت ۱۶:۱۰ «گیتا» در سالن ۳، ساعت ۱۸:۱۰ «زاپاس» در سالن۳، ساعت ۱۹:۳۰«سویوق» در سالن۲ و در ساعت ۲۰:۱۰ «متولد ۶۵» در سالن ۳ به نمایش گذاشته شدند.

تاخیر طولانی ایجاد شده در روز گذشته جشنواره در نمایش فیلم «یتیم خانه ایران» نیز سوژه جدیدی بود که حاشیه ها و حرف و حدیث های فراوانی را به همراه داشت. در این مورد مدیر امور فنی و آماده‌سازی فیلم‌های جشنواره درباره مشکل نمایش فیلم «یتیم خانه ایران» در کاخ جشنواره توضیح داد.

افشین اسدزاده گفت: این فیلم به دست ما رسیده بود، مشکل فنی هم برای نمایش نداشت. اما زمانی که می‌خواستیم فیلم را روی سرور سیو کرده و برای نمایش در سالن آماده کنیم، متاسفانه چند بار با اختلال مواجه شدیم و در نهایت فیلم با تاخیر به سانس ساعت ۲۴ رسید. با رفع این مشکل، یتیم خانه ایران روی پرده رفت. بابت این مشکل از کارگردان و عوامل فیلم و مخاطبان جشنواره عذرخواهی می کنیم.

حاشیه ای برای حضور یک فرد در کاخ جشنواره

در رسانه ها تصویری از حضور یکی از مجریان سابق یکی از شبکه های ماهواره ای منتشر شده بود که حاشیه ی جدیدی را برای مدیران جشنواره ایجاد کرده بود. در این ارتباط مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر درباره برخی پرسش‌ها بابت حضور بعضی افراد غیرمرتبط در کاخ جشنواره توضیح داد.

کیوان کثیریان گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر تنها مسوول مهمانان رسمی این رویداد است و در قبال حضور تماشاگران عادی تعهدی ندارد. روزانه چند هزار نفر از جشنواره بازدید می‌کنند و کنترل عدم سوء پیشینه این افراد امکان پذیر نیست. ضمنا هیچ کارت رسمی جشنواره در اختیار هیچ فرد غیرمرتبط قرار نگرفته است.

مجید اسلامی منتقد و مدرس سینما در چهارمین روز از برگزاری جشنواره جهانی فجر شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه، با حضور در کارگاه دارالفنون به نقد و بررسی روند فیلمسازی سینماگران مطرح جهان در دهه های اخیر پرداخت. وی با اشاره به اهمیت شناخت و بررسی روند تحولات فیلمسازی گفت: بدیهی است برای ساخت فیلم باید در زمینه تغییر و تحول فیلمسازی در دهه های اخیر شناخت پیدا کرد.


تهیه‌کننده فرانسوی در دانشکده سینماتئاتر

دانشجویان و اساتید دانشکده سینما تئاتر شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه میزبان یک تهیه‌کننده فرانسوی بودند. رناورد که معاون موسسه فیلم «یونی فرانس» در فرانسه است، درباره اقتصاد سیما و جایگاه سیمای فرانسه در دنیا صحبت کرد. او در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به اینکه این اولین حضورش در ایران است، گفت: روز گذشته با خبر شدیم که فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی از ایران در جشنواره فیلم کن پذیرفته شد و این نشان می‌دهد رابطه خوبی میان سینمای ایران و فرانسه وجود دارد.

این تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه سینمای فرانسه بعد از سینمای امریکا قرار گرفته و جایگاه مهمی در سطح بین المللی پیدا کرده گفت: سینما برای اولین بار در فرانسه متولد شده است و  ۲۸ دسامبر ۱۸۹۵ نخستین اکران یک فیلم سینمایی در فرانسه اتفاق افتاده و دولت فرانسه همیشه اهمیت خاصی به موسسات سینمایی داده است.

پوران درخشنده چهارم اردیبهشت‌ماه با حضور در کارگاه «دارالفنون» ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: از اینکه جشنواره جهانی فجر این فرصت را در اختیار این جمع قرار داد تا فیلمسازان آینده ایرانی و خارجی بتوانند در این مجال اندیشه اندوزی کنند و با اساتید مختلف در مورد تجربیاتشان ارتباط برقرار کنند و فیلم بسازند، خوشحالم.


در چهارمین روز از برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر دکتر علی جنتی به کاخ جشنواره آمد و از بخش های مختلف آن بازدید کرد. در این دیدار دکتر حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی هم حضور داشت. علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی هم در کنار وزیر ارشاد از کاخ جشنواره بازدید کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگاران گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر سال گذشته در گام اول بود و امسال با توجه به تعداد فیلم ها، حضور مهمانان و سینماگران داخلی و خارجی و برنامه های جنبی شاهد رشد جشنواره هستیم. این حرکت، اتفاق خوبی برای سینمای ایران است و امیدوارم بتوانیم زمینه همکاری های مشترک با سینماگران کشورهای مسلمان، خاورمیانه و کشورهای مختلف را به وجود بیاوریم و به تولیدهای مشترک برسیم.

در حاشیه این دیدار، دکتر جنتی و دکتر ایوبی و حجت الاسلام دعایی مدیر مسوول روزنامه اطلاعات با دبیر جشنواره و تعدادی از داوران این دوره ملاقات و گفت و گو کردند. همچنین محمد حیدری دبیر جشنواره ملی فیلم فجر به کاخ جشنواره آمد و با میرکریمی ملاقات کرد.

کارگاه «تولید مشترک» مارک بشت؛ تهیه‌کننده و سینماگر فرانسه با حضور فرشته طائرپور؛ تهیه‌کننده سینمای ایران برگزار شد. فرشته طائرپور در ابتدای این جلسه با تاکید بر اینکه بحث تولید مشترک بسیار جذاب است، گفت: بحث تولید مشترک عنوان جذابی برای تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها است؛ خیلی‌ها فکر می‌کنند اگر بتوانند در تولید مشترک را تجربه کنند به موفقیت می‌رسند، در صورتی‌که این نگاه درست نیست و همیشه تولیدات مشترک به نتیجه خوب نمی‌رسد. نباید فراموش کنیم کخ نتیجه مطلوب یک تولید مشترک؛ داشتن مخاطب مشترک است، وقتی می‌خواهید با کشور دیگری همکاری کنید، باید در ایده و نگاه و نوع روایتی که انتخاب می‌کنید، مخاطب هر دو کشور را در نظر بگیرید تا اثری که می‌سازید در هر دو کشور دیده شود.


فیلم سینمایی «رویای دم صبح» که در چهارمین روز از برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و در سالن شماره ۴ کاخ جشنواره به نمایش درآمد، با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد. زمان اکران این اثر، سالن۴ پردیس چارسو با ظرفیت ۱۶۰ نفر، میزبان بیش از ۲۵۰ نفر بود. از این رو بخشی از مخاطبان برای تماشای این اثر روی زمین نشستند و برخی ایستاده «رویای دم صبح» را تماشا کردند، این در حالی بود که با تمهید مدیریت پردیس چارسو تعدادی صندلی به سالن اضافه شده بود.


نرگس آبیار نویسنده و کارگردان، محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده، پانته‌آ پناهی‌ها، شبنم مقدمی، مهران احمدی، ساره نور موسوی از بازیگران فیلم و ساعد نیک‌ذات مدیر فیلمبرداری فیلم برای اکران سینمایی «نفس» در کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر حاضر شدند.


فیلم «شازده کوچولو» ساعت ۲۲ در سالن ۲ کاخ جشنواره روی پرده رفت و سالن مملو از جمعیت بود. به دلیل ازدحام، این فیلم همزمان در دو سالن ۲ و ۳ اکران شد. نمایش دیگر فیلم های خارجی از جمله «سگ های هار»، «گورنبشته»، «آن» و «آدمکش» هم در سومین روز از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با استقبال همراه بود. 

کارگاه مجید برزگر، کارگردان ایرانی در بخش دارالفنون جشنواره نیز سومین کارگاه برگزار شده در روزچهارم جشنواره بود.

روز چهارم جشنواره جهانی فیلم فجر با تمام فراز و نشیب هایش به پایان رسید و بی شک می توان آن را یکی از شلوغ ترین و جذاب ترین روزهای این دوره جشنواره نامید. 30 سانس نمایش فیلم در کنار برگزاری ورک شاپ ها و کارگاه های جذاب و حضور چهره های مطرح فرهنگی هنری و مهم تر از همه استقبال پرشور اهالی سینما و علاقه مندان از ویژگی های روز چهارم جشنواره بود. جشنواره ای که تلاش می کند جمع و جور و منظم تا روز آخر پیش رود. در این روز چهره های مطرحی چون علی جنتی وزیر ارشاد، حجت الاسلام دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات، آیت الله محقق داماد، حجت الله ایوبی، مجید مجیدی و میشل فرودون منتقد مشهور فرانسوی به کاخ جشنواره آمدند.
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
درخواست هادی چوپان برای عفو و بخشش توماج صالحی title
هادی چوپان قهرمان بدنسازی خواستار عفو و بخشش برای توماج صالحی شد.
آخرین خبر از وضعیت ترانه علیدوستی از زبان وکیلش title
وکیل ترانه علیدوستی از آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی نوشت.
دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟ title
بیماری افسردگی به تنهایی دومین رتبه را در بار بیماری‌های بعد از بیماری‌های اسکلتی عضلانی در کشور دارد و وقتی بار بیماری افسردگی با اختلالات اضطرابی که در رتبه ششم بار بیماری‌های کشور است، جمع شود؛ این دو بیماری در مجموع بار بیماری‌های روانی را در کشور به خود اختصاص می‌دهند که این موضوع نیاز به یک تمرکز ویژه دارد.
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟ title
آیا افرادی که بعد از چند روز از فوت شدنشان دفن می‌شوند و یا اصلا دفن نمی‌شوند و مثلا در دریا رها می‌شوند و یا شکار حیوانات درنده می‌شوند هم شب اول قبر را خواهند داشت؟
زهره حمیدی: بعد از ابتلا به سرطان انسان دیگری شدم title
زهره حمیدی با اشاره به وضعیت سلامتی خود بعد از ابتلا به سرطان بیان کرد که این روز‌ها حال خوبی دارد و چند جلسه شیمی درمانی انجام داده است.
اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟ title
رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.
کشف یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک در فضا title
ناسا از کشف ۱۳ سویه از یک باکتری جهش‌یافته در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد که عامل عفونت خونی فضانوردان است.
برگزیده
رئیسی: ایران به‌دنبال گسترش روابط کشور‌های همسو و مستقل است title
رئیس جمهور پس از بازگشت از پاکستان و سریلانکا گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود.
رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد title
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور بیان کردند: ملت ایران ایستاده و محکم است و این استحکام را در عمل باید نشان بدهیم؛ اگر این شد آن وقت سختی‌ها و گرفتاری‌ها هم در دل خود گشایش به ما ارائه خواهند داد.
طرح بزرگ برق آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد title
طرح بزرگ برق آبی اومااویا در سفر رئیس جمهور به سریلانکا افتتاح شد.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.