کد خبر: ۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
مهدی طارمی توانست با دو گل برابر توندلا بهترین عملکرد دوران باشگاهی خود را در پرتغال ثبت کند.

مخاطب۲۴- سایت «گل پوینت» پرتغال بعد از بازی فینال جام حذفی فوتبال پرتغال میان پورتو و توندلا که با نتیجه ۳ بر یک به نفع پورتو به پایان رسید به ارزیابی فنی بازیکنان پرداخت.مهدی طارمی مهاجم ملی پوش کشورمان بار دیگر توانایی هایش را به رخ فوتبال اروپا کشاند، مهدی طارمی موفق شد در این بازی برای پورتو دبل کند.

مهدی طارمی موثرترین بازیکن در قهرمانی

رسانه پرتغالی در ارزیابی فنی‌اش از این دیدار مهدی طارمی را شماره ۱ پورتو معرفی کرد و او را موثرترین بازیکن در رسیدن به قهرمانی دانست.

رسانه پرتغالی به طارمی نمره ۷.۵ از ۱۰ را داد تا ستاره ایرانی بهترین بازیکن پورتو شناخته شود. البته طارمی بعد از بازی از سوی سازمان لیگ پرتغال جایزه بهترین بازیکن را کسب کرده بود.

مهدی طارمی همیشه در طول فصل یک فرد برجسته بوده است. برای برخی به این دلیل که او شبیه‌سازی می‌کرد و برای برخی دیگر مهاجمی بود که توانست از کوچکترین فرصت‌ها گل بسازد. بعد از رفتن لوئیس دیاز به لیورپول، او توانست به خوبی جای خالی این بازیکن را پر کند و بتواند به تیمش کمک کند و قهرمانی در لیگ و جام حذفی پرتغال را به دست بیاورد.

مهدی طارمی در جشن قهرمانی پورتو درباره انتقاد‌هایی که از او می‌شود، گفت: فکر می‌کنم فصل خیلی خوبی داشتم. من هرگز به هیچ حریفی یا کسی بی‌احترامی نکردم، اما افرادی از باشگاه‌های دیگر بودند که به من بی‌احترامی کردند. هیچ وقت جواب ندادم فکر می‌کنم فقط به این دلیل که در باشگاه پورتو بازی می‌کنم مورد انتقاد قرار می‌گیرم. این‌ها انتقادات از طارمی نبودند، بلکه انتقادات از پورتو بودند.

او درباره خطا‌های پنالتی که می‌گیرد گفت: این روش عادی بازی من است، مدافعان باید در نزدیک شدن به ضربات دقت بیشتری داشته باشند. تقصیر من نیست که اول به توپ می‌رسم و مدافعان روی من خطا می‌کنند. وقتی خطا در منطقه جریمه اتفاق می‌افتد، پنالتی است. تمام پنالتی‌ها با VAR آنالیز می‌شوند. مسئولیت این اتفاق با من نیست.

طارمی با دو گلی که در فینال به ثمر رساند (که می‌توانست سه گل هم باشد، اگر یکی از دو پنالتی را به تیرک دروازه نمی‌زد)، پس از هرنی، ششمین بازیکن پورتو شد که در فینال جام حذفی پرتغال دو گل یا بیشتر به ثمر می‌رساند.

مهدی طارمی علاوه بر اینکه اولین بازیکن آسیایی بود که در جام حذفی گلزنی کرد، به رکورد دیگری نیز دست یافت و به فصلی رسید که بیشترین گل را در دوران حرفه‌ای خود داشت و از آنچه در پرسپولیس در فصل ۱۷-۲۰۱۶ انجام داده بود، پیشی گرفت.

مهدی طارمی در این فصل در ۴۸ بازی در تمامی رقابت‌ها، برای پورتو ۲۶ گل زد. این بهترین عملکرد دوران باشگاهی طارمی بوده است. او توانست با دو گل در دیدار برابر توندلا رکورد ۲۴ گل خود برای پرسپولیس در یک فصل را بشکند و بهترین عملکرد خود را ثبت کند.

آمار گل مهدی طارمی در رقابت‌های لیگ پرتغال

۲۰۱۹-۲۰: ۳۰ بازی - ۱۸ گل

۲۰۲۰-۲۱: ۳۴ بازی - ۱۶ گل

۲۰۲۱:۲۲: ۳۲ بازی - ۲۰ گل

مهاجم ایرانی هم‌چنین در تمامی رقابت‌ها توانسته است در فوتبال پرتغال در ۹۶ بازی ۴۹ گل ثبت کند که آمار تقریبا یک گل به ازای هر دو بازی است.

 
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.