کد خبر: ۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
علی علیپور با امضای قراردادی با تیم ژیل‌ویسنته پیوست تا فصل آینده در یکی از 5 تیم بزرگ لیگ پرتغال بازی کند.

علی علیپور در سال جام جهانی با امضای قراردادی با تیم ژیل‌ویسنته پیوست تا فصل آینده در یکی از 5 تیم بزرگ لیگ پرتغال بازی کند. به گزارش مخاطب۲۴ به نقل از "ورزش سه"، علی علیپور در پایان لیگ نوزدهم و پس از ۶ فصل حضور در جمع سرخ‌پوشان پایتخت در شرایطی سرانجام پرسپولیس را در ۲۴ سالگی به مقصد لیگ پرتغال و تیم فوتبال ماریتیمو ترک کرد که روز‌های خوشی را در اردوی سرخپوشان تجربه کرد و طی سه فصل آخر به‌ترتیب ۱۹، ۱۴ و ۱۱ گل برای این تیم در مسیر قهرمانی سرخ‌ها در لیگ‌های هفدهم تا نوزدهم به ثمر رسانده بود.

 

پرواز علیپور به لیگ کنفرانس اروپا! (عکس)

این مهاجم، اما سرانجام پس از گمانه‌زنی‌هایی زیادی که درباره آینده‌اش وجود داشت، تصمیم به جدایی گرفت و فوتبال پرتغال را برای ادامه مسیر انتخاب کرد؛ جایی که با حضور مهدی طارمی و درخشش او به مقصدی مناسب و قابل اتکا برای فوتبالیست‌های ایرانی تبدیل شده است.
علیپور طی دو فصل حضور در ماریتیمو ۲۶ مسابقه را در فصل اول حضورش تجربه کرد (۱۱ حضور فیکس، ۱۵ حضور تعویضی، ۱۱۴۴ دقیقه) و ۳۴ مرتبه هم در فصلی که گذشت برای این تیم پرتغالی به میدان رفت (۱۶ حضور فیکس و ۱۸ حضور به‌عنوان بازیکن تعویضی)؛ دو سالی که برای این مهاجم جنگنده با پیشرفت محسوسی همراه بوده و علیپور توانست تعداد گل‌هایش را از عدد ۲ در فصل جدید به عدد ۶ برساند، تا حالا یکی از تیم‌های منسجم فصل گذشته مسابقات لیگ پرتغال به دنبال او برود.

 

مهاجم اسبق پرسپولیس فصل گذشته توانست با ماریتیمو در پایان مسابقات در رتبه دهم جدول رده‌بندی بایستد و حالا به تیم ژیل‌ویسنته پیوسته که فصل را با ۵۱ امتیاز و در رتبه پنجم تمام کرده تا در سومین سال حضورش در فوتبال پرتغال باز هم گامی به جلو را تجربه کند.

ژیل‌ویسنته با قرارگرفتن در رده پنجم فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ پرتغال موفق شد سهمیه حضور در لیگ کنفرانس اروپا را کسب کند و علیپور در اولین فصل حضورش در این تیم حضور در این مسابقات تازه تاسیس فوتبال اروپا را هم تجربه خواهد کرد.

در سال منتهی به جام جهانی ٢٠٢٢ قطر و در شرایطی که چند ماه بیشتر تا شروع مهم‌ترین رویداد فوتبال جهان باقی نمانده و لژیونر‌های فوتبال ایران و همین‌طور بازیکنان شاغل در لیگ برتر امیدوار به پیشنهاد و انتخابی جذاب برای حضور در اردوی تیم ملی هستند، انتقال علیپور به ژیل‌وینسته اولین نقل و انتقال جذاب پنجره تابستانی فوتبال ایران است و باید دید در ادامه چه بازیکنانی در این زمینه خبرساز خواهند شد.

تیم ژیل‌ویسنته پرتغال این فصل موفق شد در رتبه پنجم جدول لیگ پرتغال قرار بگیرد و با کسب سهمیه لیگ کنفرانس اروپا، حضور خود در رقابت‌های قاره‌ای را قطعی کند که این موضوع برای علی علیپور هم اتفاق مثبتی محسوب می‌شود و او فصل آینده برای نخستین بار در یک رقابت اروپایی حضور خواهد یافت.

بهترین گلزن ژیل‌ویسنته، «فران ناوارو» مهاجم ۲۴ ساله اسپانیایی است که از تیم دوم والنسیا به این تیم پیوست و موفق شد ۱۶ گل در لیگ پرتغال بزند و حالا باید علیپور در کنار او بازی خواهد کرد یا برای حضور در ترکیب با این مهاجم وارد رقابت خواهد شد.

ناوارو مهم‌ترین بازیکن ژیل‌ویسنته در خط حمله است که فصل گذشته ۱۶ گل برای تیمش به ثمر رساند.

هدایت ژیل‌ویسنته برعهده ریکاردو سوارس است که در سه سال اخیر توانسته این تیم را از پایین جدول به جمع ۵ تیم برتر پرتغال اضافه کند و حالا روی مهاجم ایرانی دست گذاشته و باید دید او در ترکیب این تیم چه می‌کند.

نکته مهم اینکه باتوجه به پالس‌های مثبت پرسپولیس برای جذب علیپور، بسیاری تصور می‌کردند که او با پایان قرارداد راهی پرسپولیس خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد.

در ماه‌های اخیر باشگاه ماریتیمو با نیمکت نشین کردن علی علیپور قصد داشت او را برای تمدید قرارداد تحت فشار قرار دهد، اما در نهایت او تصمیم به جدایی و این انتقال بزرگ به ژیل‌ویسنته گرفت.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.