کد خبر: ۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
در این خبر شما می توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال امروز را ببینید. اخباری که می تواند بازار ارزهای دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از نبض بورس، در این خبر شما می‌توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال امروز را ببینید. اخباری که می‌تواند بازار ارز‌های دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.
دوشنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ |۷ مارس ۲۰۲۲


بیشتر بخوانید: بهبود قیمت رمزارز‌ها



پرداخت با شیبا اینو توسط شرکت انرژی استرالیایی پشتیبانی می‌شود


ارائه‌دهنده خدمات پرداخت بیت‌پی (BitPay) اعلام کرده است که شرکت انرژی استرالیایی فرست انرژی (۱st Energy) چندین ارز دیجیتال از جمله شیبا اینو را از طریق این پلتفرم قبول می‌کند. بیت‌پی غیر از شیبا اینو ارز‌های دیجیتالی همچون بیت کوین، بیت کوین کش، دوج کوین، اتریوم، لایت کوین، رپد بیت کوین و پنج استیبل کوین با پشتوانه دلار را پشتیبانی می‌کند.


تعداد بیت کوین سرمایه‌گذاران خرد به اوج تاریخی خود رسید

داده‌های پلتفرم تحلیلی اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهند که میزان بیت کوین جمع‌آوری شده توسط سرمایه‌گذاران خرد به اوج خود رسیده است؛ به طوری که آدرس‌های حاوی ۰.۱ تا ۱ بیت کوین ۷۸۰،۰۰۰ واحد از این ارز دیجیتال را نگهداری می‌کنند. همچنین داده‌های این پلتفرم نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال روزانه بیت کوین نیز همزمان با رشد دارندگان کوتاه مدت افزایش یافته و به بالای یک میلیون رسیده است.
کاردانو به پرکاربردترین بلاک چین با پایین‌ترین کارمزد تبدیل شد

با افزایش فعالیت در اکوسیستم مالی غیرمتمرکز کاردانو، حجم کل معاملات ثبت شده در شبکه کاردانو به بالاترین حد خود رسیده است. بر اساس داده‌های مساری کاردانو با اختلافی اندک نسبت به بیت کوین بالاترین حجم معاملات را برای خود به ثبت رسانده است. در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوینر‌ها ۳۳.۲۷ میلیارد دلار در تراکنش‌های خود انتقال داده‌اند، در حالی که این رقم برای کاردانو معادل ۳۳.۴۵ میلیارد دلار است.

در این میان، میزان کارمزد‌ها قابل توجه است؛ زیرا بیت کوین در مدت زمان مشابه و با حجم معاملاتی تقریبا یکسان، کارمزدی ۲۳ برابر کاردانو برای مشتریان داشته است. در واقع این تراکنش‌ها برای معامله‌گران کاردانو حدود ۳۸ هزار دلار کارمزد ایجاد کرده، در حالی که معامله‌گران بیت کوین حدود ۸۶۰ هزار دلار کارمزد پرداخت کرده‌اند. برای مقایسه کافی است بدانیم که در ۲۴ ساعت گذشته کارمزد‌های اتریوم، رقیب اصلی کاردانو در زمینه قرارداد‌های هوشمند با حجم معاملاتی به مراتب کمتر، حدود ۱۴.۷ میلیون دلار بوده است.
حجم معاملات ارز‌های دیجیتال در صرافی‌های روسیه ۵۰ درصد کاهش یافته است

در حالی که برخی از تحلیل‌گران معتقدند روسیه می‌تواند با ارز‌های دیجیتال تحریم‌های اقتصادی را دور بزند، داده‌های جدید وب‌سایت تحلیلی چین آلیسیس (Chainalysis) نشان از کاهش معاملات در این کشور دارند. بر اساس این داده‌ها، حجم تراکنش ارز‌های دیجیتال در صرافی‌های روسیه، در هفته گذشته با کاهش ۵۰ درصدی، از بیش از ۷۰ میلیون دلار به ۳۴ میلیون دلار رسیده است. یکی از فعلان بازار عنوان کرده که حجم معاملات روسیه کم بوده و خرید‌های این کشور، برخلاف تصور‌ها تأثیر کمی بر افزایش قیمت اخیر بیت کوین داشته است. علاوه بر این، او معتقد است جهش هفته قبل بیشتر به‌خاطر پیش‌بینی سرمایه‌گذاران خارج از روسیه بوده که تصور می‌کردند روس‌ها به‌سمت خرید بیت کوین هجوم خواهند آورد، اما در واقع چنین اتفاقی نیافتاده است.


سوئیس به‌دنبال مسدودکردن ارز‌های دیجیتال روسیه است

کشور سوئیس که معمولاً در اکثر مسائل سیاسی بی‌طرف است، اخیراً در پی تهاجم روسیه، به اتحادیه اروپا و آمریکا در اعمال تحریم‌های مالی علیه روس‌ها پیوسته است. علاوه بر این، مقامات این کشور به‌دنبال مسدودکردن دارایی‌ها و ارز‌های دیجیتال روس‌ها در داخل مرز‌های سوئیس هستند. از زمان شروع جنگ، بسیاری از افراد از صرافی‌های بزرگ خواسته‌اند تا ارائه خدمات به مشتریان مستقر در روسیه را متوقف و حتی دارایی‌های آن‌ها را نیز مسدود کنند. با این حال، صرافی‌هایی مانند بایننس، کوین بیس و کراکن با اشاره به اینکه این کار برخلاف ماهیت ارز‌های دیجیتال است، از این کار خودداری کرده‌اند. یکی از مقامات ارشد وزارت دارایی سوئیس نیز در این رابطه اعلام کرده است: «در صورتی که افراد روسی کلید‌های خصوصی را نزد خودشان نگه دارند، شناسایی آن‌ها ممکن نیست، اما اگر از کیف پول خود در سرویس‌هایی نظیر صرافی‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مواردی از این دست استفاده کنند، می‌توانیم آن‌ها را هدف قرار دهیم.»


یکشنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۶ مارس ۲۰۲۲


دسترسی آی‌پی‌های روسیه به صرافی‌ها در کره جنوبی مسدود شد

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، چندین صرافی ارز دیجیتال در این کشور دسترسی آی‌پی‌های روسیه را مسدود کرده‌اند. صرافی آپ‌بیت هم اعلام کرد درخواست کاربران روس را برای برداشت از حساب‌های خود احتمالاً تأیید نمی‌کند. آپ‌بیت خاطر نشان کرد: «دسترسی کاربران ساکن در کشور‌هایی که احتمال شدید پول‌شویی در آن‌ها وجود دارد را مطابق با قوانین مسدود کرده‌ایم.» این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که روسیه به دلیل حمله به خاک اوکراین با موج شدیدی از تحریم‌ها مواجه شده است.


ضرر ۲۲۱ میلیون دلاری کاربران قرارداد‌های آتی با افت قیمت ارز‌های دیجیتال

داده‌های وب‌سایت تحلیلی کوین‌گلس نشان می‌دهد افت قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها به لیکویید شدن بیش از ۲۲۱ میلیون دلار قرارداد آتی منجر شده است. در پی این نوسان‌ها بیش از ۶۰،۰۰۰ کاربر خسارت دیدند. بیشترین خسارت با ۹۳.۱۲ میلیون دلار مربوط به قرارداد‌های آتی بیت کوین بود و اتریوم با ۵۸ میلیون دلار در جایگاه بعد قرار داشت.
تعداد آدرس‌های دارای بیش از ۱۰۰ هزار کاردانو رو به افزایش است

بر اساس آماری که تحلیلگری ناشناس در توییتر به اشتراک گذاشته است، تعداد کیف پول‌های دارای موجودی بیش از ۱۰۰،۰۰۰ کاردانو در روز‌های اخیر روندی صعودی داشته است. به‌رغم اینکه این اتفاق می‌تواند سیگنالی صعودی تلقی شود، تحلیلگر مذکور نگاهی محتاطانه به این آمار و ارقام داشته و گفته است: «شاید برای گفتن این حرف خیلی زود باشد، اما به‌طور بالقوه ما شاهد تجمع دوباره نهنگ‌ها هستیم». گفتنی است قیمت کاردانو فاصله ۶۶ درصدی با اوج تاریخی خود دارد.


شنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۵ مارس ۲۰۲۲
ارزش کمک‌های مالی به اوکراین از طریق ارز‌های دیجیتال به بیش از ۵۰ میلیون دلار رسید

با توجه به گزارشی که پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چین الیپتیک (Elliptic) در پست اخیر وبلاگ خود به اشتراک گذاشته است، ارزش کمک‌های مالی به اوکراین هم‌اکنون به ۵۰.۹ میلیون دلار رسیده است. الیپتیک در پست اخیر خود نوشته است: «دولت اوکراین و یک سازمان مستقل از دولت که از ارتش حمایت می‌کند، توانستند از زمان شروع تهاجم روسیه تاکنون با ۸۹٬۰۰۰ کمک مالی جداگانه از طریق ارز‌های دیجیتال، ۵۰.۹ میلیون دلار جمع‌آوری کنند.»

جمع‌آوری کمک‌های مالی اوکراین از طریق ارز‌های دیجیتال از ۲۶ فوریه (۷ اسفند) با اعلام دولت اوکراین آغاز شد. در ابتدا آدرس کیف پول‌های بیت کوین و اتریوم برای اهدا کنندگان به اشتراک گذاشته شد. دولت اوکراین توانست از طریق آدرس‌های بیت کوین و اتریوم به ترتیب ۱۰ میلیون دلار و ۱۶ میلیون دلار کمک مالی دریافت کند. در ادامه، آدرس ارز‌های دیجیتال پولکادات و دوج کوین نیز به آدرس‌هایی که دولت اوکراین برای دریافت کمک‌های مالی پشتیبانی می‌کند، اضافه شد.
تد کروز: تگزاس باید به کانون صنعت ارز‌های دیجیتال تبدیل شود

تد کروز، سناتور ایالت تگزاس در توییت جدید خود از ارز‌های دیجیتال حمایت کرده و مدعی شده که تگزاس باید به کانون این صنعت تبدیل شود. کروز همچنین تصویری از ملاقات خود با کوین اولیری که یک مدافع و لابی‌گر ارز‌های دیجیتال است را به اشتراک گذاشته است. گفتنی است که در ماه فوریه تد کروز خرید بیت کوینی به ارزش ۵۰ هزار دلار را فاش کرد که با کمک کارگزاری ریور انجام شده است.


وزیر تحول دیجیتال اوکراین: با پذیرش دوج کوین، حالا میم‌ها هم می‌توانند از ارتش اوکراین حمایت کند

میخائیلو فدوروف، معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین روز ۲ مارس اعلام کرد که این کشور از حالا کمک‌های مالی را از طریق ارز دیجیتال دوج کوین می‌پذیرد. وی در توییترش ضمن به اشتراک گذاشتن لینک آدرس دوج کوین اوکراین و تگ کردن ایلان ماسک و بیلی مارکوس، درباره این اقدام نوشت: «ارزش دوج کوین از روبل روسیه فراتر رفت. ما شروع به پذیرش کمک‌های مالی از طریق این میم کوین می‌کنیم. اکنون حتی میم‌ها هم می‌توانند از ارتش ما حمایت کنند و از جان افراد در برابر مهاجمان روسی محافظت کنند. صاحبان دوج جهان، ایلان ماسک و بیلی مارکوس، بیایید این کار را انجام دهیم.»
حجم کل تراکنش‌های کاردانو از بیت کوین و اتریوم پیشی گرفت

بر اساس داده‌های جدید مساری (Messari)، حجم تراکنش‌های کاردانو در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۲.۱ میلیارد دلار رسیده که از بیت کوین و اتریوم بیش‌تر است. به طور کلی، کاردانو در حال از برترین شبکه از نظر فعالیت‌های درون زنجیره‌ای، حجم کل تراکنش‌ها و حجم تراکنش‌های تنظیم شده است. در ۲۴ ساعت گذاشته، بیت کوین و اتریوم از نظر حجم کل تراکنش‌ها پس از کاردانو به ترتیب با ۳۶.۳۸ میلیارد دلار و ۷.۴۲ میلیارد دلار در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در واقع، طی ۲۴ ساعت گذشته حجم تراکنش‌های کاردانو ۶ برابر اتریوم بوده است. گفتنی است که داده‌ها نشان می‌دهند تراکنش‌های بزرگ بیش از ۱۰۰ هزار دلاری نیز در شبکه کاردانو رشد چشمگیری داشته‌اند و تنها در روز گذشته تعداد این تراکنش‌ها ۸۳ درصد افزایش یافته و به ۶،۷۱۵ تراکنش رسیده است.
آفریقای جنوبی مقررات حوزه ارز‌های دیجیتال را به‌روزرسانی کرد

دولت آفریقای جنوبی در قوانین و مقررات ارز‌های دیجیتال در این کشور تغییراتی اعمال کرده است. مطابق این تغییرات هر فرد یا نهادی که در این کشور خدمات مشاوره یا واسطه گری مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری‌شده ارائه دهد، به عنوان ارائه‌دهنده خدمات مالی شناخته شده و باید با الزامات این قانون خود را تطبیق دهد. گفتنی است این مقررات با استقبال نسبی فعالان ارز‌های دیجیتال در این کشور مواجه شده است.


سهم چین از تراکنش‌های بیت کوین ۸۰ درصد کاهش یافته است

بانک مرکزی چین در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر کرده به بررسی اثرات سرکوب ارز‌های دیجیتال در این کشور پرداخته است. این گزارش مدعی شده که همه صرافی‌های همتا به همتای ارز دیجیتال در این کشور ریشه‌کن شده‌اند و سهم چین از تراکنش‌های بیت کوین از ۹۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
علائم تجاری دوج کوین به ثبت رسید

بنیاد دوج کوین اعلام کرده است که علائم تجاری «Doge»، «Dogecoin» و همچنین لوگو‌هایی که کریستین ریکز (Christine Ricks)، برای این میم کوین طراحی کرده را در واحد مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به ثبت رسانده است. بنیاد دوج کوین تصویری از گواهی ثبت خود را در توییتر به اشتراک گذاشته و آن را یک پیروزی کوچک قلمداد کرده است.


یکی از نهنگ‌های بزرگ اتریوم حدود نیم تریلیون شیبا اینو خریده است

بر اساس گزارش پلتفرم ویل استیتس (WhaleStats)، یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم نزدیک به نیم تریلیون توکن شیبا اینو خریده و دارایی خود را به یک تریلیون توکن رسانده است. این نهنگ که با نام گیملی (Gimli) شناخته می‌شود ۱۱.۵ میلیون دلار برای خرید این تعداد توکن شیبا اینو هزینه کرده است. با این خرید، مجموع شیبا‌های این نهنگ به بیش از ۳۸ میلیون دلار رسیده است.


چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۲ مارس ۲۰۲۲
بایننس و کراکن درخواست اوکراین برای مسدودکردن تمام حساب‌های کاربری روسی را رد کردند

میخائیلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین روز یکشنبه از همه صرافی اصلی ارز‌های دیجیتال خواست تا آدرس‌های تمام کاربران روسی را مسدود کنند. این درخواست معاون نخست وزیر اوکراین با واکنش منفی طرفداران ارز‌های دیجیتال مواجه شد. با این حال، ۲ صرافی بزرگ ارز‌های دیجیتال تاکنون به درخواست اوکراین پاسخ داده‌اند. در ابتدا، صرافی بایننس درخواست اوکراین برای مسدود کردن حساب همه کاربران را رد کرد و گفت که قصد ندارد به طور یکجانبه حساب‌های میلیون‌ها کاربر بی‌گناه را مسدود کند. البته بایننس گفته حساب‌های افراد موجود در لیست تحریم‌ها را محدود می‌کند.

از سوی دیگر، جسی پاول، مدیرعامل صرافی کراکن نیز در پاسخ به درخواست اوکراین گفت که دلیل چنین درخواستی را درک می‌کند، اما به‌رغم احترام به مردم اوکراین حساب مشتریان روسی خود را بدون الزام قانونی مسدود نخواهد کرد. او می‌گوید چنین اقدامی می‌تواند سلاحی برای برانگیختن مردم روسیه علیه سیاست‌های دولت این کشور باشد.
خرید ۷،۷۰۰ بیت کوین توسط بزرگ‌ترین ETF بیت کوین کانادا

بر اساس داده‌های آن‌چین‌کالج (OnChainCollege)، صندوق قابل معامله بورسی (ETF) بیت کوین پرپس (Purpose) دارایی بیت کوین خود را ۳۱ درصد افزایش داده است. بزرگترین صندوق قابل معامله بورسی کانادایی از ماه نوامبر تاکنون ۷،۷۰۰ بیت کوین به ترازنامه خود اضافه کرده است. گفتنی است که تعداد کل بیت کوین‌های نگهداری شده توسط این نهاد به حدود ۳۲،۳۲۹ بیت کوین افزایش یافته است.
میلیاردر ژاپنی برای حراج نقاشی ۷۰ میلیون دلاری باسکیا ارز دیجیتال می‌پذیرد

بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، یوساکو مائزاوا، میلیاردر ژاپنی اعلام کرده که نقشی ژان میشل باسکیا خود را با مشارکت حراجی بریتانیایی فیلیپس به قیمت ۷۰ میلیون دلار به حراج می‌گذارد. وال استریت ژورنال می‌گوید که مائزاوا مایل است برای این اثر هنری نمادین ارز دیجیتال بپذیرد، اما از ارز دیجیتال مشخصی نام برده نشده است. این نقاشی باسیکا که در سال ۱۹۸۲ بدون عنوان و نامی کشیده شده، تحت عنوان شیطان شاخ‌دار شناخته می‌شود و میلیاردر ژاپنی در سال ۲۰۱۶ آن را به قیمت ۵۷.۳ میلیون دلار در حراج کریستی خریداری کرد.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: شرکت‌های ارز دیجیتال ناقض قوانین فدرال عفو نخواهند شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) امکان اعمال بخشش خود گزارش دهی برای شرکت‌های ارز‌های دیجیتال را رد کره است. به گزارش خبرگزاری رویترز، این نهاد تصریح کرده است که به شرکت‌های ارز‌های دیجیتال در این زمینه عفو نخواهد داد. این امر به معنای آن است که آن دسته از شرکت‌کنندگان در این صنعت که قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض کرده‌اند، مجوز رایگان برای حضور در بازار و امکان تعامل با تنظیم کننده را نخواهند داشت.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا انتقاد‌های زیادی به جامعه ارز‌های دیجیتال به دلیل عدم ارائه وضوح نظارتی کافی وارد کرده است. گفتنی است که در مقابل نیز، ریپل و دیگر مشارکت‌کنندگان صنعت ارز‌های دیجیتال که در تیررس نظارتی این آژانس نظارتی قرار دارند، روند قانون‌گذاری از طریق رویکرد مبتنی بر فشار SEC را مورد انتقاد قرار دادند.


دوشنبه ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۲۸ فوریه ۲۰۲۲
نهنگ‌های بزرگ اتریوم بیش از ۱۰۵ میلیارد توکن شیبا اینو خریدند

بر اساس مشاهدات بازار، دو نهنگ بزرگ اتریوم در روز گذشته مقادیر زیادی توکن شیبا اینو خریده‌اند. در مجموع، خرید این دو نهنگ به ۱۰۵.۷ میلیارد شیبا اینو با ارزش تقریبی ۲.۵۹۴ میلیون دلار می‌رسد. بزرگترین نهنگ اتریوم با نام لایت (Light)، روز گذشته ۴۹.۹۹ میلیارد شیبا اینو به کیف پول خود اضافه کرده است که این ارز دیجیتال را به چهارمین دارایی بزرگ او تبدیل می‌کند. یازدهمین نهنگ بزرگ اتریوم نیز ۵۵.۸۰ میلیارد شیبا اینو به کیف پول خود اضافه کرده است. شیبا اینو دومین میم کوین بزرگ بازار است و پس از افت اخیر، اکنون دوباره وارد فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار شده است.
میلیاردر‌های روسی در اولین روز تهاجم روسیه به اوکراین بیش از ۴۰ میلیارد دلار ضرر کردند

در پی هجوم نظامی ولادیمیر پوتین به اوکراین، میلیاردر‌های روسیه دچار ضرر‌های زیادی شده‌اند. بر اساس آخرین آمار، میلیاردر‌های روسیه در کمتر از ۲۴ ساعت نزدیک به ۴۰ میلیارد دلار از دست داده‌اند. با این حال، علاوه بر دارایی‌های دیجیتال، در صورت بیشترشدن تحریم‌های آمریکا ممکن است با ضرر‌های بیشتری نیز مواجه شوند. چند میلیاردر، از جمله گنادی تیمچنکو (Gennady Timchenko)، کارآفرین و بازرگان روسی، به دلیل ارتباط نزدیک با پوتین، با تحریم بالقوه روبه‌رو هستند. علاوه بر اینها، مواِکس (MOEX)، شاخص بورس مسکو، نیز به‌تازگی ۳۳ درصد سقوط کرده که پنجمین افت شدید در تاریخ بورس این کشور است.
لیکوییدشدن ۱۳۸ میلیون دلار موقعیت شورت با بازگشت بیت کوین به بالای ۳۹ هزار دلار

با بازگشت بیت کوین به بالای ۳۹٬۰۰۰ دلار، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۳۸.۸۱ میلیون دلار موقعیت معاملاتی شورت (فروش) لیکویید شده است. در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳.۴۴ میلیون دلار موقعیت لانگ نیز لیکویید شده و حجم کل موقعیت‌های معاملاتی لیکویید‌شده حدود ۲۰۰ میلیون دلار است. گفتنی است که در حال حاضر بیت کوین با قیمتی حدود ۳۸٬۹۰۰ دلار معامله می‌شود.
غیررسمی: یک کاربر ادعا می‌کند یک NFT مشهور را به ایلان ماسک فروخته است

دیپاک تاپلیال (Deepak Thapliyal)، مدیرعامل شرکت چِین (Chain)، به‌تازگی مدعی شده که NFT «بورد ایپ یات کلاب» خود را با قیمتی بیش از ۱.۵ میلیون دلار (۵۶۹ اتریوم) به ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، فروخته است. بر اساس گزارش‌ها، برای این خرید از پلتفرم مون‌پی (MoonPay) استفاده شده است. توکن شماره ۱۸۳۷ این مجموعه، اکنون به یکی از گران‌ترین NFT‌های بورد ایپ یات کلاب تبدیل شده که تا به امروز فروخته شده است. با وجود اینکه هنوز به‌طور رسمی ایلان ماسک از این خرید حرفی نزده، دیپاک در توییتر خود گفته است: «فکر می‌کردم با قیمت بیشتری این NFT را بفروشم، اما حالا که خریدار این NFT ماسک است، مشکلی ندارم».
ارزش کمک‌های بیت کوینی به اوکراین از مرز ۴ میلیون دلار گذشت

شرکت تحلیلی الیپتیک اعلام کرد ارزش کمک‌های بیت کوینی ارسال‌شده برای حمایت از ارتش اوکراین به بیش از ۴ میلیون دلار رسیده است. الیپتیک ادامه داد این کمک‌ها با استفاده از ارز‌های دیجیتال ارسال می‌شود، زیرا این روش سریع و آسان است و از این طریق می‌شود برخی قوانین را هم دور زد. گفته می‌شود این رقم در روز گذشته فقط ۴۰۰،۰۰۰ دلار بود و دلیل افزایش چشمگیر این مبلغ کمک ۸۰ بیت کوینی (۳ میلیون دلاری) یک نفر در ۲۴ ساعت اخیر بوده است.
یکشنبه ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۲۷ فوریه ۲۰۲۲
با بهبود بازار ارز‌های دیجیتال، ترا نیز افت قیمت روز گذشته را جبران کرد

همزمان با بهبود نسبی بازار ارز‌های دیجیتال، ترا (Terra) نیز در شبانه روز گذشته با جهش ۲۵ درصدی مواجه شد. این افزایش قیمت تقریبا زیان روز گذشته را جبران کرد. توکن ترا یعنی لونا (luna) در حال حاضر با قیمت ۶۴.۱۱ دلار معامله می‌شود، در حالی که دیروز قیمت آن ۵۰.۲۷ دلار بود. البته قیمت ترا نسبت به سقف تاریخی‌اش ۳۷.۳۳ درصد کمتر است.
برزیل به دنبال وضع قوانین و مقررات در حوزه ارز‌های دیجیتال است

کمیته امور اقتصادی مجلس سنای برزیل لایحه‌ای در دست بررسی دارد که در صورت تصویب نهایی و تبدیل‌شدن به قانون می‌تواند به نقطه عطفی برای رشد و توسعه ارز‌های دیجیتال در این کشور تبدیل شود. این لایحه چارچوبی برای قانونی کردن ارز‌های دیجیتال در بازار‌های محلی ارائه می‌دهد و همچنین وظایف و مسئولیت‌های ارائه‌دهندگان خدمات کریپتو را مشخص می‌سازد. در صورت تصویب نهایی این قانون، برزیل اولین کشور بزرگ آمریکای جنوبی خواهد بود که قوانین و مقررات روشنی برای سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال دارد.
دادگاه عالی چین جذب سرمایه از طریق ارز‌های دیجیتال را ممنوع کرد

دادگاه عالی چین روز پنج‌شنبه قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن تراکنش‌های ارز دیجیتال به فهرست روش‌های غیرقانونی جذب سرمایه اضافه می‌شود. این قانون جدید به این معنی است که افراد و یا شرکت‌هایی که با استفاده از ارز‌های دیجیتال اقدام به جذب سرمایه از مردم کنند مجازات خواهند شد. قانون مذکور از تاریخ ۱ مارس (۱۰ اسفند) به اجرا در خواهد آمد.
شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۲۶ فوریه ۲۰۲۲
دیوان عالی چین برای تأمین مالی از طریق ارز‌های دیجیتال زندان و جریمه نقدی تعیین کرد

دیوان عالی چین حکمی صادر کرده که به موجب آن، مجازات‌هایی برای افراد مختلفی که برای جمع‌آوری وجوه یا تأمین مالی از ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، تعیین شده است. دیوان عالی می‌گوید تراکنش‌های ارز مجازی که به این منظور باشند، قابل پیگرد قانونی بوده و بسته به میزان وجوه جمع‌آوری شده از طریق تراکنش‌ها، مجازات‌های متفاوتی دارند. این قانون از اول ماه مارس اجرایی خواهد شد و تأمین مالی از طریق ارز‌های دیجیتال غیرقانونی خواهد بود. طبق حکم دیوان عالی، اگر فردی با این اتهام مجرم شناخته شود، ممکن است به جریمه نقدی تا ۵۰۰ هزار یوان (۷۹ هزار دلار) و تا ۱۰ سال زندان محکوم شود.
برادر ایلان ماسک: تسلا در زمان خرید بیت کوین از مشکلات زیست محیطی آن ناآگاه بوده است

شرکت خودروسازی تسلا، سال گذشته میلادی اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریده است. حال کیمبال ماسک، برادر ایلان ماسک و عضو هیئت مدیره شرکت تسلا در مصاحبه اخیر خود در کنفرانس EthDenver اظهار کرده است که این شرکت، سال گذشته در زمان خرید بیت کوین از مشکلات زیست محیطی و نرخ انتشار کربن آن بسیار ناآگاه بوده است.
تسلا در فوریه سال گذشته اعلام کرده بود که بیت کوین را به‌عنوان گزینه‌ای برای پرداخت خودرو‌های الکتریکی خود می‌پذیرد، اما چند ماه بعد با استناد به نگرانی‌های زیست‌محیطی بیت کوین، پذیرش آن را متوقف کرد. کیمبال ماسک عنوان کرد که نزدیک به یک میلیون پیام شکایت از برنامه‌های شرکت تسلا در مورد بیت کوین دریافت کرده است. وی افزود: «شرکت ما به‌دنبال ایجاد انرژی‌های جایگزین است، ما واقعاً هنگام این تصمیم‌گیری به اندازه کافی مطلع نبوده‌ایم.»
کاربران توییتر از دولت اوکراین خواستند از ارز‌های دیجیتال برای دریافت کمک‌های مالی استفاده کند

همزمان با آغاز حمله روسیه به اوکراین، وزارت دفاع اوکراین با ایجاد یک حساب بانکی برای انتقال ارز‌های خارجی، شروع به پذیرش کمک‌های مالی برای نیرو‌های مسلح خود کرد. بعد از اعلام این خبر توسط حساب توییتر دولت اوکراین، طرفداران ارز‌های دیجیتال به صفحه دولت اوکراین رفتند و از آن‌ها خواستند تا پذیرش کمک‌های مالی از طریق ارز‌های دیجیتال را آغاز کنند. با این حال، برخی از کاربران هم می‌گویند که به دلیل نوسانات شدید ارز‌های دیجیتال، این دارایی‌ها نمی‌توانند برای اوکراین مفید باشند و برای کمک‌های مالی بهتر است از پول استفاده کرد، چرا که دارایی بالاترین نقد شوندگی در میان همه دارایی‌ها است و می‌توان به سرعت از آن استفاده کرد.
انجمن استخراج قزاقستان: خروج تدریجی ماینر‌ها از کشور آغاز شده است

رئیس انجمن بلاک چین و مراکز استخراج قزاقستان می‌گوید شرکت‌های مجاز استخراج ارز‌های دیجیتال، ۳۰ درصد از تجهیزات خود را از این کشور خارج کرده‌اند. وی دلیل این اقدام را قطعی‌های مکرر برق و افزایش مالیات عنوان کرد. آلن دورجیف افزود که قزاقستان برای شرکت‌های فعال در حوزه استخراج ارز‌های دیجیتال به مکانی نامطلوب تبدیل شده است. او خاطر نشان کرد قدرت محاسباتی قزاقستان در شبکه بیت کوین هم کاهش پیدا خواهد کرد.
لیکوییدشدن ۴۶۰ میلیون دلار قرارداد آتی با افت قیمت ارز‌های دیجیتال

به گزارش وب‌سایت تحلیلی کوین‌گلس، بیش از ۴۶۰ میلیون دلار قرارداد آتی ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است. بیشترین حجم قرارداد‌های لیکویید شده با ۱۴۶ میلیون دلار مربوط به بیت کوین است و اتریوم با ۱۲۲ میلیون دلار در جایگاه بعد قرار دارد. بخش عمده این قرارداد‌ها در موقعیت لانگ (خرید) بوده‌اند.
افت ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار ارز‌های دیجیتال با حمله روسیه به اوکراین

ارزش بازار ارز‌های دیجیتال بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است. این بدان معناست که ارزش بازار در مقایسه با روز گذشته بیش از ۱۲ درصد سقوط کرده است. داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ نشان می‌دهد ارزش بازار از ۱.۷۷ تریلیون دلار به ۱.۵۶ تریلیون دلار رسیده است. شرایط به گونه‌ای است که حتی ارز‌های بزرگ و مهم بازار هم دچار افت قیمت شدید شده‌اند.
پنجشنبه ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۲۴ فوریه ۲۰۲۲
بایننس با انجمن بانک‌های روسیه وارد همکاری شد

مجموعه بایننس روز جمعه در وب‌سایت خود اعلام کرد که با بانک مرکزی روسیه وارد همکاری شده است. این صرافی اولین سازمان فعال در حوزه ارز‌های دیجیتال است که به انجمن بانک‌های روسیه (ABR) می‌پیوندد. در بخش روسی‌زبان وب‌سایت بایننس گفته شده است: «بایننس، اکوسیستم پیشرو در صنعت بلاک چین، عضویت خود را در انجمن بانک‌های روسیه اعلام می‌کند و قصد دارد با مقامات دولتی، قانون‌گذاران و کارشناسان حوزه مالی دارایی‌های دیجیتال روسیه به گفت‌وگوی بیشتر بپردازد». از موارد همکاری بایننس با بانک مرکزی روسیه می‌توان به ارائه نظرات تخصصی درمورد گردش دارایی‌ها و ارز‌های دیجیتال و تحلیل‌های تخصصی در این زمینه اشاره کرد.
سرمایه‌گذاران نهادی این هفته ۲۵ میلیون دلار اولنچ خریدند

باوجود تنش‌های سیاسی پیرامون بحران روسیه و اوکراین و سقوط قیمت بسیاری از ارز‌های دیجیتال، محصولات سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال برای پنجمین هفته متوالی ورود سرمایه داشته است. تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها نشان می‌دهد که اولنچ در هفته منتهی به ۲۱ فوریه (۲ اسفند)، مجموعاً ۲۵ میلیون دلار ورود پول ثبت کرده و از این حیث دومین ارز دیجیتال با عملکرد بسیار خوب است. سرمایه‌گذاران نهادی در هفته گذشته بیش از ۱۰۹ میلیون دلار خرید کرده‌اند که رتبه اول بیشترین خرید متعلق به بیت کوین و رتبه دوم متعلق به اولنچ است. بلاک چین اولنچ به‌عنوان رقیب اتریوم شناخته می‌شود و با ۱۷۰ پروتکل، چهارمین شبکه بزرگ از نظر ارزش سرمایه قفل‌شده به حساب می‌آید.
مرکز جدید ماینینگ بیت فیوری در کانادا شروع به کار کرد

شرکت بیت فیوری (Bitfury) که در زمینه فناوری‌های مرتبط با ارز دیجیتال فعالیت می‌کند، از شروع به کار مرکز جدید ماینینگ خود در کانادا خبر داده است. انتظار می‌رود ظرفیت این تأسیسات تا پایان ماه به ۱۶ مگاوات برسد و با تکمیل بخش دیگری از پروژه تا پایان ماه مه (اردیبهشت)، ۱۲ مگاوات دیگر به توان این مرکز جدید افزوده شود. اولگ بلینکوف (Oleg Blinkov)، رئیس توسعه و عملیات مراکز داده شرکت بیت فیوری، گفته است: «آمریکای شمالی تاکنون بازاری جذاب و استراتژیک برای ما و صنعت استخراج ارز‌های دیجیتال بوده است». بیت فارمز (Bitfarms)، یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال در کانادا و رقیب بیت فیوری، نیز در حال حاضر اکثر تأسیسات خود را در منطقه کبک (Quebec) راه‌اندازی کرده است.


باشگاه بارسلونا پیشنهاد‌های اسپانسرینگ شرکت‌های ارز دیجیتال را رد کرد

طبق گزارش روزنامه مارکا، تیم فوتبال بارسلونا بالاخره تصمیم خود را درباره پیشنهاد‌های قرارداد‌های اسپانسرینگ لباس باشگاه اتخاذ کرده است. مارکا می‌گوید شرکت‌های ارز دیجیتال پیشنهادات بسیار سودآوری به بارسلونا برای اسپانسرینگ داده‌اند، اما این باشگاه تصمیم گرفته است که به جای آنها، با پیشنهاد سرویس پخش موسیقی سوئدی اسپاتیفای موافقت کند. جالب توجه آنکه، پیشنهاد مالی اسپاتیفای نسبت به رقم پیشنهاد شرکت‌های ارز دیجیتال، پول کمتری به بارسلونا می‌رساند. طبق گزارش مارکا، هیئت مدیره باشگاه افسانه‌ای کاتالان، بخش ارز‌های دیجیتال را تحت عناوینی، چون سوداگرانه، پرخطر، پرنوسان و غیراخلاقی توصیف کرده است.
لایحه وزارت دارایی روسیه برای قانونی کردن سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال و ممنوعیت پرداخت از طریق آن‌ها

وزارت دارایی روسیه جزئیات پیش‌نویس قانون پیشنهادی ارز‌های دیجیتال را اعلام کرده و مطابق آن، سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال قانونی خواهد بود و این دارایی‌ها عمدتاً به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده‌اند. در این لایحه، استفاده از ارز‌های دیجیتال به‌عنوان ابزار پرداخت کاملاً ممنوع خواهد بود. این لایحه همچنین الزاماتی را برای صرافی‌های ارز دیجیتال و سایر پلتفرم‌های دخیل در گردش ارز‌های دیجیتال تعریف کرده است.

گفتنی است که تمام ارائه‌دهندگان خدمات ارز‌های دیجیتال باید مجوز دریافت کنند و صرافی‌های خارجی فعال در بازار روسیه نیز موظف به حضور رسمی در این کشور خواهند بود. همچنین، تنها مشتریانی که تأیید هویت می‌شوند، مجاز به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال هستند. علاوه بر این، واریز و برداشت به صرافی‌ها نیز تنها از طریق مؤسسات مالی سنتی امکان‌پذیر خواهد بود.
دوج کوین به‌رغم کاهش قیمت به رتبه دوازدهم بازار ارز‌های دیجیتال صعود کرد

همزمان با افت بازار ارز‌های دیجیتال در روز جاری، دوج کوین توانست پولکادات را پشت سر بگذارد و به رتبه دوازدهم ارز‌های دیجیتال از نظر ارزش بازار دست یابد. در حال حاضر دوج کوین با افتی ۴.۴ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به بهای ۰.۱۲۹ دلار معامله می‌شود. این میم کوین در حال حاضر دارای ارزش بازاری ۱۷.۱۷ میلیارد دلاری است. گفتنی است که این میم کوین با سقوط به محدوده ۰.۱۲ دلاری، به پایین‌ترین سطح قیمتی خود از اوایل دسامبر ۲۰۲۱ رسید.

این در حالی است که پولکادات ضمن از دست دادن جایگاه دوازدهم، اکنون در محدوده قیمتی ۱۶.۱ دلاری معامله می‌شود و ارزش بازار آن به ۱۵.۹۶ میلیارد دلار کاهش یافته است.
صرافی بیترو: اخبار مهمی درباره کاردانو در راه است

صرافی ارز‌های دیجیتال بیترو (Bitrue) در صفحه توییترش می‌گوید که اخبار بزرگ و مهمی در رابطه با کاردانو در راه است. این صرافی پیش‌تر و اندکی بعد از لیست کردن توکن بومی صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر کاردانو ساندی‌سواپ، در توییتی گفته بود که قرار است در اعلامیه‌ای ویژه حمایت واقعی خود را از کاردانو نشان خواهد داد. بیترو می‌گوید که انتظار می‌رود فاز بعدی پشتیبانی کاردانو از روز ۲۴ فوریه راه‌اندازی شود. گفتنی است که صرافی بیترو یکی از فعال‌ترین حامیان اکوسیستم کاردانو محسوب می‌شود و به دنبال تبدیل شدن به نخستین پلتفرم معاملاتی تسهیل‌کننده تجارت دارایی‌های بومی شبکه کاردانو است.
مجری مشهور CNBC: بیت کوین شبیه مایکروسافت است

کوین اولیری (Kevin O’Leary)، تاجر کانادایی و مجری مشهور شبکه «CNBC»، مخالف سرسخت سابق و طرفدار جدید بیت کوین، در اقدامی جدید این ارز دیجیتال را به مجموعه مایکروسافت تشبیه کرده است. اولیری افزود بیت کوین تنها یک ارز دیجیتال نیست، بلکه یک نرم‌افزار است. او در ادامه گفت هولدکردن بیت کوین مانند داشتن منصب در شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت یا یاهو است. علاوه بر این، او پیش‌بینی کرده است در صورت بیشترشدن شفافیت قانونی این صنعت، بیت کوین می‌تواند تا ۳۰۰٬۰۰۰ دلار افزایش یابد. اولیری قبلاً در سال ۲۰۱۹ بیت کوین را «ارزی بی‌مصرف» خوانده بود، اما در سال ۲۰۲۱ طرفدار این ارز دیجیتال شد و ۳ درصد از سبد سرمایه‌گذاری خود را به آن اختصاص داد.
سه شنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۲۲ فوریه ۲۰۲۲
توصیه میلیاردر مکزیکی: بیت کوین خریداری کنید

ریکاردو سالیناس پلیگو، سومین فرد ثروتمند مکزیک، در اظهارنظری جدید کاربران را به خرید هر چه بیشتر بیت کوین تشویق کرده است. وی در توییتر نوشت: «باید بیت کوین بخرید و هنگامی که قیمت پایین است به خرید ادامه دهید. بیت کوین‌های خود را حفظ کنید و از فروش آن‌ها خودداری کنید. مطمئنم بعداً از من تشکر خواهید کرد.» سالیناس در شرایطی این اظهارات را مطرح کرد که قیمت بیت کوین ۴۰ درصد پایین‌تر از اوج تاریخی قبلی قرار دارد.
بورس بلغارستان ۸ اوراق قابل معامله بورسی ارز‌های دیجیتال راه‌اندازی کرد

بورس بلغارستان با راه‌اندازی ۸ اوراق قابل معامله بورسی (ETN)، معامله ابزار‌های ردیابی نرخ بهای ارز‌های دیجیتال بیت کوین و اتریوم را آغاز کرده و شهروندان بلغار می‌توانند از طریق بازار سهام کشورشان در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. بورس بلغارستان در بیانیه خود گفته است: «سرمایه‌گذارانی که به دنبال محصولات ارز دیجیتال نوآورانه و مناسب هستند، اکنون می‌توانند به صورت آزادانه معاملات خود را از طریق ۸ اوراق قابل معامله بورسی انجام دهند.»

بورس بلغارستان می‌گوید که بازار سهام این کشور به تبعیت از دویچه بورس آلمان و بورس یورونکست که ۲ سال پیش از چنین ابزاری رونمایی کردند، ETN‌های ارز‌های دیجیتال را راه‌اندازی کرده است. مانیو مورونوف، مدیر اجرایی بورس بلغارستان در این‌باره اظهار داشت: «اوراق قابل معامله بورسی به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به ایجاد و مالکیت کیف پول‌های ارز دیجیتال و کلید‌های رمزنگاری‌شده، سرمایه خود را در دارایی‌های دیجیتال بگذارند.»
سانتیمنت: کاردانو در جمع ۳ شبکه توسعه‌یافته فضای ارز دیجیتال قرار گرفت

بر اساس داده‌های سانتیمنت، کاردانو یکی از فعال‌ترین شبکه‌های توسعه یافته در صنعت بلاک چین است. با توجه به تعداد مشارکت‌کنندگان در فعالیت‌های توسعه‌ای، کاردانو در رده سوم بلاک چین‌ها از نظر تعداد مشارکت‌کننده باقی مانده است. در حال حاضر سولانا فعال‌ترین پروژه توسعه‌یافته در بازار است و با ۵۳۳ مشارکت‌کننده فعال، جایگاه نخست را حفظ می‌کند. جایگاه دوم نیز در اختیار شبکه اتریوم فرار دارد. همچنین کاردانو نیز با حدود ۱۲۰ مشارکت‌کننده فعال روزانه که دائماً روی توسعه این شبکه کار می‌کنند، در رده سوم قرار گرفته است. گفتنی است که سانتیمنت فعالیت‌ها و تعداد مشارکت‌ها را از طریق منابعی مانند گیت‌هاب (GitHub) ردیابی می‌کند.
کاهش بیش از ۷ درصد بهای شیبا اینو همزمان با افت قیمت بیت کوین به زیر ۳۸ هزار دلار

بهای ارز دیجیتال شیبا اینو همزمان با سقوط بیت کوین به زیر سطح ۳۸ هزار دلاری، کاهش پیدا کرد و حالا در محدوده ۰.۰۰۰۰۲۵ دلاری معامله می‌شود که نشانگر افت ۷.۷ درصدی بهای این میم کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته است. شیبا اینو با این افت قیمت، تقریباً ۱۲ درصد پایین‌تر از اوج قیمت روز شنبه خود که به ۰.۰۰۰۰۲۸۲۷ دلار رسیده بود، معامله می‌شود. این افت قیمت ناشی از فشار فروشی است که بازار ارز‌های دیجیتال را در روز یکشنبه در نوردیده است و حتی راه‌اندازی سازمان خودگردان غیرمتمرکز دوجی دائو (Doggy DAO) در روز‌های گذشته نیز مانع افت ۱۲ درصدی قیمت این میم کوین در ۲ روز اخیر نشد.
هم‌بنیانگذار اتریوم از بازار نزولی ارز‌های دیجیتال استقبال کرد

آنطور که به‌نظر می‌رسد ارز‌های دیجیتال در مراحل اولیه یک بازار نزولی دیگر هستند. با این حال، ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم، نیمه پر لیوان را می‌بیند. بوترین در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ عنوان کرد که توسعه‌دهندگان صنعت ارز‌های دیجیتال از یک بازار نزولی دیگر استقبال می‌کنند. به عقیده وی کاهش قیمت‌ها سفته‌بازی اضافه را از فضای ارز‌های دیجیتال دور می‌کند. بوترین همچنین پیش‌بینی می‌کند که در بازار نزولی بسیاری از پروژه‌های موجود ارز‌های دیجیتال احتمالاً با شکست مواجه شوند و تنها پروژه‌های پایدار مصون خواهند ماند.
دوشنبه ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۲۱ فوریه ۲۰۲۲
به‌روزرسانی بزرگ کاردانو با موفقیت انجام شد

اینپوت آوتپوت گلوبال (Input Output Global)، تیم توسعه بلاک چین کاردانو، اعلام کرد که آخرین به‌روزرسانی پایگاه کد این بلاک چین اکنون فعال شده است. با انجام به‌روزرسانی پلوتوس (Plutus) که برای از بین بردن موانع غیرمتمرکز سازی کاردانو طراحی شده، قدرت محاسباتی بیشتری به کاردانو داده می‌شود.

این درحالی است که قیمت توکن کاردانو همزمان به کمتر از یک دلار و به پایین‌ترین حد خود از اواسط فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) رسیده و حدود ۶۶ درصد ارزان‌تر از اوج قیمتی خود معامله می‌شود. با این حال متخصصان پلتفرم فایندر (Finder) پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت کاردانو احتمالا تا سال ۲۰۳۰ از ۵۸ دلار عبور کند.
خالق اندیکاتور MVRV بیت کوین به تیم آرک اینوست پیوست

صندوق سرمایه‌گذاری آرک اینوست (ARK Invest) که بر فناوری‌های جدید متمرکز است، یکی از تحلیلگران معروف درون زنجیره‌ای را به عنوان محقق ارز‌های دیجیتال به تیم خود افزوده است. دیوید پوئل که اندیکاتور ارزش بازار به ارزش واقعی بیت کوین (MVRV) را ابداع کرده است؛ در توییترش از پیوستن به تیم آرک اینوست خبر داد و جزئیات نقش جدید خود در این شرکت را شرح داد.
تعداد کیف پول‌های دارنده شیبا اینو رکورد جدیدی را ثبت کرد

مطابق داده‌های ارائه شده از سوی ویل استاتس، همزمان با ادامه روند انباشت شیبا اینو توسط نهنگ‌های اتر، تعداد کیف پول‌هایی که این میم کوین را نگهداری می‌کنند، افزایش یافته و به نقطه عطف جدیدی رسیده است. مطابق داده‌ها، در حال حاضر تعداد کل کیف پول‌های منحصر به فردی که این میم کوین را نگهداری می‌کنند، با ثبت اوج تاریخی جدیدی به ۱،۱۸۰،۱۴۰ آدرس رسیده است.

ویل استاتس همچنین در توییت روز ۱۸ فوریه خود نوشته است که در حال حاضر ۱،۰۰۰ آدرس نهنگ بزرگ شبکه اتریوم ۱۸،۲۲۶،۵۶۸،۸۹۴،۲۰۸ توکن شیبا دارند که ارزشی برابر ۲.۶ میلیارد دلار دارد. با این حال، در وب‌سایت ویل استاتس این رقم بسیار کمتر گزارش شده و گفته شده که نهنگ‌های اتر مجموعاً ۱.۰۸ میلیارد دلار شیبا اینو دارند که نشان‌دهنده سهم ۱۱.۷۹ درصدی این میم کوین در میان دارایی‌های آنهاست.
ایلان ماسک از پذیرش دوج کوین در ایستگاه‌های شارژ تسلا در آینده خبر داد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در توییتر دیدگاهش را درباره ایستگاه‌های شارژ شرکت تسلا در آینده به اشتراک گذاشت و گفت که آن‌ها می‌توانند دوج کوین را برای پرداخت‌های خود بپذیرند. ماسک در واکنش به توییت رایان ظهوری، بنیان‌گذار تسلا کنسول که گفته بود این ایستگاه‌ها به محض راه‌اندازی پر شده‌اند و عکس‌هایی هم از آن‌ها منتشر کرده بود، این پاسخ را داد.

ایلان ماسک در پاسخ به توییت ظهوری نوشت که تسلا در آینده قصد دارد علاوه بر این، در ایستگاه شارژ منطقه هالیوود، یک سالن غذاخوری و تئاتر خودرویی نیز افتتاح کند. ماسک همچنین تصریح کرد که افراد می‌توانند در تمامی این موارد پرداخت‌های خود را با دوج کوین انجام دهند.
ارزش کل قفل‌شده کاردانو به مرز ۲۰۰ میلیون دلار رسید

اکوسیستم کاردانو در کنار افزایش سریع حجم تراکنش‌ها، شاهد رشدی قابل توجهی است و ارزش کل قفل‌شده (TVL) آن به مرز ۲۰۰ میلیون دلار نزدیک شده است. ساندی سواپ، نخستین صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر کاردانو، با افزایش تعداد تراکنش‌ها به ارزش کل قفل‌شده ۱۲۶.۱ میلیون دلاری رسید که نشان می‌دهد ساندی سواپ، بیشتر ارزش کل قفل‌شده این شبکه را به خود اختصاص داده است. طبق گزارش‌ها، در حال حاضر۴۹۲ پروژه در حال ساخت بر روی کاردانو هستند، در حالی که در اواخر دسامبر ۲۰۲۱ این رقم برابر با ۱۷۵ پروژه بود.
یکشنبه ۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ | ۲۰ فوریه ۲۰۲۲
گردانندگان پروژه سیف‌مون به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران متهم شدند

چند شخصیت مشهور و اینفلوئنسر آمریکایی به‌خاطر تبلیغات گمراه‌کننده و مشارکت در دست‌کاری قیمت توکن سیف‌مون (SafeMoon) روانه دادگاه شده‌اند. آن‌طور که پیداست خود تیم سیف‌مون این افراد را برای بازارگرمی پروژه‌اش استخدام کرده است. برخی از این افراد مشهور نیک کارتر (Nick Carter)، خواننده گروه بک استریت بویز (Backstreet Boys)، سولجا بوی (Soulja Boy) و لیل یاتی (Lil Yachty)، رپر‌های آمریکایی و دو یوتیوبر مشهور هستند. طبق این دادخواست، سیف‌مون و زیرمجموعه‌های آن با تبلیغ و گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران برای خرید توکن‌های بومی سیف‌مون به بهانه کسب سود‌های زیاد، متهم به دست‌داشتن در یک طرح پانزی هستند.
جی‌پی مورگان از یک بلاک چین مقاوم در برابر حملات کوانتومی رونمایی کرد

جی‌پی مورگان (JPMorgan)، غول بانکی ایالات متحده، از تحقیقات جدید خود در زمینه شبکه بلاک چین مقاوم در برابر حملات کوانتومی رونمایی کرد. بنا بر اعلام جی‌پی مورگان، بلاک چین توزیع کلید کوانتومی (QKD)، تنها راه‌حلی است که کارایی آن در مقابل حملات کوانتومی از نظر ریاضی اثبات‌پذیر است.
جی‌پی مورگان با توشیبا (Toshiba) و سینا (Ciena) برای استقرار و آزمایش بلاک چین QKD همکاری کرده است.
بیت کوین به زیر ۴۰،۰۰۰ دلار رسید

امروز همزمان با گشایش بازار وال استریت، بهای بیت کوین به زیر سطح ۴۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این خبر، وضعیت بازار هنوز مشخص نیست و بیت کوین نسبت به ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۵ درصد افت قیمت داشته است. آخرین بار در تاریخ ۴ فوریه (۱۵ بهمن) بود که بیت کوین زیر ۴۰،۰۰۰ دلار معامله شد؛ بنابراین قیمت فعلی این ارز دیجیتال پایین‌ترین قیمت در دو هفته اخیر است.
پارلمان اوکراین لایحه قانونی کردن ارز‌های دیجیتال را تصویب کرد

پارلمان اوکراین روز پنجشنبه در جلسه خود به تصویب لایحه دارایی‌های مجازی (Virtual Assets Bill) که به همه ارز‌های دیجیتال و دارایی‌های مجازی وضعیت قانونی اعطا می‌کند، رأی مثبت داد. این لایحه به شکلی قاطعانه و با ۳۰۰ رأی موافق و تنها ۲ رأی مخالف در پارلمان به تصویب رسید. این لایحه یک چارچوب نظارتی پایه‌ای برای همه دارایی‌های مجازی در اوکراین ایجاد می‌کند.

تصویب این لایحه، علاوه بر ایجاد زمینه‌های قانونی برای ادغام ارز‌های دیجیتال در سیستم مالی و نظارتی اوکراین، حقوق شهروندان برای نگهداری و استفاده از ارز‌های دیجیتال را هم به رسمیت می‌شناسد. میخائیل فدوروف، وزیر توسعه دیجیتال اوکراین می‌گوید که این لایحه جدید به این کشور اجازه می‌دهد تا بازار قانونی برای دارایی‌های مجازی راه‌اندازی کند.
سختی استخراج شبکه بیت کوین به بالاترین سطح خود در ۱۳ سال گذشته رسید

در روز ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن)، هش‌ریت شبکه بیت کوین به ۲۴۹ اگزاهش بر ثانیه رسید که بالاترین سطح تاریخی ثبت شده برای این شاخص محسوب می‌شود. به دنبال ثبت این رکورد تاریخی، سختی استخراج شبکه بیت کوین در صبح روز پنجشنبه با رشدی ۴.۷۸ درصدی، به ۲۷.۹۷ تریلیون واحد رسید که بالاترین سطح دشواری استخراج در ۱۳ سال گذشته محسوب می‌شود.
دشواری استخراج بیت کوین از ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ تاکنون برای ۶ بار متوالی افزایش یافته و از آن زمان، دستیابی به پاداش بلاک بیت کوین برای ماینر‌ها ۲۳.۳۴ درصد دشوارتر شده است. گفتنی است که هش ریت بیت کوین در حال حاضر برابر با ۲۱۲.۲۱ اگزاهش بر ثانیه است.
شنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۱۹ فوریه ۲۰۲۲
نهنگ‌های ریپل ۷۰۰ میلیون دلار توکن جدید انباشت کردند

زینب کیشانی| بر اساس مشاهدات بازار، نهنگ‌هایی که دارای بیش از ۱۰ میلیون ریپل یا بیشتر هستند، توانسته‌اند از دسامبر (آذر) ۲۰۲۱ تاکنون حدود ۹۰۰ میلیون توکن جدید به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار انباشت کنند. از این اقدام، به‌عنوان «دومین انباشت بزرگ» در ۵ سال اخیر یاد شده است. پیش‌تر در دسامبر (آذر) ۲۰۲۰ نیز حدود ۱.۳ میلیارد توکن به کیف پول این نهنگ‌ها منتقل شده بود تا جایی که قیمت این ارز دیجیتال در آن زمان جهش بزرگی پیدا کرد. در حال حاضر ۳۳۶ آدرس نهنگ در دفتر کل ریپل وجود دارد که حداقل ۱۰ میلیون توکن هولد کرده‌اند.

امارات متحده عربی در تلاش برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی رمزارز، مجوز‌های ملی رمزارز را تا پایان سه ماهه اول صادر می‌کند.
دست راست وارن بافت: ارز‌های دیجیتال مانند بیماری هستند و باید ممنوع شوند

چارلی مانگر، نایب رئیس شرکت برکشایر هاتاوی و دست راست ورن بافت، در جلسه پرسش و پاسخ سالانه سهامداران روزنامه دیلی ژورنال کورپ، ارز‌های دیجیتال را به بیماری‌های مقاربتی تشبیه کرد: «قطعا من در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده‌ام. از این حقیقت که از آن اجتناب کرده‌ام به خود می‌بالم. آن [ارز‌های دیجیتال]همچون نوعی بیماری مقاربتی است.» وی در ادامه گفت که امیدوار است ارز‌های دیجیتال به سرعت ممنوع شوند.
ماینر‌ها در حال فروش بیت کوین و سهام‌های خود هستند

پس از کاهش سود استخراج بیت کوین، ماینر‌های بیت کوین که از ماه نوامبر ۲۰۲۱ اقدام به فروش نکرده بودند، اکنون در حال فروش ارز‌های ذخیره و سهام خود در شرکت‌های مختلف هستند. بیت کوین در ماه نوامبر ۲۰۲۱ به اوج تاریخی ۶۹،۰۰۰ دلار رسید و از آن زمان، فروش بسیار کمی توسط ماینر‌های بیت کوین صورت گرفته است. با این حال، داده‌های شرکت تحلیلی گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که ماینر‌های بیت کوین پس از هولدر بودن در ماه‌های اخیر، اکنون در حال فروش ارز‌های خود هستند.
ارائه لایحه‌ای برای کاهش خطرات قانون بیت کوین السالوادور توسط سناتور‌های آمریکایی

یک گروه دوحزبی از سناتور‌های آمریکایی، با هدف کاهش ریسک‌ها و خطرات احتمالی پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک پول ملی توسط کشور السالوادور، لایحه‌ای را به سنای ایالات متحده معرفی کرده است. این لایحه با نام «لایحه پاسخگویی به قانون ارز دیجیتال در السالوادور (ACES)» و با هدف «کاهش خطرات احتمالی وارده بر سیستم مالی ایالات متحده» مطرح شده است.
استفاده از ربات‌های OTP تلگرام برای هک و سرقت ارز‌ها دیجیتال

مجرم‌های سایبری با استفاده از ربات‌های خریداری‌شده در تلگرام، کاربران را فریب داده و به حساب‌های ارز دیجیتال آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. بر اساس گزارش یک شرکت امنیت سایبری به نام Intel۴۷۱، ربات‌های رمز یک‌بار مصرف یا OTP که توسط مجرمان مورداستفاده قرار می‌گیرند، نسبت به پول به‌دست‌آمده بعد از حمله هکری، بسیار ارزان بوده و استفاده از آن‌ها نیز بسیار آسان است. گفته می‌شود یک ربات تلگرامی به نام «BloodOTPbot»، با دریافت ماهانه ۳۰۰ دلار، امکان دسترسی هکر‌ها به اطلاعات کاربران را فراهم می‌کند.
چینالیسیس: بیش از ۴،۰۰۰ نهنگ مجرم ۲۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال دارند

داده‌های جدید چینالیسیس (Chainalysis) حاکی از آن است که ۴،۰۶۸ نهنگ مجرم ۲۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال در اختیار دارند. این شرکت هر کیف پول خصوصی که یک میلیون دلار یا بیشتر ارز دیجیتال داشته باشد و ۱۰ درصد یا بیشتر از آن را از آدرس‌های غیرقانونی دریافت کرده باشد را نهنگ مجرم می‌نامد. این داده‌ها در پیش‌نمایش گزارش جرائم حوزه ارز‌های دیجیتال سال ۲۰۲۲ چینالیسیس منتشر شده است.
حمله رئیس کمیته بانکی سنا آمریکا به شرکت‌های ارز دیجیتال بابت تبلیغ تلویزیونی مسابقه سوپر بول

شرود براون، سناتور ایالت اوهایو و رئیس کمیته بانکی مجلس سنا آمریکا از تمام شرکت‌های ارز دیجیتالی که در جریان مسابقه فوتبال آمریکایی سوپر بول (Super Bowl) تبلیغات انجام دادند، انتقاد کرد. وی دراین‌باره گفت: «شما هرگز ندیده‌اید که فدرال رزرو برای دلار آمریکا یک آگهی تبلیغاتی چند میلیون دلاری خریداری کند.»

رئیس کمیته بانکی سنا می‌گوید که ارز‌های دیجیتال، پول‌هایی که مردم آمریکا به سختی به‌دست آورده‌اند را در معرض خطر قرار می‌دهد. در طول سوپر بول امسال که در ابتدای هفته جاری برگزار شد، تبلیغات تلویزیونی شرکت‌هایی مانند اف‌تی‌ایکس، کریپتو دات‌کام و کوین بیس پخش شد. سناتور براون همچنین اظهار داشت: «اگر سوپر بول یکشنبه را دیده باشید، دیده‌اید که آگهی پشت آگهی محصولی پخش می‌شد که اکثر آمریکایی‌ها نام آن را شنیده‌اند، اما تقریباً هیچ‌کس نمی‌داند که چیست. حتی بسیاری از افرادی که آن را خریداری کرده‌اند، اغلب آن را واقعاً درک نمی‌کنند. اینکه شرکت‌های ارز‌های دیجیتال به هر تعداد آمریکایی که بتوانند، دسترسی داشته باشند، یک اتفاق ناامیدکننده است.»
جمعه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۱۸ فوریه ۲۰۲۲

بانک خلق چین گزارش می‌دهد که ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور برای پرداختی‌های روزانه با ارزش بیش از ۳۱۶.۰۰۰ دلار در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ استفاده می‌شود.
رشد ۳۰ درصدی میرور پروتکل در ۴۸ ساعت اخیر

میرور پروتکل (Mirror Protocol)، یک پروتکل مالی غیرمتمرکز که بر بستر بلاک چین ترا (Terra) ساخته شده، یکی از پربازده‌ترین شبکه‌ها در ۴۸ ساعت اخیر بوده است. بهای توکن بومی این پروتکل (MIR) در ۴۸ ساعت اخیر بیش از ۳۰ درصد رشد کرده و به سطح ۱.۴۸ دلار رسیده است که بالاترین قیمت این توکن از تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) محسوب می‌شود. کوین تلگراف در گزارش خود می‌گوید که این افزایش قیمت بدون وجود اصول فاندامنتال رخ داده، امری که در بین ارز‌های دیجیتال بسیار معمول است.
وزیر دارایی روسیه: ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در روسیه مانند ممنوع کردن اینترنت است

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه معتقد است که ممنوعیت ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین غیرممکن است. این در حالی است که بانک مرکزی روسیه در ماه‌های اخیر همواره از دولت خواسته است که ارز‌های دیجیتال را در این کشور ممنوع کند. فوربس روز چهارشنبه گزارش داد که سیلوانوف در جلسه توجیهی وزارت دارایی با بانک مرکزی گفته است: «ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در روسیه، مانند ممنوع کردن اینترنت است و انجام این کار غیرممکن خواهد بود.»

وزیر دارایی روسیه همچنین گفته که تنظیم و مقررات‌گذاری هر چه سریع‌تر ارز‌های دیجیتال بسیار بهتر از ممنوع کردن آنهاست، زیرا به دولت اجازه می‌دهد تا بازار را زیر نظر خود داشته باشد و درآمد کشور را با استفاده از مالیات بر ارز‌های دیجیتال افزایش دهد. وی همچنین در این جلسه توجیهی گفته که دلیل اصرار بر ممنوعیت ارز‌های دیجیتال را نمی‌فهمد و افزود که راهکار آسانی برای اخذ مالیات از این بازار وجود دارد.
توکن آودیو به شبکه سولانا راه پیدا می‌کند

سرویس استریم موسیقی آودیوس (Audius) که در اصل در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده، به‌تدریج بلاک چین رقیب یعنی سولانا را با آغوش باز پذیرفته است تا با افزایش مقیاس‌پذیری بتواند تقاضای روز افزون خود را پاسخگو باشد؛ بنابراین توکن مبتنی بر اتریوم خود یعنی آودیو (AUDIO) را به شبکه سولانا نیز آورده است. درپی این اقدام، دارندگان توکن AUDIO از امروز می‌توانند توکن‌های ERC-۲۰ خود را از از طریق پلتفرم پورتال بریج (portalbridge) به اتریوم به سولانا انتقال دهند.
ارزش کل قفل‌شده شبکه اولنچ از ۱۱ میلیارد دلار فراتر رفت

مطابق داده‌های DeFi LIama، ارزش کل قفل‌شده (TVL) در شبکه اولنچ از ۱۱ میلیارد دلار رفته، زیرا اکثر وجوه تخصیص یافته در پروتکل آوی (AAVE) باقی مانده‌اند و این پروتکل به کاربران امکان آن را می‌دهد تا خدمات وام‌دهی را به دیگران ارائه کنند. در حال حاضر اتریوم با بیش از ۱۲۷ میلیارد دلار ارزش کل قفل‌شده، با اختلاف بسیار زیادی برترین شبکه است و رتبه دوم نیز با ۱۶ میلیارد دلار در اختیار لونا است. بایننس اسمارت چین نیز با ارزش قفل شده ۱۳ میلیارد دلاری، نزدیک‌ترین رقیب اولنچ محسوب می‌شود و در رده سوم قرار دارد. همچنین شبکه فانتوم با ارزش کل قفل شده ۸.۵ میلیارد دلاری پس از اولنچ در رده پنجم قرار دارد.
حجم معاملات صرافی غیرمتمرکز ساندی‌سواپ از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد

حجم کل معاملات در ساندی‌سواپ (SundaeSwap)، صرافی غیرمتمرکز پیشتاز در بلاک چین کاردانو، از ۱۰۹ میلیون دلار (۱۰۰ میلیون توکن ADA) عبور کرده است. این صرافی غیرمتمرکز در کمتر از یک ماه پس از راه‌اندازی نسخه بتای آن در شبکه اصلی در ماه ژانویه، این موفقیت را کسب کرده است. اگرچه این میزان حجم معاملات در برابر صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ که حجم معاملاتش از ۸۰۰ میلیارد دلار عبور کرده رقم چشمگیری محسوب نمی‌شود، اما شروع امیدوار کننده‌ای برای ساندی‌سواپ را رقم زده است.
ایالت کلورادو آمریکا برای پرداخت مالیات ارز دیجیتال می‌پذیرد

جرد پولیس، فرماندار ایالت کلورادو در ایالات متحده اعلام کرد که این ایالت از تابستان امسال، پذیرش ارز‌های دیجیتال را برای پرداخت مالیات آغاز خواهد کرد. وی در مصاحبه روز سه‌شنبه با سی‌ان‌بی‌سی اظهار کرد که شهروندان این ایالت، از تابستان امسال می‌توانند انواع مالیات خود را با ارز‌های دیجیتال بپردازند. وی افزود که پس از دریافت ارز‌های دیجیتال، آن‌ها را توسط یک واسطه به ارز فیات تبدیل خواهد کرد. گفتنی است که وی هویت این واسطه را مشخص نکرده است. با وجود اعلام این خبر از سوی فرماندار کلرادو، تاکنون سند رسمی درباره این رویکرد تازه از سوی ایالت تحت کنترل وی درباره پرداخت مالیات‌های ایالتی با ارز دیجیتال منتشر نشده است.
رایان رینولدز: صنعت ارز‌های دیجیتال با حضور شرکت‌ها بزرگ‌تر خواهد شد

رایان رینولدز، ستاره سینمای هالیوود در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ گفت که مکالمات مربوط به ارز‌های دیجیتال ارزش دارند؛ اما درباره اینکه خودش ارز دیجیتال دارد یا خیر، توضیحی نداد. رینولدز همچنین گفته است که کمک شرکت‌های مختلف، نور بیشتری به ارز‌های دیجیتال می‌تاباند که در برخی مواقع باعث می‌شود این دارایی‌ها جایگاه خود را در جریان اصلی پیدا می‌کنند. این بازیگر هالیوودی همچنین معتقد است که صنعت ارز‌های دیجیتال، به عنوان یک بازیگر بسیار بزرگ در حال ظهور است. در پایان، این بازیگر اضافه کرد که انتظار دارد با پیوستن شرکت‌های متعدد به فضای متاورس و توکن‌های غیرمثلی، این صنعت در آینده بزرگ‌تر شود.
چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۱۶ فوریه ۲۰۲۲
هش ریت بیت کوین باز هم رکورد جدیدی ثبت کرد!

هش ریت بیت کوین، بازهم رکورد بالاترین سطح تاریخی خود را شکست. هش ریت بیت کوین روز شنبه توانست رکورد ۲۴۸.۱۱ اگزاهش بر ثانیه‌ای (EH/S) را ثبت کند و تنها در یک روز از ۱۸۸.۴۰ EH/S به چنین رقمی دست پیدا کرده است. با این حال، اکنون این رقم به ۲۰۹.۶۳ EH/S کاهش پیدا کرده است. با وجود نوسان قیمت بیت کوین در روز‌های اخیر، هش ریت همچنان در حال افزایش است و هرچه این رقم بالاتر باشد، شبکه بیت کوین دارای امنیت بیشتری خواهد بود. انتظار می‌رود سختی استخراج بیت کوین نیز در اواخر این هفته، حدود ۳.۲۴ درصد بیشتر شود.
بنیان‌گذار دوج کوین شایعه ایلان ماسک را احمقانه خواند

بیلی مارکوس (Billy Markus)، هم‌بنیان‌گذار دوج کوین، در رابطه با توییت اخیر ایلان ماسک درباره پذیرش این ارز دیجیتال در شعبه‌های رستوران مک‌دونالد، چنین شایعه‌ای را احمقانه خواند. مارکوس عنوان کرده است اعتقادی به پذیرش دوج کوین در آینده نزدیک به‌عنوان راه پرداخت در مک‌دونالد ندارد و گفت: «افرادی که چنین شایعه‌ای را باور کرده‌اند باید روند فکری خود و افرادی که به آن‌ها گوش داده‌اند را با دقت بررسی کنند، زیرا چنین شایعه‌ای بسیار احمقانه است». با این حال، او در جواب به برخی کاربران گفت چنین پذیرشی می‌تواند عالی باشد، اما این شایعه که به‌وسیله ایلان ماسک شروع شد، بر اساس واقعیت نیست.
بنیان‌گذار کاردانو: بیت کوین نمی‌تواند ارز ذخیره‌ای جهان باشد

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بنیان‌گذار ارز دیجیتال کاردانو و مدیرعامل شرکت این‌پوت آوت‌پوت (Input Output) گفته است که مصرف انرژی بالای بیت کوین، میزان تمرکزگرایی آن را افزایش می‌دهد. به‌نظر او کمیابی به‌خاطر هزینه بالای تولید ایجاد نمی‌شود؛ بلکه سیاست پولی و کاربرد ارز‌های دیجیتال آن را تعیین می‌کنند. علاوه براین، به‌نظر او یک ارز دیجیتال قوی باید بتواند با قرارداد‌های هوشمند و استاندارد‌های ابرداده و سیستم‌هایی با توان عملیاتی بالا سازگار باشد و میلیون‌ها تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. با این حال او گفته است که، چون بیت کوین چنین قابلیت‌هایی ندارد، احتمال اینکه ارز‌های دیجیتال دیگری مثل کاردانو بتوانند ارز ذخیره‌ای جهان شوند، زیاد است.
پیتر شیف با انتشار یک نمودار تکنیکال از سقوط احتمالی بیت کوین خبر داد

پیتر شیف، یکی از مشهورترین منتقدان بیت کوین، بار دیگر سقوط این طلای دیجیتال را بیش‌بینی کرده است. براساس نمودار تکنیکال منتشر شده توسط وی، بیت کوین یک الگوی نزولی قوی به نام «سقف دوقلو» تشکیل داده است. پیتر شیف عنوان کرده است که در صورت ریزش بیت کوین به زیر ۳۰،۰۰۰ دلار، این ارز دیجیتال به سرعت تا ۱۰،۰۰۰ دلار افت قیمت پیدا می‌کند؛ چرا که در نمودار بلندمدت بیت کوین هیچ چیزی برای جلوگیری از سقوط این ارز دیجیتال به سطح قیمتی یادشده وجود ندارد.
خزانه‌داری آمریکا: استخراج‌کنندگان ارز‌های دیجیتال نیازی به گزارش مالیاتی نخواهند داشت

صنعت ارز‌های دیجیتال آمریکا در آستانه کسب یک پیروزی قانونی بزرگ است، زیرا وزارت خزانه‌داری این کشور قصد دارد استخراج‌کنندگان و سایر «گروه‌های وابسته» را از قوانین مرتبط با ارائه گزارش مالیاتی معاف کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به گروهی از سناتور‌ها در روز جمعه، اعلام کرد قصد دارد استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال، سهام گذاران و فروشندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزار‌ی را از قوانین مالیاتی معاف کنند. این قوانین مرتبط با گزارش‌های مالیاتی، کارگزارانِ ارز‌های دیجیتال را ملزم می‌کند تا اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مشتریان خود را با سرویس درآمد داخلی (IRS) به اشتراک بگذارند.
سه شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۱۵ فوریه ۲۰۲۲
سقوط ۸۰ درصدی قیمت یک دیفای در ۱۰ دقیقه در پی احتمال کلاهبرداری

طبق مشاهدات بازار، تیتانو فایننس (Titano Finance)، یک پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، ظاهراً کلاهبرداری بوده است و سرمایه‌گذاران زیادی دچار ضرر شده‌اند. این دیفای که اعلام کرده بود ۱۰۳٬۰۰۰ درصد سود سالانه ارائه می‌دهد، صبح امروز سرمایه‌گذاران را با شوک بزرگی مواجه کرد و تیم توسعه‌دهنده آن همچنان در سکوت به سر می‌برند. صبح امروز مبلغ ۱.۹ میلیون دلار (معادل حدوداً ۴٬۸۲۸ بایننس کوین) از استخر نقدینگی تیتانو فایننس به یک کیف پول منتقل و سپس بین ۲۴ آدرس تقسیم شده است. پس از این رخداد قیمت تیتانو (TITANO) در ۱۰ دقیقه با افت ۸۰ درصدی مواجه شده است. با این حال، برخی از کاربران توییتر این اقدام را هک خوانده و امکان کلاهبرداری را رد کرده‌اند.
بنیان‌گذار کاردانو: بیت کوین نمی‌تواند ارز ذخیره‌ای جهان باشد

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بنیان‌گذار ارز دیجیتال کاردانو و مدیرعامل شرکت این‌پوت آوت‌پوت (Input Output) گفته است که مصرف انرژی بالای بیت کوین، میزان تمرکزگرایی آن را افزایش می‌دهد. به‌نظر او کمیابی به‌خاطر هزینه بالای تولید ایجاد نمی‌شود؛ بلکه سیاست پولی و کاربرد ارز‌های دیجیتال آن را تعیین می‌کنند. علاوه براین، به‌نظر او یک ارز دیجیتال قوی باید بتواند با قرارداد‌های هوشمند و استاندارد‌های ابرداده و سیستم‌هایی با توان عملیاتی بالا سازگار باشد و میلیون‌ها تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. با این حال او گفته است که، چون بیت کوین چنین قابلیت‌هایی ندارد، احتمال اینکه ارز‌های دیجیتال دیگری مثل کاردانو بتوانند ارز ذخیره‌ای جهان شوند، زیاد است.
پیتر شیف با انتشار یک نمودار تکنیکال از سقوط احتمالی بیت کوین خبر داد

پیتر شیف، یکی از مشهورترین منتقدان بیت کوین، بار دیگر سقوط این طلای دیجیتال را بیش‌بینی کرده است. براساس نمودار تکنیکال منتشر شده توسط وی، بیت کوین یک الگوی نزولی قوی به نام «سقف دوقلو» تشکیل داده است. پیتر شیف عنوان کرده است که در صورت ریزش بیت کوین به زیر ۳۰،۰۰۰ دلار، این ارز دیجیتال به سرعت تا ۱۰،۰۰۰ دلار افت قیمت پیدا می‌کند؛ چرا که در نمودار بلندمدت بیت کوین هیچ چیزی برای جلوگیری از سقوط این ارز دیجیتال به سطح قیمتی یادشده وجود ندارد.
خزانه‌داری آمریکا: استخراج‌کنندگان ارز‌های دیجیتال نیازی به گزارش مالیاتی نخواهند داشت

صنعت ارز‌های دیجیتال آمریکا در آستانه کسب یک پیروزی قانونی بزرگ است، زیرا وزارت خزانه‌داری این کشور قصد دارد استخراج‌کنندگان و سایر «گروه‌های وابسته» را از قوانین مرتبط با ارائه گزارش مالیاتی معاف کند. وزارت خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به گروهی از سناتور‌ها در روز جمعه، اعلام کرد قصد دارد استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال، سهام گذاران و فروشندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزار‌ی را از قوانین مالیاتی معاف کنند. این قوانین مرتبط با گزارش‌های مالیاتی، کارگزارانِ ارز‌های دیجیتال را ملزم می‌کند تا اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مشتریان خود را با سرویس درآمد داخلی (IRS) به اشتراک بگذارند.
نخست‌وزیر جامائیکا: دلار دیجیتال جامائیکا در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد

طبق گفته‌های اندرو هولنس (Andrew Holness)، نخست‌وزیر جامائیکا، بانک مرکزی این کشور قصد دارد ارز دیجیتال ملی را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. این بانک در سال گذشته، ارز دیجیتال ملی را طی سه مرحله آزمایش کرد و تمام این مراحل موفقیت‌آمیز بودند. کشور جامائیکا به‌دنبال این است که از این ارز دیجیتال به‌عنوان پایه‌ای برای ساختار پرداخت‌های دیجیتال استفاده کند و با افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های بانکداری مشارکت مردم را افزایش دهد. طبق گفته‌های مدیر اجرایی ساجیکور بانک جامائیکا (SBJ)، کیف پول ارز دیجیتال ملی با انواع کارت‌های اعتباری و پیش‌پرداختی کار می‌کند.
رشد ۱۵۸ درصدی ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل تنها در یک روز

قیمت ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل (INJ)، توکن بومی پروتکل مالی غیرمتمرکز لایه ۲ (DeFi)، در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) ۱۵۸ درصد رشد کرد و به ۱۰ دلار رسید. اضافه‌شدن حمایت از دارایی‌های جدید در بازار‌های آنی و دائمی، به‌روزرسانی پل میان‌زنجیره‌ای اینجکتیو (Injective Bridge v ۲) و افزایش ارزش سرمایه قفل‌شده این پروتکل به‌خاطر سهام‌گذاری و افزودن دارایی‌های جدید، از جمله دلایل رشد قیمت این ارز دیجیتال است. در به‌روزرسانی پل میان‌زنجیره‌ای اینجکتیو، بسیاری از خصوصیات آن ارتقاء داده شده است تا سازگاری میان‌زنجیره‌ای این پروتکل با ارز‌های دیجیتال کازماس و اتریوم بیشتر شود. قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر حدود ۶ دلار است.
دوشنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۱۴ فوریه ۲۰۲۲
بزرگترین الماس جهان در ازای ۴ میلیون دلار ارز دیجیتال به فروش رسید

بزرگترین الماس برش دار جهان که چند میلیارد سال قدمت دارد، در آخرین حراجی ساتبیز (Sotheby’s) به ارزش ۴.۳ میلیون دلار ارز دیجیتال فروخته شده است. انیگما (Enigma)، این الماس سیاه ۵۵۵.۵۵ قیراطی، بین روز‌های ۲ تا ۹ فوریه (۱۳ تا ۲۰ بهمن) در حراجی لندن به نمایش گذاشته شده بود. ریچارد هارت (Richard Heart)، کارآفرین و نویسنده ۴۲ ساله، این الماس را با ارز دیجیتالی که نامی از آن نبرده خریداری کرده است. هارت بعد از خرید نام الماس سیاه را به «الماس HEX.com»، شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به خود، تغییر داده است. این دومین باری است که ساتبیز از ارز دیجیتال برای حراجی‌های خود استفاده می‌کند و به‌زودی قصد دارد NFT‌های کریپتوپانکس را نیز در یک حراجی به فروش برساند.
بانک مرکزی زامبیا مطالعه روی ارز دیجیتال ملی خود را تا پایان سال جاری به پایان برساند

بانک مرکزی زامبیا اعلام کرده است که انتظار دارد تحقیقات خود را در رابطه با فواید راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی خود در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۲ به پایان برساند. این بانک که مشغول بررسی مزایا و معایب توسعه ارز دیجیتال ملی بوده است، می‌گوید یافته‌های این مطالعه کمک می‌کند تا مشخص شود راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی فایده‌ای برای این کشور در پیش دارد یا خیر.
کاهش قیمت در بازار سهام و ارز‌های دیجیتال درپی اوج‌گیری تنش بین روسیه و اوکراین

درپی فروش دارایی‌های پرریسک ازسوی سرمایه‌گذاران در بحبوحه حمله احتمالی روسیه به اوکراین، بازار ارز‌های دیجیتال و بازار سهام آمریکا در اواخر روز جمعه با افت مواجه شدند. بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با ۴ درصد افت مواجه شد. آلت کوین‌های بازار هم از این ریزش در امان نبودند و اتریوم ۵.۶ درصد، ریپل ۸.۲۹ درصد و سولانا ۱۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. میانگین شاخص صنعتی داو جونز و شاخص S&P۵۰۰ نیز به ترتیب با ۱.۴ و ۲ درصد افت مواجه شدند. گفتنی است که اخبار مربوط به نرخ تورم در آمریکا نیز در این افت قیمتی تاثیرگذار بوده است.
ملانیا ترامپ یکی از NFT‌های مجموعه جدیدش را به خودش فروخته است!

ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در اقدامی عجیب یکی از NFT‌های مجموعه توکن‌های غیرمثلی جدیدش را به خودش فروخته است. آن‌طور که نیویورک تایمز گزارش کرده است، یکی از NFT‌های مجموعه جدید ملانیا ترامپ، با قیمت ۱۷۰٬۰۰۰ دلار به سازندگان همین مجموعه فروخته شده است. داده‌های شبکه سولانا نشان می‌دهند که آدرس کیف پول خریدار این NFT در واقع متعلق به سازندگان این مجموعه است. این اقدام ملانیا ترامپ که به‌نوعی پول‌شویی محسوب می‌شود، طبق قوانین آمریکا غیرقانونی است.
یک کاربر ردیت ۱۰۰ دلار بیت کوین را برای نسل‌های بعد از خود تا سال ۲۱۲۲ مخفی کرد

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) اخیراً ۱۰۰ دلار بیت کوین را در کتابخانه‌ای در اروپا مخفی کرده است. این کاربر ۰.۰۰۳ بیت کوین معادل ۱۰۰ دلار را در یک آدرس جدید همراه با یک نامه، کلید خصوصی و عمومی آن در پاکتی گذاشته و در یکی از کتابخانه‌های قاره اروپا مخفی کرده است تا ۱۰۰ سال بعد به نوادگان او تحویل داده شود. به گفته برخی از کاربران ردیت، با وجود اینکه ارزش این مقدار بیت کوین در حال حاضر زیاد نیست، ۱۰۰ سال بعد ممکن است ارزش بالایی داشته باشد.
یکشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۱۳ فوریه ۲۰۲۲
ریپل به عضویت اتحادیه یورو دیجیتال درآمد

اتحادیه یورو دیجیتال که یک اتاق فکر واقع در فراکفورت است و بر اشکال گوناگون پول دیجیتال همچون ارز‌های دیجیتال ملی (CBDC)، ارز‌های دیجیتال خصوصی و استیبل کوین‌ها تمرکز دارد، ریپل را به فهرست همکاران حامی خود اضافه کرده است. این غول بلاک چین در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی اتحادیه یورو دیجیتال همکاری خواهد کرد.
نهنگ‌های برتر اتریوم ۲۰ میلیون دلار شیبا اینو به سبد خود اضافه کردند

پلتفرم داده بلاک چین ویل استیتس (WhaleStats) عنوان کرده است که نهنگ‌های برتر اتریوم دارای ۱،۰۰۰ اتر، تنها در طی چند ساعت حدود ۲۰ میلیون دلار شیبا اینو به دارایی خود افزوده‌اند. براساس توییت اخیر این پلتفرم داده‌های درون زنجیره‌ای، این نهنگ‌ها اکنون ۱،۷۹۳،۳۸۴،۲۵۸ دلار شیبا اینو نگهداری می‌کنند. این نهنگ‌ها همچنین ۱۲ میلیون دلار توکن FTT به فهرست دارایی خود اضافه کرده‌اند.
پذیرش اتریوم به اوج جدیدی رسید

براساس داده‌های ارائه‌شده توسط اینتودبلاک (IntoTheBlock)، تعداد آدرس‌هایی که بین ۰.۱ و ۱ اتریوم نگهداری می‌کنند به اوج تاریخی جدیدی رسیده است. افزایش تعداد کیف پول‌های نسبتا کوچک یکی از چندین شاخص‌های پذیرش است که می‌تواند حاکی از آن باشد که اتریوم درحال تبدیل به یک دارایی مورد استفاده گسترده است. براساس این داده‌ها، تعداد آدرس‌های کوچک اتریوم از شروع سال ۲۰۲۱ با رشد ۹۸ درصدی مواجه شده است
اخیرا ۲۵۹ میلیارد واحد توکن شیبا اینو سوزانده شده است

استیون کوپر، مالک شرکت بیگر اینترتینتمت (Bigger Entertainment) که مرتبا مقدار زیادی توکن شیبا اینو را می‌سوزاند، در توییتر اعلام کرده است که اخیرا مقدار زیادی از این توکن از گردش خارج شده است. طبق گفته وی حدود ۲۵۹ میلیارد واحد توکن شیبا اینو به‌تازگی توسط تیم‌های مختلف ارتش شیبا اینو سوزانده شده است. او همچنین گفت که در هفته آینده ۱ میلیارد واحد دیگر از این توکن سوزانده خواهد شد.
رئیس بانک مرکزی مجارستان خواستار ممنوعیت بیت کوین در اتحادیه اروپا شد

گرجی ماتولسکی، رئیس بانک مرکزی مجارستان، پیشنهاد ممنوعیت معاملات و استخراج ارز‌های دیجیتال در اتحادیه اروپا را ارائه داده است. وی در توییت خود عنوان کرد: «چین در سپتامبر سال گذشته تمامی فعالیت‌های مرتبط با ارز‌های دیجیتال را ممنوع اعلام کرد. من با این طرح کاملا موافق هستم و همچنین از دیدگاه قانون‌گذاران ارشد حوزه مالی اتحادیه اروپا مبنی‌بر ممنوعیت استخراج بیت کوین حمایت می‌کنم.»
شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۱۲ فوریه ۲۰۲۲
طرح نماینده پارلمان کانادا برای تشویق رشد بخش ارز‌های دیجیتال

میشل رمپل گارنر، عضو مجلس عوام کانادا طرحی ارائه کرده که به دولت پیشنهاد می‌کند تا چارچوبی برای تشویق رشد بخش ارز‌های دیجیتال در این کشور ایجاد کند. این نماینده پارلمان پیشنهاد کرده که کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا با کارشناسان صنعت ارز‌های دیجیتال مشورت کند تا چارچوب نظارتی با هدف تقویت نوآوری ایجاد کند.

این طرح همچنین وزیر دارایی را ملزم می‌کند که تا مدت زمان ۳ سال پس از تصویب درباره این چارچوب گزارش بدهد و لوایح قانونی را به مجلس معرفی کند. در متن طرح گارنر آمده است: «دارایی‌های ارز‌های دیجیتال پتانسیل اقتصادی و نوآوری قابل توجهی برای کانادا دارند. این چارچوب قانونی باید بر کاهش موانع ورود به بخش دارایی‌های دیجیتال و در عین حال، محافظت از افرادی که در این بخش فعال هستند و به حداقل رساندن بوروکراسی تمرکز کند.»
رشد ۳۰۰ درصدی بهای توکن SLP در نتیجه به‌روزرسانی فصل ۲۰ اکسی اینفینیتی

بهای SLP، توکن پاداش بازی محبوب اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده و به محدوده ۰.۰۳۶ دلاری رسیده است. این رشد قیمت، پس از اعلام رسمی به‌روز‌رسانی فصل بیستم اکسی رخ داده که تغییرات گسترده‌ای را در اقتصاد این بازی عناوین و جوایز داخلی آن ایجاد می‌کند. این به‌روزرسانی باعث شده تا توکن SLP در یک هفته گذشته رشد خیره کننده ۳۰۰ درصدی را برای خود به ثبت برساند و بهای توکن اکسی اینفینیتی (AXS) نیز در مدت مشابه ۴۳ درصد افزایش یافته است.
شهردار نیویورک با استخراج ارز‌های دیجیتال مخالف است

اریک آدامز، شهردار نیویورک که از سیاست‌مداران مطرح دوستدار ارز‌های دیجیتال است، اعلام کرده که با استخراج ارز‌های دیجیتال مخالف است. آدامز در جلسه بررسی بودجه دولت محلی اظهار داشت که از ارز‌های دیجیتال حمایت می‌کند، اما مخالف استخراج ارز‌های دیجیتال در نیویورک است.

آدامز که وعده داده بود نیویورک را به مرکز صنعت ارز‌های دیجیتال تبدیل کند، مورد انتقاد طرفداران بیت کوین قرار گرفته است. بیت کوینر‌ها در شبکه‌های اجتماعی ضمن حمله به شهردار نیویورک، اظهارات وی را شرم آور خوانده‌اند و استدلال می‌کنند که نمی‌تواند طرفدار ارز‌های دیجیتال بود و همزمان با استخراج آن‌ها مخالفت کرد. گفتنی است که آدامز نخستین حقوق خود از شهرداری نیویورک را از طریق بیت کوین و اتریوم دریافت کرد.
رئیس جمهور قزاقستان دستور افزایش چند برابری مالیات برق ماینر‌های بیت کوین را صادر کرد

قاسم جومارت توقایف، رئیس جمهور قزاقستان به مقامات دولت این کشور دستور داده که تا اول ماه آوریل، مقررات جامعی برای صنعت استخراج ارز‌های دیجیتال آماده کرده و از اجرای آن‌ها اطمینان حاصل کنند. توقایف می‌خواهد که تمام شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال شناسایی شوند و مالیات برق آن‌ها افزایش پیدا کند. رسانه‌های محلی می‌گویند که مقامات در حال بررسی افزایش ۵ برابری مالیات برق استخراج‌کنندگان بیت کوین هستند.

از تابستان سال گذشته، ماینر‌های بیت کوین به ازای هر کیلووات ساعت استفاده از برق برای استخراج حدود ۰.۰۰۲۳ دلار هزینه اضافه پرداخت می‌کنند. رئیس جمهور قزاقستان معتقد است که نرخ فعلی مالیات برق استخراج‌کنندگان ناچیز است و دستور داده که در اسرع وقت، این مالیات تا چند برابر افزایش پیدا کند.
رئیس بانک مرکزی هند: ارزش واقعی ارز‌های دیجیتال از یک گل لاله کمتر است

شاکتیکانتا داس، رئیس بانک مرکزی در جدیدترین اظهاراتش علیه ارز‌های دیجیتال، این دارایی‌ها را تهدیدی برای اقتصاد هند تلقی کرد. داس می‌گوید که موضع بانک مرکزی هند کاملاً روشن است و ارز‌های دیجیتال خصوصی تهدید بزرگی برای ثبات اقتصاد کلان و بخش مالی هند است. وی همچنین ضمن هشدار به سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال اظهار داشت: «وظیفه من است که به سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال یادآوری کنم که خودشان ریسک سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال را پذیرفته‌اند. این ارز‌های دیجیتال هیچ ارزش واقعی و بنیادی ندارند و ارزش آن‌ها از یک گل لاله هم کمتر است.»
به نظر می‌رسد مقایسه ارز‌های دیجیتال با گل لاله توسط رئیس بانک مرکزی هند، اشاره‌ای به حباب اقتصادی گل لاله (Tulip mania) در قرن هفدهم میلادی در اروپا دارد. در زمان حباب لاله، بهای این گل به سطوح بسیار بالایی رسید و یکی از حباب‌های بزرگ تاریخ اقتصاد جهان را ایجاد کرد؛ اما پس از ترکیدن حباب، قیمت آن سقوط شدیدی را تجربه کرد.
۱۱ سال پیش بهای بیت کوین به یک دلار رسید

درست ۱۱ سال پیش و در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۱۱ (۲۰ بهمن ۱۳۸۹)، بیت کوین برای اولین‌بار با دلار آمریکا برابری کرد و یکی از روز‌های تاریخی دنیای ارز‌های دیجیتال رقم خورد. پس از یک دلاری‌شدن بیت کوین، قیمت آن طی ۳ ماه با سرعت خیره‌کننده‌ای افزایش یافت و در تاریخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۹۰) به ۲۹.۶ دلار رسید و پس از آن به شدت سقوط کرد و به ۲.۰۵ دلار در اواسط نوامبر (اواخر آبان ۹۰) رسید.
پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۱۰ فوریه ۲۰۲۲
در پیش‌نویس قانون جدید روسیه ارز‌های دیجیتال «چیزی شبیه به پول» تعریف شده‌اند

مقامات دولت و بانک مرکزی روسیه در حال کار روی پیش‌نویس قانونی هستند که در آن بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال به جای دارایی، چیزی شبیه به ارز تعریف شده‌اند. انتظار می‌رود که این پیش‌نویس تا تاریخ ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) آماده شود. استفاده از تراکنش‌های بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال در متن این پیش‌نویس ممنوع اعلام نشده است؛ با این حال، این تراکنش‌ها باید از طریق واسطه‌های معاملاتی سیستم بانکی این کشور یا صرافی‌های همتا‌به‌همتای دارای مجوز انجام شوند.
در این گزارش همچنین عنوان شده است که اطلاعات مربوط به تراکنش‌های ارز دیجیتال با ارزش بیش از ۶۰۰،۰۰۰ روبل (تقریباً ۸،۰۰۰ دلار) باید گزارش شوند؛ در غیر این صورت، این تراکنش‌ها به‌عنوان یک عمل مجرمانه تلقی می‌شوند. همچنین کسانی که ارز‌های دیجیتال را به‌صورت غیرقانونی به‌عنوان گزینه‌ای برای پرداخت می‌پذیرند، جریمه خواهند شد.
امکان پرداخت با ارز دیجیتال به‌زودی به پیام‌رسان لاین اضافه می‌شود

کاربران پیام‌رسان لاین (LINE)، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های جهان، به‌زودی می‌توانند برای پرداخت‌های خود از توکن بومی این مجموعه استفاده کنند. این پیام‌رسان ژاپنی در اطلاعیه روز سه‌شنبه اعلام کرد کاربران از ۱۶ مارس (۲۵ اسفند)، گزینه پرداخت با توکن لینک (LN) را در بخش لاین پی (LINE Pay) خواهند داشت که البته این توکن با ارز دیجیتال چین لینک (LINK) متفاوت است. با این حال، این دوره آزمایشی است و تا ۲۶ دسامبر (۵ دی) ادامه خواهد داشت تا موارد استفاده از این توکن، مشکلات، راحتی کاربران و تعداد گزینه‌های پرداختی آزمایش شود. این شرکت همچنین عنوان کرده است که قصد دارد گزینه‌های پرداخت بیشتری مانند بیت کوین و اتریوم را نیز در آینده به برنامه خود اضافه کند.
وزارت دادگستری آمریکا ۳.۶ میلیارد دلار ارز دیجیتال مرتبط با هک صرافی بیت‌فینکس را توقیف کرد

طبق گزارش روزنامه واشنگتن پست، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) توانسته ۳.۶ میلیارد دلار ارز دیجیتال مرتبط با هک صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex) در سال ۲۰۱۶ را توقیف کند. این بزرگ‌ترین توقیف مرتبط با ارز‌های دیجیتال تاکنون محسوب می‌شود. ایلیا لیختن‌اشتین به همراه همسرش پس از توطئه انجام پول‌شویی برای پاک کردن مبدأ ۱۱۹،۷۵۴ کوینی که از این صرافی به سرقت رفته بود، در نیویورک دستگیر شد. سارقین بیش از ۲،۰۰۰ تراکنش غیرقانونی برای مخفی کردن رد پای خود انجام داده‌اند و وجوه را بازار‌های دارک وب واریز می‌کردند.
گفتنی است که نیرو‌های ویژه توانسته‌اند به فایل‌هایی که حاوی کلید‌های خصوصی کیف پول حاوی وجوه غیرقانونی است، دسترسی پیدا کنند. معاون دادستان کل آمریکا در بیانیه خود تأکید کرده که این مجرمان نمی‌توانند درآمد‌های خود را به کمک ارز‌های دیجیتال پنهان کنند و وزارت دادگستری هر شکلی از پول را می‌تواند دنبال کند.
کی‌پی‌ام‌جی: سنگاپور شاهد رشد ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال بوده است

طبق گزارش کی‌پی‌ام‌جی (KPMG)، سنگاپور در سال گذشته میلادی شاهد افزایش ۱۳ برابری میزان سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ارز‌های دیجیتال بوده است. در سال ۲۰۲۰، تنها ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مرتبط با ارز‌های دیجیتال در سنگاپور انجام شده و این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۱.۴۸ میلیارد دلار رسیده است. کی‌پی‌ام‌جی می‌گوید که این افزایش تا حدی به دلیل تلاش‌های دولت سنگاپور برای ایجاد حرکت در بازار سرمایه است. کی‌پی‌ام‌جی همچنین پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال در سنگاپور، طی سال جاری همچنان روند قوی خود را حفظ خواهد کرد.
جابجایی بیش از ۳۰۰ میلیون توکن XRP توسط صرافی‌ها همزمان با افزایش قیمت ۵۰ درصدی ریپل

طبق داده‌های ویل آلرت، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۵ میلیون توکن XRP توسط صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال جابجا شده است. ویل آلرت می‌گوید که ۲۲ تراکنش عظیم توسط صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگی مانند بایننس، بیت هامب و بیترکس انجام شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که هشتمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، طی چند روز گذشته افزایشی در حدود ۵۰ درصد داشته است. همزمان با بازگشت بهای توکن ریپل به محدوده ۰.۹ دلاری که از روز ۲ ژانویه تاکنون مشاهده نشده بود، فعالیت آدرس‌های حاوی توکن XRP به سطح قبلی خود در اواخر ماه دسامبر افزایش یافته است.
یکی از نهنگ‌های شبکه بایننس ۸.۹ میلیون واحد دوج کوین خرید

ویل‌استیت (WhaleStats) گزارش داده است که طی ۳ ساعت اخیر یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های شبکه بایننس اسمارت چین، حدود ۸.۹ میلیون واحد، معادل ۱.۴۷ میلیون دلار دوج کوین خریداری کرده است. این نهنگ در رتبه ۷۵ از ۱،۰۰۰ نهنگ برتر شبکه بایننس قرار دارد و ۲۰ درصد پرتفوی خود را به بایننس کوین اختصاص داده است. بیشترین توکن نگهداری‌شده توسط این نهنگ «DODO» است که ۲۵.۷ درصد از سبد دارایی آن را تشکیل می‌دهد.
اتحادیه اروپا به‌دنبال قانون‌گذاری متاورس است

مارگرته وستاگر (Margrethe Vestager)، معاون اجرایی کمیسیون اروپا، گفته است اتحادیه اروپا در حال تجزیه‌وتحلیل متاورس و اقدامات موردنیاز برای کنترل و نظارت بر آن است. او همچنین گفته است مقامات پیش از اتخاذ اقدامات نظارتی، ابتدا باید ماهیت متاورس را بهتر درک کنند. وستاگر روز سه‌شنبه در یک رویداد آنلاین گفت: «متاورس فراگیر شده است؛ بنابراین باید این موضوع را بررسی کنیم که به‌عنوان یک قانون‌گذار، نقش ما برای نظارت بر این حوزه چگونه است. هر کاری که اتحادیه اروپا انجام می‌دهد باید مبتنی بر واقعیت و بر اساس اطلاعاتی باشد که می‌توانیم به دست آوریم.»
چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۹ فوریه ۲۰۲۲
تا سال ۲۰۲۶ یک‌چهارم افراد زمان خود را در متاورس سپری می‌کنند

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ۲۵ درصد از مردم تا سال ۲۰۲۶، حداقل یک ساعت در روز برای کار، خرید، تحصیل، سرگرمی یا مقاصد اجتماعی در متاورس خواهند بود. مؤسسه تحقیقاتی گارتنر، با ذکر اینکه بسیاری از شرکت‌ها در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از متاورس هستند، پیش‌بینی کرده است که به‌زودی بسیاری از افراد زندگی خود را به‌صورت دیجیتالی سپری می‌کنند. مارتی رِسنیک، معاون مجموعه گارتنر، گفته است شرکت‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا یک متاورس واحد بسازند. او همچنین عنوان کرده است تا سال ۲۰۲۶، حدود ۳۰ درصد از سازمان‌های جهان محصولات و خدمات خود را در متاورس ارائه می‌کنند.
پیش‌بینی میلیونر هلندی: قیمت توکن لونا به ۵۰۰ دلار می‌رسد

اتین ونتکریوس (Etienne vantKruys)، میلیونر هلندی ارز‌های دیجیتال پیش‌بینی کرده است که قیمت توکن لونا در پنج سال آینده به ۵۰۰ دلار می‌رسد و اعلام کرده به هولد این ارز دیجیتال ادامه می‌دهد. گفتنی است لونا در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۷،۵۰۰ درصد رشد کرد، اما در حال حاضر حدود ۴۳ درصد با اوج قیمتی خود فاصله دارد و با قیمت ۵۸ دلار معامله می‌شود.
عبور ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها از ۱۵۰ میلیارد دلار

طبق نمودار منتشرشده توسط پلتفرم کوین متریکس (Coin Metrics)، در روز دوشنبه (۷ فوریه / ۱۸ بهمن) ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها روی‌هم‌رفته از سطح ۱۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. استیبل کوین‌های تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC) و دلار بایننس (BUSD)، ۹۰ درصد ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها را تشکیل می‌دهند. تتر با ارزش بازار نزدیک به ۷۸ میلیارد دلار، همچنان رهبر استیبل کوین‌ها بوده و یو اس دی کوین با ارزش بازار بیش از ۵۱ میلیارد دلار، در جایگاه دوم قرار دارد.
قزاقستان به‌دنبال افزایش قیمت برق و دریافت مالیات از ماینرهاست

دولت قزاقستان در حال بررسی یک پیشنهاد است تا ماینر‌ها را مجبور به پرداخت هزینه بسیار بیشتری برای فعالیت در این کشور کند. این موضوع قطعاً می‌تواند جذابیت قزاقستان را برای فعالیت در صنعت استخراج کمتر کند. مارات سلطان‌قاضیف، معاون اول وزیر دارایی قزاقستان، روز ۴ فوریه (۱۲ بهمن) این پیشنهاد را ارائه کرد تا قیمت برق برای ماینر‌ها از ۰.۰۰۲۳ دلار به ازای هر کیلووات در ساعت به ۰.۰۱ دلار افزایش پیدا کند. او همچنین دریافت مالیات از تجهیزات کامپیوتری، مانند کارت گرافیک که برای ماینینگ استفاده می‌شود را نیز پیشنهاد کرده است. بخش سوم پیشنهاد وی حذف معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده تجهیزات ماینینگ است.
هشدار سناتور آمریکایی درمورد ارز دیجیتال ملی چین

زینب کیشانی| پت تومی (Pat Toomey)، سناتور آمریکایی، در نامه‌ای به وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا، درمورد ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، یعنی یوان دیجیتال هشدار داد. او توضیح داد که بنا بر گفته تحلیل‌گران، یوان دیجیتال پتانسیل این را دارد که تحریم‌های آمریکا را دور بزند، جریان‌های غیرقانونی پول را تسهیل کند و قابلیت‌های نظارتی چین را افزایش دهد. علاوه بر این، چین با عرضه بین‌المللی این ارز دیجیتال قدرت زیادی در تعیین استاندارد‌های پرداخت‌های دیجیتال فرامرزی به دست می‌آورد. از آنجا که چین قرار است از بازی‌های المپیک زمستانی پکن برای آزمایش بین‌المللی یوان دیجیتال استفاده کند، تومی از این وزاتخانه‌ها خواست که در جریان برگزاری المپیک کارکرد این ارز دیجیتال را بررسی کنند.
بیت کوین در روسیه به عنوان یک ارز قانونی به رسمیت شناخته شد
دارایی بیت کوین شرکت تسلا تا پایان سال گذشته میلادی به ۱.۹۹ میلیارد دلار است

شرکت تسلا، بزرگترین تولیدکننده خود‌های برقی روز ۷ فوریه (۱۸ بهمن) در گزارش سالانه خود که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه کرده، اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱، ۱.۹۹ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار داشته است. این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، مبلغ چشمگیر ۱.۵ میلیارد دلار را به خرید برترین ارز دیجیتال ازنظر ارزش بازار اختصاص داد. در ماه مارس سال گذشته، شرکت تسلا با فروش بخش کوچکی از دارایی‌های بیت کوین خود، ۱۲۸ میلیون دلار سود کرد. گفتنی است که دارایی بیت کوین شرکت تسلا به دلیل نوسانات بازار، تا پایان ماه دسامبر در محدوده زیانی تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری قرار داشته است.
عبور ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها از ۱۵۰ میلیارد دلار

طبق نمودار منتشرشده توسط پلتفرم کوین متریکس (Coin Metrics)، در روز دوشنبه (۷ فوریه / ۱۸ بهمن) ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها روی‌هم‌رفته از سطح ۱۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. استیبل کوین‌های تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC) و دلار بایننس (BUSD)، ۹۰ درصد ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها را تشکیل می‌دهند. تتر با ارزش بازار نزدیک به ۷۸ میلیارد دلار، همچنان رهبر استیبل کوین‌ها بوده و یو اس دی کوین با ارزش بازار بیش از ۵۱ میلیارد دلار، در جایگاه دوم قرار دارد.
صعود قیمت بیت کوین به بالای سطح ۴۴،۵۰۰ دلار

همزمان با بهبود احساسات بازار ارز‌های دیجیتال و به کمک اخبار مثبت، بیت کوین توانست قیمت خود را به بالای سطح ۴۴،۰۰۰ دلاری برساند. بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین پس از تثبیت در حوالی ۴۲،۵۰۰ دلار در روز ۷ فوریه (۱۸ بهمن)، طی یک روند صعودی روزانه در ساعات اخیر توانست از سطح ۴۴،۵۰۰ دلار عبور کند. در زمان تدوین این خبر، بیت کوین با اندکی کاهش قیمت در محدوده ۴۳،۹۰۰ دلار معامله می‌شود.
افزایش ۱۱۶ درصدی هزینه لابی‌گری ارز‌های دیجیتال در آمریکا

طی ۱۲ ماه گذشته، هزینه‌ای که شرکت‌های ارز‌های دیجیتال برای نفوذ میان سیاستمداران و مقامات دولتی پرداخت کرده‌اند، ۱۱۶ درصد افزایش یافته و به ۹.۵۶ میلیون دلار رسیده است. ۱۴.۱۲ درصد از این مبلغ (۱.۳۵ میلیون دلار) را کارگزاری رابینهود (Robinhood) پرداخت کرده است. شرکت‌های ریپل لبز (Ripple Labs) و کوین بیس (Coinbase) به‌ترتیب با پرداخت ۹۰۰،۰۰۰ و ۷۸۵،۰۰۰ دلار در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. با این وجود، اگر هزینه‌های پرداخت‌شده برای لابی‌گری را از سال ۲۰۱۷ در نظر بگیریم، ریپل لبز با پرداخت ۱.۹۵ میلیون در رتبه اول قرار می‌گیرد.
سه شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۸ فوریه ۲۰۲۲
رشد ۱۱۷ درصدی بهای توکن گالا در هفته اول فوریه

توکن پروژه گیمینگ گالا (Gala)، پروتکلی که با استفاده از فناوری بلاک چین امکان کنترل بازی و آیتم‌های داخل بازی را به کاربران می‌دهد، یکی از پروژه‌هایی است که قیمت آن در هفته اول فوریه به‌سرعت رشد کرده است. بر اساس داده‌های بازار، بهای توکن GALA از ۰.۱۷۷ دلار در روز ۲ فوریه (۱۳ بهمن) به اوج روزانه ۰.۳۸۴ دلار در روز ۷ فوریه (۱۸ بهمن) رسیده و رشد ۱۱۷ درصدی را تجربه کرده است.
اریک وورهیز: ارز‌های دیجیتال ملی برای جاسوسی و نظارت بر افراد هستند

اریک وورهیز، بنیان‌گذار شرکت صرافی ارز دیجیتال شیپ‌شیف (ShapeShift) که حالا به یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) تبدیل شده، می‌گوید که با اشتیاق از مفهوم ارز دیجیتال ملی (CBDC) نفرت دارد. وی در قسمت دوم پادکست جدید دیکریپت گفت: «هیچ‌کس در فضای ارز‌های دیجیتال، علاقه‌ای به ارز‌های دیجیتال مالی ندارد. هیچ‌کسی که ارزش ارز‌های دیجیتال را درک کند، ارز‌های دیجیتال ملی را دوست ندارد.»
وورهیز می‌گوید که ارز‌های دیجیتال ملی تمام جنبه‌های بد پول‌های فیات را دارند و علاوه بر این، معتقد است که آن‌ها یک کابوس نظارتی – جاسوسی به سبک داستان‌های های جرج اورول هستند. این بیت کوینر می‌گوید تنها کسانی که خواهان نظارت و جاسوسی از افراد هستند، ارز‌های دیجیتال ملی را تشویق و ترویج می‌کنند. وی معتقد است که چین نیز به همین دلیل پیشتاز پذیرش ارز‌های دیجیتال ملی شده است.
رشد ۲۷۰ درصدی حجم معاملات شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته

شیبا اینو، رقیب اصلی دوج کوین، با رشد ۲۵ درصدی خود در ۲۴ ساعت گذشته به یکی از پرسودترین ارز‌های دیجیتال بازار تبدیل شده است. بر اساس داده‌های بازار، این میم کوین در ۲۴ ساعت گذشته توانست بیش از ۲۵ درصد و طی ۷ روز گذشته در مجموع رشد ۳۲ درصدی را تجربه کند. حجم معاملات شیبا اینو نیز با حدود ۲۷۰ درصد رشد در ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۲.۹۹ میلیارد دلار عبور کرده است.
رشد سرمایه‌گذاری در حوزه بلاک چین در سال ۲۰۲۱

بر اساس گزارش شرکت «KPMG»، سرمایه‌گذاری در حوزه بلاک چین و ارز‌های دیجیتال در سال گذشته از مجموع سه سال قبل خود نیز بیشتر بوده است. طبق آخرین گزارش‌ها، سرمایه‌گذاری‌های این صنعت در سال ۲۰۱۸ حدود ۸.۲ میلیارد دلار، در سال ۲۰۱۹ حدود ۵.۶ میلیارد دلار و سال ۲۰۲۰ حدود ۵.۵ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه به بیش از ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته است
دارایی بیت کوین شرکت تسلا تا پایان سال گذشته میلادی به ۱.۹۹ میلیارد دلار است

شرکت تسلا، بزرگترین تولیدکننده خود‌های برقی روز ۷ فوریه (۱۸ بهمن) در گزارش سالانه خود که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه کرده، اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱، ۱.۹۹ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار داشته است. این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، مبلغ چشمگیر ۱.۵ میلیارد دلار را به خرید برترین ارز دیجیتال ازنظر ارزش بازار اختصاص داد. در ماه مارس سال گذشته، شرکت تسلا با فروش بخش کوچکی از دارایی‌های بیت کوین خود، ۱۲۸ میلیون دلار سود کرد. گفتنی است که دارایی بیت کوین شرکت تسلا به دلیل نوسانات بازار، تا پایان ماه دسامبر در محدوده زیانی تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری قرار داشته است.
بازار نزدک ETF شرکت‌های استخراج بیت کوین را لیست می‌کند

شرکت مدیریت دارایی ارز‌های دیجیتال والکری (Valkyrie) از روز سه شنبه یک صندوق قابل معامله بورسی (ETF) متشکل از شرکت‌های استخراج بیت کوین را برای معامله در بازار سهام نزدک خواهد داشت. سخنگوی این شرکت به کوین تلگراف گفته که این ETF تحت نماد WGMI معامله خواهد شد. طبق اطلاعات موجود، این ابزار سرمایه‌گذاری سهام‌داران خود را به صورت مستقیم در معرض سرمایه‌گذاری در بیت کوین قرار نخواهد داد.

اما از سوی دیگر، دست‌کم ۸۰ درصد از دارایی خالص آن مربوط به اوراق بهادار شرکت‌هایی خواهد بود که حداقل ۵۰ درصد از درآمد یا سود خود را از طریق استخراج بیت کوین یا ارائه نرم‌افزار و سخت افزار استخراج به دست می‌آورند. والکری همچنین می‌گوید که ۲۰ درصد باقی‌مانده دارایی خالص ETF نیز در شرکت‌های سرمایه‌گذاری خواهد شد که بخش قابل توجهی از دارایی خالص خود را به بیت کوین تبدیل کرده‌اند.
افزایش ۳۰ درصدی بهای توکن XRP در نتیجه دستورات قاضی پرونده SEC و ریپل

در بحبوحه دستور‌ها و رویداد‌های جدید در پرونده قضایی شرکت ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، احساسات مثبت در میان سرمایه‌گذاران افزایش یافته و در نتیجه آن قیمت توکن XRP در کمتر از یک هفته حدود ۳۰ درصد رشد کرده است. بر اساس اعلام دادگاه، قاضی آنالیسا تورس به ریپل اجازه داده است تا به یادداشت قانونی اخیر SEC در رابطه با این پرونده پاسخ دهد. این قاضی همچنین دستور داده شده که ایمیل‌های گارلینگهاوس و لارسن، مدیرعامل و بنیان‌گذار ریپل نیز برای دادگاه فاش شود. به نظر می‌رسد که بازار از دستورات قاضی تورس سیگنال مثبتی دریافت کرده و بهای توکن XRP پس از تجربه کف ۰.۵۸ دلاری در روز ۳ فوریه، در حال حاضر با افزایشی ۱۸.۷ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت به سطح قیمتی ۰.۷۹ سنتی برسد.
بایننس از مردم خواست درباره ارز‌های دیجیتال به توصیه‌های سلبریتی‌ها گوش ندهند

صرافی بایننس، اولین ویدیو کمپین تبلیغاتی سوپر بول (Super Bowl)، مسابقه فینال لیگ فوتبال آمریکایی که پربیننده‌ترین مسابقه تلویزیونی در آمریکا است را منتشر کرد. در این ویدیو تبلیغاتی جیمی باتلر، فوروارد میامی هیت می‌گوید: «من می‌توانم در مورد چیز‌های زیادی به شما توصیه کنم؛ اما پول شما، یکی از آن چیز‌ها نیست.»

باتلر همچنین به بینندگان هشدار داده که افراد زیادی از شما می‌خواهند که وارد بازار ارز‌های دیجیتال شوید، اما شما باید با انجام تحقیقات خودتان به این درخواست‌ها توجه کنید. بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در توییترش نوشت: «شعار این کمپین بازاریابی که توسط بایننس رهبری می‌شود، این است که به جای اعتماد به سلبریتی‌های مشهور، به خودت اعتماد کن.»

در جدیدترین ویدیو تبلیغاتی نیز جی بالوین، ستاره موسیقی اعتراف می‌کند از اینکه درباره خرید ارز‌های دیجیتال از او مشورت می‌خواهند، احساس حماقت می‌کند. بالوین در این ویدیو می‌گوید: «از من در مورد ارز‌های دیجیتال نپرسید، من هم در حال یادگیری هستم.»


دوشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۷ فوریه ۲۰۲۲
جک دورسی: حتی داشتن بیت کوین هم ذهنیت افراد را تغییر می‌دهد

جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر، به‌تازگی در رابطه با نکات مثبت استفاده از بیت کوین به‌عنوان یک ارز جهانی صحبت کرده است. دورسی گفته است: «شفاف‌نبودن اطلاعات سیستم‌های مالی کنونی باعث ایجاد رفتار‌های منفی مالی در افراد می‌شود. اگر تنها یک نکته مثبت در بیت کوین وجود داشته باشد، آن نکته شفافیت کامل این ارز دیجیتال است. عملیات، کد‌ها و قوانین بیت کوین کاملاً شفاف هستند». او افزود: «حتی داشتن بیت کوین نیز تفکر افراد را به شکلی اساسی تغییر می‌دهد که کاملاً مثبت است. این تفکر در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد و رفتار‌های مالی نهاد‌های دیگر از جمله فروشندگان و تاجران را هم تغییر می‌دهد تا مانند آن‌ها عمل کنند».
روسیه: بانک‌ها باید بتوانند ارز دیجیتال بفروشند

با وجود تلاش بانک مرکزی روسیه برای ممنوع‌کردن ارز‌های دیجیتال، آنتون سیلوانوف، وزیر اقتصاد روسیه، عنوان کرده است که بانک‌ها باید بتوانند ارز دیجیتال بفروشند. سیلوانوف در نامه‌ای به نخست‌وزیر روسیه پیشنهاد کرده است بانک‌ها مجوز ارائه خدمات برای معامله ارز‌های دیجیتال را دریافت کنند و همچنین قوانینی جهت صدور مجوز برای دیگر کسب‌وکار‌ها در نظر گرفته شود. سیلوانوف گفته است شرکت‌هایی که موفق به دریافت مجوز نمی‌شوند، اجازه نخواهند داشت که در این کشور خدمات مرتبط با ارز‌های دیجیتال ارائه دهند. او افزود در حال حاضر روس‌ها حدود ۲ تریلیون روبل، معادل ۲۶ میلیارد دلار، ارز دیجیتال دارند و بانک مرکزی و سازمان مبارزه با پول‌شویی روسیه باید به‌وسیله سیستم ردیابی تراکنش‌ها به اطلاعات آن‌ها دسترسی داشته باشد.
افزایش قیمت کاردانو، ترا و شیبا اینو همزمان با بهبود بهای بیت کوین

طی روز جاری بهای آلت کوین‌هایی مانند کاردانو و ترا در کنار شیبا اینو و بسیاری از توکن‌های دیگر، پس از عبور بیت کوین از سطح ۴۱،۰۰۰ دلاری سود‌های زیادی به دست آورده‌اند و بخشی از این دارایی‌های هم به جبران ضرر‌های هفته قبل پرداخته‌اند. شیبا اینو پس از آنکه در روز ۳ فوریه به کف ۰.۰۰۰۰۲۰ دلار به کف قیمتی رسید، در حال افزایش بوده و حالا با ۵.۵ درصد افزایش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۰۰۰۰۲۳ دلار رسیده است.
همچنین کاردانو نیز پس از تجربه کف ۱.۰۱ دلار در روز ۳ فوریه، در حال حاضر با افزایشی۳.۳ درصدی خود را به سطح ۱.۱۴ دلاری رسانده است. همچنین توکن ترا پس از آنکه در روز ۳۱ ژانویه تا ۴۳.۴۹ دلار سقوط کرد، در حال حاضر در محدوده ۵۶.۵۰ دلاری معامله می‌شود که رشدی ۶.۳ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد.
هاردفورک جدید اتریوم برای کاهش هزینه تراکنش‌ها در راه است

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم در توییت اخیر خود به هاردفورکی در آینده نزدیک اشاره کرد که می‌تواند مقیاس‌پذیری بهتری را پیش از تکمیل شاردینگ (Sharding) ارائه دهد. طبق گزارش ماه ژانویه جی‌پی مورگان، آخرین مرحله شاردینگ که برای مقیاس‌پذیری شبکه اتر حیاتی است، ممکن است تا سال ۲۰۲۳ رخ ندهد و قرار است بخشی از آخرین به روز رسانی مربوط به سازوکار اثبات سهام اتریوم باشد. از این رو، می‌توان انتظار این هاردفورک را در سال جاری داشت. گفتنی است که این هارد فورک جدید قرار است به کاهش هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم کمک کند.
وزیر اقتصاد هند: پاسخ هند به ارز‌های دیجیتال چه ممنوعیت باشد و چه مقررات‌گذاری، مناسب خواهد بود

آجی ست، وزیر امور اقتصادی هند در گفتگو با PTI در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا دولت مقررات مربوط به ارز‌های دیجیتال را در جلسه بودجه مجلس ارائه خواهد کرد یا خیر، گفت: «مقررات یا ممنوعیت، تصمیم هر چه که باشد، پاسخ مناسب سیاست‌گذار به دارایی‌های ارز دیجیتال در حال گسترش خواهد بود. چه زمانی معرفی می‌شود؟ نمی‌توانم دقیقاً بگویم، اما مطمئناً این اتفاق در جلسه بودجه نخواهد افتاد، چرا که کار در حال پیشرفت است.»
ست همچنین اظهار داشت که در این برهه از زمان، در حال تعامل با کسانی است که در این زمینه منافعی دارند؛ البته وزیر امور اقتصادی هند می‌گوید که این ذی‌نفعان شامل کسانی می‌شود که وظیفه سیاست‌گذاری پولی، سیاست‌گذاری مالی، حفظ ثبات مالی و توسعه اقتصادی را برعهده دارند و ذی‌نفعان ارز‌های دیجیتال شامل این گفتگو‌ها نیستند.
یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۶ فوریه ۲۰۲۲
بازدهی ۷۰ درصدی توکن مانا طی دو هفته گذشته

داده‌های بازار نشان می‌دهد که توکن مانا طی دو هفته گذشته حدود ۷۰ درصد بازدهی داشته و از ۱.۷۰ دلار در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) به ۲.۹۰ دلار در روز اول فوریه (۱۲ بهمن) رسیده است. حضور رو به رشد چهره‌های مشهور و اینفلوئنسر‌ها در اکوسیستم دیسنترالند و همچنین توجه روزافزون شرکت‌ها به حوزه متاورس، از جمله عواملی است که می‌توان با استناد به آن‌ها به آینده این اکوسیستم و توکن آن امیدوار بود. گفتنی است توکن مانا هم‌اکنون با قیمت ۲.۹۸ دلار معامله می‌شود و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته است.
پیش‌بینی فروش یک میلیارد دلاری املاک متاورسی در سال ۲۰۲۲

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی متامتریک سولوشنز (Metametric Solutions)، فروش املاک و مستغلات در متاورس طی سال گذشته و در چهار پلتفرم اصلی دیسنترالند، سندباکس، کریپتووکسلز (Cryptovoxels) و سومنیوم (Somnium) از نیم میلیارد دلار فراتر رفته و این شرکت پیش‌بینی کرده است که این عدد در سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.
کمیسیون بورس آمریکا تصمیم‌گیری درباره ETF شرکت گری‌اسکیل را به تعویق انداخت

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) بار دیگر تصمیم خود را در مورد تأیید یا رد درخواست شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل برای ایجاد یک ETF نقدی بیت کوین به تعویق انداخت. در اطلاعیه‌ای که بعدازظهر جمعه منتشر شد، SEC در مورد اینکه چگونه این شرکت قصد دارد صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین خود را به یک ETF نقدی تبدیل کند، ابراز نگرانی کرد. در واقع این کمیسیون متقاعد نشده است که پیشنهاد گری‌اسکیل برای جلوگیری از تقلب و دست‌کاری در بازار بیت کوین طراحی شده باشد.
نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا بیت کوین خرید

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و نامزد سابق ریاست‌جمهوری آمریکا، روز ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) با استفاده از کارگزاری ریور بین ۱۵،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ هزار دلار بیت کوین خریده است. در آن زمان قیمت بیت کوین بین ۳۶،۰۰۰ تا ۳۷،۰۰۰ هزار دلار در نوسان بود و در صورتی که او تاکنون دست به فروش بیت کوین‌های خود نزده باشد، سود فعلی او در این معامله بین ۲،۰۰۰ تا ۶،۵۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.
مدیرعامل بایننس به کاربران این صرافی درباره یک کلاه‌برداری بزرگ هشدار داد

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، روز جمعه در توییتر نسبت به یک کمپین کلاه‌برداری فیشینگ که کاربران این صرافی را هدف قرار داده است، هشدار داد. ظاهراً در این کلاه‌برداری، پیامکی به کاربران ارسال می‌شود که حاوی لینکی برای لغو برداشت از حساب کاربری بایینس است. این لینک به یک وب‌سایت فیشینگ منتهی می‌شود. مدیرعامل بایننس به کاربران هشدار داده در صورت دریافت چنین پیامکی هرگز بر روی لینک ارسالی کلیک نکنند.
توییت مشهور یکی از سرمایه‌گذاران اولیه بیت کوین در قالب NFT عرضه شد

یکی از معروف‌ترین توییت‌هایی که تاکنون درباره بیت کوین نوشته شده است در قالب NFT و در بازار اوپن سی در معرض فروش گذاشته شد. این توییت متعلق به گرگ شوئن (Greg Schoen)، از سرمایه‌گذاران اولیه بیت کوین است که در ماه مه سال ۲۰۱۱ (اردیبهشت ۱۳۹۰)، پشیمانی خود را برای فروش ۱،۷۰۰ واحد بیت کوین به قیمت ۰.۳۰ دلار ابراز کرد و افسوس خورد چرا این میزان بیت کوین را هولد نکرده تا با قیمت ۸ دلار به فروش برساند. این توییت معمولاً به‌عنوان مثالی برای افرادی مطرح می‌شود که ارزش هولد بیت کوین را ناچیز می‌شمارند.
دولت میانمار قصد دارد برای تقویت اقتصاد این کشور ارز دیجیتال معرفی کند

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت میانمار در حال برنامه‌ریزی برای معرفی ارز دیجیتال خود است تا چشم‌انداز اقتصادی این کشور را تقویت کند. این ارز دیجیتال با هدف پشتیبانی از پرداخت‌های داخلی راه‌اندازی می‌شود. معاون وزیر اطلاعات میانمار گفته است که هنوز تصمیمی برای اینکه شرکت‌های داخلی نیز در این طرح مشارکت داشته باشند، گرفته نشده است.
شنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۵ فوریه ۲۰۲۲
تب NFT همچنان بالاست: حجم معاملات ۱۶ میلیارد دلاری در ماه ژانویه

پلتفرم تحلیلی دپ رادار (DappRadar)، در تازه‌ترین گزارش خود به وضعیت بازار توکن‌های غیرمثلی در ماه ژانویه پرداخته است. طبق اطلاعات منتشرشده توسط این پلتفرم به رغم شرایط نامطلوب بازار ارز‌های دیجیتال، حوزه NFT حجم معاملات ۱۶ میلیارد دلاری را در ماه ژانویه ثبت کرده است. بازار نوظهور لوکس ریر (LooksRare) با پردازش ۱۰.۷ میلیارد دلار معامله در این عرصه پیشتاز بوده و اوپن سی با ۴.۷ میلیارد دلار در رده دوم قرار گرفته است.
قزاقستان قطع برق ماینر‌ها را در این کشور تمدید کرد

مزارع استخراج ارز‌های دیجیتال در قزاقستان تا ۷ فوریه (۱۸ بهمن) بدون برق باقی خواهند ماند. مشکل تأمین برق برای ماینر‌ها قرار بود تا پایان ژانویه برطرف شود، اما شرکت توزیع نیروی برق این کشور با اشاره به مشکلات حل‌نشده تأمین برق پایدار، اعلام کرد حداقل تا روز دوشنبه هفته بعد نمی‌تواند برق در اختیار مزارع استخراج ارز‌های دیجیتال قرار دهد.
مودی: روپیه دیجیتال باعث تحول بخش فین‌تک می‌شود

نارندرا مودی، نخست وزیر هند می‌گوید که ارز دیجیتال ملی هند باعث تقویت اقتصاد دیجیتال خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، نخست وزیر در توصیف مزایای ارز دیجیتال ملی توضیح داد که روپیه دیجیتال با ایجاد فرصت‌های جدید، بار مدیریت چاپ و تدارکات پول نقد را کاهش می‌دهد و تحول و انقلابی در بخش فین‌تک ایجاد می‌کند. مودی همچنین می‌گوید که ارز دیجیتال ملی پرداخت‌های دیجیتال و انتقال آنلاین وجوه را ایمن‌تر و بدون ریسک خواهد کرد.
سهام کوین بیس از اوج قیمتی خود بیش از ۴۵ درصد ریزش داشته است

در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ (۲۵ فروردین ۱۴۰۰) سهام شرکت کوین بیس به صورت عرضه اولیه در بورس نزدک لیست شد. ارزش هر سهم این شرکت که تحت نماد COIN در بورس نزدک معامله می‌شود، در تاریخ ۱۶ آوریل به اوج قیمتی خود یعنی ۳۴۲ دلار به ازای هر سهم رسید. از آن زمان تاکنون ارزش سهام کوین بیس بیش از ۴۵ درصد ریزش داشته و هم‌اکنون در حدود ۱۸۷ دلار به ازای هر سهم معامله می‌شود.
شرکت تجزیه و تحلیل داده ترفیس (Trefis) در پست اخیر وبلاگ خود عنوان کرده است که «بازار ارز‌های دیجیتال ذاتاً چرخه‌ای است و با توجه به موضع فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره، احتمال اینکه به اوج بازار نزدیک شویم وجود دارد. این موضوع می‌تواند در کوتاه‌مدت به سهام کوین بیس آسیب برساند. با این وجود، این سهام می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بلند مدت ارزش بررسی داشته باشد.»
صندوق ETF پرپس، مقدار ۱۷۵۰ بیت کوین را در کف قیمت خریداری کرد

نمودار‌های Glassnode نشان می‌دهند که مقداری نزدیک به ۲ هزار بیت کوین تنها در دو روز؛ در محدوده کف قیمت خریداری شده است. این خرید که ارزشی بیش از ۶۴ میلیون دلار داشته؛ در دو خرید توسط صندوق ETF پرپس انجام شده است. پیش از این نمودار‌ها حاکی از خرید‌های بسیار کم و فروش‌های بیشتر از سوی صندوق‌های ETF بیت کوین بوده است.
بنیان‌گذار دوج کوین: تمرکز جامعه دوج کوین باید از قیمت این ارز دیجیتال فاصله بگیرد

بیلی مارکوس، از بنیان‌گذاران دوج کوین، در توییت اخیر خود به جامعه این ارز دیجیتال توصیه کرده است که به جای تمرکز بر قیمت و حدس و گمان‌های مرتبط با آن، تمرکز خود را بر روی پروژه‌های امیدوارکننده‌ای بگذارند که پتانسیلی بلندمدت دارد. او همچنین نوشته است که هایپ و بزرگنمایی برای همه پروژه‌های مرتبط با ارز‌های دیجیتال و به‌طور کلی همه پروژه‌ها غیرقابل دوام و ناپایدار است.
دبیر وزارت دارایی هند: بیت کوین و اتریوم هرگز به پول قانونی این کشور تبدیل نخواهند شد

بر اساس گزارش خبرگزاری ANI، تی‌وی سومناتان، دبیر وزارت دارایی هند، احتمال تبدیل بیت کوین و اتریوم به پول قانونی این کشور را رد کرد و گفت که ارز‌های دیجیتال خصوصی و توکن‌های غیرمثلی هرگز از چنین موقعیتی برخوردار نخواهند شد. او همچنین اضافه کرد که تنها روپیه دیجیتال به‌عنوان ارز رسمی کشور هند شناخته خواهد شد. سومناتان با تشبیه ارز‌های دیجیتال به طلا و الماس گفت که ارزش چنین دارایی‌هایی نمی‌تواند توسط دولت مجاز شناخته شود.
سه شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۱ فوریه ۲۰۲۲
رشد چشمگیر ارزش بازار استیبل کوین‌های برتر در ۱۲ ماه گذشته

طبق گزارش بیت کوین دات‌کام، استیبل کوین‌ها در حال حاضر با ارزش بازاری ۱۷۷ میلیارد دلاری، سهمی ۹.۷۷ درصدی از اقتصاد ۱.۸ تریلیون دلاری ارز‌های دیجیتال دارند و همزمان با افزایش انتشار این توکن‌ها، ارزش بازار آن‌ها نیز رشد کرده است. تتر در حال حاضر با ارزش بازار ۷۸.۳ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار است. تتر از روز ۲ ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۲ افزایش انتشار چشمگیری داشته و ارزش بازار آن ۲۶۹.۸۱ درصد رشد کرده است.

همچنین یواس‌دی کوین (USDC) که دومین استیبل کوین بزرگ بازار است، در مدت زمان مشابه رشدی ۹۳۶.۵۸ درصدی را تجربه کرد و ارزش بازار آن از ۴.۱ میلیارد دلار به ۴۲.۵ میلیارد دلار رسیده است. گفتنی است که بیش‌ترین رشددر میان استیبل کوین‌ها متعلق به UST شبکه ترا بوده که جهشی ۵،۴۳۱ درصدی داشته و پس از دلار بایننس در رتبه چهارم قرار دارد.
صندوق بین‌المللی پول: هزینه‌های پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی بیش از مزایای احتمالی آن است

صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز جمعه گزارشی ۱۱۴ صفحه‌ای درباره السالوادور منتشر کرد که شامل بخش ویژه‌ای درباره پذیرش بیت کوین به‌عنوان پول قانونی و کیف پول دیجیتال دولتی چیوو بود. این نهاد هشدار داده است که هزینه‌های واقعی عملیاتی کردن قانون بیت کوین و اجرای کیف پول چیوو، از مزایای بالقوه آن فراتر می‌رود. این گزارش ضمن توصیه درباره توقف پذیرش بیت کوین به‌عنوان پول قانونی در السالوادور، می‌گوید: «پذیرش بیت کوین به‌عنوان پول قانونی، خطرات قابل توجهی برای ثبات مالی، یکپارچگی بازار و بخش مالی و حمایت از مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.»
صندوق بین‌المللی پول از السالوادور خواسته تا صندوق سرمایه‌گذاری فیده بیت کوین (Fidebitcoin) را منحل کند و همچنین برای خدمات ارائه‌شده توسط کیف پول دیجیتال دولتی چیوو، شروع به دریافت کارمزد کند.
مردم هند خواستار شفافیت قانونی بیش‌تر در ارز‌های دیجیتال هستند

نتایج نظرسنجی مشترک تایمز آو ایندیا، روزنامه ملی هند و شرکت خدمات تجاری دیلویت (Deloitte) نشان می‌دهد چگونه مقررات بر تصمیم‌گیری هندی‌ها در زمینه ارز‌های دیجیتال تأثیر می‌گذارد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، حدود ۱۸۰۰ نفر، معادل ۵۵.۲ درصد از شرکت‌کنندگان قصد دارند که به سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال ادامه دهند، در شرایطی که ۲۶.۸ درصد دیگر گفته‌اند که در صورت شفافیت قانونی بیش‌تر به آن‌ها خواهند پیوست.

علاوه بر این، ۷۷.۴ درصد از پاسخ‌دهندگان مایل هستند که سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، مانند معاملات اوراق بهادار و یا سایر سرمایه‌گذاری‌ها مشمول مالیات شوند. گفتنی است که تنها کمتر از ۱۰ درصد شرکت‌کنندگان طرفدار ممنوعیت ارز‌های دیجیتال بوده‌اند، در حالی‌که حدود ۶۲ درصد شرکت‌کنندگان خواستار دستورالعمل‌های واضح‌تری در این بخش هستند.
رئیس بانک مرکزی کنیا: موضع ما نسبت به ارز‌های دیجیتال تغییری نکرده است

پاتریک نجوروج، رئیس بانک مرکزی کنیا (CBK) اعلام کرده است که موضع این کشور در قبال ارز‌های دیجیتال هنوز بدون تغییر باقی مانده است. وی در حالی این اظهارات را بیان کرده است که کنیا همچنان به روند تثبیت موقعیت خود، به عنوان یکی از کشور‌های قاره آفریقا که بیشترین نرخ پذیرش ارز‌های دیجیتال را دارد، ادامه می‌دهد. وی همچنین بیان کرد که بانک مرکزی کنیا در آینده‌ای نزدیک، بیشتر درباره ارز‌های دیجیتال صحبت خواهد کرد.
تحلیل‌گر بلومبرگ: بیت کوین و اتریوم هنوز در مراحل اولیه پذیرش هستند

مایک مک‌گلون، تحلیل‌گر و استراتژیست ارشد بازار‌های کالایی بلومبرگ معتقد است که بیت کوین و اتریوم هنوز در روز‌های اولیه پذیرش خود قرار دارند. وی انتظار دارد که بیت کوین و اتر به دلیل پویایی عرضه و تقاضا روند صعودی خود را ادامه دهند. مک‌گلون در توییت اخیر خود نوشت تا زمانی که اتفاقی بعید و غیرمنتظره در اقتصاد جهانی رخ ندهد و مانع گسترش فناوری نشود، قیمت این ۲ ارز دیجیتال باید در گذر زمان افزایش پیدا کند.
استقبال ایلان ماسک و بیلی مارکوس از کیف پول پلتفرم رابین‌هود

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا معتقد است که کیف پول‌های رابین‌هود برای دوج کوین اتفاق بزرگی خواهند بود، چرا که این میم کوین دیگر صرفاً یک سرمایه‌گذاری سوداگرانه و با هدف نوسان گیری برای کاربران این پلتفرم کارگزاری آنلاین نخواهد بود.
بیلی مارکوس، هم‌بنیان‌گذار دوج کوین در توییتی که توجه ماسک را به خود جلب کرد، توضیح داد که اکنون کاربران کیف پول رابین‌هود می‌توانند از دوج کوین برای پرداخت انعام، مبادله و تجارت و سایر اهداف استفاده کنند و کاربران این پلتفرم می‌توانند حالا از تمرکززدایی بهره ببرند. وی همچنین با فوق‌العاده توصیف کردن تجربه استفاده از کیف پول رابین‌هود، اظهار داشت که مقداری دوج کوین از این کیف پول ارسال کرده و تجربه بسیار آسان و ارزانی داشته، زیرا هزینه انتقال تنها ۰.۰۲ دوج بوده است.
دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲
خالق دوج کوین: فناوری بیت کوین و دوج کوین تقریباً یکی هستند

بیلی مارکوس، خالق دوج کوین در توییتر نوشته‌ای منتشر کرده که بیان می‌کند بیت و دوج کوین اساسا فناوری یکسانی دارند. مارکوس این کار را با انتشار میمی انجام داد که نشان می‌دهد یک ماسک با نماد دوج کوین کنار زده می‌شود و پشت آن ماسک دیگر با نماد بیت کوین است. وی همچنین در توضیح این میم نوشته که فناوری دوج کوین تقریباً همان فناوری بیت کوین است.
کارشناسان فایندر: قیمت بیت کوین امسال به ۹۴ هزار دلار می‌رسد

۳۳ متخصص فناوری‌های مالی در وب‌سایت فایندر (Finder)، پربازدیدترین وب‌سایت مقایسه‌ای استرالیا، پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت بیت کوین امسال به اوج ۹۴،۰۰۰ دلاری می‌رسد و سپس سال ۲۰۲۲ را با قیمتی بالاتر از ۷۶،۰۰۰ دلار به پایان می‌رساند. علاوه بر این، آن‌ها انتظار دارند که قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۵ به ۱۹۲،۸۰۰ دلار و در سال ۲۰۳۰ به ۴۰۶،۴۰۰ دلار برسد. این متخصصان در ماه اکتبر (مهر) قیمت‌های بیشتری را برای بیت کوین پیش‌بینی کرده بودند، اما نگرانی‌هایی که در زمینه افزایش احتمالی نرخ بهره بانکی در آمریکا به وجود آمده، آن‌ها را محافظه‌کارتر کرده است.
هشدار مؤسسه آمریکایی درباره ممنوع‌شدن ارز‌های دیجیتال در روسیه

آژانس اعتبارسنجی فیچ ریتینگز (Fitch Ratings)، روز جمعه مطلبی درباره ممنوعیت پیشنهادی روسیه برای ارز‌های دیجیتال منتشر کرد. این گزارش با موضع بانک مرکزی روسیه موافق بوده و در آن گفته شده است که این ممنوعیت‌ها، سیستم مالی روسیه را از خطرات زیادی دور نگه می‌دارد. فیچ ریتینگز با این حال هشدار داده است که چنین تصمیمی ممکن است مانع از گسترش فناوری‌هایی شود که می‌توانند بهره‌وری سیستم مالی این کشور را بهبود بخشند. این آژانس اعتبارسنجی افزود با فرض ممنوع‌شدن ارز‌های دیجیتال در روسیه، ورود فناوری‌هایی که برای سرعت و امنیت پرداخت‌ها حیاتی هستند نیز به این کشور محدود می‌شود. این امر می‌تواند در درازمدت بخش عملیاتی بانک‌های روسیه را نسبت به همتایان خود تضعیف کند.
نهنگ‌های کاردانو در ۱۰ روز گذشته موجودی خود را دو برابر کرده‌اند

با وجود اینکه کاردانو بیش از ۶۰ درصد از اوج تاریخی خود فاصله گرفته است، نهنگ‌های بازار این توکن در ۱۰ روز گذشته موجودی کیف پول‌های خود را دو برابر کرده‌اند. آن‌طور که پیداست آدرس‌هایی که موجودی آن‌ها بین ۱۰٬۰۰۰ تا یک میلیون کاردانو است، توانسته‌اند با کاهش قیمت این ارز دیجیتال، خرید‌های بیشتری انجام دهند. آن‌ها با خرید مجموعاً بیش از ۵۳ میلیون دلار کاردانو در ۱۰ روز گذشته موجودی خود را دو برابر کرده‌اند. با این حال، بیشتر دارندگان کاردانو همچنان در ضرر هستند و تنها ۹ درصد آن‌ها در وضعیت سود به سر می‌برند.
مدیرعامل بانک شارجه: ارز‌های دیجیتال آمده‌اند که بمانند

واروژ نرگویزیان، مدیرعامل بانک شارجه معتقد است که ارز‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین از بین نخواهند رفت، اما احتمالاً به بخش مهمی از سیستم بانکی تبدیل می‌شوند. وی می‌گوید که بلاک چین یک فناوری انقلابی است که هنوز در صنعت بانکداری به طور کامل درک نشده است. مدیر این بانک مستقر در امارات متحده عربی درباره نظارت بر ارز‌های دیجیتال نیز اظهار داشت: «شخصاً معتقدم که فناوری بلاک چین و ارز‌های دیجیتال در نتیجه افزایش فشار تنظیم‌کننده‌ها و دولت‌ها از بین نخواهند رفت و همچنین غیرممکن است که بتوان آن‌ها را به طور کلی بر آن نظارت یا تنظیمی اعمال کرد.»
شرکت متا یک نشان تجاری برای ارائه خدمات بیت کوین و ارز‌های دیجیتال در برزیل ثبت می‌کند

متا (Meta)، بزرگ‌ترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی جهان قصد دارد برای طراحی، توسعه و ارائه سخت‌افزار و نرم‌افزار‌هایی برای بیت کوین و خدمات مرتبط با ارز‌های دیجیتال، یک نشان تجاری را به صورت رسمی در برزیل ثبت کند. متا نماد تجاری خود را برای محصولات و خدمات مربوط تجارت، کیف پول‌ها و پلتفرم‌های مبادلاتی در مؤسسه ملی مالکیت صنعتی برزیل ثبت کرده است. شرکت مادر فیس‌بوک، واتساپ و اینستاگرام درخواست ثبت نشان تجاری جدید خود را در ۲۵ ژانویه منتشر کرد و در حال حاضر منتظر تأیید نهاد برزیلی است.
یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲
یکی از نمایندگان پارلمان بلژیک حقوق خود را به بیت کوین تبدیل کرد

کریستوف دی بوکلیر (Christophe De Beukelaer)، نماینده پارلمان بروکسل، اولین سیاستمدار اروپایی است که حقوق خود را به بیت کوین دریافت می‌کند. بر اساس گزارش منتشرشده حقوق ماهیانه این نماینده، که معادل ۵٬۵۰۰ یورو است، با استفاده از پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال بیت‌فور‌یو (Bit۴You) به بیت کوین تبدیل می‌شود. بوکلیر امیدوار است حرکت او الهام‌بخش دیگر سیاستمداران باشد تا بروکسل و بلژیک نیز نقشی مؤثر در صنعت ارز‌های دیجیتال داشته باشند.
جان بولینگر در توییتر خود خبر از خرید اتریوم داد

جان بولینگر، تریدر سرشناس و خالق اندیکاتور بولینگر، در حساب توییتر خود خبر از خرید اتریوم داده است. بولینگر در توضیح این اقدام گفته است که یک الگوی صعودی در نمودار ۶ ساعته اتریوم او را بر آن داشته که دست به خرید بزند. با این حال او به دنبال‌کنندگانش هشدار داده که این خرید را نمی‌توان یک معامله با اطمینان بالا تلقی کرد و افزوده است که زمان خرید او ممکن است بهترین زمان نباشد.
نهنگ‌های کاردانو به‌رغم افت ۳۴ درصدی مشغول خرید هستند

در شرایطی که بهای کاردانو طی ۱۰ روز گذشته دچار افت ۳۴ درصدی شده است، نهنگ‌های این ارز دیجیتال اموال خود را تقریباً ۱۱۰ درصد افزایش داده‌اند. تعداد توکن‌های این هولدر‌های بزرگ در این مدت از ۴۵ میلیون واحد به بیش از ۹۵ میلیون واحد رسیده است. با وجود این، بخش عمده مالکان کاردانو در ضرر هستند و فقط ۹ درصد از آن‌ها توکن‌های خود را پایین‌تر از قیمت‌های کنونی خریده‎‌اند. گفتنی است قیمت هر واحد کاردانو در حال حاضر حدود ۱.۰۵ دلار است.
رشد ۴۰ درصدی قیمت توکن متاورس سندباکس پس از انتشار خبر همکاری با اسنوپ داگ

توکن متاورس سندباکس، پس از اعلام خبر همکاری اسنوپ داگ، رپر آمریکایی و کمپانی وارنر میوزیک (Warner Music)، یکی از شرکت‌های فعال در صنعت موسیقی با این پروژه، توانست ۴۰ درصد رشد داشته باشد. پس از کاهش ۷۰ درصدی ارزش بازار این توکن، سندباکس دوباره توانسته است رشد خوبی را تجربه کند، زیرا بسیاری از معامله‌گران همکاری‌های اخیر سندباکس با غول‌های صنعت موسیقی را نشانه‌ای برای بهبود عوامل فاندامنتال مرتبط با این پروژه در نظر می‌گیرند. اسنوپ داگ روز ۲۷ ژانویه (۷ بهمن)، در توییتر خود ویدئویی منتشر کرد که به نظر می‌رسد با مجموعه NFT‌های شخصی او مرتبط باشد و نام آن را «the Snoop Avatars» گذاشته است. این رپر همچنین اشاره کرده است که آواتار‌های او به‌عنوان بخشی از متاورس سندباکس عرضه خواهند شد.

شنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲
پوتین خواستار قانون‌گذاری استخراج ارز‌های دیجیتال است

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کشور روسیه از ارائه طرحی برای تخصیص مالیات و قانون‌گذاری استخراج ارز‌های دیجیتال حمایت کرده است. این طرح برخلاف پیشنهاد بانک مرکزی روسیه مبنی بر ممنوعیت کامل استخراج و معاملات ارز‌های دیجیتال در هفته گذشته است. یک روز قبل از انتشار این گزارش، در یک نشست دولتی که روز چهارشنبه برگزار شد، پوتین اظهار کرده بود که کشور روسیه دارای مزایای رقابتی خاصی به‌خصوص در استخراج ارز‌های دیجیتال است. وی به مازاد تولید برق کشور اشاره کرد که می‌تواند برای حمایت از استخراج ارز‌های دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرد.
پلتفرم‌های وام‌دهی ارز‌های دیجیتال، زیر ذره‌بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قرار گرفتند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) در حال بررسی تخلف برخی از پلتفرم‌های وام‌دهی ارز‌های دیجیتال مانند جمنای (Gemini)، ویجر دیجیتال (Voyager Digital) و سلسیوس نتورک (Celsius Network) است که طبق ادعای این نهاد بیش‌از اندازه بهره پرداخت می‌کنند.
بحث‌های مطرح شده در جلسات این کمیسیون حول این پرسش است که آیا این پلتفرم‌های وام‌دهی، اوراق بهادار در نظر گرفته شده و ملزم به ثبت نام خود در کمیسیون باشند یا خیر؟
نرخ بهره پلتفرم‌های وام‌دهی ارز‌های دیجیتال بین ۳ تا ۱۸ درصد است؛ در حالی که حساب‌های پس‌انداز در بانک‌های سنتی کمتر از ۰.۱ درصد بهره دریافت می‌کنند
فدرال رزرو: نرخ بهره بدون تغییر باقی می‌ماند

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه اعلام کرد که نرخ بهره صفر تا ۰.۲۵ درصد بدون تغییر باقی خواهد ماند. پاول همچنین در بیانیه پس از نشست خود اعلام کرد که نرخ بهره می‌تواند در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) افزایش یابد، اما هنوز هیچ برنامه زمانی دقیق و مشخصی وجود ندارد. همچنین بانک مرکزی انتظار دارد تا برنامه خرید اوراق قرضه را تا اوایل ماه مارس امسال متوقف کند؛ در حال حاضر میزان خرید اوراق به ۳۰ میلیارد دلار در هفته کاهش یافته است. جروم پاول افزود که انتظار می‌رود موارد ابتلا به سویه «او‌میکرون» به‌سرعت کاهش یابد، اما این ویروس همچنان مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند. به گفته پاول تورم بسیار بالاتر از هدف بلندمدت بانک مرکزی، یعنی ۲ درصد است و این تورم بالا باعث تحمیل مشکلات قابل‌توجهی شده است.
گفتنی است که در جریان جلسه فدرال رزرو، قیمت بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرده و در صرافی بیت‌استمپ تا ۳۸،۸۲۰ دلار افزایش یافت، اما هم‌اکنون کمی از رشد خود را پس‌گرفته و در محدوده ۳۶،۸۰۰ دلار معامله می‌شود.
بیشترین میزان افزایش کارمزد شبکه در سال ۲۰۲۱ مربوط به دوج کوین و ریپل است

سایت forexsuggest.com اخیراً گزارشی را منتشر کرده است که افزایش نرخ کارمزد تراکنش ارز‌های دیجیتال مختلف را در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. بر اساس گزارش این سایت، دوج کوین در سال ۲۰۲۱ بیشترین افزایش کارمزد را تجربه کرده و هزینه تراکنش‌های آن با افزایش ۴،۲۳۰ درصدی، از ۰.۰۱ دلار به ۰،۴۳۳ دلار رسیده است. ارز دیجیتال ریپل نیز با افزایش ۳،۸۱۰ درصدی کارمزد تراکنش‌ها، در جایگاه دوم قرار دارد و کارمزد آن در طول ۱۲ ماه از ۰،۰۰۰۱۶۶ دلار به ۰،۰۰۰۶۴۹ افزایش یافته است.
انتقاد یکی از نمایندگان کنگره آمریکا از عدم پذیرش ETF بیت کوین شرکت فیدلیتی

تام ایمر، یکی از نمایندگان کنگره آمریکا که از حامیان ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شود از عدم پذیرش صندوق قابل معامله بورسی (ETF) بیت کوین شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده انتقاد کرده است. او در حساب توییتر خود با انتشار توییتی تصمیم کمیسیون مذکور در این زمینه را بی اساس توصیف کرده است.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد صنعت ارز‌های دیجیتال مایل به پذیرش قانون انتقال اطلاعات است

نتایج یک نظرسنجی که توسط شرکت Notabene انجام شده حاکی از آن است که اغلب شرکت‌های فعال در حوزه ارز‌های دیجیتال تا سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ خود را با قانون انتقال اطلاعات FATF سازگار خواهند کرد. طبق ادعای شرکت Notabene حدود ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که یا در حال اجرای قانون انتقال اطلاعات هستند و یا در حال برنامه‌ریزی برای انطباق خود با این قانون هستند. گفتنی است تراول رول (travel rule) یا قانون انتقال اطلاعات از ماه مه ۱۹۹۶ و به‌عنوان مکمل قوانین مرتبط با حوزه ثبت سوابق تدوین و اجرایی شده و یکی از اهداف اصلی آن مبارزه با پول‌شویی است.
بنیان‌گذار پروتکل نیر: اتریوم در پایه‌گذاری وب ۳ نقش برجسته‌ای ندارد

ایلیا پولوسکین، از بنیان‌گذاران پروتکل نیر (NEAR)، در مصاحبه‌ای اختصاصی با وب‌سایت کوین تلگراف دیدگاه‌های خود را درباره وب ۳ مطرح کرده است. او در این گفتگو مدعی شده است که اتریوم نمی‌تواند در پایه‌گذاری وب ۳ نقش برجسته‌ای ایفا کند؛ چرا که تحولات فعلی اتریوم هیچ کدام از ویژگی‌های وب ۳ نظیر سادگی استفاده، قابلیت برنامه‌نویسی آسان و ترکیب‌پذیری را هدف قرار نداده است.
دوشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲
افزایش سختی استخراج و کاهش قیمت بیت کوین باعث افت چشمگیر سودآوری ماینر‌ها شده است

پس از اینکه سختی استخراج بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ خود در ۲۲.۶۴ تریلیون واحد رسید هش ریت بیت کوین به دلیل این رکورد شکنی کاهش یافت. هش ریت بیت کوین ۳ روز پیش به کف ۱۶۷ اگزاهش بر ثانیه رسید، اما حالا به ۱۸۹ اگزاهش در ثانیه افزایش یافته است. کاهش قیمت روز‌های اخیر از یک سو و افزایش سختی استخراج آن باعث شده تا سود استخراج بیت کوین برای ماینر‌ها کاهش یابد. طبق گزارش بیت کوین دات‌کام، در حال حاضر ۶ دستگاه برتر استخراج بیت کوین همگی کمتر از ۱۰ دلار در روز درآمد دارند و دستگاه‌های قدیمی استخراج، سود بسیار کمتری نسبت به دستگاه‌های شاخص دارند.
توکن بومی صرافی FTX و شیبا اینو محبوب‌ترین دارایی‌ها نزد نهنگ‌های اتر هستند

طبق داده‌های ویل‌استاتس، در حال حاضر FTT، توکن بومی صرافی FTX محبوب‌ترین ارز دیجیتال نزد نهنگ‌های اتریوم است و آن‌ها ۱.۵ میلیارد دلار از آن را در اختیار دارند. رتبه دوم در این میان نیز با ۱.۲ میلیارد دلار در اختیار شیبا اینو است. این میم کوین در حال حاضر با رشد قیمتی ۱۷ درصدی دوباره در حال نزدیک شدن به جایگاه اول در میان توکن‌های ERC-۲۰ موجود در ۱،۰۰۰ آدرس بزرگ شبکه اتریوم است.

توکن‌های FTT و شیبا اینو به ترتیب سهمی ۱۵.۷۱ و ۱۲.۹۳ درصدی از مجموع دارایی توکن‌های ERC-۲۰ نهنگ‌های بزرگ اتر را به خود اختصاص داده‌اند. گفتنی است که استیبل کوین‌های تتر و یواس‌دی کوین رتبه‌های سوم و چهارم را در میان دارایی نهنگ‌ها به خود اختصاص داده‌اند.
یک بانک فیلیپینی پلتفرم معاملاتی برای ارز‌های دیجیتال راه‌اندازی می‌کند

یونیون بانک (UnionBank)، یکی از بزرگترین بانک‌های بین‌المللی فیلیپین با بیش از ۱۵ میلیارد دلار دارایی تحت‌مدیریت، اعلام کرده است که در حال راه‌اندازی یک پلتفرم برای معامله و نگهداری ارز‌های دیجیتال است. یکی از مدیران ارشد این بانک گفته است: «این راهی است تا اثبات کنیم در آینده مالی دنیا نیز به تجارت بانکی خود ادامه می‌دهیم». کتی کاساس (Cathy Casas)، رئیس گروه برنامه‌نویسی و بلاک چین این بانک توضیح داد که در حال حاضر حدود ۱ الی ۲ درصد از دارایی‌های سرمایه‌گذاران فیلیپینی به ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین اختصاص داده شده است. او افزود در صورتی که بازار ارز‌های دیجیتال ثبات داشته باشد، قطعاً این رقم بالاتر و حدود ۳ الی ۵ درصد در ۵ سال آینده خواهد بود و این سرمایه‌گذاران نیاز به یک پلتفرم معاملاتی مطمئن دارند.


هشدار کارشناس ون‌اک: ریزش قیمت بیت کوین به زیر ۳۰،۲۰۰ دلار می‌تواند باعث سقوط آن تا ۲۰،۰۰۰ دلار شود

گابور گوربکس، مدیر دارایی‌های دیجیتال در صندوق سرمایه‌گذاری ون‌اک (Vaneck) در توییت اخیر خود نسبت به ریزش قیمت بیت کوین تا سطح ۲۰،۰۰۰ دلار هشدار داده است. وی اظهار کرد که اگر قیمت بیت کوین از ۳۰،۲۰۰ دلار عبور کند، ممکن است تا سطح ۲۰،۰۰۰ دلار پیش رود. به عقیده او ۳۰،۲۰۰ دلار سطح مهمی است، زیرا میانگین قیمت خرید مجموع ۱۲۴،۰۰۰ بیت کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی نیز در این سطح قیمتی قرار دارد. وی در انتها افزود که به‌طور کلی نحوه رفتار قیمت بیت کوین در روز‌های شنبه و یکشنبه، ممکن است تعیین کند که دوشنبه چه اتفاقی برای بازار خواهد افتاد.
به‌رغم ریزش بازار ارز‌های دیجیتال، فروش توکن‌های غیرمثلی افزایش قابل‌توجهی داشته است

درحالی که ارزش بازار ارز‌های دیجیتال در طول ۷ روز گذشته میلیارد‌ها دلار کاهش یافته، فروش توکن‌های غیرمثلی (NFT) با افزایش ۸۱ درصدی مواجه شده است. آمار‌ها نشان می‌دهند که ۴.۷ میلیارد دلار توکن غیرمثلی طی ۷ روز گذشته بین ۳۲۶،۷۳۳ خریدار به‌فروش رفته است.
گفتنی است که از بین ۱۰ بلاک چین ثبت شده، در شبکه اتریوم خرید و فروش NFT در هفته گذشته ۸۴.۰۴ درصد و در شبکه رونین ان‌اف‌تی (Ronin NFT) نیز ۲۹.۹۹ درصد افزایش یافته است؛ درحالی که سومین و چهارمین بلاک چین‌های برتر یعنی سولانا و فلو (Flow) با کاهش فروش مواجه بوده‌اند.
رشد ۷۲ درصدی فروش مجموعه NFT مشهور ان‌بی‌ای تاپ شات

فروش مجموعه NFT ان‌بی‌ای تاپ شات (NBA Top Shot)، در ۳۰ روز گذشته ۷۲ درصد رشد داشته و به ۵۳.۸ میلیون دلار رسیده است. در شرایطی که بازار ارز‌های دیجیتال از روند نزولی خلاص نمی‌شود، NFT‌ها همچنان رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. اوپن‌سی، برترین بازار خریدوفروش NFT ها، هفته گذشته نیز با فروش ۳.۵ میلیارد دلار در نیمه اول ژانویه (دی)، رکورد فروش یک‌ماهه خود را شکست. NFT‌های ان‌بی‌ای فروش بالای خود را از مارس (اسفند) سال گذشته شروع کرده بودند، اما با خوابیدن تب‌و‌تاب بازار‌های NFT در ماه ژوئن (خرداد)، فروش آن‌ها نیز کاهش پیدا کرد. با این حال، به نظر می‌رسد بعد از تبلیغ‌های کوین دورانت (Kevin Durant)، بسکتبالیست آمریکایی، دوباره این NFT‌ها مورد استقبال کلکسیونر‌ها قرار گرفته است.
یکشنبه ۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲،
۹۴ درصد مشاوران مالی در سال ۲۰۲۱ سؤالاتی در مورد ارز‌های دیجیتال از مشتریان دریافت کرده‌اند

شرکت بیت‌وایز (Bitwise) ارائه‌دهنده پیشرو صندوق‌های شاخص ارز دیجیتال با همکاری پلتفرم خبری تحلیلی ETF Trends، نظرسنجی مشترکی درباره نگرش ۶۰۰ مشاور مالی آمریکایی نسبت به ارز‌های دیجیتال انجام داده است. نتایج نشان می‌دهد تعداد مشاورانی که مشتریان آن‌ها در حساب خود ارز دیجیتال دارند، از ۶ درصد در سال ۲۰۱۹ و ۹ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۵ درصد سال ۲۰۲۱ رسیده است.

همچنین ۱۴ درصد مشاوران مالی که مشتریان آن‌ها ارز دیجیتال ندارند، گفته‌اند که در سال ۲۰۲۲ احتمالاً یا قطعاً ارز‌های دیجیتال را وارد سبد مشتریان خواهند کرد.

از سوی دیگر، تقاضای سرمایه‌گذاران خرد برای ورود به بازار ارز‌های دیجیتال نیز به وضوح افزایش یافته و ۹۴ درصد مشاوران مالی می‌گویند که در سال ۲۰۲۱ سؤالاتی از مشتریان در مورد ارز‌های دیجیتال دریافت کرده‌اند. گفتنی است که این رقم در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ به ترتیب برابر با ۸۱ و ۷۶ درصد بوده است
شنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲
سقوط بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار
نهنگ‌های بیت کوین ۴۰،۰۰۰ کوین خریداری کردند

بر اساس گزارشی که وب‌سایت تحلیلی سانتیمنت منتشر کرده، نهنگ‌های بیت کوین طی ۲ روز گذشته ۴۰،۰۰۰ واحد دیگر از این ارز دیجیتال را خریده‌اند. این خرید گسترده در شرایطی انجام شد که قیمت بیت کوین به ناحیه ۴۲،۰۰۰ دلار بازگشته است. گفتنی است نهنگ‌های در محدوده قیمتی ۴۹،۰۰۰ دلار همین مقدار بیت کوین را فروخته بودند. بهای بیت کوین در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) تا ۳۹،۶۵۰ دلار افت کرده بود.
آزمایش نسخه بتای کیف پول ارز دیجیتال رابین هود

رابین هود، پلتفرم محبوب معاملات سهام و ارز‌های دیجیتال، به تعداد محدودی از کاربران امکان برداشت ارز‌های دیجیتال را در نسخه بتای کیف پول خود داده است. هزار کاربر اولی که در لیست انتظار کیف پول رابین هود ثبت‌نام کرده بودند، واجد شرایط شرکت در این مرحله آزمایشی شناخته شده‌اند. این افراد قادر خواهند بود ارز‌های دیجیتال خود را تا سقف ۲۹۹۹ دلار و حداکثر در ۱۰ تراکنش روزانه برداشت کنند.
السالوادور قصد دارد به کسب‌وکار‌های کوچک وام کم‌بهره با پشتیبانی بیت کوین اعطا کند

دولت السالوادور در حال تلاش برای توسعه یک محصول اعتباری با پشتوانه بیت کوین است تا کسب‌وکار‌های کوچک در سراسر این کشور بتوانند وام‌های کم‌بهره با پشتیبانی این ارز دیجیتال دریافت کنند. مونیکا طاهر، مشاور دولت السالوادور، در این زمینه گفته است وام‌های خرد مبتنی بر بیت کوین دسترسی به پول دیجیتال را برای افرادی که محروم از خدمات بانکی هستند، فراهم می‌کند و در عین حال به آن‌ها کمک می‌کند تا سابقه اعتباری برای خود ایجاد کنند.
همکاری یواف‌سی و دپرلبز برای ایجاد یک مجموعه NFT

شرکت دپرلبز از راه‌اندازی مجموعه جدیدی از توکن‌های غیرمثلی با نام «UFC Strike» با همکاری شرکت یواف‌سی خبر داده است. این مجموعه NFT جدید که تا چند روز آینده از آن رونمایی می‌شود، لحظات شگفت‌انگیزی از مسابقات یواف‌سی را در قالب NFT عرضه می‌کند. گفتنی است در مسابقات یواف‌سی رزمی‌کاران از رشته‌های مختلف در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و هر دو مبارز با دست خالی از هر ترفندی جهت از پای درآوردن حریف خود استفاده می‌کنند.
جمعه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ | ۲۱ ژانویه ۲۰۲۲
رد درخواست عرضه ETF بیت کوین اسکای بریج توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پس از چندین بار تعویق، رسماً درخواست عرضه صندوق قابل معامله بورسی (ETF) سرمایه‌گذاری در معاملات آنی بیت کوین فرست تراست اسکای‌بریج (First Trust SkyBridge) را رد کرد. این نهاد دلایلی مشابه آنچه برای رد درخواست ETF‌های ون‌اک و ویزدم‌تری مطرح کرده بود را در این مورد، برای بار دیگر تکرار کرد. این نهاد عدم اطمینان از جلوگیری از اعمال روش‌های تقلب و دستکاری و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران و منافع عمومی را دلیل رد این درخواست دانسته است.
تلاش توسعه‌دهندگان شیبا اینو برای ایجاد مکانیسم‌های جدید توکن‌سوزی

استیون کوپر، مالک شرکت بیگر اینترتینمنت (Bigger Entertainment) که فعالانه مشغول سوزاندن توکن‌های شیبا اینو است، می‌گوید که به زودی مکانیسم‌های جدیدی برای توکن‌سوزی معرفی می‌شوند. کوپر می‌گوید که توسعه‌دهندگان شیبا اینو در حال کار بر روی ایجاد مکانیسم‌های تازه‌ای برای سوزاندن این میم کوین هستند. وی همچنین اظهار داشت که تقریبا ۱۱۰ میلیون واحد شیبا اینو در روز‌های گذشته از بین رفته و میزان عرضه در گردش همچنان رو به کاهش است.
شهردار نیویورک با اولین دستمزدش بیت کوین و اتریوم می‌خرد

اریک آدامز، شهردار نیویورک اعلام کرد با نخستین دستمزد خود ارز‌های دیجیتال خریداری خواهد کرد. آدامز قرار است با حقوق خود بیت کوین و اتریوم را به سبد سرمایه خود اضافه کند. او برای انجام این خرید از صرافی کوین بیس استفاده خواهد کرد. آدامز همچنین خاطر نشان کرد: «می‌خواهیم نیویورک به قطب ارز‌های دیجیتال و دیگر نوآوری‌های مالی در جهان تبدیل شود.»
نهنگ‌های بیت کوین ۴۰،۰۰۰ کوین خریداری کردند

بر اساس گزارشی که وب‌سایت تحلیلی سانتیمنت منتشر کرده، نهنگ‌های بیت کوین طی ۲ روز گذشته ۴۰،۰۰۰ واحد دیگر از این ارز دیجیتال را خریده‌اند. این خرید گسترده در شرایطی انجام شد که قیمت بیت کوین به ناحیه ۴۲،۰۰۰ دلار بازگشته است. گفتنی است نهنگ‌های در محدوده قیمتی ۴۹،۰۰۰ دلار همین مقدار بیت کوین را فروخته بودند. بهای بیت کوین در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) تا ۳۹،۶۵۰ دلار افت کرده بود.
نظرسنجی: ۶۱ درصد آمریکایی‌ها شاید در ۲۰۲۲ ارز دیجیتال بخرند

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا که توسط وویجر دیجیتال انجام شده، نشان می‌دهد حدود ۶۱ درصد از مردم این کشور می‌خواهند در سال جاری میلادی ارز‌های دیجیتال خریداری کنند. این رقم در نظرسنجی مشابه در سال گذشته فقط ۲۷ درصد بوده است. طبق این نظرسنجی، خرید ارز‌های دیجیتال یکی از اولویت‌های آمریکایی‌هاست و نسبت به خرید خانه، خودرو و مسافرت از اهمیت بالاتری برخوردار است. در همین حال، ۶۶ درصد معتقدند دانش مربوط به ارز‌های دیجیتال باید از دبیرستان یا سطوح پایین‌تر آموزش داده شود.
افزایش نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارز‌های دیجیتال

روز چهارشنبه ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال شامل ۱۲،۶۲۰ ارز در ۵۴۳ صرافی مختلف، کمی بالاتر از محدوده ۲ تریلیون دلار قرار گرفت. با این‌حال، از زمان رکود بازار، نرخ تسلط بازار بیت کوین از محدوده ۳۷ درصد به‌آرامی رشد خود را آغاز کرده و به محدوده ۳۸ درصد بازگشته است.

همزمان، نرخ تسلط اتریوم بر بازار نیز در ۲ هفته گذشته کاهشی بوده و از ۱۸.۶ درصد در روز ۶ ژانویه (۱۶ دی) به نرخ تسلط ۱۷.۷ درصد رسیده است. گفتنی است که استیبل کوین‌های برتر بازار و توکن‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند، بیش از ۴۴ درصد از ارزش کل ۲.۰۸ تریلیون دلاری بازار را تشکیل می‌دهند.
پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ | ۲۰ ژانویه ۲۰۲۲
بزرگترین بانک آمریکا: سولانا در بازار NFT از اتریوم سبقت می‌گیرد

طبق گفته تحلیل‌گران جی‌پی مورگان (JPMorgan)، بزرگترین بانک آمریکا، کارمزد زیاد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم باعث شده است معامله‌گران NFT ها، از بلاک چین‌های دیگری استفاده کنند. در سال ۲۰۲۱، سهم اتریوم از معاملات NFT‌ها از ۹۵ درصد به ۸۰ درصد کاهش یافت و سولانا توانست بخش زیادی از آن را به‌دست بیاورد. به همین خاطر کارشناسان می‌گویند که اگر اتریوم نتواند خودش را به وضعیت مقیاس‌پذیری شبکه‌هایی مثل سولانا برساند، احتمال این وجود دارد که جایگاه اول را در بازار NFT از دست بدهد
میزان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در استخراج بیت کوین به ۵۸.۵ درصد رسید

یافته‌های جدید نشان می‌دهند که میزان استفاده ماینر‌ها از انرژی‌های تجدیدپذیر، در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ با یک درصد افزایش به ۵۸.۵ درصد رسیده است. این یافته‌ها از نظرسنجی شورای استخراج بیت کوین در تاریخ ۱۸ ژانویه (۲۹ دی) به‌دست آمده است. مایکل سیلور، بنیان‌گذار و مدیرعامل مایکرواستراتژی و یکی از افراد کلیدی شورای استخراج بیت کوین گفته است: «استفاده فعالان این صنعت از انرژی‌های تجدیدپذیر و پیشرفت‌های قابل‌توجه در حوزه انرژی، باعث کاهش مصرف برق در استخراج بیت کوین شده است».
صرافی کوینکس بیبی دوج کوین را به بازار خود اضافه کرد

صرافی ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx)، ساعاتی پیش اعلام کرد که بیبی دوج کوین را به بازار خود اضافه کرده است. در حال حاضر واریز و برداشت برای توکن بیبی دوج کوین در کوینکس فعال شده است. این میم کوین اخیراً فراگیر شده است و تعداد آدرس‌های آن به‌سرعت در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمار، تا ۱۷ ژانویه (۲۳ دی)، تعداد آدرس‌های بیبی دوج کوین ۱٬۲۶۰٬۴۰۱ مورد گزارش شده؛ رقمی که از آدرس‌های شیبا اینو و فلوکی اینو بیشتر است.
بیش از ۲۰ میلیون چینی از یوان دیجیتال استفاده می‌کنند

طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده از رسانه‌های چینی، اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر برنامه یوان دیجیتال چین را دانلود کرده‌اند و از آن استفاده می‌کنند. طبق این داده‌ها که از تلفن‌های همراه هوشمندی مانند شیائومی، هواوی، اوپو و سایر برند‌ها جمع‌آوری شده است، بیش از ۲۰ میلیون نفر تاکنون این برنامه را دانلود کرده‌اند و در ۱۰ روز گذشته میزان دانلود رشد چشمگیری داشته است. امتیاز اپلیکیشن یوان دیجیتال که متعلق به بانک مرکزی چین است، در فروشگاه‌های معتبری مانند اپ استور اپل به ۴.۵ از ۵ رسیده است. با این حال، اپ استور از افشای رقم دقیق تعداد دانلود‌ها خودداری کرده و ممکن است تعداد کاربران بسیار بالاتر از این ارقام باشد. این در حالی است که تنها افرادی که در ۱۰ منطقه آزمایشی منتخب دولت چین حضور فیزیکی داشته باشند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.
قهرمان یواف‌سی با نیمی از جایزه مسابقات خود بیت کوین می‌خرد

فرانسیس نگانو (Francis Ngannou)، قهرمان مسابقات سنگین‌وزن یواف‌سی (UFC) اعلام کرده است که با نیمی از جایزه مسابقه بعدی خود، از طریق کش‌اَپ (Cash App) بیت کوین خواهد خرید. این مبارز فرانسوی‌کامرونی، در صورتی که در مسابقه روز ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) برنده شود، مبلغ ۷۵۰٬۰۰ دلار جایزه دریافت می‌کند. نگانو گفت: «پس از انجام تحقیقات زیاد در مورد بیت کوین، واقعاً معتقد هستم که این ارز، پول آینده جهان است. بیت کوین ارزشمند و امن است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را نابود کند.»
چهارشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ | ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲
تعداد هولدر‌های اتریوم به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

تعداد آدرس‌های شبکه اتریوم به بالاترین میزان در تاریخ رسیده است و در حال حاضر بیش از ۶۸.۲۶ میلیون آدرس وجود دارند که اتریوم هولد کرده‌اند. با وجود کاهش ۳۴ درصدی قیمت این ارز دیجیتال در ۲ ماه گذشته، تعداد کل آدرس‌ها همچنان در حال افزایش است. تعداد تراکنش‌های اتریوم نیز نزدیک به بالاترین سطح تاریخ قرار گرفته است. میزان تراکنش‌های روزانه تقریباً به ۱.۲ میلیون رسیده است. با این حال، اتریوم برای این حجم از افزایش آمادگی لازم را نداشته و اکنون با ازدحام شبکه و بالا رفتن کارمزد تراکنش مواجه شده است. در حال حاضر میانگین کارمزد این شبکه ۳۰ دلار به‌ازای هر تراکنش است.
بریتانیا سومین دارنده بزرگ اتریوم در جهان است

با وجود کاهش علاقه شهروندان کشور‌های جهان به خرید اتریوم، بریتانیا سومین کشوری است که بیشترین میزان از این ارز دیجیتال را هولد می‌کند. نرخ سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال در بریتانیا از ۵.۲ درصد در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر) به ۶.۲ درصد در دسامبر (آذر) افزایش پیدا کرده است. از بین کل دارایی‌های دیجیتال بریتانیایی‌ها، اتریوم در جایگاه دوم ارز‌های محبوب قرار دارد، بیت کوین با ۴۲.۸ درصد در جایگاه اول و ریپل با ۱۷ درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است. با این حال میزان هولدکردن بیت کوین میان شهروندان این کشور در حال کاهش است. پس از بریتانیا، کشور‌های سنگاپور و استرالیا بیشترین میزان اتریوم را نگهداری می‌کنند.
طی سه روز گذشته ۳۸۳.۵ میلیون شیبا اینو سوزانده شده است

علی‌رغم توکن‌سوزی شیبا اینو در سه روز گذشته، همچنان قیمت این میم کوین در یک روند نزولی قرار دارد. طی سه روز گذشته ۳۸۳.۵ میلیون توکن شیبا اینو سوزانده شده است. در ۲۴ ساعت گذشته هم ۱۴۴.۵ میلیون توکن از چرخه بازار شیبا اینو حذف شده است. با این حال، شیبا اینو در محدوده قیمتی ۰.۰۰۰۰۲۸۹۶ دلار قرار دارد و از اوج قیمت خود در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) نزدیک به ۷.۹۶ درصد فاصله گرفته است.
پیش‌بینی نخست‌وزیر جامائیکا درباره پذیرش گسترده ارز دیجیتال ملی

اندرو هولنس، نخست‌وزیر جامائیکا پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز آزمایشی ارز دیجیتال ملی (CBDC) این کشور در اوایل ماه ژانویه؛ با اطمینان در مورد پذیرش CBDC در جامائیکا صحبت کرده است. هولنس پیش‌بینی کرده است که اکثریت جمعیت جامائیکا سریعاً از ارز دیجیتال ملی استفاده خواهند کرد و در مدت زمان ۵ سال، بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور به این ارز دیجیتال ملی روی خواهند آورد.
وی در گفتگو با بلومبرگ بر کاهش هزینه‌های بانکی و شمول پذیری ارز دیجیتال ملی تأکید کرد و افزود که این ارز دیجیتال به لطف ردیابی آسان‌تر منابع عمومی، مسئولیت‌پذیری بیش‌تر دولت را تضمین می‌کند. گفتنی است که این ارز دیجیتال ملی قرار است در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به صورت رسمی راه‌اندازی شود.
بایننس فعالیت خود را در تایلند گسترش می‌دهد

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، قصد دارد مجدداً خدمات خود را در تایلند گسترش دهد و احتمالاً شعبه جدیدی در این کشور افتتاح می‌کند. این صرافی، اخیراً قراردادی را با هلدینگ تایلندی گولف انرژی (Gulf Energy) که در صنعت انرژی فعالیت می‌کند، امضا کرده است. از طرفی، شرکت گولف انرژی، صرافی بایننس و دولت تایلند قرار است گزینه‌های پیش‌روی مجموعه بایننس در بازار تایلند را بررسی کنند. احتمالاً افتتاح صرافی جدید و ایجاد مشاغل مرتبط با آن هم در بین این گزینه‌ها قرار دارند.
احتمال ممنوعیت معاملات ارز‌های دیجیتال در پاکستان

چندی پیش بانک مرکزی پاکستان، در گزارشی به دادگاه عالی ایالت سِند توصیه کرد که ارز‌های دیجیتال کاملاً ممنوع شوند. از همین رو، بانک الفلاح (Bank Alfalah)، یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی و بین‌المللی پاکستان، با ارسال پیامک از مشتریان خود خواست که در بازار ارز‌های دیجیتال فعالیت نکنند. هفته گذشته نیز چند بانک پاکستانی تراکنش‌های کارت اعتباری مشتریانی را که مشکوک به معامله ارز‌های دیجیتال بودند، مسدود کردند.
بایننس ۷۹۲ میلیون دلار BNB را سوزاند

بایننس هجدهمین توکن‌سوزی خود را انجام داد و عرضه توکن بایننس کوین را ۱.۶۸ میلیون واحد کاهش داد. این برنامه توکن‌سوزی هر سه ماه یک بار انجام می‌شود و این بار با استفاده از یک سیستم جدید برای تعیین میزان توکن‌هایی که باید سوزانده شوند، به‌صورت خودکار انجام شد. قیمت بایننس کوین تنها کمی پس از سوزاندن توکن‌ها، تحت‌تأثیر قرار گرفت و دچار کاهش شد. بر اساس قیمت بایننس کوین در زمان شروع این فرایند، حدوداً ۷۹۲ میلیون دلار توکن سوزانده شده است.
سه شنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰ | ۱۸ ژانویه ۲۰۲۲
پیش‌بینی نخست‌وزیر جامائیکا درباره پذیرش گسترده ارز دیجیتال ملی

اندرو هولنس، نخست‌وزیر جامائیکا پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز آزمایشی ارز دیجیتال ملی (CBDC) این کشور در اوایل ماه ژانویه؛ با اطمینان در مورد پذیرش CBDC در جامائیکا صحبت کرده است. هولنس پیش‌بینی کرده است که اکثریت جمعیت جامائیکا سریعاً از ارز دیجیتال ملی استفاده خواهند کرد و در مدت زمان ۵ سال، بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور به این ارز دیجیتال ملی روی خواهند آورد.
وی در گفتگو با بلومبرگ بر کاهش هزینه‌های بانکی و شمول پذیری ارز دیجیتال ملی تأکید کرد و افزود که این ارز دیجیتال به لطف ردیابی آسان‌تر منابع عمومی، مسئولیت‌پذیری بیش‌تر دولت را تضمین می‌کند. گفتنی است که این ارز دیجیتال ملی قرار است در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به صورت رسمی راه‌اندازی شود.
تعداد آدرس‌های دارنده اتریوم رکورد جدیدی را به ثبت رساند

در شرایطی که بهای اتریوم در سطوحی بسیار پایین‌تر از اوج قیمتی قبلی خود است، تعداد آدرس‌های اتریوم به بالاترین میزان خود در تاریخ رسیده و رکورد تازه‌ای در این زمینه به ثبت رسانده است. مطابق داده‌های ارائه‌شده توسط IntoTheBlock، تعداد دارندگان اتریوم همچنان در حال افزایش است و به ۶۸.۳۴ میلیون آدرس رسیده است که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌ها نیز با افزایش تعداد دارندگان، در نزدیکی بالاترین حد خود باقی مانده است که نشان‌دهنده افزایش تقاضا در بازار است. گفتنی است که تحلیل‌گران، دلیل رکوردشکنی تعداد آدرس‌های اتریوم به احتمال زیاد موج جدید اوج‌گیری صنعت توکن‌های غیرمثلی (NFT) است.
دولت پاکستان به دنبال مسدودسازی وب‌سایت‌های مرتبط با ارز دیجیتال است

صنع‌الله عباسی، مدیرکل کل آژانس دولتی تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) اعلام کرده است که این نهاد به دنبال همکاری با آژانس مخابراتی این کشور، در راستای مسدودسازی وب‌سایت‌های ارز دیجیتال است تا بتوان کلاه‌برداری‌های مرتبط با ارز دیجیتال را مهار کرد.

او همچنین گفت که برای رسیدگی به مسائل مربوط به ارز‌های دیجیتال از جمله پرونده‌های پول‌شویی بی‌رویه و کلاه‌برداری که تعداد آن‌ها با توسعه تجارت ارز دیجیتال بسیار افزایش داشته، با کارشناسان حقوقی در ارتباط هستیم.

عباسی می‌گوید که «ارز‌های دیجیتال بُعد تازه‌ای به کلاه‌برداری داده‌اند» و تأکید کرد که نهاد تحت مدیریت او، به تلاش خود برای مسدود کردن وب‌سایت‌های ارز دیجیتال ادامه خواهد داد. همچنین گفتنی است که بانک دولتی پاکستان به عموم مردم این کشور توصیه کرده که از هرگونه مشارکت در ارز‌های دیجیتال و فعالیت‌های مرتبط با عرضه کوین‌ها خودداری کنند و در روز‌های اخیر زمزمه ممنوعیت کامل ارز‌های دیجیتال نیز به گوش رسیده است.
بریتانیا سومین دارنده بزرگ اتریوم در جهان است

با وجود کاهش علاقه شهروندان کشور‌های جهان به خرید اتریوم، بریتانیا سومین کشوری است که بیشترین میزان از این ارز دیجیتال را هولد می‌کند. نرخ سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال در بریتانیا از ۵.۲ درصد در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر) به ۶.۲ درصد در دسامبر (آذر) افزایش پیدا کرده است. از بین کل دارایی‌های دیجیتال بریتانیایی‌ها، اتریوم در جایگاه دوم ارز‌های محبوب قرار دارد، بیت کوین با ۴۲.۸ درصد در جایگاه اول و ریپل با ۱۷ درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است. با این حال میزان هولدکردن بیت کوین میان شهروندان این کشور در حال کاهش است. پس از بریتانیا، کشور‌های سنگاپور و استرالیا بیشترین میزان اتریوم را نگهداری می‌کنند.
یکی از بزرگترین حراجی‌های جهان بیت کوین و اتریوم می‌پذیرد

ساتِبیز (Sotheby’s)، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین حراجی‌های آثار هنری و جواهرات دنیا، اعلام کرده است که در حراج بعدی خود ارز‌های دیجیتال را نیز می‌پذیرد. این خانه حراج بریتانیایی که ۲۷۷ سال قدمت دارد، قرار است در فوریه (بهمن)، الماس مشکی کمیاب ۵۵۵.۵۵ قیراطی انیگما (Enigma) را به مزایده بگذارد. ساتِبیز گفته قرار است گزینه پرداخت با ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین USDC را در این حراج آنلاین فعال کند. ساتِبیز ماه ژوئیه (تیر) نیز یک الماس کمیاب ۱۰۱.۳۸ قیراطی را با نام «کلید ۱۰۱۳۸» (The Key ۱۰۱۳۸)، به ارزش ۱۲.۳ میلیون دلار و در قالب ارز دیجیتال، به یک کلکسیونر در حراج هنگ‌کنگ فروخت.
شبکه اتریوم در ۷ روز گذشته بیش از ۳۷۳ میلیون دلار توکن سوزانده است

شبکه اتریوم در ۷ روز گذشته بیش از ۱۱۰،۰۰۰ اتر سوزانده و نرخ خالص انتشار این ارز دیجیتال در هفته گذشته منفی بوده است. در ادامه برنامه توکن سوزی این شبکه در ۷ روز اخیر ۱۱۰،۸۷۹ اتر به ارزش ۳۷۳،۵۷۹،۱۸۸ دلار سوزانده شده است. در همین زمان ۹۴،۸۹۵ توکن اتر نیز به شبکه اضافه شده است تا بدین ترتیب نرخ انتشار خالص این ارز دیجیتال در یک هفته اخیر به منفی ۱۵،۹۸۳ توکن برسد. این نرخ انتشار خالص به معنای آن است که در ۷ روز اخیر تورم این دارایی کاهش یافته و در مجموع حدود ۱۶،۰۰۰ اتر از مجموع توکن‌های در گردش کاهش پیدا کرده است.
۵۸ درصد از عرضه در گردش بیت کوین بیش یک سال جابه‌جا نشده است

داده‌های تازۀ پلتفرم تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد حجم بیت کوین‌هایی که برای بیش از یک سال دست‌نخورده باقی مانده‌اند، به اوج خود در یک سال گذشته رسیده است. در حال حاضر ۵۸.۸۸۱ درصد از عرضه در گردش بیت کوین بیشتر از ۱۲ ماه جابه‌جا نشده است؛ یعنی آدرس‌های مالک این بیت کوین‌ها، در این مدت موجودی خود را انتقال نداده‌اند.
دیوید شوارتز: ممنوعیت بیت کوین و اتریوم برای ریپل فاجعه‌بار خواهد بود

دیوید شوارتز، مدیر ارشد فناوری ریپل (Ripple) اتهامات نیک کارتر درباره تلاش این شرکت برای تضعیف ۲ ارز دیجیتال بزرگ را رد کرده است. نیک کارتر از شرکت کسل آیلند ونچرز (Castle Island Ventures) در توییتی مدعی شده که شرکت ریپل به‌صورت صورت فعالانه‌ای در تلاش برای تضعیف بزرگ‌ترین ارز‌های دیجیتال بازار است.

شوارتز در پاسخ به او در توییتی نوشت که ممنوعیت بیت کوین برای ریپل فاجعه‌بار خواهد بود و همین امر در مورد اتریوم نیز صدق می‌کند. او می‌گوید چنین ادعا‌هایی به شکل پوچی خنده‌دار هستند.

گفتنی است که مدیران ارشد ریپل از گارلینگهاوس، مدیرعامل کنونی تا کریس لارسن، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق این شرکت و حتی دیوید شوارتز بار‌ها و بار‌ها به بیت کوین حمله کرده‌اند یا آن را مورد تمسخر و انتقاد‌های بسیار شدیدی قرار داده‌اند. مدیران ارشد ریپل بار‌ها تحت فشار جامعه ارز‌های دیجیتال مجبور به عقب‌نشینی از موضع انتقادی خود نسبت به بیت کوین شده‌اند.
دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ | ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲
استفاده از ارز‌های دیجیتال در بولیوی ممنوع شد

بانک مرکزی بولیوی به‌تازگی استفاده از ارز‌های دیجیتال را ممنوع اعلام کرده و به کاربران در مورد خطرات ناشی از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین، هشدار داده است. این بانک در بیانیه‌ای رسمی گفت: «از آنجایی که دارایی‌های دیجیتال در بولیوی یک ارز قانونی محسوب نمی‌شوند، بانک مرکزی بولیوی استفاده، تجاری‌سازی و خرید آن‌ها را ممنوع می‌کند، زیرا این ارز‌های دیجیتال ضرر مالی احتمالی برای اپراتور‌ها و دارندگان خود رقم می‌زنند». با این حال، به نظر نمی‌رسد که بانک مرکزی بولیوی قصد داشته باشد نگهداری و یا تجارت ارز‌های دیجیتال را به‌عنوان جرم در نظر بگیرد. احتمالاً این کشور تنها قصد دارد راه را برای مشاغل و کارگزارانی که به دنبال ارائه خدمات مرتبط با ارز‌های دیجیتال هستند، ببندد.
دومین شهر بزرگ برزیل ارز دیجیتال می‌خرد

شهردار ریو دو ژانیرو فاش کرد که در حال برنامه‌ریزی برای تخصیص ۱ درصد از کل ذخایر خزانه شهر، برای خرید ارز‌های دیجیتال است. این اقدام باعث می‌شود تا ریو دو ژانیرو به اولین شهر برزیل تبدیل شود که بیت کوین و احتمالاً دارایی‌های دیجیتال دیگر را خریداری می‌کند. با اینکه شهردار ریودوژانیرو به‌طور مشخص اسم ارز دیجیتال خاصی را عنوان نکرده است، اما رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند که احتمالاً این شهر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری خواهد کرد. طبق داده‌های موجود، مبلغ این سرمایه‌گذاری بسیار کمتر از شرکت‌هایی مانند مایکرو استراتژی خواهد بود که تاکنون ۳.۷ میلیارد دلار بیت کوین خریده است.
استقبال مردم ترکیه از تتر و بیت کوین با افت ارزش لیر

وال استریت ژورنال گزارش داد که به دلیل نوسانات شدید لیر ترکیه و سقوط ارزش آن در برابر دلار آمریکا، استقبال از ارز‌های دیجیتال در این کشور بسیار بالا است. طبق داده چینالیسیس، حجم معاملات لیر در ۳ صرافی ارز دیجیتال ترکیه به طور متوسط روزانه ۱.۸ میلیارد دلار بوده است. البته این رقم در سال ۲۰۱۹ بسیار بیشتر بود و تقریبا ۷۱ میلیارد دلار در روز برای ارز‌های دیجیتال خرج می‌شود. داده‌های نشان می‌دهد که مردم ترکیه بیشتر به دنبال تبدیل لیر خود به تتر هستند و بیت کوین نیز در میان آنان محبوب است.
یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ | ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲
هش ریت بیت کوین با ثبت رکوردی جدید به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

هش ریت بیت کوین روز شنبه به اوج تاریخی جدیدی دست یافت و رکورد بی سابقه ۲۱۹.۶۸ اگزاهش در ثانیه (EH/s) را برای خود به ثبت رساند. این رکورد جدید به دنبال اوج تاریخی قبلی در روز نخست سال ۲۰۲۲ میلادی به ثبت رسیده که در آن روز، هش ریت بیت کوین به ۲۱۹.۵ اگزاهش در ثانیه رسیده بود.

گفتنی است که برآورد‌ها نشان می‌دهند که هزینه تولید برای استخراج هر بیت کوین امروز به ۳۴،۰۰۰ دلار رسیده است. همچنین پیش‌بینی شده است که دشواری استخراج بیت کوین در ۵ روز آتی ۳.۸۳ درصد افزایش پیدا کند و به ۲۵.۳۱ تریلیون برسد که به معنای ثبت رکورد جدیدی در زمینه دشواری استخراج است.
السالوادور بیش از ۱۰ میلیون دلار از خرید بیت کوین زیان کرده است

با رکود مداوم بازار ارز‌های دیجیتال، السالوادور در حال حاضر زیان قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری در بیت کوین داشته است. با توجه به آنکه روند خرید و کیف پول‌های دولت السالوادور فاش نشده‌اند، مقدار دقیق زیان این کشور در حال حاضر مشخص نیست. اما برآورد‌ها ضرر و زیانی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار را نشان می‌دهند.

از ماه سپتامبر تاکنون، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور موارد از خرید در کف بازار را در صفحه توییتر خود اعلام کرده و بر این اساس، تخمین زده می‌شود که السالوادور ۱،۳۹۱ بیت کوین در اختیار داشته باشد که برای خرید آن‌ها ۷۳.۲ میلیون دلار هزینه کرده است. با این حال، با توجه به قیمت‌های فعلی ارزش این میزان بیت کوین به ۵۹ میلیون دلار می‌رسد که ۱۴ میلیون دلار پایین‌تر از برآورد‌ها درباره هزینه خرید آنهاست.

گفتنی است که هفته گذشته وزیر دارایی السالوادور گفت که این کشور دست به فروش بیت کوین زده است، اما درباره مقدار و زمان این فروش اطلاعاتی ارائه نکرد.
نخستین دستگاه خودپرداز ارز‌های دیجیتال در اروگوئه نصب شد

اولین دستگاه خودپرداز فیزیکی ارز‌های دیجیتال در اروگوئه، به عنوان یک ابتکار مشترک توسط ۲ شرکت ملی اروبیت (Urubit) و اینبیرتو (Inbierto) که در حوزه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنند، نصب شده است. این دستگاه خودپرداز در شهر پونتا دل استه، واقع در جنوب شرقی این کشور مستقر شده است. این دستگاه از ۵ ارز دیجیتال که شامل ۲ توکن ملی می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. توکن‌های ملی فرت و اروبیت در کنار بیت کوین، بایننس کوین و استیبل کوین دلاری بایننس پشتیبانی می‌کند.
نتایج نظرسنجی هوبی: آمریکایی‌ها بیت کوین و دوج کوین را بیش از سایر ارز‌های دیجیتال می‌شناسند

کالین وو، روزنامه‌نگار چینی حوزه ارز‌های دیجیتال در توییتر خود نتایج نظرسنجی صرافی هوبی از ۳،۱۴۴ آمریکایی را به اشتراک گذاشته است. شرکت‌کنندگان در این نظرخواهی گفته‌اند که بیت کوین، دوج کوین، اتریوم، شیبا اینو، کاردانو، سولانا، بایننس کوین و استیبل کوین تتر ارز‌های دیجیتالی هستند که بیش از همه درباره آن شنیده‌اند. در این نظرسنجی، بیت کوین رتبه نخست را با ۸۳.۴۶ درصد در اختیار دارد و دوج کوین با ۵۴.۱۰ در رتبه دوم است. این در حالی است که ۳۹.۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان می‌گویند که درباره اتریوم شنیده‌اند. میم کوین شیبا اینو با ۲۸.۳۱ درصد و کاردانو با ۱۳.۰۷ نیز در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.
داده‌های تازه: نهنگ‌ها در حال انباشت لایت کوین هستند

بر اساس آخرین داده‌ها، در ۱۵ هفته اخیر، نهنگ‌های ارز دیجیتال کاملاً بی‌سروصدا در حال انباشت لایت کوین بوده‌اند. وب‌سایت سنتیمنت (Santiment) نیز داده‌هایی را به‌اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد برخی از نهنگ‌ها در این مدت مشغول انباشت حدود ۱۰٬۰۰۰ الی ۱ میلیون لایت کوین در آدرس خود بوده‌اند. انباشت ۱۵ هفته‌ای لایت کوین، طولانی‌ترین زمان انباشت توسط این نهنگ‌ها از سال ۲۰۱۷ است، به‌شکلی که تاکنون ۵ درصد از کل عرضه لایت کوین را به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند.
استفاده از ارز‌های دیجیتال در بولیوی ممنوع شد

بانک مرکزی بولیوی به‌تازگی استفاده از ارز‌های دیجیتال را ممنوع اعلام کرده و به کاربران در مورد خطرات ناشی از سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین، هشدار داده است. این بانک در بیانیه‌ای رسمی گفت: «از آنجایی که دارایی‌های دیجیتال در بولیوی یک ارز قانونی محسوب نمی‌شوند، بانک مرکزی بولیوی استفاده، تجاری‌سازی و خرید آن‌ها را ممنوع می‌کند، زیرا این ارز‌های دیجیتال ضرر مالی احتمالی برای اپراتور‌ها و دارندگان خود رقم می‌زنند». با این حال، به نظر نمی‌رسد که بانک مرکزی بولیوی قصد داشته باشد نگهداری و یا تجارت ارز‌های دیجیتال را به‌عنوان جرم در نظر بگیرد. احتمالاً این کشور تنها قصد دارد راه را برای مشاغل و کارگزارانی که به دنبال ارائه خدمات مرتبط با ارز‌های دیجیتال هستند، ببندد.
پنجشنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ | ۱۳ ژانویه ۲۰۲۲
مدیرعامل پلتفرم بانکی Seba: قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲، بین ۵۰،۰۰۰ تا ۷۵،۰۰۰ دلار خواهد بود

گوایدو بواییلر، مدیرعامل پلتفرم بانکی Seba در سوئیس، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مربوط به ارز‌های دیجیتال که توسط شبکه سی‌ان‌بی‌سی برگزار شد، نظر این بانک درباره‌ی پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد. Seba Bank یک پلتفرم بانکداری ارز‌های دیجیتال است که از سازمان نظارت مالی سوئیس (FINMA)، مجوز رسمی دریافت کرده است. مدیرعامل این پلتفرم درباره قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ گفت: «به نظر ما قیمت بیت کوین در حال افزایش است. الگوی ارزش‌گذاری داخلی ما نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین بین ۵۰،۰۰۰ تا ۷۵،۰۰۰ دلار خواهد بود.
استراتژیست بنک آو امریکا: سولانا می‌تواند به ویزای دنیای ارز دیجیتال تبدیل شود

الکش شاه، استراتژیست ارز دیجیتال بنک آو امریکا، در یک مقاله تحقیقاتی که روز ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) منتشر کرده است پیش‌بینی کرد که ارز دیجیتال سولانا، رقیب اتریوم، به «ویزای (شرکت Visa) اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال» تبدیل خواهد شد. استراژیست بنک آو امریکا در رابطه با ویژگی‌های شبکه سولانا گفت: «توان عملیاتی بالا، هزینه پایین و استفاده آسان از سولانا، این شبکه را به یک بلاک چین بسیار مناسب برای استفاده‌های مختلف کاربران از جمله ریزپرداخت‌ها، دیفای، توکن‌های غیرمثلی، شبکه‌های غیرمتمرکز (Web۳) و گیمینگ تبدیل کرده است.»
شایعه عرضه شیبا اینو در رابین‌هود بهای این میم کوین را افزایش داد

پس از آن که امروز شایعاتی مبنی بر پذیرش شیبا اینو توسط پلتفرم معاملاتی رابین‌هود منتشر شد، بهای این میم کوین در ساعات اخیر بیش از ۸ درصد افزایش یافت. گفتنی است که این شایعه به نظر می‌رسد اولین بار توسط حساب کاربری First Squawk در توییتر منتشر شده باشد که به دلیل انتشار اخبار جعلی و جنجالی معروف است. این حساب کاربری در ماه اکتبر نیز به نقل از یک منبع ناشناس گفته بود که شیبا قرار است در رابین‌هود لیست شود که این شرکت چنین ادعایی را تکذیب کرد.

با این وجود بهای شیبا اینو اکنون به ۰.۰۰۰۰۳۲ دلار رسیده که نمایانگر رشدی بیش از ۱۴ درصدی است و باعث شده تا این میم کوین جایگاه سیزدهم برترین ارز‌های دیجیتال را از پالیگان باز پس گیرد.
بانک یونی‌کردیت از موضع خود درباره ممنوعیت تجارت ارز‌های دیجیتال عقب‌نشینی کرد

غول بانکی ایتالیایی یونی‌کردیت (UniCredit) روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای، ممنوعیت مشتریان این بانک از تجارت ارز‌های دیجیتال را رد کرد. این گروه بانکی مستقر در شهر میلان که بیش از ۸۱۰ میلیارد یورو دارایی تحت کنترل خود دارد، می‌گوید که درباره مسئله ممنوعیت تجارت ارز‌های دیجیتال سوءتفاهمی رخ داده است.

یونی‌کردیت همچنین تأیید کرد که طبق خط‌مشی فعلی خود، با سرمایه مشتریان و به نیابت از آن‌ها یا با سرمایه خود در ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

گفتنی است که هفته گذشته این بانک یکی از مشتریان خود را به دلیل انتقال وجه به پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال، به مسدود کردن حساب بانکی تهدید کرده بود.
مدیر یک مؤسسه مالی: یک‌سوم آمریکایی‌ها تا پایان ۲۰۲۲ مالک بیت کوین خواهند بود

ریک ادلمن (Ric Edelman)، بنیان‌گذار مؤسسه مشاوره مالی فایننشیال انجینز (Edelman Financial Engines)، آینده روشنی برای بیت کوین تصور می‌کند. ادلمن در مصاحبه خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت: «در حال حاضر ۲۴ درصد از کل جمعیت آمریکا، یعنی یک‌چهارم این کشور دارای بیت کوین هستند. رسیدن به یک‌سوم سخت نخواهد بود و روزی بیت کوین در این کشور کاملاً فراگیر خواهد شد». در حالی که این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شروع سختی داشته است، از نظر او، دولت‌ها، شرکت‌ها، بنیاد‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، همین حالا نیز در حال سرمایه‌گذاری در بیت کوین هستند.


چهارشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ | ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲
یکی از آتشفشان‌های غیرفعال السالوادور می‌تواند انرژی شهر بیت کوین سیتی را تأمین کند

نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور روز یکشنبه اعلام کرد که یکی از آتشفشان‌های غیرفعال این کشور به نام کونچاگوا توانایی تولید ۴۲ مگاوات برق را داراست که این مقدار برای تأمین انرژی مورد نیاز شهر «بیت کوین سیتی» (Bitcoin City) در السالوادور کافی است. به گفته بوکله، این آتشفشان ۹۰ درصد شانس نیروبخشی به شهر بیت کوین سیتی را دارد. وی همچنین اظهار کرد که اگر مصرف برق این شهر از ظرفیت تأمین انرژی آتشفشان‌ها فراتر رود، انرژی زمین‌گرمایی می‌تواند از سایت‌های دیگر تأمین شود.
هشدار پل تودور جونز به معامله‌گران بیت کوین

پل تودور جونز، میلیاردر آمریکایی در برنامه اسکواک باکس سی‌ان‌بی‌سی در پاسخ به سؤالی درباره بیت کوین اظهار داشت که معامله‌گران تورمی، به دلیل چرخش سیاست‌های فدرال رزرو به چالش کشیده خواهند شد. او می‌گوید که بیت کوینر‌ها باید مراقب عملکرد فدرال رزرو باشند. او با اشاره به معامله‌گران تورمی دوران همه‌گیری کرونا اظهار داشت: «چیز‌هایی که از مارس ۲۰۲۰ بهترین عملکرد را داشتند، احتمالاً در آینده بدترین عملکرد را خواهند داشت.»
جروم پاول: گزارش فدرال رزرو درباره ارز‌های دیجیتال به‌زودی منتشر می‌شود

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در جلسه کمیته بانکی سنا اعلام کرد که گزارش ارز‌های دیجیتال این نهاد آماده ارائه است و در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. با این حال، وی هیچ زمان مشخصی را برای انتشار این گزارش تعیین نکرد. جروم پاول همچنین گفته که این گزارش به مسائل مربوط به ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را پوشش می‌دهد و همچنین نظرات مردم در این زمینه را هم دنبال می‌کند
صندوق بین‌المللی پول: ریسک ارز‌های دیجیتال به بازار‌های دیگر سرایت خواهد کرد

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال به‌دلیل همبستگی بالایی که با دارایی‌های سنتی دارند، خطری سیستماتیک برای بازار‌های مالی جهانی ایجاد می‌کنند. مسئولان این نهاد همچنین گفتند اثرات کاهش شدید قیمت بیت کوین می‌تواند به‌سرعت به سایر بازار‌ها سرایت کند، زیرا در دوره‌های افزایش نوسانات بازار، همبستگی بین بازار سهام و ارز‌های دیجیتال میل به بیشترشدن دارد. اخیراً، نوسانات بیت کوین همبستگی بسیار بالایی با شاخص S&P۵۰۰ و نزدک پیدا کرده است. طبق داده‌های ارائه‌شده توسط کایکو (Kaiko)، ضریب همبستگی به عدد ۰.۶۱ رسیده که بالاترین سطح از ژوییه ۲۰۲۰ (تیر ۹۹) است.
شیبا اینو به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال مکزیک اضافه شد

بیتسو (Bitso)، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در مکزیک، به‌تازگی اعلام کرده است که ارز دیجیتال شیبا اینو اکنون برای معامله در دسترس است. بیتسو اکنون از معاملات ۱۶ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که شامل کامپاند، اَکسی اینفینیتی، چین لینک و موارد دیگر است. با این حال، اصلی‌ترین میم‌کوین، یعنی دوج‌کوین، در لیست این صرافی موجود نیست.
جک دورسی یک صندوق ویژه حمایت قانونی از توسعه‌دهندگان بیت کوین راه‌اندازی می‌کند

جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، در ایمیل ارسالی خود به توسعه‌دهندگان بیت کوین، اعلام کرد که یک صندوق جدید برای ارائه کمک‌های مالی جهت حمایت قانونی از آن‌ها راه‌اندازی می‌کند. به گفته دورسی، اولین فعالیت این صندوق کمک به دعوی حقوقی در حال انجام تولیپ تریدینگ (Tulip Trading) خواهد بود. او از این صندوق به‌عنوان یک نهاد غیرانتفاعی یاد کرد. هدف این صندوق به‌حداقل رساندن مشکلات قانونی است که توسعه‌دهندگان بیت کوین و پروژه‌های مرتبط مانند شبکه لایتنینگ، پروتکل‌های حریم خصوصی بیت کوین و ... را از انجام فعالیت‌های بیشتر دلسرد می‌کند.
کوین‌بیس: شرکت به‌مدت چهار هفته در سال ۲۰۲۲ تعطیل خواهد شد

کوین‌بیس (Coinbase)، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال آمریکا، قرار است هر سه‌ماه در سال ۲۰۲۲، به‌مدت یک هفته به کارمندان خود مرخصی دهد تا پس از «روز‌ها و هفته‌های طولانی» کار شدید، فرصت استراحت داشته باشند. ال. جی. بروک (L.J. Brock)، مدیر ارشد منابع انسانی کوین‌بیس، روز دوشنبه در پستی در وبلاگ خود گفت: «با توجه به شدت کار ما در طول سال، فکر می‌کنیم این بهترین راه برای اطمینان از پایداری سرعت در درازمدت است. در سال ۲۰۲۲ تقریباً کل شرکت برای چهار هفته جداگانه تعطیل خواهد شد و این بخشی از یک آزمایش است که به کارمندان اجازه می‌ده، پس از تحمل بار سنگین کار، بهبود پیدا کنند». بروک همچنین افزود کارمندان این صرافی محدود به هفته‌های کاری ۴۰ ساعته نیستند و گاهی ممکن است مجبور باشند ساعت‌های بیشتری کار کنند که باعث ایجاد فرسایش کاری می‌شود.
مدیر یک مؤسسه مالی: یک‌سوم آمریکایی‌ها تا پایان ۲۰۲۲ مالک بیت کوین خواهند بود

ریک ادلمن (Ric Edelman)، بنیان‌گذار مؤسسه مشاوره مالی فایننشیال انجینز (Edelman Financial Engines)، آینده روشنی برای بیت کوین تصور می‌کند. ادلمن در مصاحبه خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت: «در حال حاضر ۲۴ درصد از کل جمعیت آمریکا، یعنی یک‌چهارم این کشور دارای بیت کوین هستند. رسیدن به یک‌سوم سخت نخواهد بود و روزی بیت کوین در این کشور کاملاً فراگیر خواهد شد». در حالی که این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شروع سختی داشته است، از نظر او، دولت‌ها، شرکت‌ها، بنیاد‌ها و صندوق‌های بازنشستگی، همین حالا نیز در حال سرمایه‌گذاری در بیت کوین هستند.
سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ | ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲
بهای بیت کوین برای نخستین بار در ۳ ماه گذشته به زیر ۴۰،۰۰۰ دلار رسید

بهای بیت کوین روز گذشته برای نخستین بار از ماه سپتامبر ۲۰۲۱ به زیر سطح ۴۰،۰۰۰ دلاری سقوط کرد و این امر باعث تشدید روند نزولی شد که از ۶ هفته پیش آغاز شده است. طبق داده‌های تریدینگ ویو، بهای ارز دیجیتال پرچمدار بازار در اوج نزول خود تا محدود ۳۹،۷۰۰ دلاری عقب‌نشینی کرد. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۰ میلیون دلار از موقعیت‌های معامله آتی بیت کوین لیکوئید شده است. گفتنی است که در زمان نگارش این خبر بیت کوین بخشی از زیان خود را جبران کرد و اکنون در محدوده ۴۱،۸۰۰ دلاری معامله می‌شود.
نهنگ‌های بزرگ مشغول انباشت بیت کوین هستند

داده‌های IntoTheBlock، از افزایش حجم نگهداری بیت کوین در آدرس‌هایی که بیش از ۱،۰۰۰ واحد از این ارز دیجیتال دارند، خبر داد. این در حالی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال حاضر، سرمایه خود را از دست می‌دهند؛ نهنگ‌ها نه‌تن‌ها برای فروش دارایی‌های خود عجله‌ای ندارد، بلکه در حال حاضر مشغول جمع‌کردن بیت کوین هستند و در عقب‌نشینی کنونی بازار، این ارز دیجیتال را انباشت می‌کنند. گفتنی است، آدرس‌هایی که بیش از ۱،۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند، در جریان اصلاحات قبلی بازار نیز به روشی مشابه دست به انباشت زدند.
بهای شیبا اینو به نرخ پیش از صعود خود در ماه اکتبر بازگشت

شیبا یک روز سخت دیگر را سپری کرد و در صرافی Bitstamp به پایین‌ترین قیمت چند ماهه خود یعنی ۰.۰۰۰۰۲۵۳۷ دلار سقوط کرد. این ارز دیجیتال صعودی بی‌نظیر ظرف نیمه دوم اکتبر ۲۰۲۱ داشت، به نحوی که تنها ظرف ۶ روز جهشی ۲۱۰ درصدی داشت و در ۲۸ اکتبر به رکورد تاریخی ارزش یعنی ۰.۰۰۰۰۸۶۱۶ دلار جهش کرد؛ در ادامه روند صعود این ارز دیجیتال متوقف شد.

بر اساس داده‌های IntoTheBlock، این توکن بیش از ۷۰ درصد نسبت به رکورد قیمتی خود عقب‌نشینی داشته و درحال حاضر اکثر دارندگان شیبا با ضرر مواجه هستند. این میم کوین اکنون به سطح قیمتی پیش از رشد خود در ماه اکتبر سال گذشته رسیده است.

احتمال تشدید سیاست‌های انقباضی از سوی فدرال رزرو برای مقابله با تورم رو به رشد در ایالات متحده آمریکا، مهم‌ترین دلیل سقوط بازار‌های مالی از جمله بازار‌های سهام و ارز‌های دیجیتال ظرف روز‌های اخیر بوده است.
کاهش ۱۵ درصدی هش‌ریت بیت کوین در ۱۰ روز گذشته

بهای بیت کوین از روز ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آبان) که اوج تاریخی خود در قیمت ۶۹،۰۰۰ دلار را ثبت کرد، تا به امروز روندی کاهشی را طی کرده است. تنها در طول هفته اخیر، بهای بیت کوین شاهد کاهش ۱۹ درصدی بوده است؛ لذا نرخ هش‌ریت بیت کوین نیز از ۲۰۰ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) به ۱۷۴ EH/s رسیده که نشان‌دهنده کاهش ۱۵ درصدی در طول ۱۰ روز اخیر است. گفتنی است که یکی از دلایل کاهش هش‌ریت، اعتراضات داخلی در قزاقستان و قطعی اینترنت در این کشور بوده است،، زیرا طبق برآورد‌ها قزاقستان ۱۸ درصد از هش‌ریت بیت کوین در جهان را در اختیار دارد.
افت بیت کوین و اتریوم ۱۱۰ میلیون دلار قرارداد آتی را لیکویید کرد

قیمت بیت کوین و اتریوم طی ساعات گذشته به اندازه محسوسی کاهش یافت و این مسئله سبب شد ۱۱۰ میلیون دلار قرارداد آتی لیکویید شود. بهای بیت کوین به زیر ۴۰،۰۰۰ دلار سقوط کرد تا ۵۷.۲۵ میلیون دلار قرارداد آتی لیکویید شود. رسیدن قیمت اتریوم به زیر ۳،۰۰۰ دلار هم منجر به لیکویید شدن ۳۸ میلیون دلار قرارداد آتی اتریوم شد.
خرید و فروش ۲۸ میلیون توکن پالیگان توسط نهنگ‌ها

بر اساس داده‌های دو پلتفرم ویل‌استتس و ویل‌الرت، نهنگ‌های بزرگ ارز‌های دیجیتال از روز شنبه ۱۸ دی تاکنون حجمی بالغ بر ۲۸ میلیون توکن بومی شبکه پالیگان (MATIC) به ارزش حدود ۵۷ میلیون دلار را خرید و فروش کرده‌اند. برخی از این تراکنش‌ها توسط برخی از ۱،۰۰۰ نهنگ برتر شبکه اتریوم که توسط پلتفرم ویل‌استتس رتبه‌بندی شده‌اند، انجام گرفته است.
بسکتبالیست حرفه‌ای شاغل در آمریکا حقوقش را به بیت کوین می‌گیرد

آندره ایگودالا، قهرمان سه دوره لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا، اعلام کرد بخشی از درآمد سالانه ۲.۶۴۷ میلیون دلاری خود را در قالب بیت کوین دریافت خواهد کرد. بازیکت تیم گلدن استیت وریرز افزود یک میلیون دلار بیت کوین به طرفدارانش اهدا می‌کند تا به پذیرش هر چه بیشتر این ارز دیجیتال کمک کرده باشد. پرداخت‌های بیت کوینی به این بازیکن آمریکایی از برنامه «کش‌اپ» انجام خواهد شد.
استفاده رانندگان تسلا از خودروی خود برای استخراج ارز دیجیتال

وب‌سایت خبری سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد مالکان خودرو‌های برقی تسلا روش جدیدی را برای کسب درآمد پیدا کرده‌اند و با استفاده از ماشین خود ارز‌های دیجیتال استخراج می‌کنند. این افراد لپ‌تاپ یا ماینر خود را به خودرو متصل می‌کنند و با استفاده از برق آن به استخراج ارز دیجیتال می‌پردازند. در این روش تنها هزینه‌ای که افراد پرداخت می‌کنند برای شارژ باتری خودرو خواهد بود. بر طبق این گزارش، یکی از این افراد با کمک این روش در سال ۲۰۲۱ ماهانه حدود ۸۰۰ دلار ارز دیجیتال استخراج کرده بود.
دوبی؛ مقصد بعدی صرافی بایننس

پس از آنکه چین تجارت ارز‌های دیجیتال را ممنوع کرد، صرافی بایننس مجبور شد از این کشور مهاجرت کند. به نظر می‌رسد که بزرگترین صرافی جهان، بعد از سرگردانی در کشور‌های ژاپن، مالت، سنگاپور و جزایر کیمن، قصد دارد در دوبی مستقر شود. در این راستا چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، تاکنون چندین بار با خانواده سلطنتی امارات متحده عربی ملاقات کرده است. علاوه بر این، بایننس پس از تحمل هجوم نظارتی جهانی در سال ۲۰۲۱، تصمیم گرفته است بیش از پیش با قانون‌گذاران همکاری کند.
دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ | ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲
شرکت موزیلا طرح پذیرش ارز‌های دیجیتال برای کمک‌های مالی را متوقف کرد

در روز پایانی سال ۲۰۲۱ میلادی، شرکت موزیلا (Mozilla) که توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس (Firefox) است، در توییتی اعلام کرد که این شرکت با همکاری بیت‌پی ارز‌های دیجیتالی مانند دوج کوین، اتریوم و بیت کوین را به‌عنوان کمک مالی می‌پذیرد. با این حال، کمتر از یک هفته این شرکت پس از واکنش منفی کاربران خبر از توقف این برنامه داد.
جیمی زاوینسکی، هم‌بنیان‌گذار موزیلا و برنامه‌نویس برجسته ارز‌های دیجیتال را طرح پانزی خواند گفت که هر کسی که در این تصمیم برای مشارکت با طرح‌های دخیل بوده، باید شرمنده باشد. او همچنین در ادامه در سایت خود نوشت، مدل کسب‌وکار صنعت ارز‌های دیجیتال غیرواقع‌بینانه است و تنها آلودگی تولید کرده و آن را به پول بدل می‌کند.
در نتیجه، موزیلا اعلام کرده که ضمن توقف این طرح، بحثی داخلی درباره تأثیرات زیست‌محیطی ارز‌های دیجیتال خواهد داشت.
بلومبرگ: مدیرعامل بایننس ثروتمندترین فرد حوزه ارز‌های دیجیتال است

وب‌سایت خبری بلومبرگ گزارش داد ارزش اموال چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، حدود ۹۶ میلیارد دلار است و این رقم او را به ثروتمندترین فرد در حوزه ارز‌های دیجیتال تبدیل کرده است. البته ارزش دارایی‌های ژائو ممکن است بیشتر از این رقم باشد، زیرا او تاکنون هیچ سخنی درباره نوع و مقدار دارایی‌های دیجیتال خود به میان نیاورده است. در همین حال، وال‌استریت ژورنال اعلام کرد اگر صرافی بایننس سهامش را به‌صورت عمومی عرضه کند، ارزش بازار آن تقریباً ۳۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. بنا بر گزارش‌ها، درآمد بایننس در سال گذشته میلادی بیش از ۲۰ میلیارد دلار بوده است.
افزایش جست‌وجو‌ها در گوگل برای فروش بیت کوین و اتریوم

داده‌های مربوط به جست‌وجو‌های گوگل نشان می‌دهد که در ۲ روز گذشته حجم جست‌وجو‌ها برای عبارت «فروش بیت کوین» (Sell Bitcoin)، بیش از ۴۰۰ درصد رشد کرده است. علاوه بر این، داده‌های مربوط به موتور جست‌وجوی گوگل نشان می‌دهد که تعداد جست‌وجو‌های اینترنتی برای عبارت «چرا اتریوم سقوط کرده است؟» هم به‌شدت در حال افزایش است
طرح آزمایشی پرداخت با ارز دیجیتال در بحرین باموفقیت انجام شد

بانک مرکزی بحرین باموفقیت یک طرح آزمایشی پرداخت دیجیتال را با همکاری شرکت جی‌پی‌مورگان به‌پایان رساند. در این طرح دو مؤسسه بزرگ دیگر، یعنی بانک بین‌المللی ABC و کارخانه ملی ذوب آلومینیوم بحرین هم حضور داشتند. در طرح آزمایشی مذکور، قرار بود بانک ABC با استفاده از سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین جی‌پی‌مورگان، تراکنش‌های لحظه‌ای بین کارخانه آلومینیوم و طرف‌های معامله آن در آمریکا را انجام دهد.
شرکت دیزنی متاورس را به دنیای فیزیکی خواهد آورد

شرکت والت دیزنی، غول چندملیتی صنعت سرگرمی، اختراع جدیدی را تحت‌عنوان «شبیه‌ساز دنیای مجازی» به ثبت رسانده است. این فناوری با استفاده از تلفن همراه بازدیدکنندگان پارک‌های دیزنی، آن‌ها را ردیابی می‌کند و جلوه‌های سه‌بعدی مخصوص به آن‌ها را بر روی دیوار‌ها و اشیاء فیزیکی اطراف پارک ایجاد می‌نماید. البته این شرکت اعلام کرده است که فعلاً هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این شبیه‌ساز در آینده نزدیک ندارد.
انتقاد شدید پیتر برنت از عملکرد اتریوم

پیتر برنت، معامله‌گر افسانه‌ای و چارتیست کهنه‌کاری که سابقه ۵۰ سال فعالیت در بازار‌های مالی و کالایی دارد، در توییت جدید خود اظهار داشت که اتریوم با افتی ۳۶ درصدی نسبت به اوج قیمتی خود، در حال حاضر در میانه بازار نزولی جدیدی قرار گرفته است. پیتر برنت که یکی از تاثیرگذارترین افراد توییتر در حوزه ارز‌های دیجیتال است، دومین بلاک چین بزرگ را بیش از حد پیچیده، گران قیمت و پلتفرمی ناجور برای توکن‌های غیرمثلی (NFT) توصیف می‌کند. وی همچنین اضافه کرد که روند نزولی اتر در برابر سولانا کاملاً تضمین شده است.
اوج‌گیری هزینه کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم همزمان با افت بهای این ارز دیجیتال

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط گلسنود، به‌رغم از دست دادن بیش از نیمی از ارزش خود از ماه سپتامبر به این سو، کارمزد‌های اتریوم به سطح رکوردشکنی رسیده‌اند. طبق گزارش کوین متریکس، افزایش هزینه گس شبکه اتر احتمالاً نتیجه افزایش محبوبیت و معاملات توکن‌های غیرمثلی است.
مجموع هزینه‌های پرداختی برای کارمزد تراکنش‌ها به بالاترین سطح یک ماهه خود رسیده است و احتمالا از رکورد تاریخی ماه دسامبر هم پیشی خواهد گرفت. گفتنی است که در حال حاضر هزینه گس برای شبکه اصلی اتریوم ۱۲۰ Gwei است. این رکوردشکنی هزینه کارمزد‌ها در شرایطی رقم خورده است که اتر در ۴ روز گذشته حدود ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
اکثر دارندگان شیبا اینو در زیان هستند

به نظر می‌رسد که حکمرانی شیبا اینو در ماه‌های اخیر بر بازار میم کوین‌ها و آلت کوین‌ها به پایان خود رسیده و حالا اکثریت دارندگان این ارز دیجیتال در محدود زیان دهی قرار دارند. مطابق داده‌های ارائه‌شده توسط IntoTheBlock، در حال حاضر ۵۷ درصد دارندگان شیبا اینو هیچ سودی کسب نکرده‌اند که ۵۲ درصد آن‌ها کاملا در زیان قرار دارند و ۵ درصد باقی‌مانده هم در حد زیان قرار گرفته‌اند. گفتنی است که حدود ۴۴ درصد دارندگان این توکن اکنون در سود هستند، یعنی این میم کوین را در قیمتی پایین‌تر از سطح فعلی خریداری کرده‌اند.
پیش‌بینی تحلیل‌گر بلومبرگ از قیمت بیت کوین و اتریوم در ۲۰۲۲

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ، گفته است بیت کوین و اتریوم پایه‌های محکمی برای صعود دارند. طبق پیش‌بینی‌های او، بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به‌سمت ۱۰۰،۰۰۰ دلار حرکت می‌کند و اتریوم نیز از قیمت ۵،۰۰۰ دلار رد می‌شود. علاوه بر این، او پیش‌بینی می‌کند که سیاست‌های بانک مرکزی ایالات‌متحده آمریکا برای افزایش نرخ بهره بانکی، در نهایت برای بیت‌کوین سودمند خواهد بود.
هشدار تریدر سرشناس درباره خرید بیت کوین در کف قیمتی

پیتر برنت، تریدر سرشناس بازار‌های مالی، مخالفت ضمنی خود را با خرید بیت کوین در قیمت‌های کنونی اعلام کرده است. برنت در واکنش به توییت کاربری که گفته بود فرصت‌های بیشتری برای خرید بیت کوین ارزان‌تر پیش خواهد آمد، نوشت از یک قاعده سفت‌وسخت پیروی می‌کند و در ترید‌هایی که به ضرر ختم می‌شود چیزی به اندوخته خود اضافه نمی‌کند. وی برای شفاف‌ترشدن حرف خود افزود: «بعد از رسیدن قیمت نقره به اوج ۵۰ دلار در سال ۱۹۸۰ مردم صحبت‌های مشابهی مطرح می‌کردند، ولی قیمت نقره به ۳.۶۵ دلار رسید و ۲۴ سال طول کشید تا روند صعودی آن شروع شود.» البته او تأکید کرد شاید بیت کوین دچار این سرنوشت نشود.
تحلیلگر بلومبرگ: بیت کوین در سال ۲۰۲۲ می‌تواند عملکردی بهتر از بازار سهام داشته باشد

به گفته مایک مک‌گلون، استراتژیست کالا در خبرگزاری بلومبرگ، سیگنال‌های فدرال رزرو برای سیاست‌های پولی سخت‌تر در سال ۲۰۲۲ ممکن است برای دارایی‌های پرریسک مانند سهام و ارز‌های دیجیتال مشکل ایجاد کند، اما شانس خوبی وجود دارد که بیت کوین همچنان عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا سرمایه‌گذاران متوجه ارزش آن به‌عنوان یک دارایی دیجیتال شده‌اند. همچنین، طبق گزارش ماه ژانویه بلومبرگ، برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان یک سناریوی احتمالی برد-برد برای بیت کوین در مقابل بازار سهام توصیف می‌شود.
شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰ | ۸ ژانویه ۲۰۲۲
پنجمین بانک بزرگ آمریکا: بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، پنجمین بانک بزرگ آمریکا، گفته ممکن است روزی بیت کوین به‌عنوان ابزاری برای حفظ ارزش سرمایه، جایگزین طلا شود. زک پاندل، یکی از مدیران ارشد این بانک، روز سه‌شنبه در یادداشتی نوشت: «بیت کوین می‌تواند با تکیه بر پتانسیل راهکار‌های مقیاس‌پذیری جدید، پذیرش بیشتری را تجربه کند و در طول زمان سهم بازار سرمایه را از چنگ طلا در آورد». به گفته پاندل، اگر فرض کنیم سهم بیت کوین از بازار دارایی‌های مختص ذخیره ارزش، طی ۵ سال آینده به ۵۰ درصد افزایش یابد، قیمت آن به بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید. با احتساب ارزش بازار طلا، بیت کوین در حال حاضر تنها حدود ۲۰ درصد از حجم بازار طلا را در اختیار دارد.
یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه گردشگری به‌زودی ارز دیجیتال می‌پذیرد

ایربی‌ان‌بی (Airbnb)، یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعت گردشگردی که در حوزه اجاره اقامت‌گاه و منازل مسکونی فعالیت می‌کند، قصد دارد در سال جدید پذیرش ارز‌های دیجیتال را به‌عنوان یک روش پرداختی آغاز کند. برایان چِسکی، مدیرعامل این شرکت، اخیراً در توییتر فاش کرد که رزرو اقامتگاه با استفاده از ارز‌های دیجیتال، اولین و مهم‌ترین درخواست کاربران برای امسال است. چِسکی گفت که توکن‌های بسیاری را بررسی کرده و به همین خاطر احتمال آن وجود دارد که به‌زودی درگاه پرداخت با ارز‌های دیجیتال مختلف در این برنامه فعال شوند. ایربی‌ان‌بی در حال حاضر از مسترکارد، ویزا، اپل‌پی، گوگل‌پی و پی‌پل نیز پشتیبانی می‌کند.
نامزد‌های کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالا معرفی شدند

در روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد که برای پرکردن دو کرسی در کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات‌متحده (CFTC)، نام کارولین فام (Caroline Pham) و سامر مرسینگر (Summer Mersinger) را به سنا فرستاده است. کارولین فام پیش از این در یک بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آمریکایی به‌نام سیتی (Citi) مشغول به فعالیت بود. سامر مرسینگر نیز به‌عنوان رئیس ستاد داون دی‌بری استامپ (کمیسر کمیسیون معاملات آتی کالا) خدمت می‌کرد.

جمعه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ | ۷ ژانویه ۲۰۲۲
سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری یک VC در صنعت ارز‌های دیجیتال

آندرسن هوروویتز (Andressen Horowitz) این ۹۰۰ میلیون دلار را در دو صندوق مجزا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. صندوق اول با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مختص سرمایه‌گذاری بر روی استارت آپ‌های ارز‌های دیجیتال خواهد بود. مابقی این وجوه جمع‌آوری شده برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بزرگ‌تر یا دارایی‌های دیجیتالی تثبیت شده در بازار، استفاده می‌شود. تعداد استارت آپ‌های حوزه ارز‌های دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۱ به تدریج افزایش یافته است و سرمایه‌گذاران خطرپذیر بیش از پیش این حوزه را رصد می‌کنند.
ضرر ۱۵ درصدی السالوادور از سرمایه‌گذاری در بیت کوین

کشور السالوادور که چند ماه پیش بیت کوین را به عنوان پول قانونی کشور معرفی و در آن سرمایه‌گذاری کرده است، بعد از افت اخیر قیمت این ارز دیجیتال دچار ۱۵ درصد ضرر شد. نائب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد میانگین هزینه دولتش برای خرید هر بیت کوین حدود ۴۹،۰۰۰ دلار بوده است که با در نظر گرفتن قیمت‌های کنونی بیت کوین، سبد بیت کوینی این کشور در ضرر ۱۵ درصدی قرار دارد.
پیش‌بینی جی‌پی مورگان: سلطه اتریوم در دیفای کاهش می‌یابد

شرکت مالی جی‌پی مورگان اعلام کرد کاهش سلطه اتریوم در حوزه دیفای ادامه خواهد یافت. اتریوم برای افزایش مقیاس‌پذیری شبکه باید به بخش‌های مستقل تقسیم شود، اما از آنجایی که این مرحله در ۲۰۲۳ شروع خواهد شد کارشناسان جی‌پی مورگان معتقدند اتریوم در آن زمان دیگر قادر نخواهد بود به رقبای خود برسد. گفتنی است سلطه اتریوم در ابتدای ۲۰۲۱ بیش از ۹۷ درصد بود، ولی سهم آن از دارایی‌های سپرده‌گذاری شده در پروتکل‌های دیفای افت کرده و در حال حاضر به ۶۳ درصد رسیده است. رشد سریع رقبای اتریوم دلیل اصلی این وضعیت عنوان شده است.
تحلیلگر بلومبرگ: بیت کوین در سال ۲۰۲۲ می‌تواند عملکردی بهتر از بازار سهام داشته باشد

به گفته مایک مک‌گلون، استراتژیست کالا در خبرگزاری بلومبرگ، سیگنال‌های فدرال رزرو برای سیاست‌های پولی سخت‌تر در سال ۲۰۲۲ ممکن است برای دارایی‌های پرریسک مانند سهام و ارز‌های دیجیتال مشکل ایجاد کند، اما شانس خوبی وجود دارد که بیت کوین همچنان عملکرد بهتری داشته باشد، زیرا سرمایه‌گذاران متوجه ارزش آن به‌عنوان یک دارایی دیجیتال شده‌اند. همچنین، طبق گزارش ماه ژانویه بلومبرگ، برنامه فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان یک سناریوی احتمالی برد-برد برای بیت کوین در مقابل بازار سهام توصیف می‌شود.
بایننس در کف‌های قیمتی بیت کوین می‌خرد

یک آدرس متعلق به بایننس، در روز سه‌شنبه ۴۳،۰۰۰ واحد بیت کوین با قیمت متوسط ۴۶،۵۵۳.۶۸ دلار خریده و ارزش کل کیف پول را به ۵.۵ میلیارد دلار رساند. همچنین، سومین نهنگ بزرگ بیت کوین نیز با ادامه خرید خود، در ۲ روز اخیر ۵۵۱ بیت کوین به دارایی‌های خود افزوده است. این کیف پول همچنان در محدوده ۴۰ هزار دلاری مشغول خرید بیت کوین است و درحال حاضر مجموعاً ۱۲۱،۳۹۶ بیت کوین به ارزش تقریبی ۵ میلیارد دلار در اختیار دارد.
مدیر عامل سابق بیت مکس از احتمال سقوط ۹۰ درصدی آلت کوین‌ها می‌گوید

آرتور هیز، مدیر عامل سابق بیت مکس (BitMEX)، ضمن اظهار تاسف پیش‌بینی کرد که آلت‌کوین‌ها می‌توانند تا ۹۰ درصد نسبت به قیمت کنونی خود سقوط کنند. هیز معتقد است سرمایه‌گذاران نهادی که به فلسفه بیت کوین باور ندارند ممکن است به دلیل تغییر شرایط بازار در پی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند. هر چند او شرایط بیت کوین و اتریوم را متفاوت از آلت کوین‌ها دانسته و سقوطی کم شدت‌تر برای آن‌ها متصور است.
بیت ماینینگ بی‌خیال قزاقستان نخواهد شد

بیت‌ماینینگ (BIT Mining)، یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیت کوین که سال گذشته عملیات استخراج خود را از چین به قزاقستان منتقل کرده بود، هنوز در حال ارزیابی تأثیر ناآرامی‌های سیاسی در قزاقستان است و فعلا تصمیمی برای خروج از این کشور ندارد. به گفته برخی منابع، استخراج‌کنندگان مستقر در قزاقستان با وجود قطعی اینترنت موفق شده‌اند دستگاه‌های خود را آنلاین نگه دارند.

پنجشنبه ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ | ۶ ژانویه ۲۰۲۲
کاهش شدید حجم معاملات بیت کوین در آغاز سال ۲۰۲۲

با توجه به شاخص درون‌زنجیره‌ای «حجم معاملات روزانه» که مجموع تراکنش‌های بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند، آغاز سال ۲۰۲۲ با کاهش شدید حجم معاملات آنی (Spot) بیت کوین همراه بوده است؛ به‌طوری که میانگین ۷ روزه این شاخص به کمترین مقدار خود در بیش از ۵ ماه گذشته رسیده است. افت این شاخص نشان دهنده کاهش فعالیت‌های معاملاتی در شبکه بیت کوین است؛ این بدان معناست که سرمایه‌گذاران علاقه کمتری به جا‌به‌جایی بیت کوین‌های خود دارند.
یک بازی مبتنی بر کسب درآمد باعث اختلال در شبکه پالیگان شد

یک بازی مبتنی بر کسب درآمد به نام سانفلاور فارمرز (Sunflower Farmers)، باعث افزایش هزینه گس شبکه پالیگان تا سطح ۱۶ برابری و ایجاد مشکلاتی در این شبکه شده است. این بازی کاربران را تشویق می‌کند که برای به‌دست آوردن توکن‌های بیشتر با یکدیگر رقابت کنند؛ در نتیجه این امر، کاربران در شبکه‌های اجتماعی از ازدحام و شلوغی شبکه شکایت کرده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته بازی سانفلاور فارمرز با مصرف ۴۲ درصد از کل کارمزد تراکنش‌ها در پالیگان، به پرمصرف‌ترین استفاده کننده از هزینه گس در شبکه تبدیل شده است.
کاهش ۱۳ درصدی هش‌ریت بیت کوین بعد از قطعی اینترنت در قزاقستان

وقوع ناآرامی‌ها در قزاقستان با استعفای هیئت دولت و قطعی گسترده اینترنت در این کشور همراه شد. این مسئله ضربه مهلکی به فعالیت‌های استخراج بیت کوین هم در قزاقستان وارد کرد. به گزارش وب‌سایت «YCharts.com» قطعی اینترنت سببی شد تا هش‌ریت شبکه بیت کوین ۱۳.۴ درصد افت کند. هنوز مشخص نیست وضعیت اینترنت در این کشور چه موقع به روال عادی بازمی‌گردد. قزاقستان بیش از ۲۰ درصد از قدرت پردازش شبکه بیت کوین را در اختیار دارد و بعد از آمریکا در جایگاه دوم است.
نرخ تسلط بازار بیت کوین به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۸ رسید

بر اساس داده‌های کوین‌گکو، سهم بیت کوین از بازار ارز‌های دیجیتال با ۳۷.۲۸ درصد به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است. آخرین کاهش نرخ تسلط بیت کوین تا این سطح، مربوط به سال ۲۰۱۸ است؛ زمانی که نرخ آن در میانه بازار خرسی به ۳۳ درصد کاهش یافت. گفتنی است که ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال درحال حاضر ۲.۲۴ تریلیون دلار و ارزش بازار بیت کوین نیز ۸۳۴ میلیارد دلار است که نسبت به ۱.۲۷ تریلیون دلار در ماه نوامبر (آبان) کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرده است.
در ۲۴ ساعت گذشته نهنگ‌های گمنام ۹۰ میلیون دوج‌کوین منتقل کردند

طی ۲۴ ساعت گذشته، چندین نهنگ حدود ۹۰.۳ میلیون دوج‌کوین منتقل کرده‌اند که ارزش آن حدود ۱۵.۵۶ میلیون دلار است. این نهنگ‌ها با چهارده تراکنش بزرگ، انتقال را انجام داده‌اند که بزرگترین تراکنش آن حامل ۱۵.۴۹۹ میلیون دوج‌کوین، با ارزش بیش از ۲.۶ میلیون دلار بوده است. به نظر می‌رسد نهنگ‌های بازار در حال خریدوفروش هستند، زیرا ردیاب ویل‌استتس (WhaleStats) اعلام کرده است که یک تراکنش با حجم زیادی از پالیگان نیز توسط یک نهنگ بزرگ اتریوم انجام شده است.
دلایل کلیدی سقوط قیمت بیت کوین به کانال ۴۲ هزار دلار

ساعاتی پیش قیمت بیت کوین در صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp) با رسیدن به ۴۲،۴۱۲ دلار، با افت ۷.۵ درصدی به پایین‌ترین حد روزانه خود رسید. آلت کوین‌ها نیز شرایط خوبی ندارند؛ مثلا ترا، سولانا و پولکادات نیز افت قیمتی دو رقمی ثبت کردند. از جمله دلایل این سقوط قیمتی، می‌توان به این موارد اشاره کرد: احتمال افزایش نرخ بهره ماه مارس (اسفند) پس از جلسه فدرال رزرو آمریکا، افت شاخص نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite) که همبستگی خوبی با قیمت بیت کوین دارد و همچنین موج اعتراضات در قزاقستان، قطع اینترنت سراسری و دستور دولت برای توقف فعالیت استخراج در این کشور که منجر به کاهش شدید هش ریت بیت کوین شد.
چهارشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ | ۵ ژانویه ۲۰۲۲
پنجمین بانک بزرگ آمریکا: بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، پنجمین بانک بزرگ آمریکا، گفته ممکن است روزی بیت کوین به‌عنوان ابزاری برای حفظ ارزش سرمایه، جایگزین طلا شود. زک پاندل، یکی از مدیران ارشد این بانک، روز سه‌شنبه در یادداشتی نوشت: «بیت کوین می‌تواند با تکیه بر پتانسیل راهکار‌های مقیاس‌پذیری جدید، پذیرش بیشتری را تجربه کند و در طول زمان سهم بازار سرمایه را از چنگ طلا در آورد». به گفته پاندل، اگر فرض کنیم سهم بیت کوین از بازار دارایی‌های مختص ذخیره ارزش، طی ۵ سال آینده به ۵۰ درصد افزایش یابد، قیمت آن به بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید. با احتساب ارزش بازار طلا، بیت کوین در حال حاضر تنها حدود ۲۰ درصد از حجم بازار طلا را در اختیار دارد.
اِن‌ویدیا رسماً وارد حوزه متاورس شد

ان‌ویدیا (Nvidia)، یکی از غول‌های حوزه فناوری، روز سه‌شنبه در نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس‌وگاس، اعلام کرد که پلتفرمی به نام اومنیورس (Omniverse) ویژه طراحی سه‌بعدی و شبیه‌سازی دنیا‌های مجازی ساخته است و از این پس آن را به‌صورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان و هنرمندان قرار خواهد داد. این برنامه اوایل سال گذشته به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و نسخه اشتراکی و پولی آن هم برای شرکت‌ها در ماه نوامبر (آبان) عرضه گردید. به گفته ان‌ویدیا، اومنیورس تاکنون توسط بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ سازنده دانلود شده است.
پروفسور اقتصاد وارتون: بیت کوین طلای جدید برای نسل امروزی است

طلا در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک محافظ سنتی در برابر تورم، سرمایه‌گذاران را ناامید کرد. این فلز گران‌بها از نظر عملکردی در بدترین دوره خود از سال ۲۰۱۵ قرار دارد. به گفته پروفسور اقتصاد مدرسه وارتون، بیت کوین، باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان، به‌عنوان محافظ تورم، جایگزین طلا برای سرمایه‌گذاران جوان شده است. جرمی سیگل، روز جمعه در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت که عملکرد طلا در سال ۲۰۲۱ ناامیدکننده بود. از سوی دیگر، بیت کوین به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک محافظ تورم در بین سرمایه‌گذاران جوان ظاهر شده است. سیگل همچنین یادآور شد که نسل‌های قدیمی از طلا به‌عنوان عامل محافظت از تورم استفاده می‌کردند.
السالوادور ۲۰ لایحه برای قوانین مرتبط با بیت کوین آماده می‌کند

دولت السالوادور به رهبری رئیس‌جمهور نجیب ابوکیله، قصد دارد با تهیه ۲۰ لایحه برای ارائه یک چارچوب قانونی، برنامه‌های انتشار اوراق قرضه بیت کوین را پیش ببرد. مجموع این لایحه‌ها به دولت السالوادور کمک می‌کند تا اوراق قرضه یک میلیارد دلاری بیت کوین خود را که به اوراق آتشفشانی معروف است، به مرحله عرضه برساند. آلخاندرا زلایا، رئیس خزانه‌داری این کشور، در ۴ ژانویه (۱۴ دی) اعلام کرد که این لوایح، مقررات مربوط به انتشار اوراق بهادار به‌عنوان ارز دیجیتال را پوشش می‌دهند تا از ماندگاری اوراق قرضه بیت کوین که در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان) پیشنهاد شده بود، اطمینان حاصل شود.
با رونق دوباره NFT‌ها ارزش بازار اوپن‌سی به ۱۳.۳ میلیارد دلار رسید

بازار معاملات توکن‌های غیرمثلی اوپن‌سی روز سه‌شنبه اعلام کرد که با جمع‌آوری سرمایه ۳۰۰ میلیون دلاری، توانسته است ارزش خود را به ۱۳.۳ میلیارد دلار برساند. طبق گفته‌های دوین فینزر (Devin Finzer)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار اوپن‌سی، از این سرمایه برای توسعه محصولات جدید این بازار، استخدام کارمندان بیشتر، بهبود فرایند پشتیبانی از مشتریان و کمک به رشد فضای NFT و وب ۳.۰ استفاده خواهد شد. اوپن‌سی پیشرفت خود را تا حد زیادی مدیون مجموعه‌های NFT مبتنی بر اتریوم، از جمله بورد ایپ یاچ کلاب (Bored Ape Yacht Club) و کریپتوپانکس (CryptoPunks) است.
ویتالیک بوترین: ۵۰ درصد از مسیر مقیاس‌پذیری اتریوم را طی کرده‌ایم

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، اخیراً در یک پادکست دو ساعته در مورد برنامه‌های خود برای اتریوم ۲.۰ صحبت کرد. او توضیح داد که به‌لطف شبکه بیکن چین، هاردفورک لندن و حتی ظهور NFT‌ها، اتریوم توانسته است ۵۰ درصد از مسیر پیشرفت خود را در ۶ سال گذشته طی کند. طبق گفته‌های او، برای آنکه اتریوم در مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی به کارایی ۱۰۰ درصدی برسد، همچنان ۶ سال زمان نیاز دارد.
صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کردند

بر اساس آخرین داده‌های کوین‌شیرز، محصولات سرمایه‌گذاری ارز‌های دیجیتال در طول سال گذشته میلادی ۹.۳ میلیارد دلار جریان ورودی سرمایه داشتند که رشدی ۲.۵ میلیارد دلاری نسبت به آمار ۶.۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰ است.
سهم صندوق‌های بیت کوین از این جذب سرمایه در سال گذشته ۶.۳ میلیارد دلار بود، در حالی که این رقم برای محصولات سرمایه‌گذاری اتریوم در مجموع نزدیک به ۱.۴ میلیارد دلار بود. صندوق‌هایی که متشکل از چند دارایی بوده‌اند نیز ۷۷۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

در مجموع ۳۷ محصول سرمایه‌گذاری جدید در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد که در مقایسه با ۲۴ محصول سال پیشین خود، رشد قابل قبولی داشته است. همچنین تا سال ۲۰۲۰ تنها ۹ ارز دیجیتال در محصولات سرمایه‌گذاری گنجانده شده بودند، اما این رقم در ۲۰۲۱ به ۱۵ ارز دیجیتال افزایش یافت.

گفتنی است که گری‌اسکیل نیز با ۴۳.۵ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، بزرگ‌ترین مدیر دارایی ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شود.
سه شنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۰ | ۴ ژانویه ۲۰۲۲
تعداد کشور‌های ممنوع‌کننده ارز دیجیتال در ۳ سال گذشته دو برابر شده است

تعداد حوزه‌های قضایی‌ای که در سال گذشته ارز‌های دیجیتال را ممنوع کرده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۸ بیش‌تر از دو برابر شده است. این کشور‌ها ارز‌های دیجیتال را به‌طور کامل ممنوع یا محدودیت شدیدی بر فعالیت‌های این حوزه اعمال کرده‌اند. در حال حاضر مصر، عراق، قطر، عمان، مراکش، الجزایر، تونس، بنگلادش و چین، ۹ کشوری هستند که بر فعالیت‌های مرتبط با ارز‌های دیجیتال ممنوعیت کامل اعمال کرده‌اند. تعداد کشور‌های سرکوب یا محدودکننده نیز از ۱۵ کشور در سال ۲۰۱۸، به ۴۲ کشور در سال ۲۰۲۱ رسیده است.
نهنگ اتریوم ۳ میلیون دلار پالیگان خرید

لایت (Light)، چهارمین نهنگ بزرگ شبکه اتریوم، ۱،۳۳۷،۰۰۰ توکن پالیگان به ارزش ۳،۳۱۵،۷۶۰ دلار خرید. ارزش کل سبد او در حال حاضر ۴.۷۰ میلیارد دلار است. علاوه بر توکن پالیگان، او ۳۸ تریلیون توکن شیبا اینو به ارزش ۱،۲۸۵،۱۲۹،۴۷۰ دلار دارد که حدود ۲۷.۳۱ درصد از سبد او را تشکیل می‌دهد. ۱۳.۶۲ درصد از سبد او نیز از ارز دیجیتال اتریوم تشکیل شده است. از دیگر ارز‌های دیجیتال موجود در سبد او می‌توان به توکن کریپتو دات کام، انجین کوین، تتر و رپد بیت کوین اشاره کرد.
دوشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ | ۳ ژانویه ۲۰۲۲
برنده جایزه نوبل معتقد است بیت کوین تقریباً هیچ کاربرد قانونی ندارد

پل کروگمن، اقتصاددان برجسته و برنده جایزه نوبل، سال جدید خود را با صحبت‌های ضد بیت کوین آغاز کرده است. او در توییتر خود مدعی شد که بزرگترین ارز دیجیتال جهان تقریباً هیچ کاربرد قانونی ندارد. کروگمن همچنین معتقد است که پول‌های فیات که در حال نابود شدن هستند، مشکلات سیاسی و اجتماعی دیگری را به همراه خواهند داشت که به‌سادگی نمی‌توان آن‌ها را با کمک ارز‌های دیجیتال برطرف کرد. با این حال، طرفداران ارز دیجیتال باور دارند که دیدگاه‌های کروگمن بسیار سطحی است، زیرا او پیشرفت‌های اخیر فناوری در جامعه بیت کوین را نادیده می‌گیرد.
پروفسور اقتصاد وارتون: بیت کوین طلای جدید برای نسل امروزی است

طلا در سال ۲۰۲۱ به‌عنوان یک محافظ سنتی در برابر تورم، سرمایه‌گذاران را ناامید کرد. این فلز گران‌بها از نظر عملکردی در بدترین دوره خود از سال ۲۰۱۵ قرار دارد. به گفته پروفسور اقتصاد مدرسه وارتون، بیت کوین، باارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان، به‌عنوان محافظ تورم، جایگزین طلا برای سرمایه‌گذاران جوان شده است. جرمی سیگل، روز جمعه در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت که عملکرد طلا در سال ۲۰۲۱ ناامیدکننده بود. از سوی دیگر، بیت کوین به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک محافظ تورم در بین سرمایه‌گذاران جوان ظاهر شده است. سیگل همچنین یادآور شد که نسل‌های قدیمی از طلا به‌عنوان عامل محافظت از تورم استفاده می‌کردند.
بانک مرکزی جامائیکا اولین پروژه ارز دیجیتال ملی خود را تکمیل کرد

بانک جامائیکا توانست آزمایش اولین ارز دیجیتال ملی (CBDC) خود را با موفقیت کامل تکمیل کند و هدف بعدی آن عرضه ملی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ است. پس از شروع آزمایش نمونه اولیه این ارز در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹)، بانک مرکزی جامائیکا آزمایش هشت ماهه را در جمعه گذشته به‌پایان رساند. بانک جامائیکا در این آزمایش مبالغ زیادی را برای صادر کردن ارز‌های دیجیتال خود، برای بخش‌های دولتی و تجاری اختصاص داده است. اولین کیف پولی که برای این ارز آزمایشی استفاده شد، کیف پول «بانک تجاری ملی» است و ۵۷ مشتری در اختیار داشت. بانک مرکزی جامائیکا قصد دارد در سه ماهه اول امسال به عرضه سراسری ادامه دهد و انتظار دارد که دو کیف پول دیگر برای ارائه خدمات مربوط ارز دیجیتال خود اضافه کند.
شیبا اینو پس از اتر دومین دارایی محبوب نهنگ‌های شبکه اتریوم است

بر اساس داده‌های ویل‌استاتس، بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم به‌طور متوسط حدود ۵۲ میلیارد شیبا اینو دارند و این میم کوین پس از اتریوم، دومین سرمایه‌گذاری گسترده و بزرگ این نهنگ‌ها است. طبق این گزارش، ۱،۰۰۰ نهنگ بزرگ اتریوم اکنون به‌طور متوسط ۵۱،۹۹۴،۱۴۴،۱۳۷ شیبا اینو در کیف پول خود نگهداری می‌کنند. ارزش این میزان ارز دیجیتال با نرخ تبدیل کنونی در حدود ۱،۷۷۳،۵۷۶ دلار است. این داده‌ها نشان می‌دهد که ۱،۰۰۰ نهنگ بزرگ اتریوم مجموعاً ۵.۸۶ درصد از پرتفوی خود را به میم کوین شیبا اینو اختصاص داده‌اند.
صرافی‌های بزرگ ۷ درصد از بازار ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارند

با شروع سال ۲۰۲۲، ۱۳ پلتفرم مبادلاتی ارز‌های دیجیتال مختلف هر کدام حداقل یک میلیارد دلار ارز دیجیتال ذخیره شده دارند. این ۱۳ صرافی مجموعاً از ۷ درصد از بازار ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارند. این صرافی‌ها به ترتیب شامل کوین بیس، بایننس، هوبی گلوبال، کراکن، اوکی‌اکس، جمینای، بیت‌فینکس، بیترکس، بیت‌فلایر، کوین‌چک، بیت‌استمپ و بای‌بیت هستند و مجموعاً ۱۶۵.۲۵ میلیارد دلار دارایی ارز دیجیتال در اختیار دارند. صرافی کوین بیس، برترین صرافی جهان از نظر ذخایر ارز دیجیتال در روز یکشنبه ۵۶.۲ میلیارد دلار دارایی ارز دیجیتال تحت مدیریت خود داشته است. گفتنی است که ۴۰.۲۷ میلیارد دلار از ذخایر کوین بیس، بیت‌کوین بوده است.
کمپین نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی برای کمک‌های مالی بیت کوین و اتر می‌پذیرد

کمپین انتخاباتی لی جائه میونگ، سیاستمدار اهل کره جنوبی که کاندیدای ریاست جمهوری این کشور شده، اعلام کرده است که بیت کوین، اتریوم و ۳ ارز دیجیتال دیگر که هنوز توسط کمیته انتخاباتی وی معرفی نشده‌اند را برای کمک‌های اهدایی خواهد پذیرفت. تمامی این ارز‌های دیجیتال اهدایی با کمک یک صرافی محلی به پول نقد تبدیل می‌شوند. همچنین کسانی که به کمپین لی کمک مالی می‌کنند یک رسید در قالب توکن غیرمثلی دریافت می‌کنند که عکس نامزد را در کنار وعده‌های انتخاباتی او نشان می‌دهد. این امر باعث می‌شود که فرماندار سابق استان گیونگی، نخستین نامزد ریاست جمهوری در تاریخ جهان باشد که توکن غیرمثلی صادر می‌کند.
یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ | ۲ ژانویه ۲۰۲۲
صرافی‌های بزرگ ۷ درصد از بازار ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارند

با شروع سال ۲۰۲۲، ۱۳ پلتفرم مبادلاتی ارز‌های دیجیتال مختلف هر کدام حداقل یک میلیارد دلار ارز دیجیتال ذخیره شده دارند. این ۱۳ صرافی مجموعاً از ۷ درصد از بازار ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارند. این صرافی‌ها به ترتیب شامل کوین بیس، بایننس، هوبی گلوبال، کراکن، اوکی‌اکس، جمینای، بیت‌فینکس، بیترکس، بیت‌فلایر، کوین‌چک، بیت‌استمپ و بای‌بیت هستند و مجموعاً ۱۶۵.۲۵ میلیارد دلار دارایی ارز دیجیتال در اختیار دارند. صرافی کوین بیس، برترین صرافی جهان از نظر ذخایر ارز دیجیتال در روز یکشنبه ۵۶.۲ میلیارد دلار دارایی ارز دیجیتال تحت مدیریت خود داشته است. گفتنی است که ۴۰.۲۷ میلیارد دلار از ذخایر کوین بیس، بیت‌کوین بوده است.
شیبا اینو پس از اتر دومین دارایی محبوب نهنگ‌های شبکه اتریوم است

بر اساس داده‌های ویل‌استاتس، بزرگ‌ترین نهنگ‌های اتریوم به‌طور متوسط حدود ۵۲ میلیارد شیبا اینو دارند و این میم کوین پس از اتریوم، دومین سرمایه‌گذاری گسترده و بزرگ این نهنگ‌ها است. طبق این گزارش، ۱،۰۰۰ نهنگ بزرگ اتریوم اکنون به‌طور متوسط ۵۱،۹۹۴،۱۴۴،۱۳۷ شیبا اینو در کیف پول خود نگهداری می‌کنند. ارزش این میزان ارز دیجیتال با نرخ تبدیل کنونی در حدود ۱،۷۷۳،۵۷۶ دلار است. این داده‌ها نشان می‌دهد که ۱،۰۰۰ نهنگ بزرگ اتریوم مجموعاً ۵.۸۶ درصد از پرتفوی خود را به میم کوین شیبا اینو اختصاص داده‌اند.
رئیس‌جمهور السالوادور: در سال ۲۰۲۲ دو کشور بیت کوین را ارز رسمی اعلام خواهند کرد

نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور که سال گذشته توانست به کاخ ریاست‌جمهوری این کشور راه پیدا کند، با پذیرفتن بیت کوین به‌عنوان ارز قانونی این کشور تاریخ‌ساز شد. او بر این باور است که دو کشور دیگر نیز در سال ۲۰۲۲ راه السالوادور را دنبال خواهند کرد و این ارز دیجیتال را به‌عنوان ارز رسمی کشور خود می‌پذیرند. به گفته ابوکیله، بیت کوین در آینده‌ای نه‌چندان دور به قیمت ۱۰۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.
ویتالیک بوترین: نتوانسته بودم در وایت‌پیپر اتریوم NFT‌ها را پیش‌بینی کنم

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، اخیراً با انتشار توییتی اعلام کرد که توانسته در وایت پیپر اولیه اتریوم، بسیاری از بخش‌های اکوسیستم این ارز دیجیتال مانند دیفای، دائوها، سیستم‌هایی مانند اتریوم نیم سرویس و بسیاری موارد دیگر را به‌درستی پیش‌بینی کند، اما NFT‌ها از چشمان او دور ماندند. او گفته کارمزد تراکنش‌ها نباید چیزی بیشتر از ۵ سنت باشد و تلاش‌های مستمر اتریوم را برای بهبود مقیاس‌پذیری شبکه برجسته کرده است.
ری دالیو: بیت کوین روند متعادلی طی خواهد کرد

ری دالیو، میلیاردر آمریکایی و بنیان‌گذار بریج‌واتر آسوشیتس (Bridgewater Associates) معتقد است که بیت‌کوین روندی متعادل را طی خواهد کرد و نباید منتظر صعود یا سقوط قابل ملاحظه‌ای در بازار آن بود. این میلیاردر آمریکایی سال گذشته موضع خود را در مورد بزرگترین ارز دیجیتال جهان تغییر داد و گفت یک تا ۲ درصد دارایی خالص خود را به بیت‌کوین اختصاص می‌دهد. دالیو به سبد دارایی متنوع اعتقاد دارد و می‌گوید رقابت میان انتخاب سهم بازار‌ها در سبد دارایی، حتی از رقابت در المپیک نیز دشوارتر است.
پیتر شیف: اکثر خریداران بیت کوین در سال ۲۰۲۱ سودی کسب نکرده‌اند

پیتر شیف، منتقد سرسخت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال ادعا می‌کند اگرچه بیت کوین در ۱۲ ماه گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است، اما بیشترین این سود‌ها در ۵ هفته ابتدایی سال ۲۰۲۱ به‌دست‌آمده است. وی همچنین می‌گوید اکثر افرادی که این دارایی را در سال ۲۰۲۱ خریداری کرده‌اند، سودی کسب نکرده‌اند.

این در حالی است که بهای بیت کوین در ابتدای سال ۲۰۲۱ کمی بالاتر از ۲۹،۳۰۰ دلار بوده و تا اواسط ماه آوریل بیش از ۲ برابر رشد کرد و به ۶۳،۵۰۰ دلار رسید که این برخلاف ادعای شیف است.
یورش مقامات نظارتی به صرافی‌های ارز دیجیتال در هند

طبق گزارش‌ها، اداره کل اطلاعات مالیات کالا‌ها و خدمات (DGGI) روز شنبه به دفتر صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال در سراسر این کشور حمله کرده است. خبرگزاری آنی (ANI) به نقل از منابع رسمی دراین‌باره گفته است: «حدود نیمی از دفاتر ارائه‌دهندگان خدمات ارز‌های دیجیتال جستجو شده و اداره کل اطلاعات سازمان مالیات کالا‌ها و خدمات توانسته از این طریق، فرار گسترده مالیاتی را شناسایی کند.»

به گفته این منابع، مقامات در حال بررسی صرافی‌های کوین‌سوییچ کیوبر، کوین‌دی‌سی‌اکس، بای‌یوکوین و یونوکوین هستند. این نشریه اعلام کرده است که این نهاد نظارتی توانسته در این عملیات ۹.۴ میلیون دلار فرار مالیاتی شناسایی کند.
رشد ۳۶ درصدی بهای مونرو با وجود انتشار اخباری درباره بدافزار استخراج این ارز دیجیتال

ارز دیجیتال حریم خصوصی محور مونرو طی ۲ هفته گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده و ۳۶ درصد افزایش قیمت داشته است. اخیراً، مونرو با هشدار یک شرکت امنیت سایبری درباره فایل‌های تورنت حاوی قسمت جدید فیلم اسپایدرمن که ممکن است حاوی بدافزار‌های مخرب استخراج این ارز دیجیتال باشد، خبرساز شده بود. آمار‌های هفتگی نشان می‌دهد که این دارایی ارز دیجیتال بیش از ۲۱ درصد افزایش قیمت داشته است.
شنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۰ | ۱ ژانویه ۲۰۲۲
ایلان ماسک: ساتوشی ناکاموتو نیستم

ایلان ماسک در حضور اخیر خود در پادکست لکس فریدمن، بار دیگر شایعات مربوط به ساتوشی ناکاموتو بودن خود را تکذیب کرد. به عقیده او نیک سابو، دانشمند علوم کامپیوتر و رمزنگاری که خلق بیت کوین را انکار کرده است، بیش از هرکس دیگری مسئول پیشبرد ایده‌هایی است که منجر به خلق اولین ارز دیجیتال جهان شد. مدیرعامل تسلا همچنین به مزیت‌های دوج کوین نسبت به بیت کوین اشاره کرد و گفت که بیت کوین به‌عنوان یک «ذخیره ثروت» دارایی مناسبی است، اما به‌عنوان یک ارز برای پرداخت‌ها بی‌فایده است
عقب‌گرد بیت کوین در شب سال نو، افت قیمت آلت کوین‌ها را به همراه داشت

بهای بیت کوین و در آخرین روز سال ۲۰۲۱ دچار افت شد و کاهش قیمت سایر ارز‌های دیجیتال را هم رقم زد. بیت کوین از نقطه اوج خود در ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) حدود ۵ درصد سقوط کرد و قیمت آن تا محدوده ۴۵۷۰۰ پایین آمد. آلت کوین‌ها هم این روند نزولی را تجربه کردند و بهای ارز‌هایی همانند اتریوم، بایننس کوین و سولانا بیش از ۲ درصد کاهش یافت. این وضعیت سبب شد بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار کل ارز‌های دیجیتال کاسته شود و از ۲.۴ تریلیون دلار به ۲.۲۷ تریلیون دلار برسد.
کره جنوبی در پی اخذ مالیات‌های جدید از مالکان ارز‌های دیجیتال

دولت کره جنوبی می‌خواهد در سال ۲۰۲۲ مالیات‌های جدیدی را بر ارز‌های دیجیتال وضع کند. بنا بر اعلام اداره مالیات این کشور، شهروندانی که هدیه یا ارثیه ارز دیجیتالی دریافت می‌کنند باید بین ۱۰ تا ۵۰ درصد مالیات بپردازند. این نهاد دولتی خاطر نشان کرد مقدار مالیات به ارزش کل اموال دریافتی بستگی خواهد داشت. گفتنی است شهروندانی که از محل ارز‌های دیجیتال بیش از ۲،۰۹۹ دلار سود کنند باید ۲۰ درصد مالیات بر عواید بپردازند و این قانون از سال ۲۰۲۳ به اجرا درخواهد آمد.
جمعه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۰ | ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱
خوش‌بینی تحلیلگران از عملکرد مثبت بیت کوین در هفته اول ژانویه

برخی از تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتال، پتانسیل اولین هفته سبز در ماه ژانویه (آغاز سال میلادی) را برای بیت کوین خاطرنشان کرده‌اند. باتوجه به آنچه که الکس کروگر، اقتصاددان و معامله‌گر، آن را «اثر هفته اول سال» می‌نامد، بیت کوین از سال ۲۰۱۸ به بعد، آغاز سال میلادی را با هفته مثبت پشت‌سر گذاشته است. طبق توییت کروگر، طی ۴ سال گذشته به‌صورت متوالی بیت کوین بازدهی بین ۷ تا ۳۷ درصد را در هفته اول ژانویه داشته است. در سال ۲۰۲۱ نیز، قیمت بیت کوین از ۲۸،۶۵۳ دلار به ۴۱،۴۴۱ دلار تنها در هفته اول ژانویه افزایش پیدا کرده است.
بیت کوین با جهش قیمت ۱،۵۰۰ دلاری طی یک ساعت، سعی در جبران دارد

با این‌که بیش از ۶ میلیارد دلار از قرارداد‌های اختیار معامله منقضی می‌شود، قیمت بیت کوین با جهشی نسبتا قدرتمندانه به بالای ۴۸،۰۰۰ دلار رسید. در آخرین روز سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین مجددا سیری صعودی در پیش گرفت و بار دیگر کانال قیمتی ۴۸،۰۰۰ دلار را پس گرفت.
۲۴ ساعت پیش از این افزایش قیمت، پلتفرم معاملاتی حرفه‌ای کوین بیس پرو (Coinbase Pro) شاهد خروج تقریباً ۱۰،۰۰۰ بیت کوین بود. فعالین بازار در انتظار نقش آفرینی مثبت موسسات در هفته پیش رو خواهند ماند.
افینیتی برنده ششمین مزایده پاراچین پولکادات شد

بر اساس اعلامیه توییتر انجین، افینیتی (Efinity) با ۷.۷ میلیون توکن پولکادات (DOT) که توسط اعضای جامعه این شبکه تأمین شده است، برنده ششمین مزایده پاراچین پولکادات شد. حساب رسمی توییتر پولکادات نیز اعلام کرد که پاراچین افینیتی در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، همراه با سایر برندگان مزایده ششم تا یازدهم راه‌اندازی می‌شود. افینیتی که توسط انجین توسعه یافته است، آماده ارائه راه‌حل‌هایی برای چالش‌های بزرگی همچون هزینه‌های فلج‌کننده حوزه توکن‌های غیرمثلی (NFT)، قرارداد‌های هوشمند غیرقابل انعطاف و مهم‌تر از همه قابلیت همکاری است.
بروک پیرس: قیمت بیت کوین می‌تواند در سال آینده به ۲۰۰،۰۰۰ دلار برسد

بروک پیرس، هم‌بنیان‌گذار سازمان ایاس الاینس (EOS Alliance)، شرکت سرمایه‌گذاری بلاک چین کپیتال (Blockchain Capital) و تتر، می‌گوید که اگر بهای بیت کوین در سال آینده به ۱۰۰،۰۰۰ دلار برسد، تعجب نخواهد کرد. او همچنین معتقد است که بیت کوین به قیمت‌های بالاتر هم می‌تواند برسد و می‌گوید: «حتی می‌توان تصور کرد که بیت کوین برای لحظه‌ای سطح ۲۰۰،۰۰۰ دلاری را بشکند و دوباره سقوط کند.»
پیرس با اشاره به چاپ انبوه پول توسط بانک‌های مرکزی می‌گوید که عملکرد قیمتی بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به عوامل بیرونی بستگی دارد. به گفته این میلیاردر، عدم قطعیت جهانی در سیستم مالی، کاتالیزوری کلیدی برای رشد بیت کوین خواهد بود.
این میلیاردر همچنین معتقد است که بیت کوین به دلیل ریسک و نوسانات بالا، نمی‌تواند مانند طلا ریسک تورم را پوشش دهد.
به‌رغم بازگشت قیمت بیت کوین به محدوده ۴۷،۰۰۰ دلار، وضعیت «ترس شدید» در بازار حکم‌فرماست

با وجود اینکه قیمت بیت کوین پس از ریزش ۱۱ درصدی در شب گذشته، کمی خود را بازیابی کرده و به بالای ۴۷،۰۰۰ دلار رسیده است، همچنان وضعیت «ترس شدید» در بازار وجود دارد. زمانی که قیمت بیت کوین به حدود ۴۵،۵۰۰ دلار رسید، شاخص ترس و طمع از عدد ۲۷ به عدد ۲۲ رسید که نشان‌دهنده بیشترین ترس در بازار ارز‌های دیجیتال طی ۱۰ روز گذشته است.
مکزیک ارز دیجیتال ملی خود را در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌کند

مکزیک اعلام کرده است که یک ارز دیجیتال ملی (CBDC) جدید را در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد کرد. توییت یک حساب کاربری به نمایندگی از ریاست‌جمهوری مکزیک تأکید کرد که فناوری‌های جدید و زیرساخت‌های پرداخت نسل بعدی به مکزیک کمک می‌کند تا از نظر مالی فراگیرتر شود. برنامه‌های ارز دیجیتال ملی، به دنبال بیانیه اخیر آندرس مانوئل لوپز، رئیس‌جمهور مکزیک مطرح شد که گفت بعید است مکزیک از السالوادور پیروی کرده و از ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین به عنوان پول قانونی استفاده کند.
رشد قابل‌توجه توکن الگورند پس از خبر راه‌اندازی محصول جدید خود

شبکه الگورند (Algorand) از همکاری خود با الگوفای (Algofi) برای راه‌اندازی محصول نقدینگی جدید بر روی این پلتفرم خبر داده است. به‌علاوه، الگورند ۲ میلیون واحد از توکن بومی خود (Algo) را به‌عنوان پاداش بین کاربران اولیه پلتفرم الگوفای در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ پخش خواهد کرد. گفتنی است که توکن الگورند بیش از ۱۷ درصد در ۲۴ ساعت گذشته رشد داشته و هم‌اکنون به قیمت ۱.۷۲ دلار معامله می‌شود
یک کیف پول خفته با ۵۰۰ بیت کوین پس از ۱۰ سال فعال شد

ویل‌آلرت در توییتر خود اعلام کرده است که بیش از ۱۷ ساعت پیش، یک آدرس بیت کوین خفته که از سال ۲۰۱۱ هیچ تراکنشی انجام نداده بود، فعال شده و صاحب خود را اکنون به یک میلیونر جدید بیت کوین تبدیل کرده است. مالک ناشناس این کیف پول برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته دست به انتقال ۵۰۰ بیت کوین خود زده است. این مقدار بیت کوین در آن زمان ۸،۴۲۵ دلار قیمت داشت و اکنون ۲۳،۶۶۵،۵۰۲ دلار ارزش دارد که نشان می‌دهد ۲،۸۰۸ برابر افزایش یافته است.
جاستین سان ۶۰۰ میلیون دلار اتریوم را به صرافی بایننس منتقل کرده است

بر اساس داده‌های زنجیره‌ای ارائه‌شده توسط وو بلاک‌چین، جاستین سان، بنیان‌گذار ترون بیش از ۱۶۵،۰۰۰ اتریوم به ارزشی در حدود ۶۰۰ میلیون دلار را از ابتدای دسامبر در صرافی بایننس سپرده‌گذاری کرده است. اگرچه ممکن است به نظر برسد که بنیان‌گذار ترون قصد دارد این مبلغ هنگفت اتریوم را به فروش برساند، اما به احتمال زیاد این‌طور نیست. طبق پست بعدی که توسط کالین وو به اشتراک گذاشته شد، تراکنش‌ها از کیف پول‌های استقرار داخلی انجام‌شده است که برای کسب سود استفاده نمی‌شود.
چهارشنبه ۸ دی ماه ۱۴۰۰ | ۲۹ دسامبر ۲۰۲۱
کارآموز سابق اسپیس‌ایکس: تقریباً مطمئنم که ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو است

ساهیل گوپتا، کارآموز سابق شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) می‌گوید تقریباً مطمئن شده است که ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین است. گوپتا می‌گوید سال ۲۰۱۷ در تماس تلفنی با سام تلر، رئیس دفتر این کارآفرین میلیاردر داشته، از وی پرسیده که آیا ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو است یا خیر، تلر هم پس از این سوال ۱۵ ثانیه سکوت کرده و در پاسخ عیناً این کلمات را گفته است: «خب، من چه می‌توانم بگویم؟»

گوپتا که در سال ۲۰۱۸ مدتی برای تسلا کار می‌کرد، با پستی در سال ۲۰۱۷ در فضای مجازی معروف شد. او گفت که ماسک به دلیل تجربه گسترده‌اش در زمینه کریپتوگرافی و اقتصاد، به‌راحتی می‌توانسته وایت پیپر بیت کوین را بنویسد. ایلان ماسک که بنیان‌گذار غول پرداخت پی‌پل بوده، به زبان برنامه‌نویسی ++C که ساتوشی برای نوشتن نسخه اصلی نرم‌افزار بیت کوین استفاده کرده، تسلط کاملی دارد.
نهنگ‌های ناشناس حدود ۴ میلیارد دلار بیت کوین جابجا کردند

پلتفرم تحلیلی ویل آلرت اعلام کرد آدرس‌های ناشناس فقط طی چند ساعت بیش از ۳.۹ میلیارد دلار بیت کوین جابجا کرده‌اند. این تراکنش‌ها در شرایطی انجام شد که بیت کوین نتوانست ناحیه ۵۱،۰۰۰ دلار را حفظ کند و بهای آن با افت ۵ درصدی مواجه شده بود. مجموع بیت کوین‌های منتقل‌شده در این تراکنش‌ها ۷۵،۶۱۵ واحد بوده است.
عقب نشینی‌گسترده بازار ارز‌های دیجیتال در ساعات اخیر

فروش مداوم در بازار ارز‌های دیجیتال، بهای بیت کوین را با ۷ درصد کاهش، به کف روزانه ۴۷،۴۰۰ دلاری در صرافی بیت‌استمپ رسانده است که پایین‌ترین قیمت ارز دیجیتال پرچمدار بازار از روز ۲۱ دسامبر تاکنون است. آلت کوین‌ها و میم کوین‌ها نیز در این بازار نزولی در امان نبوده‌اند و توکن‌های سولانا، پولکادات و شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ درصد افت قیمت داشته‌اند.

اتریوم نیز با اصلاحی بیش از ۶ درصدی به ۳،۸۰۹ دلار کاهش یافته است. گفتنی است که هنوز چندان مشخص نیست که عامل این اصلاح گسترده بازار چه چیزی بوده است.
شبکه اتریوم تاکنون ۵ میلیارد دلار توکن‌سوزی داشته است

در حالی که ۳ روز به پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده، شبکه اتریوم و توکن بومی آن سال فوق‌العاده‌ای را پشت‌سر گذاشته‌اند، زیرا ارزش اتر از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۵۰ درصد افزایش یافته است.

شبکه اتریوم، ۱۴۵ روز پیش هاردفورک لندن را پیاده‌سازی کرد و از آن زمان تا حالا ۱،۲۸۳،۲۲۶ اتر به ارزشی نزدیک به ۵ میلیارد دلار سوزانده شده است. بیشترین میزان اتر سوزی مربوط به بازار توکن‌های غیرمثلی اوپن‌سی (Opensea) است که ۱۳۴،۱۲۶ اتریوم به ارزش ۴۹۸ میلیون دلار را سوزانده است. گفتنی است که برآورد‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر ۱۱۸،۹۲۶،۶۶۴ اتریوم در گردش است.
کلاه‌بردار تایلندی ارز‌های دیجیتال که وعده ۴۰۰ درصد سود داده بود، دستگیر شد

مردی که گفته می‌شود عامل کلاه‌برداری سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال بوده است، در شهر بانکوک تایلند دستگیر شد. او با وعده بازدهی بالا، افراد را به سرمایه‌گذاری در طرح کلاه‌برداری ارز دیجیتال خود جذب کرده و به سرمایه‌گذاران گفته که می‌توانند با سرمایه‌گذاری، در مدت ۲۰۰ روز ۴۰۰ درصد سود کسب کنند. گفتنی است که این مرد ۵۰ ساله سعی کرده بود که با وجوه سرمایه‌گذاران به ارزش ۱۵ میلیون دلار آمریکا فرار کند.
دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ | ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱
توصیه میلیاردر مکزیکی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین

ریکاردو سالیناس پلیگو، سومین فرد ثروتمند مکزیک، در شب کریسمس به ۹۵۷ هزار دنبال‌کننده خود در توییتر توصیه کرد که در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. ریکاردو به دنبال‌کنندگان خود گفته است: «از پول‌های بی‌پشتوانه دوری‌کنید. خواه دلار باشد، یورو یا یِن، چون که تمام این‌ها مثل هم هستند. این پول‌ها جعلی‌اند و از دروغ‌های کاغذی ساخته شده‌اند. بانک‌های مرکزی بیش از هر زمان دیگری در حال تولید پول هستند.»
در یک ماه گذشته ۲.۷ میلیارد دلار توکن لونا سوزانده شده است

داده‌های تازه نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته و هم‌زمان با افزایش تقاضا برای استفاده از «UST»، استیبل کوین شبکه تِرا، حدود ۲.۷ میلیارد دلار توکن لونا در شبکه سوزانده شده است. ساختار شبکه ترا به گونه‌ای است که با عرضه هر توکن UST جدید مقداری لونا سوزانده می‌شود تا همواره این استیبل کوین قیمتی ثابت داشته باشد.
بنیان‌گذار دوج کوین: هرگز به پروژه این میم کوین باز نمی‌گردم

بیلی مارکوس، هم‌بنیان‌گذار دوج کوین در توییت اخیر خود به طرفداران این میم کوین یادآوری کرد که تنها عضوی عادی از جامعه دوج است و در پروژه آن مشارکتی ندارد. هم‌بنیان‌گذار همچنین گفت که در آینده هم قصد ندارد به فعالیت در پروژه دوج کوین بازگردد، اما هنوز ۲۲۰،۰۰۰ دوج کوین در اختیار دارد.

بیلی مارکوس همچنین در پاسخ به سؤال یکی از کاربران درباره اینکه چرا به‌عنوان رهبر دوج کوین به این پروژه بازنمی‌گردد، این توضیح را ارائه داد: «من هرگز به دوج کوین باز نخواهم گشت. کار کردن روی پروژه یک ارز دیجیتال، وحشتناک است. چرا که متوجه شده‌ام هر چه بیشتر برای مردم کار کنید، آن‌ها خود را محق‌تر می‌دانند و رفتارشان با شما بدتر خواهد شد. من به توسعه‌دهندگانی که در تمام این سال‌ها داوطلبانه فعالیت کرده‌اند، احترام زیادی می‌گذارم.»
بهای بیت کوین از مرز ۵۱،۰۰۰ دلاری عبور کرد

لارک دیویس، تحلیل‌گر ارز‌های دیجیتال می‌گوید که بیت کوین ممکن است با خروج از روند نزولی اخیر، برای سود‌های جدید آماده شود. وی در توییتی نوشت: «بیت کوین از روند نزولی خارج شده و در حال حاضر، بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه معامله می‌شود.»

پلتفرم تحلیلی گلسنود نیز در گزارش جدید خود عنوان کرده است که میزان بیت کوین نگهداری شده توسط هولدر‌های بلندمدت؛ به بالاترین میزان در ۱۱ ماه گذشته، یعنی ۷.۲۵ میلیون بیت کوین رسیده است.

گفتنی است که ارز دیجیتال برتر بازار پس از آنکه در روز‌های گذشته به زیر ۵۰،۰۰۰ دلار رسید، امروز از مرز ۵۱،۰۰۰ دلاری گذشته و اکنون در محدوده ۵۱،۴۰۰ دلاری معامله می‌شود.
ارتا متاورس ۵.۴ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرد

ارتا متاورس (Ertha Metaverse)، یکی از پروژه‌های پیشرو بازی برای کسب درآمد در بایننس اسمارت چین (BSC) دور تأمین مالی چند مرحله‌ای خود را به پایان رسانده است. این دور تأمین سرمایه ارتا در مجموع با جمع‌آوری ۵.۴ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران خطرپذیر برجسته‌ای مانند پالیگان سیندیکیت، اوکی‌اکس بلاک‌دریم ونچرز، شیما کپیتال، ترانوا، دیالکیتک، جن‌بلاک کپیتال، ال‌دی کپیتال به پایان رسید.
توییت ایلان ماسک منجر به پامپ ۴،۰۰۰ درصدی یک میم کوین دیگر شد

میم کوین سانتا فلوکی (Santa Floki)، یک توکن BEP-۲۰ مبتنی بر شبکه بایننس اسمارت چین، اوایل امروز با رشد خیره‌کننده ۳،۹۴۴ درصدی مواجه شد.

پامپ قیمتی این میم کوین در نتیجه توییت ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بود که تصویری از فلوکی، توله‌سگ نژاد شیبا اینو خود را با لباس بابانوئل در حساب توییترش منتشر کرد. توییت ایلان ماسک که با عنوان فلوکی سانتا (Floki Santa) منتشر شد، با استقبال گسترده طرفداران او مواجه شده و تاکنون بیش از ۲۶۰ هزار لایک کسب کرده است.

سانتا فلوکی توسط تیمی از توسعه‌دهندگان ناشناخته با نام Parabolic۸ توسعه یافته است. گفتنی است که بر اساس داده‌های کوین‌گکو، بهای این میم کوین مقدار قابل‌توجهی از سود خود را پس گرفته و هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد از اوج قیمتی خود فاصله گرفته است.
شیبا اینو در سال ۲۰۲۱ بیشترین بازدید را در کوین مارکت کپ داشته است

توکن شیبا اینو که اوایل امسال توجه عده زیادی از معامله‌گران را به خود جلب کرده بود، در وب‌سایت کوین مارکت کپ به‌عنوان پربازدیدترین ارز دیجیتال سال شناخته شد. این توکن که در نهایت توانست بیشترین بازدهی را در سال ۲۰۲۱ به نام خود ثبت کند، در این مدت ۱۸۸ میلیون بازدیدکننده در کوین مارکت کپ داشته است. شیبا اینو در مقایسه با بیت کوین با ۱۴۵ میلیون بازدید و رقیب اصلی خود یعنی دوج کوین با ۱۰۷ میلیون بازدید، عملکرد بهتری در این وب‌سایت داشته است. اتریوم و کاردانو نیز به ترتیب با ۸۶ میلیون و ۸۱ میلیون بازدید در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار دارند.
یک سازمان هندی خواستار ممنوعیت کامل ارز‌های دیجیتال شد

سازمان مالی و فرهنگی سوادشی جاگران منچ (SJM)، وابسته به حزب ملی‌گرای RSS، قطعنامه‌ای را تصویب کرده که خواستار ممنوعیت ارز‌های دیجیتال در هند شده است. در این قطعنامه آمده است که دولت باید صراحتاً خرید، فروش، سرمایه‌گذاری و یا هر نوع تراکنش مالی در ارز‌های دیجیتال توسط افراد ساکن هند را ممنوع کند. همچنین مسئولین این سازمان اعلام کرده‌اند که اطاعت نکردن از این ممنوعیت، شخص یا نهاد را در معرض جریمه مالی قرار می‌دهد.
ری دالیو: قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار نمی‌رسد

ری دالیو، مدیرعامل شرکت بریج واتر اسوشیتس (Bridgewater Associates)، با حضور خود در پادکست اخیر لکس فریدمن، درمورد ارز‌های دیجیتال صحبت کرده است. او در این پادکست اشاره کرد که تلاش ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای فرستادن دوج کوین به ماه، «جذاب» است. وی بیت کوین را به‌عنوان «پول جایگزین» می‌بیند و پیش‌بینی می‌کند که به‌دلیل چاپ بی‌رویه دلار، یک رقابت بر سر پول جایگزین بین بسیاری از ارز‌ها (نه فقط ارز‌های دیجیتال) ایجاد می‌شود و بیت کوین بخشی از این رقابت خواهد بود.
به عقیده او، طلا همچنان یک «انبار ثروت» ارجح است، زیرا هزاران سال است که به‌طور جهانی به‌عنوان پول شناخته می‌شود و سومین دارایی بزرگ در ذخایر بانک‌های مرکزی سراسر جهان است. وی همچنین اظهار می‌کند که بهای بیت کوین به یک میلیون دلار نخواهد رسید، زیرا فکر نمی‌کند که ارزش بیت کوین از طلا فراتر رود.
یکشنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۰ | ۲۶ دسامبر ۲۰۲۱
مقامات ترکیه بایننس را به دلیل تخلفات متعدد جریمه کردند

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، هیئت رسیدگی به جرائم مالی ترکیه (MASAK)، شعبه ترکیه صرافی بایننس را جریمه کرد. مبلغ این جریمه ۸ میلیون لیر (اندکی بیش از ۷۵۰ هزار دلار) و دلیل آن تخلفات متعددی بود که طی بازرسی‌های انجام‌شده، در این صرافی پیدا شد. با این حال، تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد بازرسی‌ها یا تخلفات در پرونده بایننس فاش نشده است. پیش از این، بایننس با قانون‌گذاران چندین کشور اروپایی و آسیایی به مشکل خورده بود و مقامات نظارتی در ایتالیا، آلمان، هلند، مالت و بریتانیا اعلام کردند که بایننس هیچ مجوز قانونی در این کشور‌ها ندارد.
همکاری ویتالیک بوترین با بنیاد دوج کوین برای ایجاد سازوکار اثبات سهام

طبق اعلام بنیاد دوج کوین، این سازمان با ویتالیک بوترین، خالق اتریوم بر روی ایجاد قابلیت سازوکار اثبات سهام (PoS) برای شبکه دوج کوین کار می‌کند. این بنیاد می‌گوید که در همکاری با بوترین نسخه‌ای از سازوکار اثبات سهام را ایجاد می‌کند که به کل جامعه دوج کوین و نه فقط بازیگران بزرگ، برای مشارکت در اجرای شبکه پاداش دهد. گفتنی است که این پیشنهاد، به دنبال اظهارات ویتالیک بوترین در مورد همکاری با جامعه این میم کوین در یک پادکست مطرح شده است.
صعود ۳.۵ درصدی اقتصاد استیبل کوین‌ها

از ۸ دسامبر (۱۷ آذر)، اقتصاد استیبل کوین‌ها، تنها در ۱۷ روز، ۳.۵۹ درصد رشد کرد؛ چراکه ارزش‌گذاری‌های متعدد بازار استیبل کوین‌ها، باعث شد توکن‌های باپشتوانه ارز فیات بیشتری در این ماه منتشر شود. ۵۵.۴ میلیارد دلار از حجم تجارت ۹۲.۱ میلیاردی ارز‌های دیجیتال در روز شنبه، مربوط به استیبل کوین‌ها بود. به‌طور کلی، اقتصاد ۱۶۷ میلیارد دلاری استیبل کوین‌ها، ۶.۶۸ درصد از کل بازار ۲.۴۹ میلیارد دلاری ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.
شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰ | ۲۵ دسامبر ۲۰۲۱
پالیگان برترین ارز دیجیتال از نظر سودآوری؛ ۸۲ درصد آدرس‌های حاوی بیت کوین در سود هستند

طبق داده‌های IntoTheBlock، ارز‌های دیجیتال بیت کوین، اتریوم و پالیگان همچنان در صدر بهترین دارایی‌های دیجیتال از نظر سودآوری برای دارندگان در سال ۲۰۲۱ قرار دارند. در حال حاضر ۸۲ درصد از دارندگان بیت کوین، ۸۶ درصد از دارندگان اتریوم و ۹۸ درصد آدرس‌های دارنده توکن پالیگان در سود هستند. گفتنی است که ۹۷ درصد دارندگان توکن اکسی اینفینیتی نیز در سود هستند.

طبق این داده‌ها، ۵۹ درصد آدرس‌های حاوی شیبا اینو و ۵۸ درصد از آدرس‌های دارنده دوج کوین در محدوده سوددهی قرار دارند.
روسیه به مقامات خود اجازه داده است تا نرخ برق استخراج را افزایش دهند

دولت فدرال مسکو به مقامات بخش‌های مختلف این کشور اجازه داده است تا تعرفه‌های برق محلی را بر اساس جمعیت تعیین کنند. این اقدام می‌تواند بر فعالیت‌های استخراج خانگی ارز‌های دیجیتال تأثیر بگذارد. از برق یارانه‌ای شهری در روسیه اغلب برای استخراج ارز‌های دیجیتال در زیرزمین‌ها و گاراژ‌ها استفاده می‌شود و به همین خاطر دولت روسیه مجوز افزایش تعرفه برق در هر منطقه را صادر کرده است. روس‌هایی که ارز‌های دیجیتال را در خانه‌های خود استخراج می‌کنند، ممکن است درنتیجه چنین قانونی، با قبوض برق سنگین‌تری مواجه شوند.
رشد ۱،۲۰۰ درصدی تعداد کیف پول‌های کاردانو

داده‌هایی که بنیاد کاردانو منتشر کرده است نشان می‌دهد از کریسمس گذشته تاکنون، تعداد کیف پول‌های مربوط به این ارز دیجیتال بیش از ۱،۲۰۰ درصد افزایش یافته است. با اینکه قیمت کاردانو از اوج تاریخی ۳ دلاری خود به ۱.۴۴ دلار کاهش یافته، همچنان در سال جاری رشدی ۷۸۰ درصدی را تجربه کرده است.
هاسکینسون خبر از راه‌اندازی اولین استیبل کوین شبکه کاردانو داد

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، اخیر در توییتر خود پستی را بازنشر کرده است که حاوی مطالبی درباره راه‌اندازی غریب‌الوقوع «Djed»، اولین استیبل کوین رسمی کاردانو است. شبکه «COTI» قرار است این ارز دیجیتال باثبات را با استفاده از قراداد‌های هوشمند کاردانو راه‌اندازی کند. کاربران با استفاده از این استیبل کوین می‌توانند در تراکنش‌های مربوط با امور مالی غیرمتمرکز هم مشارکت کنند.
تام لی: بیت کوین می‌تواند در ۲۰۲۲ به ۲۰۰،۰۰۰ دلار برسد

تام لی، تحلیلگر سرشناس بازار‌های مالی، پیش‌بینی کرد بهای بیت کوین در سال آینده میلادی می‌تواند به ۲۰۰،۰۰۰ دلار برسد. لی بر این باور است عملکرد بیت کوین در سال ۲۰۲۱ ناامیدکننده بود، ولی این ارز دیجیتال در سال آتی می‌تواند بدرخشد. بیت کوین در تاریخ ۱۰ نوامبر به اوج ۶۹،۰۴۴ دلاری رسید، اما بعد از آن سقوط تند و تیزی را تجربه کرد. بهای آن هم‌اینک در ناحیه ۵۱،۲۰۰ دلار است.
رئیس‌جمهور ترکیه: قانون ارز‌های دیجیتال به زودی به مجلس می‌رود

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید پیش‌نویس قانون ارز‌های دیجیتال آماده است و به زودی به مجلس فرستاده خواهد شد. اردوغان روز جمعه در نشستی خبری عنوان کرد این پیش‌نویس فوراً در اختیار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت. او درباره جزئیات این پیش‌نویس هیچ سخنی به میان نیاورده است. رئیس‌جمهور ترکیه در ماه سپتامبر (شهریور) گفته بود ترکیه قصدی برای پذیرش ارز‌های دیجیتال ندارد، ولی با این وجود احتمال ممنوع‌شدن ارز‌های دیجیتال در این کشور اندک توصیف شده است.
غیب شدن بیت کوین السالوادوری‌ها از کیف پول چیوو

کیف پول بیت کوین السالوادور که چیوو نام دارد از ابتدای راه‌اندازی با مشکلاتی فنی همراه بود و هم‌اینک گزارش‌هایی درباره محو شدن بیت کوین از این کیف پول منتشر شده است. یک کاربر توییتر اعلام کرد بیت کوین‌های موجود در کیف‌های چیووی برخی از مردم السالوادور مفقود شده است. او همچنین افزود دولت هیچ توضیحی در این خصوص ارائه نداده و به وجود مشکلات فنی اعتراف نمی‌کند. در همین حال، عده‌ای از مردم این کشور خواهان پاسخگویی دولت به این قضیه هستند.
بوکله: پذیرش بیت کوین در حال تغییر وضع اقتصادی السالوادور است

نائب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور، در واکنش به انتقاد‌هایی که از «آزمایش بیت کوینی» این کشور مطرح شد، گفته است که پذیرش این ارز دیجیتال در حال تغییر وضع اقتصادی السالوادور است. بوکله با تأکید بر برتری بیت کوین نسبت به پول فیات گفت زمانی که پذیرش گسترده آن تحقق یابد، «بازی برای پول‌های فیات به پایان می‌رسد» و السالوادور به عنوان «جرقه شروع یک انقلاب واقعی در نظر گرفته خواهد شد.» او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که برخی نهاد‌های بین‌المللی بار دیگر از تصمیم بیت کوینی السالوادور انتقاد کردند.
پنجشنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۰ | ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱
بهای پالیگان به اوج تاریخی خود نزدیک می‌شود

بهای توکن بومی شبکه پالیگان (MATIC) پس از تثبیت حمایت سطح ۲ دلاری در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر)، اکنون درحال نزدیک شدن به اوج قیمتی خود است. این توکن اوج قیمتی خود را در ماه مه (اردیبهشت) و در قیمت ۲.۸۲ دلار ثبت کرد. طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، توکن پالیگان در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ درصد و از ابتدای دسامبر تاکنون حدود ۶۰ درصد رشد داشته و هم‌اکنون به قیمت ۲.۵۵ دلار معامله می‌شود. از جمله دلایل رشد چشم‌گیر پالیگان می‌توان به واردشدن به حوزه توکن‌های غیرمثلی و راه‌اندازی مکانیسم توکن‌سوزی اشاره کرد.
برترین‌های سال ۲۰۲۱ از نگاه دیکریپت؛ سولانا ارز دیجیتال سال شد

وب‌سایت دیکریپت (Decrypt) برترین کوین، شخصیت و بنیان‌گذار سال ۲۰۲۱ در حوزه ارز‌های دیجیتال را از نگاه خود انتخاب کرده است.

این وب‌سایت، سولانا را به عنوان کوین برتر سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده و می‌گوید هیچ پروژه‌ای در سال جاری، عملکردی شبیه به سولانا نداشته است. دیکریپت می‌گوید که انتخاب آنها، تحت هیچ عنوانی یک توصیه برای سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود و این عنوان تنها بر اساس ترکیبی از عملکرد قیمتی و رشد اکوسیستم به سولانا داده شده است. سولانا که در ماه مارس ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده، طی ۱۲ ماه اخیر ۱۱،۱۵۰ درصد رشد قیمت داشته است.

گری گنسلر، رئیس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ دیکریپت انتخاب شده است.

دیکریپت همچنین سم بنکمن فراید، بنیان‌گذار و مدیرعامل ۲۹ ساله صرافی FTX را به عنوان بنیان‌گذار برتر سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است.
چهارشنبه ۱ دی ماه ۱۴۰۰ | ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱
خرید ۲۱ بیت کوین توسط دولت السالوادور به مناسبت روز ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور روز سه‌شنبه ۲۱ دسامبر، خبر از خرید ۲۱ بیت کوین داد که در حال حاضر ارزشی در حدود ۱،۰۳۶،۰۰۰ دلار دارد. بوکله اظهار داشت که جدیدترین سرمایه‌گذاری دولت السالوادور در بیت کوین، برای گرامیداشت بیست و یکمین روز از بیست و یکمین سال از قرن بیست و یکم صورت گرفته و همچنین، یادآور محدودیت عرضه ۲۱ میلیون واحدی این ارز دیجیتال است.

بوکله همچنین متوجه شده کل وسعت کشورش کمی بیش از ۲۱ هزار کیلومتر است و گفت که به نظرش پذیرش بیت کوین در السالوادور به‌عنوان پول قانونی تصادفی نیست.
نهنگ‌ها بیش از ۳۴،۰۰۰ بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته جابه‌جا کرده‌اند

همزمان با بازگشت قیمت بیت کوین به بالای سطح ۴۹،۰۰۰ دلار، پلتفرم رصد تراکنش‌های ویل آلرت (Whale Alert) گزارش کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته، مجموعاً بیش از ۳۴،۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار توسط نهنگ‌ها جابه‌جا شده است. ۲ تراکنش بزرگ گزارش شده در این میان نیز شامل یک تراکنش ۱۵،۰۵۲ واحدی بیت کوین، معادل حدود ۷۳۰ میلیون دلار و متعاقباً تراکنش دوم نیز به انتقال ۱۰،۱۵۸ بیت کوین، معادل حدود ۴۹۵ میلیون دلار بوده‌اند.

گفتنی است که این تراکنش‌ها شامل انتقال بین کیف پول‌های ناشناس بوده است. نهنگ‌ها چند تراکنش از کیف پول‌های خود به صرافی‌های مختلف ازجمله کوین بیس، زپو (Xapo) و کریپتو دات‌کام (Crypto.com) و همچنین از صرافی کوین بیس به کیف پول‌های خود انجام داده‌اند.
پیشنهاد عجیب پیتر برنت به سرمایه‌گذاران؛ سویا به‌جای بیت کوین بخرید

پیتر برنت، کارشناس کهنه‌کار بازار‌های مالی، با انتشار پیامی عجیب در توییتر به سرمایه‌گذاران حوزه ارز‌های دیجیتال و بازار سهام پیشنهاد داد که به‌جای بیت کوین به خرید قرارداد‌های آتی سویا روی بیاورند.

نمودار قیمتی قرارداد‌های آتی سویا الگویی را نشان می‌دهد که مطابق آن، احتمال سوددهی بالایی برای معامله‌گران وجود دارد. برنت افزود با سود حاصل از فروش قرارداد آتی سویا کاربران می‌توانند اندوخته بیت کوین خود را افزایش دهند. گفتنی است حجم مبادلات قرارداد‌های آتی سویا کمتر از ۱۰۰،۰۰۰ دلار است.
افزایش محبوبیت چین لینک بین نهنگ‌های اتریوم

طبق آمار‌های پلتفرم تحلیلی ویل استتس (WhaleStats)، توکن چین لینک (Link) بیشترین حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته را در بین نهنگ‌های اتریوم دارد. بر اساس این داده‌ها، چین لینک هم‌اکنون ۱.۲۱ درصد معادل حدود ۲۶۰ میلیون دلار از کل دارایی‌های ۱٬۰۰۰ کیف پول برتر شبکه اتریوم را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است که پس از اتریوم، شیبا اینو همچنان بیشترین محبوبیت را در بین نهنگ‌های اتریوم دارد؛ طبق داده‌های ویل استتس، شیبا اینو ۸.۵۲ درصد معادل ۱.۸۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ۱٬۰۰۰ نهنگ برتر اتریوم را به خود اختصاص داده است.
بهای متیک به اوج تاریخی خود نزدیک می‌شود

بهای متیک (Matic)، توکن بومی شبکه پالیگان پس از تثبیت حمایت سطح ۲ دلاری در ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر)، اکنون درحال نزدیک شدن به اوج قیمتی خود است. این توکن اوج قیمتی خود را در ماه مه (اردیبهشت) و در قیمت ۲.۸۲ دلار ثبت کرد. طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، توکن متیک در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درصد و از ابتدای دسامبر تاکنون حدود ۶۰ درصد رشد داشته و هم‌اکنون در قیمت ۲.۶۰ دلار معامله می‌شود. ازجمله دلایل رشد چشم‌گیر متیک می‌توان به واردشدن به حوزه توکن‌های غیرمثلی و راه‌اندازی مکانیسم توکن‌سوزی اشاره کرد.
هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری نهنگ‌های شیبا اینو برای خرید‌های جدید

به گزارش وب‌سایت تحلیلی ویل استاتس، نهنگ‌های شیبا اینو برای افزایش اندوخته‌های خود در روز‌های اخیر حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرده‌اند. این خرید‌ها سبب شد ارزش دارایی نهنگ‌های شیبا اینو به بیش از ۱.۸ میلیارد دلار برسد. بهای این میم کوین هم طی این مدت حدود ۲۲ درصد رشد یافته است. بزرگترین خرید مربوط به نهنگ ناشناسی بود که ۸ تریلیون واحد شیبا اینو به اندوخته خود اضافه کرد. این وضعیت به شکل‌گیری احساسات مثبت میان سرمایه‌گذاران خرده‌پا منجر شده است.
مایکل سیلور: قیمت هر واحد بیت کوین به ۶ میلیون دلار خواهد رسید

مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) در گفتگو با وب‌سایت The Information پیش‌بینی کرده است که روزی قیمت هر واحد بیت کوین، در نهایت به ۶ میلیون دلار خواهد رسید. سیلور متقاعد شده است که بهای ارز دیجیتال برتر بازار، هنوز تا رسیدن به پتانسیل بلندمدت خود فاصله زیادی دارد.

گفتنی است که بر اساس اظهارات مایکل سیلور در این مصاحبه، مدیرعامل مایکرواستراتژی شخصاً ۸۶۶ میلیون دلار بیت کوین دارد.
سیزدهمین نهنگ بزرگ شبکه اتریوم یک میلیون دلار شیبا اینو خرید

یکی از بزرگترین نهنگ‌های بازار ارز دیجیتال بیش از ۳۴.۸۷ میلیارد واحد شیبا اینو خریداری کرده است. این آدرس با خرید‌های سنگینی که در ماه گذشته انجام داده بود هم‌اینک حدود ۱۹۸ میلیارد شیبا اینو در اختیار دارد. ارزش این واحد‌ها تقریباً ۶۲ میلیون دلار است و فقط ۵ درصد از دارایی‌های این نهنگ را تشکیل می‌دهد. حدود ۷۵ درصد دارایی این نهنگ دوج کوین است که ارزش آن‌ها بالغ‌بر ۹۱۴.۹ میلیون دلار است. ارزش تتر‌ها و اتریوم‌های این آدرس نیز به ترتیب ۶۵.۳۸ میلیون و ۵۳.۴ میلیون دلار است. گفتنی است که این آدرس سیزدهمین نهنگ بزرگ اتریوم است.
رشد ۸ درصدی شیبا اینو بعد از خرید ۱۳۶ میلیون دلاری یک نهنگ

داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ نشان می‌دهد قیمت شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته ۸ درصد بیشتر شده است. این رشد قیمت در حالی ایجاد شد که یک نهنگ اتریومی حدود ۴ تریلیون توکن شیبا اینو را خریداری کرده است. ارزش این تعداد توکن حدود ۱۳۶ میلیون دلار برآورد شده است. این میم کوین هم‌اینک رتبه ۱۳ را در بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار دارد.
آدرسی حاوی ۱۱ میلیون دلار بیت کوین پس از ۹ سال فعال شد

اخیراً یک آدرس قدیمی با ۲۳۵ بیت کوین موجودی که با قیمت‌های فعلی ارزشی بیش از ۱۱ میلیون دلار دارد، پس از ۹ سال مجدداً فعال شده است. داده‌های مربوط به تراکنش‌های این کیف پول نشان می‌دهد که ۱۰۰ بیت کوین به ارزش ۴.۷ میلیون دلار از این کیف پول برداشت شده است. تخمین زده می‌شود که ۲۰ درصد از کل بیت کوین‌های موجود پیش از این به‌دلایل مختلفی نظیر گم‌شدن کلید خصوصی، از دسترس خارج شده باشند.
سه شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ | ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱
وال‌استریت ژورنال: سناتور‌های آمریکایی مدافع ارز دیجیتال، مالک بیت کوین هستند

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، ۲ سناتور کمیته بانکداری سنای آمریکا مالک بیت کوین و سایر دارایی‌های مرتبط با ارز دیجیتال هستند. سینیتا لومیس و پت تومی معتقدند این وضعیت به آن‌ها تخصص لازمی را می‌دهد که دیگر قانون‌گذاران در مورد ارز‌های دیجیتال ندارند. وال‌استریت ژورنال می‌گوید که برخی از ناظران معتقدند داشتن دارایی‌های دیجیتال، موضع این سناتور‌ها را مغرضانه می‌کند و باعث ایجاد تضاد منافع می‌شود.

طبق تحقیقات وال‌استریت ژورنال، سناتور لومیس تقریباً ۲۵۰،۰۰۰ دلار بیت کوین دارد. سناتور پت تومی نیز مقدار کمتری از محصولات مبتنی بر ارز دیجیتال در اختیار دارد. گفتنی است که این ۲ سناتور، تنها اعضای کمیته بانکی سنا هستند که روی ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و خواهان دخالت اندک دولت در این بخش هستند.
جک دورسی: بیت کوین جایگزین دلار خواهد شد

جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر و یکی از طرفداران بزرگ بیت کوین، ساعاتی پیش در پاسخ به توییت کاردی بی، خواننده مشهور آمریکایی که پرسیده بود آیا ارز‌های دیجیتال روزی جایگزین دلار می‌شوند یا خیر، نوشت که بیت کوین روزی این کار را انجام خواهد داد. بیلی مارکوس، هم‌بنیان‌گذار دوج کوین، هم در واکنش به همین توییت گفت که دوج کوین از دلار باثبات‌تر است.
پشتیبانی ۴۰،۰۰۰ فروشگاه در آمریکا از پرداخت با کاردانو

شبکه پرداخت فلکسا اعلام کرد پشتیبانی از کاردانو را شروع کرده و امکان پرداخت آن در ۴۰،۰۰۰ فروشگاه در سراسر آمریکا مهیا شده است. فلکسا کیف پول ارز دیجیتالی خود را مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت ۱۳۹۸) راه‌اندازی کرد. این شبکه در ابتدای کار خود پرداخت با بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و دلار جمینای را برای کاربران میسر کرده بود.
بازیگر مشهور هالیوود ۵۰۰،۰۰۰ دلار بیت کوین هدیه می‌دهد

گوئینت پالترو، بازیگر مشهور هالیوود و برنده جایزه اسکار، اعلام کرد با همکاری برنامه کش‌اپ ۵۰۰،۰۰۰ دلار بیت کوین اهدا می‌کند. پالترو گفت: «می‌خواهم مردم متوجه شوند که دسترسی به بیت کوین آسان است و افراد در صورتی که تمایل داشته باشند به راحتی می‌توانند آن را به دست آورند.» وی همچنین از قصد برای ترغیب بانوان جهت ورود به این صنعت خبر داد. با وجود این، برخی از کاربران توییتر اعلام کردند حساب این بازیگر مشهور هک شده تا برای تبلیغ ارز‌های دیجیتال به کار گرفته شود.
دوشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰ | ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱
مرکز تجارت جهانی دبی به هاب جدیدی برای ارز‌های دیجیتال تبدیل می‌شود

امارات متحده عربی، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان و دوستداران صنعت ارز‌های دیجیتال، از ابتکار عمل جدیدی برای حمایت از توسعه و مقررات‌گذاری این بخش رونمایی کرده است.

مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) که محلی برای برگزاری رویداد‌ها و نمایشگاه‌های دولتی در دبی است، به هاب بزرگ توسعه و نظارت بر ارز‌های دیجیتال، محصولات سرمایه‌گذاری، اپراتور‌ها و صرافی‌ها تبدیل خواهد شد. به‌عنوان بخشی از این ابتکار عمل امارات متحده عربی، مرکز تجارت جهانی دبی یک اکوسیستم جامع برای صنعت ارز‌های دیجیتال طراحی خواهد کرد و با بخش خصوصی برای ایجاد یک محیط جذاب برای این بخش همکاری می‌کند.

مرکز تجارت جهانی دبی همچنین اعلام کرد که این پروژه با هدف اجرای استاندارد‌های دقیق برای حمایت از سرمایه‌گذاران، اقدامات ضد پول‌شویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم انجام می‌شود.
وال‌استریت ژورنال: ۲۷ درصد از کل بیت کوین در گردش در اختیار ۰.۰۱ درصد آدرس‌ها است

روزنامه وال‌استریت ژورنال در مقاله جدیدی به نقل از دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (National Bureau of Economic Research) عنوان کرده که تنها ۰.۰۱ درصد از آدرس‌های بیت کوین، ۲۷ درصد از ۱۹ میلیون بیت کوین در گردش را تحت کنترل دارند.

مطالعات این نهاد نشان داده که ۵ میلیون بیت کوین به ارزش ۲۳۲ میلیارد دلار، در اختیار تنها ۱۰،۰۰۰ کیف پول ارز دیجیتال قرار دارد. این در حالی است که ۱۱۴ میلیون کیف پول در جهان بیت کوین دارند.

همچنین اساتید دانشکده مدیریت دانشگاه MIT و دانشکده اقتصاد لندن که در مطالعاتشان، تمام تراکنش‌های تاریخ بیت کوین را بررسی کرده‌اند؛ می‌گویند که به دلیل تمرکز تعداد بسیاری زیادی از این ارز دیجیتال در آدرس‌های بسیار کمی، بیت کوین یک سیستم بسیار متمرکز است. این اساتید دانشگاهی می‌گویند تمام سود حاصل از افزایش قیمت بیت کوین به جیب گروه کوچکی از نهنگ‌ها می‌رود.
رشد ۷ درصدی تعداد هولدر‌های شیبا اینو در یک ماه اخیر

با وجود عملکرد متزلزل شیبا اینو در بازار ارز‌های دیجیتال، شبکه این میم کوین کمی بیش از یک ماه پس از رسیدن به یک میلیون هولدر، همچنان در حال رشد است. داده‌های اتر اسکن نشان می‌دهد که شبکه این میم کوین حالا ۷۰،۰۰۰ کاربر جدید دارد. این رشد ۷ درصدی تعداد دارندگان فعلی، یک نقطه عطف اساسی مهم برای این توکن است؛ زیرا شیبا اینو اخیرا ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
ترا به دومین پلتفرم بزرگ دیفای تبدیل شد

طبق داده‌های ارائه‌شده توسط Defi Llama، شبکه ترا (Terra) از بایننس اسمارت چین پیشی گرفته و به جایگاه دومین پلتفرم بزرگ قرارداد‌های هوشمند از نظر ارزش کل قفل‌شده (TVL) دست‌یافته است. ارزش کل قفل‌شده در ترا، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹.۴ درصد رشد کرده و به ۱۶.۶ میلیارد دلار رسیده است. پروتکل Anchor با ۷.۱۴ میلیارد دلار ارزش قفل شده محبوب‌ترین پروتکل شبکه ترا است.

ترا هم اکنون پس از شبکه اتریوم، دومین پلتفرم بزرگ دیفای محسوب می‌شود و بایننس اسمارت چین، سولانا و اولنچ نیز در رده‌های سوم تا پنجم قرار دارند.

گفتنی است که بهای لونا، توکن اصلی شبکه ترا در یک هفته اخیر با وجود رکود بازار ارز‌های دیجیتال، رشدی ۱۸ درصدی را به ثبت رسانده است.
تهدید بانک مرکزی روسیه برای محدودکردن سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال

رئیس بانک مرکزی روسیه می‌گوید این نهاد مالی ابزاری در اختیار دارد که با استفاده از آن‌ها می‌تواند برای سرمایه‌گذاری مردم کشورش در ارز‌های دیجیتال محدودیت ایجاد کند. الویرا نابیولینا افزود: «نوسان قیمت و استفاده از ارز‌های دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه ریسک بالایی را برای سرمایه‌گذاران خرد به همراه دارد و به همین خاطر نمی‌توانیم از سرمایه‌گذاری در این حوزه استقبال کنیم.» او در ادامه گفته که مؤسسات مالی روسیه نباید برای انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال به کار گرفته شوند.
تریدر سرشناس: سقوط بیت کوین ممکن است ادامه داشته باشد

پیتر برنت، معامله‌گر سرشناس بازار‌های مالی، معتقد است روند نزولی بیت کوین ادامه دارد و این ارز دیجیتال هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است. برنت می‌گوید کف‌های قیمتی قبلی در شرایطی ایجاد شدند که بازار با فروش‌های هیجانی در حجم انبوه مواجه شده بود. او چندی پیش هم از شکل‌گیری الگوی دو قله نزولی در نمودار بیت کوین خبر داده و به تریدر‌ها توصیه‌ها کرده بود به آن توجه داشته باشند.
اوکراین برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی خود از استلار استفاده می‌کند

بانک مرکزی اوکراین قصد دارد برای آزمایش پروژه ارز دیجیتال ملی خود از بلاک چین استلار استفاده کند. قرار است در این مرحله حقوق کارمندان یک مجموعه اوکراینی فعال در حوزه فناوری به‌صورت آزمایشی با ارز دیجیتال ملی این کشور پرداخت شود و کارایی این سیستم در پرداخت‌های همتا‌به‌همتا نیز مورد آزمایش قرار گیرد. گفتنی است که بانک مرکزی اوکراین و یکی از وزارت‌خانه‌های مرتبط با فناوری‌های دیجیتال مسئول رسیدگی به این پروژه هستند.

یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱
چین به اشتراک‌گذاری ویدیو‌های کوتاه با مضمون ارز دیجیتال را ممنوع کرد

انجمن خدمات شبکه‌ای چین (CNSA) اخیراً لیست سیاهی از ۱۰۰ موضوع را منتشر کرده است که ویدیو‌های آنلاین ارسالی در پلتفرم‌های مشابه تیک‌تاک تاک نباید حاوی محتوای آن‌ها باشند. در این لیست سیاه مضامین معمولی مانند زیر سؤال بردن تاریخ رسمی چین، تقلید از رهبران سیاسی کشور، به چالش کشیدن ایدئولوژی راهنمای کشور یعنی سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی و بحث درباره فاشیسم به چشم می‌خورد.

طبق تصمیم این نهاد، از این پس ویدیو‌هایی که پول دیجیتال غیرمتمرکزی مانند بیت کوین را تبلیغ کنند نیز ممنوع خواهند بود. در این سند گفته شده است به اشتراک‌گذاری ویدیو‌هایی که مردم را به مشارکت در استخراج، تجارت و سفته‌بازی ارز‌های مجازی تشویق و تحریک کنند، غیرمجاز است.
تعداد دارندگان ارز‌های دیجیتال در صربستان به ۲۰۰،۰۰۰ نفر رسیده است

طبق گزارش رسانه‌های محلی، تعداد دارندگان ارز‌های دیجیتال در کشور صربستان به حدود ۲۰۰،۰۰۰ نفر رسیده است و علاقه به ارز‌های دیجیتال افزایش یافته است. این کشور که جمعیتی ۷ میلیون نفری دارد و تصمیم این کشور برای به رسمیت شناختن قانونی دارایی‌های دیجیتال در سال جاری به افزایش محبوبیت ارز‌های دیجیتال کمک کرده است.

ماریو ژیوکویچ، مدیر بازاریابی صرافی ارز‌های دیجیتال ECD به خبرگزاری محلی تانژوگ گفت: «امسال در هر ماه رشد جدی در خرید و فروش ارز‌های دیجیتال داشته‌ایم. بازار صربستان قطعا در حال رشد است و از برخی از بازار‌های توسعه‌یافته جهانی عقب نیستیم.»
نرخ توکن‌سوزی شیبا اینو در ۶۰ روز آینده ۲ برابر می‌شود

یکی از حساب‌های توییتری مربوط به شیبا اینو اخیراً اعلام کرده است که در ۶۰ روز آینده نرخ توکن‌سوزی شیبا اینو‌های خود را به ۲ برابر می‌رساند. استیون کوپر، صاحب استودیوی موسیقی بیگر اینترتینمنت (Bigger Entertainment) که برای فروش محصولات خود مانند آلبوم موسیقی و توکن‌های غیرمثلی (NFT)، توکن شیبا اینو را می‌پذیرد و سپس آن‌ها را می‌سوزاند، اعلام کرده است که تیم او قرار است طی رویداد‌هایی به نام “Burn Party” توکن‌های شیبا اینو را بسوزاند. کوپر همچنین اعلام کرده است که تیمش در ماه دسامبر تاکنون ۷ میلیون توکن شیبا اینو را سوزانده است.
بانک مرکزی هند از ممنوعیت کامل ارز‌های دیجیتال حمایت می‌کند

بانک مرکزی هند (RBI) با اشاره به اینکه ممنوعیت جزئی ارز‌های دیجیتال کارساز نخواهد بود، به هیئت مدیره خود اعلام کرده است که طرفدار ممنوعیت کامل ارز‌های دیجیتال است. به گزارش خبرگزاری اکونومیک تایمز، در جلسه اخیر هیئت مدیره بانک مرکزی که به ریاست فرماندار شاکتیکانتا داس برگزار شد، وی با تکرار مواضع ضد ارز‌های دیجیتال خود، تأکید کرد که ارز‌های دیجیتال تهدیدی جدی برای ثبات اقتصادی هند و هر نوع سیستم مالی هستند، زیرا توسط بانک‌های مرکزی نظارت نمی‌شوند.
شنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱
اولین پاراچین‌های پولکادات راه‌اندازی شدند

شبکه پولکادات از ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) میزبان مزایده پاراچین‌های خود بوده است. آکالا (Acala)، مون‌بیم (Moonbeam)، پارالل فایننس (Parallel Finance)، آستار (Astar) و کلاور (Clover) جزو ۵ پروژه‌ای هستند که در این مزایده‌ها برنده شده و پاراچین خود را راه‌اندازی کرده‌اند. حوزه فعالیت بیشتر این پروژه‌ها امور مالی غیرمتمرکز و همکاری‌های میان‌زنجیره‌ای است. گفتنی است که دور بعدی مزایده پاراچین‌های پولکادات از ۲۳ دسامبر (۲ دی) آغاز می‌شود.
تحلیل‌گر معروف توییتر: معامله‌گران آسیایی مانع افزایش قیمت بیت کوین هستند

یوهانس، تحلیل‌گر داده‌های درون زنجیره‌ای معروفی که با نام کاربری «ultravirtu» در توییتر شناخته می‌شود، به مقایسه فعالیت معامله‌گران آسیایی، اروپایی و آمریکایی در بازار بیت کوین در سال‌های اخیر پرداخته است. او با ارجاع به داده‌های گلسنود می‌گوید که میزان فروش عظیم معامله‌گران آسیایی، یکی از محرک‌های اصلی رکود فعلی قیمت بیت کوین است. وی همچنین می‌گوید در عین حال، به نظر می‌رسد که انگیزه این کاتالیزور با گذشت زمان در حال کاهش است و در طرف مقابل، معامله‌گران آمریکایی و اروپایی قدرت بیشتری در بازار پیدا می‌کنند.
نهنگ‌های شیبا اینو همچنان مشغول خرید هستند

به گزارش وب‌سایت تحلیلی ویل استاتس، نهنگ‌های شیبا اینو از افت قیمت این ارز دیجیتال استفاده کرده و بر مقدار اندوخته‌های خود افزوده‌اند. آمار‌ها نشان می‌دهد شیبا اینو یکی از ۱۰ ارز پرفروش بازار در ۲۴ ساعت گذشته بوده است. این میم کوین در فهرست ۱۰ دارایی برتر بین نهنگ‌ها در رتبه دوم قرار دارد. گفتنی است قیمت شیبا اینو از نقطه اوج آن حدود ۶۰ درصد سقوط کرده است.
رشد ۱۱ درصدی اولنچ آن را به جمع ۱۰ ارز برتر بازار فرستاد

بهای اولنچ در مقایسه با روز گذشته ۱۱ درصد افزایش یافت و این رشد قیمت سبب شد توکن AVAX برای نخستین بار به جمع ۱۰ ارز برتر بازار وارد شود. قیمت هر واحد اولنچ هم‌اینک در حدود ۱۰۸ دلار و ارزش بازار آن بیش از ۲۶.۳۷ میلیارد دلار است. این ارز در حال حاضر رتبه ۹ بازار را در اختیار دارد و اوج قیمتی آن هم حدود ۱۴۵ دلار بوده است. گفتنی است از اولنچ به عنوان جایگزین اتریوم یاد می‌شود.
جمعه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱
شرکت گیمینگ نکسون پذیرش دوج کوین را شروع کرد

شرکت گیمینگ نکسون آمریکا پذیرش تعدادی از ارز‌های دیجیتال از جمله دوج کوین را شروع کرده است. این غول صنعت بازی با همکاری بیت‌پی پذیرش ارز‌های جدید را آغاز کرده است. بیت‌پی پیش از این خرید اقلام درون بازی را با پرداخت شیبا اینو میسر کرده بود. گفتنی است شرکت نکسون به سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال هم مشغول است و ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید بیت کوین هزینه کرده است.
رشد ۶۰ درصدی بهای ریپل از ابتدای سال تاکنون

علی‌رغم درگیری حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، داده‌های کوین‌گکو نشان می‌دهند که بهای ریپل (XRP) از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به‌حال نزدیک به ۶۰ درصد رشد داشته است. اگرچه شکایت SEC علیه ریپل باعث شد تا بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال آمریکایی مانند کوین بیس، ریپل را از فهرست ارز‌های پشتیبانی شده خود حذف کنند، اما داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهند که نهنگ‌ها همچنان درحال تجمیع و انباشت این ارز دیجیتال هستند.
بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای سنتیمنت (Santiment)، نهنگ‌های ریپل از ماه سپتامبر (شهریور) تاکنون دارایی‌های خود را ۶ درصد افزایش داده‌اند و درحال حاضر ۳.۳۱ میلیارد واحد ریپل نگهداری می‌کنند. بهای ریپل با کاهش ۲.۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون در حدود قیمت ۰.۷۸ دلار معامله می‌شود.

معاملات شیبا اینو از سال ۲۰۲۲ در صرافی بیت استمپ آغاز خواهد شد

صرافی بیت استمپ (Bitstamp)، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال اروپا، در توییت اخیر خود برنامه لیست کردن شیبا اینو در این صرافی را تایید کرده و اعلام کرد که تغییراتی در برنامه لیست‌شدن این میم کوین رخ نداده است. طبق اعلام صرافی بیت استمپ، معاملات شیبا اینو از سال ۲۰۲۲ در این صرافی آغاز خواهد شد. شیبا اینو قرار بود در روز ۹ دسامبر (۱۸ آذر) به لیست صرافی بیت استمپ اضافه شود، اما به‌دلیل مشکلات فنی به بعد موکول شد
سهام‌گذاری ۴۰ میلیون دلاری اتر کپیتال در اتریوم

اتر کپیتال کورپوریشن (Ether Capital Corporation)، یک شرکت فناوری‌محور مستقر در تورنتوی کانادا که قصد دارد به قطب کسب‌و‌کار و سرمایه‌گذاری در اکوسیستم وب ۳.۰ تبدیل شود، اعلام کرده است که ۴۰ میلیون دلار (۵۰ میلیون دلار کانادا) اتریوم سهام‌گذاری می‌کند. طبق اعلام اتر کپیتال، این شرکت میزان ۱۰٬۲۴۰ واحد اتریوم را در پلتفرم بیکن چین (Beacon Chain) سهام‌گذاری خواهد کرد. بیکن یک بلاک چین اثبات سهام و بخشی از برنامه‌های اتریوم برای انتقال به مکانیسم‌های اجماع با مصرف انرژی کارآمدتر است.
افزایش ۱۴۸ درصدی تراکنش‌های بزرگ دوج کوین

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی IntoTheBlock، میزان تراکنش‌های بزرگ دوج کوین در ۲۴ ساعت اخیر ۱۴۸ درصد افزایش یافته است. تراکنش‌های «بزرگ» که توسط این سایت تحلیلی رصد می‌شوند، به تراکنش‌های درون‌شبکه‌ای بالای ۱۰۰،۰۰۰ دلار اشاره دارد. افزایش ۱۴۸ درصدی تراکنش‌های بزرگ دوج کوین می‌تواند نشانه خریدوفروش حجم عظیمی از این ارز دیجیتال توسط نهنگ‌ها باشد. پس از رشد ۴۸ درصدی دیروز، قیمت دوج کوین کمی کاهش یافته و اکنون در محدوده ۰.۱۷۹ دلار معامله می‌شود.
چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱
شیبا اینو در بزرگترین صرافی ارز دیجیتال اسپانیا لیست شد

صرافی Bit۲Me، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال اسپانیا، اعلام کرد که میم‌کوین شیبا اینو را به لیست ارز‌های دیجیتال پلتفرم خود اضافه کرده است. این صرافی که ۷ ماه پیش دوج کوین را به لیست خود اضافه کرده بود، اکنون از شیبا اینو نیز پشتیبانی می‌کند. صرافی Bit۲Me در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شده و هنوز برترین صرافی ارز دیجیتال کشور اسپانیا ازنظر تعداد کاربران است.
دوج کوین در پی رشد ناگهانی قیمت خود به جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر پیوست

بر اساس داده‌های وبسایت کوین‌گکو، دوج کوین پس از رشد ناگهانی قیمت خود، توکن لونا (LUNA) را پشت‌سر گذاشته و وارد جمع ۱۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار شده است. پس از اعلامیه ایلان ماسک مبنی بر پذیرش دوج کوین، قیمت این میم کوین با افزایش ۴۸ درصدی مواجه شده و اکنون با ارزش بازار ۲۴.۷ میلیارد دلار در رتبه دهم ارز‌های دیجیتال و بالاتر از توکن‌های لونا، اولنچ و شیبا اینو قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال: ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۲ شروع خوبی نخواهند داشت

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی بدون در نظر گرفتن یک سناریو صعودی برای ارز‌های دیجیتال گفت که ارز‌های دیجیتال ممکن است ثابت بمانند و یا سقوط کنند. او توضیح داد که اصلاح حال‌حاضر بازار سهام می‌تواند موانعی برای بازار ارز‌های دیجیتال ایجاد کند. با توجه به کاهش ارزش سهام شرکت‌های بزرگ ازجمله اپل، تسلا و انویدیا، نووگراتز انتظار دارد که بازار‌های مالی شروع ضعیفی را در سال جدید میلادی داشته باشند.

سه شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱۴ دسامبر ۲۰۲۱
ایلان ماسک: تسلا پذیرش دوج کوین را آغاز خواهد کرد!

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، دقایقی پیش در توییتر خود نوشت: «تسلا پذیرش دوج کوین را برای فروش برخی از محصولات خود آغاز خواهد کرد و پس از آن باید ببینیم که چطور پیش می‌رود.» پس از انتشار این توییت قیمت دوج کوین ۲۷ درصد افزایش یافت و در مقطعی به ۰.۲۰ دلار رسید. گفتنی است که تسلا پیش‌تر پذیرش بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداختی متوقف کرده بود.
کاهش سهم ماینر‌ها از بازار بیت کوین هم زمان با سقوط قیمت‌ها

روز گذشته، شرکت‌های استخراج بیت کوین نظیر بیت فارمس (Bitfarms)، آرگو بلاک چین (Argo Blockchain) و سایفر ماینینگ (Cipher Mining) بیش از ۷ درصد از سهم خود از بازار بیت کوین را از دست دادند. سهم شرکت‌های هایو بلاک چین (Hive Blockchain)، ریوت بلاک چین (Riot Blockchain) و «Hut ۸ Mining» بیش از ۴ درصد و سهم شرکت ماراتون دیجیتال (Marathon Digita)، یکی از بزرگ‌ترین استخراج‌کنندگان بیت کوین، نیز حدود ۵۱ درصد کاهش یافت. گفتنی است که در حال حاضر ۳.۸ میلیارد دلار از بیت کوین‌های موجود در اختیار ماینر‌ها قرار دارد. این رقم در مقایسه با ۷.۶ میلیارد دلار اوایل نوامبر (آبان) ۵۰ درصد کاهش یافته است.
ایلان ماسک شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم شد

ایلان ماسک به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم انتخاب شد. مجلیه تایم درباره او نوشته است: «او بازیگری در حوزه ربات‌ها و انرژی خورشیدی، ارز‌های دیجیتال و مسائل اقلیمی، تلاش برای جلوگیری از خطر هوش مصنوعی است.»

این کارآفرین متولد آفریقای جنوبی و مدیرعامل شرکت‌هایی، چون اسپیس اکس و تسلا یکی از چهره‌های مهم فضای ارز‌های دیجیتال بود.

ماسک با خرید بیت کوین برای تسلا و پذیرش آن در ابتدای امر و سپس انتقاد از آسیب زیست‌محیطی آن و توقف پذیرش بیت کوین توسط تسلا، یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های بیت کوینی بود. او همچنین به دلیل علاقه‌اش به دوج کوین، اقدامات و سخنانش، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر معروفیت و بهای این میم کوین بود.
ایلان ماسک: دوج کوین از بیت کوین برای تراکنش‌ها مناسب‌تر است

ایلان ماسک که به عنوان شخصیت سال مجله تایم انتخاب شده، در مصاحبه با این مجله گفت که دوج کوین از بیت کوین برای انجام تراکنش‌ها مناسب‌تر است. ماسک اظهار داشت: «حجم تراکنش بیت کوین کم است و هزینه هر تراکنش زیاد است. حداقل در سطح پایه خود، برای منبع ذخیره ارزش بودن مناسب است؛ اما اساساً بیت کوین جایگزین خوبی برای ارز معاملاتی نیست.»

او توضیح می‌دهد که دوج کوین کمی تورمی است، اما درصد تورم این میم کوین با گذشت زمان کاهش می‌یابد. ایلان ماسک معتقد است که دوج کوین مردم را تشویق می‌کند به جای ذخیره کردن آن به عنوان ذخیره ارزش، آن را خرج کنند.
با افت قیمت اتریوم سرمایه‌گذاران خرد به خرید روی آوردند

بر اساس گزارشی که پلتفرم تحلیلی گلسنود منتشر کرده است، سرمایه‌گذاران خرد اتریوم همزمان با افت قیمت این ارز دیجیتال به خرید آن روی آورده‌اند. بر طبق این گزارش، آدرس‌های حاوی ۰.۰۱ اتریوم به حدود ۱۹.۹۵ میلیون عدد رسیده است. تعداد آدرس‌هایی با موجودی ۰.۱ اتریوم هم روندی رو به رشد داشته است. این سرمایه‌گذاران در شرایطی این خرید‌ها را انجام دادند که بهای اتریوم به سمت یک محدوده حمایتی-مقاومتی سقوط می‌کند.
۹۰ درصد از کل بیت کوین‌های موجود استخراج شده است

وب‌سایت بلاک چین داتکام اعلام کرد حدود ۹۰ درصد از کل موجودی شبکه بیت کوین استخراج شده است. این رقم بیانگر آن است که از ۲۱ میلیون بیت کوین موجود ۱۸،۸۹۹،۸۰۰ واحد آن به بازار عرضه شده است. استخراج بیت کوین‌های باقیمانده هم ظاهراً تا سال ۲۱۴۰ به طول خواهد انجامید. در همین حال، پلتفرم تحلیلی چینالیسیس اعلام کرد حدود ۳.۷ میلیون بیت کوین هم مفقود شده است. یک میلیون واحد بیت کوین هم در اختیار ساتوشی ناکاموتو، خالق این ارز دیجیتال، است.
اظهارنظر تحلیلگر بیت کوین درباره افت قیمت اخیر

ویلی وو، تحلیلگر سرشناس بازار ارز‌های دیجیتال، افت اخیر قیمت بیت کوین را به عملکرد هولدر‌ها نسبت داده است. ویلی می‌گوید حجم خرید این افراد کاهش یافته و این مسئله به سقوط قیمت بیت کوین منجر شده است. او افزود هولدر‌ها در این شرایط مشغول خرید بوده‌اند و کوین‌ها را از صرافی‌ها خارج کرده‌اند. وی معتقد است افت قیمت به گونه‌ای نیست که نشان‌دهنده شکل‌گیری بازار نزولی شدیدتر باشد.
کاهش ۵۰ درصدی میانگین هزینه تراکنش‌های اتریوم در ۶ هفته اخیر

بر اساس داده‌های درون‌شبکه‌ای، میانگین کارمزد شبکه اتریوم، یعنی کارمزد تمام تراکنش‌های اتر و ERC-۲۰، از اواخر ماه اکتبر در حال کاهش است. آخرین اوج کارمزد تراکنش‌های اتریوم در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) ۲۰۲۱ به ثبت رسیده است که هزینه تراکنش‌ها به بیش از ۱۹۰ Gwei رسیده بود. در حال حاضر، میانگین هزینه تراکنش‌های اتریوم نسبت به اوج خود بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.
احساس «ترس شدید» همچنان بر بازار بیت کوین حکم‌فرماست

شاخص ترس و طمع بیت کوین در تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) وارد ناحیه ترس شدید شد و بعد از گذشت یک هفته همچنان در این محدوده قرار دارد. این شاخص ۱۰۰ واحدی هم‌اینک عدد ۱۶ را نشان می‌دهد. به باور کارشناسان سقوط بیت کوین به زیر ناحیه ۵۰،۰۰۰ دلار دلیل شکل‌گیری این وضعیت است. گفتنی است که بیت کوین حدود یک ماه پیش در منطقه طمع شدید قرار داشت و شاخص ترس و طمع آن عدد ۸۴ را نشان می‌داد.
هشدار کیوساکی درباره رکود قریب‌الوقوع و سقوط بیت کوین

رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار سرشناس، از احتمال شکل‌گیری یک رکود قریب‌الوقوع خبر داد و پیش‌بینی کرد بیت کوین هم دچار افت خواهد شد. کیوساکی گفته است: «رکود در راه است. بیت کوین، طلا، نقره و املاک افت خواهند کرد. آماده باشید که بعد از پایان این رکود، بیت کوین، طلا، نقره و املاک بیشتری خریداری کنید.» او مدعی شد بانک مرکزی و رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای ایجاد یک تورم ساختگی هستند. کیوساکی پیش از این هم درباره سقوط سنگین بازار‌های مختلف هشدار داده بود.
پذیرش شیبا اینو توسط شرکت پرداخت ارز دیجیتال فلکسا

شرکت پرداخت ارز دیجیتال فلکسا (Flexa) اعلام کرده که پشتیبانی از شیبا اینو را به خدمات خود اضافه کرده است. این بدان معناست که دارندگان این میم کوین اکنون می‌توانند شیبا اینو خود را در حدود ۴۰،۰۰۰ فروشگاه در آمریکا خرج کنند. فهرست گسترده فروشگاه‌هایی که تحت پشتیبانی فلکسا قرار دارند شامل نام‌های بزرگی مانند فروشگاه بازی‌های ویدیویی گیم استاپ (GameStop)، شرکت خرده فروشی لوکس نورداستروم (Nordstrom)، فروشنده حیوانات خانگی پت‌کو (Petco)، فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم آرایشی اولتا بیوتی (Ulta Beauty)، شرکت‌های خدمات مربوط به خانه لووز (Lowe’s) و بد بث اند بیاند (Bed Bath & Beyond) است.
دولت میانمار رسماً «تتر» را به رسمیت شناخت

با اینکه کشور میانمار در بسیاری از جبهه‌ها در بحران قرار دارد، دولت فعلی این کشور اعلام کرده است برای بهبود و سرعت‌بخشیدن به تجارت و خدمات فعلی خود، از این به بعد، به‌طور رسمی از ارز دیجیتال تتر استفاده خواهد کرد. با توجه به اینکه ارز فیات میانمار، یعنی کیات، تنها در چهار هفته گذشته ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است، بسیاری از این ایده استقبال کرده‌اند.

دوشنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱
صندوق بین‌المللی پول: نیاز به همکاری فوری بین کشور‌ها در زمینه مقررات ارز دیجیتال وجود دارد

صندوق بین‌المللی پول (IMF) توصیه‌هایی را در مورد نحوه تنظیم ارز‌های دیجیتال ارائه کرده و خاطرنشان ساخته که نیاز فوری به همکاری‌های بین‌المللی در زمینه مقررات ارز‌های دیجیتال وجود دارد. توبیاس آدریان، دونگ هی، آدیتیا ناراین از بخش بازار‌های پولی و سرمایه صندوق بین‌المللی پول می‌گویند که مقررات جهانی ارز‌های دیجیتال باید جامع، سازگار و هماهنگ باشند.

آن‌ها همچنین نوشته‌اند دارایی‌های دیجیتال و محصولات و خدمات مرتبط با آن در سال‌های اخیر به سرعت رشد کرده‌اند و ارتباط متقابل آن‌ها با سیستم مالی تنظیم شده در حال افزایش است.

نویسندگان در پایان گفته‌اند که برای رسیدگی به چالش‌های فنی، قانونی، نظارتی و رگولاتوری نیاز به همکاری فوری بین کشور‌ها وجود دارد.
نارندرا مودی: از ارز‌های دیجیتال باید برای تقویت دموکراسی استفاده شود

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در اجلاس دموکراسی به میزبانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره ارز‌های دیجیتال سخن گفت. مودی خواستار همکاری جهانی در مورد ارز‌های دیجیتال و گفت این دارایی‌ها نباید برای تضعیف دموکراسی به کار گرفته شوند، بلکه باید در راستای تقویت دموکراسی مورد استفاده قرار بگیرند. این اظهارات مودی در حالی صورت می‌گیرد که دولت هند در حال کار بر روی قوانین ارز‌های دیجیتال است و گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت مودی به دنبال ممنوعیت استفاده از ارز‌های دیجیتال برای پرداخت‌ها است و سرمایه‌گذاران نیز احتمالا باید تا مدتی معین دارایی‌های دیجیتال خود را اعلام کنند.
ابتکار شرکت استخراج بیت کوین برای کاهش مصرف انرژی و افزایش هش ریت

شرکت استخراج بیت کوین کلین‌اسپرک (Cleanspark) اعلام کرده که یک ابتکار عمل ۲۰ مگاواتی را در مرکز استخراج نورکراس خود آغاز می‌کند که طبق آن ماینر‌ها برای خنک شدن در مخازن مایعی غوطه‌ور می‌شوند. این شرکت که بیش از ۵،۹۰۰ دستگاه ماینر در این تاسیسات دارد، قصد دارد این دستگاه‌ها را در ۱۸۰ مخزن حاوی یک مایع زیست تخریب پذیر، غوطه‌ور کند. کلین اسپرک می‌گوید که این ابتکار خنک سازی ماینر‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و هش ریت به دست آمده از ماینر‌ها را افزایش دهند.
یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱۲ دسامبر ۲۰۲۱
عرضه توکن‌های غیرمثلی یونیسف روی شبکه اتریوم

یونیسف امروز اعلام کرد که به مناسبت هفتادو‌پنجمین سالگرد تأسیس این آژانس، مجموعه‌ای از توکن‌های غیرمثلی خود را روی شبکه اتریوم عرضه خواهد کرد. به گفته یونیسف، سود حاصل از راه‌اندازی و فروش این مجموعه NFT در ژانویه ۲۰۲۲ (دی) صرف حمایت از پروژه گیگا (Giga) می‌شود که هدف اصلی آن ایجاد دسترسی به اینترنت برای کودکان محروم سراسر جهان است.
ذخایر بیت کوین ماینر‌ها به اوج خود در ۲۰۲۱ رسید

شرکت تحلیلی کریپتو کوآنت اعلام کرد ذخایر بیت کوین ماینر‌ها در هفته جاری به بالاترین مقدار در سال ۲۰۲۱ رسیده است. این شرکت افزود بیش از ۱.۸۵ میلیون بیت کوین در اختیار ماینر‌ها است و آن‌ها قصد فروش ندارند. ماینر‌ها در شرایطی به حفظ بیت کوین‌ها روی آورده‌اند که قیمت این ارز دیجیتال دچار روند نزولی شده و در ناحیه ۴۸،۳۰۰ دلار قرار گرفته است. این افت قیمت سایر ارز‌ها را هم تحت تأثیر قرار داده و به کاهش بهای آن‌ها منجر شده است.
افزایش سختی استخراج بیت کوین باوجود کاهش بازدهی ماینینگ

با وجود اینکه بازدهی ماینینگ هم‌زمان با کاهش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر، کمتر شده است، انتظار می‌رود که روز آینده سختی استخراج با تنظیم مجدد هفتگی، ۶.۴۹ درصد رشد کرده و به ۲۳.۷۸ تریلیون برسد. این رقمی فاصله کمی با اوج تاریخی سختی استخراج بیت کوین، یعنی ۲۵.۰۵ تریلیونی دارد که اوایل ماه مه (اردیبهشت) شاهد آن بودیم.
رشد فعالیت‌های درون‌شبکه‌ای ریپل هم‌زمان با سقوط قیمت‌ها

داده‌های تازه نشان می‌دهد که تعداد کل تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه ریپل از ۴۳.۳ میلیون در ماه اکتبر (مهر)، به ۵۳.۳ میلیون مورد در ماه نوامبر (آبان) افزایش یافته است. همچنین، تعداد کل آدرس‌های جدید ایجادشده در این شبکه نیز با افزایش ۱۱.۸ درصدی به ۲۳۷٬۰۰۰ مورد رسیده است. این داده‌ها نشان می‌دهد که حتی با وجود کاهش ۱۰.۲ درصدی بهای ریپل و بسته‌شدن کندل قیمت نوامبر (آبان) در ۰.۹۹ دلار، فعالیت‌های این شبکه افزایش قابل‌توجهی داشته است. سقوط ۵۰ درصدی سرعت تراکنش‌های سولانا در جریان شلوغی شبکه

روز گذشته، در جریان عرضه اولیه توکن ریلی (Realy) در صرافی غیرمتمرکز ریدیوم (Raydium) که بر بستر شبکه سولانا فعالیت می‌کند، کاربران با اختلال و کندی در پردازش تراکنش‌های خود مواجه شدند. ترافیک سنگین شبکه باعث کاهش ۵۰ درصدی سرعت تراکنش‌ها شد، اما کاربران با قطعی شبکه مواجه نشدند. گفتنی است که پیش از این هم در ماه سپتامبر (شهریور)، در جریان رویداد عرضه اولیه توکن پروژه گریپ پروتکل (Grape Protocol)، این شبکه بر اثر ترافیک سنگین تراکنش‌ها با قطعی ۱۸ ساعته مواجه شده بود.
شنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱
خرید نهنگ‌های چین لینک باعث رشد ۳۶ درصدی بهای این توکن شد

طبق گزارش پلتفرم رصد تراکنش‌های ویل‌استتس (WhaleStats)، یک نهنگ ناشناس در تاریخ ۹ دسامبر و در محدوده قیمتی ۲۱ دلار، مقدار ۴۰۵٬۹۸۵ توکن چین لینک (LINK) معادل ۸٬۸۴۴٬۱۴۶ دلار را خریداری کرده است. تیم تحلیل داده‌های درون‌زنجیره‌ای سنتیمنت (Santiment) نیز اظهار کرده است که توکن چین لینک بار دیگر شاهد انباشت پیوسته توسط نهنگ‌ها است که این امر باعث رشد بهای این ارز دیجیتال می‌شود. این تیم خاطرنشان کرده است که آدرس‌هایی که بین ۱۰۰ هزار تا ۱۰ میلیون توکن چین لینک را نگهداری می‌کنند، پس از افزودن ۳ میلیون توکن، اکنون ۲۳.۶ درصد از عرضه در گردش این توکن را در اختیار دارند. پپسی با انتشار ۱،۸۹۳ توکن غیر مثلی مولد وارد دنیای بلاک چین می‌شود

شرکت تولید کننده نوشابه گازدار پپسی (Pepsi) فاش کرده است که قصد دارد با نخستین مجموعه توکن‌های غیر مثلی (NFT) خود به دنیای بلاک چین قدم بگذارد. پپسی مجموعه توکن‌های غیر مثلی جنسیس پپسی میک دراپ (Pepsi Mic Drop) را روز پنجشنبه معرفی کرد که دارای ۱،۸۹۳ NFT مولد در بلاک چین اتریوم است. گفتنی است که این مجموعه به مناسبت سالگرد تاسیس پپسی در سال ۱۸۹۳ میلادی منتشر خواهد شد. کاهش چشم‌گیر نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱

نرخ تسلط بیت کوین بر بازار ارز‌های دیجیتال در سال جاری رو به کاهش بوده و در حال رسیدن به سطوح سال ۲۰۱۸ است. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، این نرخ در طول سال ۲۰۲۱ کاهش قابل‌توجهی داشته و از ۶۹ درصد در ابتدای سال به ۴۰ درصد در ماه دسامبر (آذر) رسیده است.

این درحالی است که اتریوم با عملکرد بهتر، در حال افزایش سلطه خود در بازار ارز‌های دیجیتال است و با افزایش ۱۱ درصدی از ابتدای سال، در حال حاضر به نرخ تسلط ۲۲ درصدی رسیده است. دلایل اصلی رشد اتریوم، رونق حوزه توکن‌های غیرمثلی در اواسط سال جاری، اجرای مکانیسم توکن‌سوزی و رشد پروژه‌های دیفای بر روی این شبکه بوده است. پیش‌بینی استراتژیست ارشد بلومبرگ از بیت کوین ۱۰۰،۰۰۰ دلاری و طلا ۲،۰۰۰ دلاری

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بازار‌های کالایی در بخش تحقیقاتی بلومبرگ، امروز در یک توییت پیش‌بینی کرد که سال آینده هم برای طلا و هم برای بیت کوین سال خوبی خواهد بود. طبق گفته‌های استراتژیست بلومبرگ، همزمان با مواجه‌شدن بازار‌های جهانی با نیرو‌های ضد تورمی، ممکن است بیت کوین و طلا با قیمت‌های به ترتیب ۱۰۰،۰۰۰ دلاری و ۲،۰۰۰ دلاری به استقبال ۲۰۲۲ بروند. مایکرواستراتژی ۸۴ میلیون دلار بیت کوین خرید

شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) اعلام کرده که ۱،۴۳۴ بیت کوین دیگر به ارزش ۸۴ میلیون دلار در بازه زمانی ۲۹ نوامبر تا ۸ دسامبر خریده است. میانگین قیمت خرید این میزان بیت کوین ۵۷،۴۷۷ دلار بوده است که ۱۳.۵ درصد کمتر از قیمت کنونی این ارز دیجیتال است. این شرکت در حال حاضر ۱۲۲،۴۷۸ بیت کوین به ارزش ۶ میلیارد دلار با قیمت کنونی دارد. میانگین قیمت خرید کل بیت کوین‌های مایکرواستراتژی اکنون به ۲۹،۸۶۱ دلار رسیده است به این معنای که در صورت افت ۳۹ درصدی بیت کوین، این شرکت از محدوده سود خارج می‌شود. نمایندگان پارلمان بریتانیا: ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری نیستند

طبق گزارش روزنامه تایمز، اعضای پارلمان بریتانیا از مرجع راهبرد امور مالی (FCA) خواسته‌اند تا استفاده از عبارت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری – Invest و Investment – توسط شرکت‌های ارز دیجیتال را برای اهداف تبلیغاتی محدود کند. نمایندگان مجلس بریتانیا در کمیته منتخب خزانه‌داری گفته‌اند که استفاده از کلمه سرمایه‌گذاری غالباً به معنای سرمایه‌گذاری در یک شرکت شاخص بورسی فوتسی ۱۰۰ است و استفاده از این عبارت برای ارز‌های دیجیتال تصور اشتباه ایجاد می‌کند. پنجشنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۰ | ۹ دسامبر ۲۰۲۱
نووگراتز: بهای بیت کوین بالای ۴۲،۰۰۰ دلار می‌ماند

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت که معتقد است قیمت بیت کوین به زیر ۴۰،۰۰۰ دلار سقوط نمی‌کند. وی گفت: «فکر کنم ناحیه ۴۲،۰۰۰ دلار حفظ شود و آن را کف این روند حرکتی می‌دانم. اگر بیت کوین به زیر ۴۰،۰۰۰ دلار برسد، من را شگفت زده خواهد کرد»

نووگراتز در شرایطی این اظهارات را مطرح کرد که بهای بیت کوین در روز‌های گذشته ۲۱ درصد پایین آمد. گفتنی است که این ارز دیجیتال هم اکنون در محدوده قیمتی ۵۰،۰۰۰ دلاری معامله می‌شود. دوج کوین و اتر در جمع پرجستجوترین عبارات بخش اخبار گوگل طی سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند

ارز‌های دیجیتال اتریوم و دوج کوین در فهرست پرجستجوترین عبارات جهان در بخش اخبار گوگل قرار گرفتند. شرکت گوگل با انتشار فهرست سنتی خود از برترین کلمات جستجو شده در سال، آن‌ها در چندین دسته از جمله جستجوها، اخبار، افراد، بازی‌ها، فیلم‌ها و موارد دیگر تقسیم کرد.

گوگل ترندز در گزارش ۲۰۲۱ خود گفته که «دوج کوین» در رتبه چهارم برترین عبارت‌ها در بخش جستجوی اخبار گوگل در سطح جهان و آمریکا بوده است. همچنین جستجوی اخبار مرتبط با «بهای اتریوم» نیز در رتبه دهم این فهرست قرار گرفته است.

نکته جالب توجه آن است که بیت کوین به عنوان باارزش‌ترین ارز دیجیتال بازار، در هیچ کدام از دسته‌بندی‌های گزارش سالانه گوگل ترندز در سطح جهان یا آمریکا حضور ندارد. نماینده آمریکا: ارز‌های دیجیتال دشمن شماره یک همدیگر هستند

برد شرمن، نماینده دموکرات کنگره آمریکا، در نشست کمیته امور مالی مجلس نمایندگان ارز‌های دیجیتال را تهدیدی برای یکدیگر عنوان کرد. شرمن افزود اتریوم ممکن است جای بیت کوین را اشغال کند، ولی این مسئله درباره پول‌های فیات رخ نمی‌دهد. این مقام سیاسی همچنین برخی از شرکت‌ها و افراد مشهور این حوزه از جمله گلدمن ساکس و ایلان ماسک را به تلاش برای در اختیار گرفتن قدرت در جامعه متهم کرد. او همچنین از غیبت برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، در این نشست انتقاد کرد. نهنگ ۳.۲ تریلیونی شیبا اینو ممکن است همان کلاهبردار پروژه اسکویید گیم باشد!

خرید ۳.۲ تریلیون واحد شیبا اینو توسط یک نهنگ در روز‌های اخیر، توجه عده بسیاری را به خود جلب کرد. در همین حال، یک کاربر شیبا اینو در توییتر مدعی شد که این خرید ۱۲۵ میلیون دلاری را ممکن است کلاهبرداران پروژه جعلی اسکویید گیم با پول‌های سرقتی انجام داده باشند. بر اساس گفته‌های این حساب توییتری، تراکنش‌های این خرید غول‌آسا به آدرس‌های حاوی توکن‌های سرقتی منتهی می‌شود. اگر صحت این ادعا تأیید شود، می‌توان گفت تقریباً ۵۰ درصد از حجم معاملات روزانه شیبا اینو در اختیار کلاهبرداران است و آن‌ها با این اندوخته می‌توانند برای کسب سود، قیمت را در بازار دست‌کاری کنند. تلاش پورتوریکو برای مبارزه با فساد به کمک بلاک چین

دولت پورتوریکو می‌خواهد برای مقابله با فساد‌های مالی در این کشور به استفاده از فناوری بلاک چین روی بیاورد. رئیس مجلس این کشور اعلام کرد نمایندگان مجلس در ماه جاری نشست‌هایی را با فعالان حوزه بلاک چین برگزار می‌کنند تا درباره به کارگیری این فناوری گفتگو کنند. این مقام سیاسی افزود استفاده از بلاک چین و قرارداد‌های هوشمند به افزایش شفافیت و مسئولیت‌پذیری در بخش دولتی کمک می‌کند. خرید ۶.۳ میلیون دوج کوین توسط یک نهنگ

بنا به گزارش ویل استاتس، یک نهنگ بزرگ دوج بیش از ۶.۳ میلیون کوین دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کرده است. این نهنگ خرید خود را در ناحیه ۱۷ سنتی انجام داد و برای سنگین‌تر کردن ذخایر خود بیش از ۱.۱ میلیون دلار هزینه کرد. این نهنگ جزو ۱۰۰۰ آدرس بزرگ بازار است و رتبه ۳۲۲ را در اختیار دارد. چهارشنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ | ۸ دسامبر ۲۰۲۱
ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۱ سه برابر شده است

داده‌های شرکت تحلیلی گلاسنود نشان می‌دهد که ظرفیت شبکه لایتنینگ، یعنی حجم بیت کوین‌های قفل‌شده در کانال‌های پرداختی، در طول یک سال گذشته تقریباً سه برابر شده است. در حال حاضر، ظرفیت شبکه لایتنینگ بیش از ۳،۱۷۴ بیت کوین است. این در حالی است که ظرفیت آن در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۹۹) ۱،۰۶۰ بیت کوین بود. تعداد کل کانال‌های پرداختی لایتنینگ هم بیش از دو برابر شده و از حدود ۳۷،۰۰۰ به بیش از ۸۰،۰۰۰ مورد رسیده است. رشد ۴۰ درصدی پالیگان هم‌زمان با بهبود نسبی بازار

هم‌زمان با بهبود نسبی وضعیت بازار پس از افزایش فشار فروش اخیر، قیمت ماتیک، توکن اصلی شبکه پالیگان که یک راهکار مقیاس‌پذیری برای اتریوم است، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. بهای ارز دیجیتال ماتیک از ۱.۷۹ دلار در روز دوشنبه به ۲.۵ دلار رسید و در ۲۴ ساعت حدود ۴۰ درصد رشد کرد. در زمان تدوین این خبر، بهای ماتیک کمی کاهش یافته و در محدوده ۲.۴۸ دلار معامله می‌شود. شرکت مسافرتی تراوالا پذیرش شیبا اینو را آغاز کرد

شرکت مسافرتی دوستدار ارز‌های دیجیتال تراوالا (Travala) اعلام کرده است که پشتیبانی از میم کوین شیبا اینو برای پرداخت‌هایش را آغاز کرده است. پذیرش شیبا اینو به عنوان ابزار پرداخت، پس از آن صورت گرفت که این میم کوین در نظرسنجی شرکت تراوالا توانست فلوکی اینو را شکست دهد.

اکنون کاربران و مشتریان این شرکت مسافرتی که در میان طرفداران ارز‌های دیجیتال بسیار محبوب است، می‌توانند برای رزرو بیش از ۲.۲ میلیون هتل و اقامتگاه در سراسر جهان از این ارز دیجیتال استفاده کنند. گفتنی است که تراوالا در ماه مه سال جاری، دوج کوین را به لیست ارز‌های دیجیتال پذیرفته شده خود اضافه کرد. کشور استرالیا به فکر راه‌اندازی ارز دیجیتال خود است

بر اساس گزارش روزنامه The Herald Sun، استرالیا در جهت اصلاح و بهبود سیستم پرداخت کشور در حال بررسی توسعه ارز دیجیتال خود است. این اقدام که بخشی از یک طرح اصلاحی گسترده است، توسط جاش فرایدنبرگ، خزانه‌دار کشور استرالیا، اطلاع‌رسانی شد. طبق گفته‌های فرایدنبرگ، هدف از این اقدام حفظ حاکمیت سیستم‌های پرداخت این کشور است. او همچنین گفت که کشور استرالیا قصد دارد یک چهارچوب نظارتی جامع برای معامله و نگهداری ارز‌های دیجیتال معرفی کند. رشد چشمگیر توکن‌های سوپرفارم، پولکابریج و بیت تورنت

هم‌زمان با بهبود نسبی وضعیت بازار و بازگشت قیمت بیت کوین به سطح ۵۰،۰۰۰ دلار پس از سقوط اخیر، برخی از آلت کوین‌ها رشد‌های دورقمی را تجربه کرده‌اند. بر اساس داده‌های بازار، توکن‌های سوپر فارم (SUPER)، پولکابریج (PBR) و بیت تورنت (BTT)، پربازده‌ترین ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت اخیر بوده‌اند. در روز گذشته، بهای توکن سوپر فارم حدود ۵۲.۶۵ درصد، پولکابریج به میزان ۴۲.۵۴ درصد و بیت تورنت حدود ۳۷.۴۱ درصد افزایش یافته است. سه شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰ | ۷ دسامبر ۲۰۲۱
همکاری بزرگترین بانک کلمبیا با جمینای برای فروش بیت کوین و اتریوم

بانکلمبیا به تازگی قراردادی را با صرافی جمینای به امضا رسانده است تا مشتریانش بتوانند ارز‌های دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم را خریداری کنند. این سرویس جدید از تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) در اختیار مشتریان بانک قرار می‌گیرد. مدت زمان این برنامه آزمایشی یک ساله خواهد بود و مشتریان هزینه خرید ارز‌های دیجیتال را به طور مستقیم از حساب بانکی خود می‌پردازند. لایت کوین و بیت کوین کش از دیگر ارز‌هایی هستند که در این طرح ارائه می‌شوند.
۳ میلیارد دلار توکن تتر (USDT) تنها در دو هفته اخیر ضرب شده است

عرضه در گردش استیبل کوین تتر (USDT) اکنون به ۷۶ میلیارد دلار افزایش یافته است که این رقم نزدیک به دو برابر استیبل کوین USDC است. تیم تتر، تنها در دو هفته اخیر ۳ میلیارد توکن جدید ضرب کرده که بخش مهمی از آن یعنی حدود ۱ میلیارد دلار از این توکن‌های جدید در ۴ دسامبر (۱۳ آذر) در شبکه ترون ضرب شده است.
گفتنی است که این ضرب‌های جدید زمانی عرضه شده‌اند که استیبل کوین تتر با انتقاد شدید از سوی کارشناسان بازار مبنی بر نداشتن پشتوانه کافی مواجه شده است؛ گزارشی از روزنامه فایننشال تایمز نشان داده است که تتر تنها به میزان ۲.۹ درصد از عرضه در گردش خود پشتوانه ذخیره دلاری دارد. افزایش چشمیگر پذیرش ارز‌های دیجیتال در خیریه‌ها برای پروژه‌های نیکوکاری

همزمان با عبور ارزش بازار کل ارز‌های دیجیتال از ۲ تریلیون دلار، علاقه افراد به انجام امور خیریه از طریق ارز‌های دیجیتال نیز به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. از کمک به ساخت مدرسه در کشور اوگاندا گرفته تا جمع‌آوری کمک مالی برای کارکنان بهداشت و درمان و افزایش آگاهی برای هنرمندان دارای معلولیت ذهنی، پروژه‌های نیکوکاری کمک‌های زیادی را از سمت علاقه‌مندان ارز‌های دیجیتال به خود جذب می‌کنند. داده‌های پلتفرم اهدا ارز‌های دیجیتال The Giving Block نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، میزان اهداء ارز‌های دیجیتال ۵۸۳ درصد افزایش یافته است. ارزش بازار اتریوم بالاتر از بزرگترین بانک‌های جهان

ارزش بازار اتریوم در حال حاضر از ارزش بازار تعدادی از بزرگترین نهاد‌های مالی جهان، ازجمله شرکت جی‌پی مورگان (JPMorgan)، فراتر رفته است. لازم به ذکر است که تاریخچه اتریوم کمتر از یک دهه است، اما سابقه بانک جی‌پی مورگان حدود ۴۰ سال است. در حال حاضر، ارزش بازار اتریوم ۴۸۰ میلیارد دلار است که نسبت به اوج اخیر خود، یعنی ۵۵۰ میلیارد دلار، ۵ درصد کاهش یافته است. بااین‌حال اتریوم هم‌اکنون جزو ۱۵ دارایی برتر جهان ازنظر ارزش بازار است.
دوشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ | ۶ دسامبر ۲۰۲۱
آژانس خدمات مالی ژاپن به دنبال محدود کردن انتشار استیبل کوین‌ها است

به گزارش روزنامه نیکی ژاپن، آژانس خدمات مالی (FSA) این کشور در حال کار بر روی پیش نویس یک طرح قانونی است که تنها به بانک‌ها و شرکت‌های انتقال حواله حق صدور استیبل کوین را می‌دهد.

این نهاد که بالاترین نهاد نظارتی و تنظیم کننده مالی ژاپن است، می‌گوید که ارز‌های دیجیتال با پشتوانه فیات باید توسط دارایی‌های ذخیره پشتیبانی شوند.

این قوانین می‌تواند به محدودتر شدن انتشار استیبل کوین‌ها و تضعیف استیبل کوین‌هایی مانند تتر و USDC منجر شود. این نهاد همچنین بر روی تقویت مقررات حوزه مبارزه با پول‌شویی در این کشور متمرکز است. نهنگ‌ها در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰۰ میلیون دلار شیبا اینو فروختند

همزمان با سومین اصلاح بزرگ بازار ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱، برخی از آدرس‌های بزرگ شبکه اتریوم تصمیم گرفتند از شر بخشی از دارایی شیبا اینو خود خلاص شوند.

بر اساس داده‌های سرویس ویل‌استتس، نهنگ‌های شبکه اتر در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۰۰ میلیون دلار از توکن‌های شیبا اینو خود را در بازار فروخته‌اند؛ البته لازم به ذکر است که این میم کوین همچنان دارایی اصلی نگهداری شده در این آدرس‌ها محسوب می‌شود و پس از آن نیز استیبل کوین یو اس دی سی قرار دارد.

ویل‌استتس می‌گوید که بر اساس شاخص حجم معاملات و تراکنش‌ها، سرمایه‌گذاران خرد شیبا اینو را کنار گذاشته و به ارز‌های دیجیتال دیگر روی آورده‌اند و اکثریت قدرت خرید در بازار این توکن برعهده نهنگ‌ها است. بازی پوکمون گو به‌دنبال راه‌اندازی متاورس خود با پاداش‌های مبتنی بر بیت کوین است

شرکت بازی‌سازی نیانتیک (Niantic) که بازی مشهور «پوکمون گو» را ساخته است، قصد دارد با همکاری فولد (Fold)، یکی از استارتاپ‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال، متاورس اختصاصی خود را راه‌اندازی کند. قرار است در این دنیای مجازی، کاربران در ازای حضور و انجام باز‌های مختلف، به‌عنوان پاداش بیت کوین دریافت کنند. هکر‌ها ۲۰۰ میلیون دلار از صرافی بیت‌مارت سرقت کردند؛ شیبا اینو و سیف‌مون در صدر دارایی‌های مسروقه

بر اساس داده‌های شرکت امنیت بلاک چین پک‌شیلد، صرافی بیت‌مارت (BitMart) مورد یک حمله هکری ۲۰۰ میلیون دلاری قرار گرفته است. پک‌شیلد در ابتدا توییت کرد که ۱۰۰ میلیون دلار توکن از یک کیف پول گرم اتریوم این صرافی به سرقت رفته است. شیبا اینو در صدر فهرست دارایی‌های مسروقه از این کیف پول قرار داشت و هکر ۸۹۳.۸ میلیارد توکن شیبا اینو به ارزش تقریبی ۳۲ میلیون دلار را از آن خود کرد. سایتما، دوج ایلان مارس و آکیتا اینو هم از جمله ۲۰ ارز دیجیتالی بودند که از بیت‌مارت به سرقت رفتند.
اندکی بعد، پک‌شیلد اعلام کرد که ۹۵ میلیون دلار توکن مبتنی بر بایننس اسمارت چین نیز از صرافی به سرقت رفته و هکر توانسته حدود ۲۹.۴ تریلیون توکن سیف‌مون به ارزش ۴۳.۸ میلیون دلار را از صرافی خارج کند. رشد هش ریت بیت کوین بدون توجه به سقوط اخیر بازار

با وجود سقوط شدید بهای بیت کوین در بازار ارز‌های دیجیتال، هش ریت بیت کوین همچنان در حال افزایش است و در ۷ روز گذشته ۷.۷۳ درصد رشد کرده است. این در حالی است که همزمان با رسیدن قدرت پردازش شبکه به اوج روزانه، هش ریت بیت کوین در روز یکشنبه به ۱۸۱.۵۹ اگزاهش بر ثانیه رسید. بیت کوین دات کام می‌گوید که قدرت هش بیت کوین از مناطق متعددی در سراسر جهان سرچشمه می‌گیرد که منبع بخش بزرگی از آن، کشور‌های ایالات متحده آمریکا، قزاقستان، روسیه، کانادا، ایرلند، مالزی، آلمان و ایران هستند. بازگشت بازار به وضعیت «ترس شدید» پس از سقوط بیت کوین به زیر ۵۰،۰۰۰ دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین بار دیگر در محدوده «ترس شدید» قرار گرفت. این شاخص، که ابزاری برای سنجش احساسات بازار ارز‌های دیجیتال است، به کمترین سطح خود از ماه جولای، یعنی عدد ۱۸ رسیده است. در روز ۴ دسامبر (۱۳ آذر)، برای اولین بار از زمان اوایل اکتبر قیمت بیت کوین به سطح ۴۲،۰۰۰ سقوط کرد. در زمان تدوین این خبر، بیت کوین در محدوده ۴۸،۸۰۰ دلار معامله می‌شود. کاهش چشمگیر سلطه بیت کوین بر بازار پس از سقوط قیمتی اخیر

در سقوط اخیر بازار ارز‌های دیجیتال، دامیننس یا سلطه بیت کوین بر بازار تقریباً به پایین‌ترین سطح خود رسید. در روز شنبه، زمانی که کل بازار ارز‌های دیجیتال سقوط شدیدی را تجربه کرد، میزان سلطه برترین ارز دیجیتال جهان از‌نظر ارزش بازار برای مدتی تنها ۳۸.۳۲ درصد بود. تنها زمانی که سلطه بیت کوین به چنین سطح پایینی رسیده است، در ماه می‌بود که میزان سلطه بیت کوین به ۳۷.۷۶ درصد رسیده بود. یکشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ | ۵ دسامبر ۲۰۲۱
هزینه تراکنش‌های اتریوم از ۹۰۰ Gwei فراتر رفت

در طول نوسانات شدیدی که بازار ارز‌های دیجیتال تجربه کرد، معامله‌گران تمایل بیشتری به جابه‌جایی وجوه بین یکدیگر و صرافی‌ها داشتند که این امر موجب افزایش چشم‌گیر هزینه تراکنش‌های اتریوم شد. در زمان اوج فعالیت‌های معاملاتی، هزینه گس اتریوم به رکورد ۹۰۵ Gwei رسید. بزرگ‌ترین مصرف‌کننده گس نیز صرافی یونی‌سواپ با ۱۶ درصد از مصرف کل این مقدار بود. پس از اینکه نوسانات بازار ارز‌های دیجیتال به حالت عادی بازگشت، هزینه گس نیز کاهش یافته و به میانگین ۱۵۰ Gwei رسید. شیبا اینو بیشترین محبوبیت را در بین نهنگ‌های اتریوم دارد

به‌رغم افت ۲۵ درصدی بهای شیبا اینو (SHIB) در میان ریزش اخیر بازار، این میم کوین همچنان بیشترین محبوبیت را در میان نهنگ‌های اتریوم دارد. داده‌های ویل‌استتس (WhaleStats) نشان می‌دهد که در حال حاضر بیشترین دارایی نگهداری شده در میان ۱،۰۰۰ کیف پول بزرگ شبکه اتریوم، توکن شیبا اینو به ارزش مجموعاً ۲ میلیارد دلار است. گفتنی است که در زمان نگارش خبر، درصد (میزان تسلط) شیبا اینو در میان دارایی‌های نگهداری شده توسط نهنگ‌ها ۸ درصد است. لکویید شدن ۱.۸ میلیارد دلار موقعیت معاملاتی در شنبه خونین ارز‌های دیجیتال

افت شدید و همراه با نوسان بازار ارز‌های دیجیتال در روز جاری باعث شد تعداد زیادی موقعیت خرید و فروش باز با اهرم بالا، در بازار لیکویید شوند. داده‌ها نشان می‌دهد با بسته شدن اکثر موقعیت‌های معاملات اهرمی در بازار، ارزش موقعیت‌های لیکویید شده به ‍۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. بالاترین حجم لکویید نیز مربوط به صرافی بایننس و OKEx به ترتیب با ۷۰۶ و ۶۵۹ میلیون دلار موقعیت لکویید شده بودند. هند ممکن است استفاده از کیف پول‌های غیرمتمرکز و صرافی‌های خارجی را ممنوع کند

نیچال شیتی، بنیان‌گذار صرافی ارز دیجیتال وزیر اکس و سخنران جنبش India Wants Crypto می‌گوید طبق گزارش‌های تأیید نشده ممکن است در مقررات تازه بخش ارز‌های دیجیتال، کیف پول‌های سلف کاستدی غیرمجاز شوند و به این ترتیب انجام عملیات با کیف پول‌های غیرمتمرکز ممنوع می‌شود. او همچنین می‌گوید در این قانون فقط صرافی‌های هندی قانونی محسوب می‌شوند و برخی از افراد از این قانون به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به اکوسیستم ارز‌های دیجیتال در هند استفاده می‌کنند. شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰ | ۴ دسامبر ۲۰۲۱
السالوادور در بازار نزولی ۱۵۰ بیت کوین خرید

جمهوری السالوادور در میان سقوط بزرگ بازار ارز‌های دیجیتال، ۱۵۰ بیت کوین خریداری کرد. این خبر را نایب بوکله، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد. دولت بوکله توانسته با قیمت ۴۸،۶۷۰ دلار این بیت کوین‌ها را خریداری کند. با این خرید، ذخیره بیت کوین السالوادور به ۱۲۷۰ واحد رسیده که در زمان نگارش این خبر ارزشی در حدود ۶۰.۸ میلیون دلار دارد. بوکله همچنین در توییترش با لحنی تند اذعان کرد که فرصت خرید در پایین‌ترین قیمت را به دلیل ۷ دقیقه تاخیر از دست داده است. رشد چشمگیر ارزش اتریوم در برابر بیت کوین همزمان با سقوط بازار

اتریوم به‌رغم سقوطی که امروز تجربه کرد، ارزش آن در برابر بیت کوین به بالاترین سطح ۳ ساله رسید. ارزش جفت ارز اتریوم/بیت کوین امروز کمی بیش از ۱۱.۵ درصد جهش کرد و برای اولین بار از ماه مه ۲۰۱۸ به ۰.۰۸۳۵ بیت کوین رسید. رشد این جفت ارز در حالی رقم خود که در نتیجه فروش گسترده، ارزش اتریوم در برابر دلار تا ۱۵ درصد و بیت کوین نیز تا ۲۱ درصد سقوط کرد. ریزش بیتکوین در این دقایق شدت بیشتری هم گرفته و دقایقی پیش تا ۴۰ هزار دلار هم کاهش یافت. بیت کوین به زیر ۴۲ هزار دلار سقوط کرد!

به‌دنبال روند نزولی روز گذشته بازار ارز‌های دیجیتال، دقایقی پیش قیمت بیت کوین با کاهشی ۲۲ درصدی به نزدیکی ۴۲،۰۰۰ دلار سقوط کرد. آن‌طور که داده‌های بازار نشان می‌دهد، حدود ۱۷ درصد از این ریزش گسترده مربوط به ۱ ساعت گذشته بوده است. در حال حاضر قیمت تا حدودی از این سطح بازیابی شده و به ۴۶،۳۰۰ دلار رسیده است. جمعه ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ | ۳ دسامبر ۲۰۲۱
یک نهنگ ناشناس ۱۵۰ میلیون توکن ریپل از بایننس برداشت کرد

به گزارش ویل آلرت، یک نهنگ ناشناس ۱۵۰ میلیون توکن XRP به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون دلار را از صرافی بایننس به کیف پولی ناشناخته منتقل کرده است. همین کیف پول قبلا تراکنش‌های کوچک و بی اهمیتی را با صرافی‌های مختلف به ارزش ۲۰ تا ۳۰ دلار انجام داده بود و این نخستین معامله بزرگ این آدرس بود. گفتنی است که این کیف پول پس از دریافت وجوه، در اقدامی غیرعادی حدود ۱۰۰،۰۰۰ XRP را صرف انتقال توکن‌هایش به صرافی آپ‌بیت کرد. توکن لینک از جمع ۲۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار خارج شد

لینک (Link)، توکن اصلی شبکه اوراکل‌های غیرمتمرکز چین لینک از جمع ۲۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار خارج شد. بهای این توکن در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶ درصد کاهش یافته و اکنون در محدوده ۲۴.۸ دلاری معامله می‌شود. ارزش بازار این ارز دیجیتال هم اکنون به ۱۱.۶۱ میلیارد دلار رسیده است و در رتبه ۲۱ برترین ارز‌های دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار گرفته است. البته خروج توکن چین‌لینک از جمع ۲۰ ارز دیجیتال برتر بیشتر به دلیل عملکرد بسیار قوی الگورند است که در ۳ ماه اخیر بیش از ۵۰ درصد رشد کرده و حالا به رتبه بیستم رسیده است. رشد ۱۰ درصدی تراکنش‌های بزرگ دوج کوین در ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای IntoTheBlock، تراکنش‌های بزرگ دوج کوین در شبانه روز گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است. گفتنی است که با وجود عقب نشینی بازار ارز‌های دیجیتال، در ۲۴ ساعت اخیر ۱،۳۶۹ تراکنش بزرگ انجام شده است. تراکنش‌های بزرگ به نقل انتقالاتی گفته می‌شود که ۱۰۰،۰۰۰ دلار یا بیشتر ارزش داشته باشند و رشد تعداد این تراکنش‌ها نشان از افزایش فعالیت نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی در بازار است. پنجشنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۰ | ۲ دسامبر ۲۰۲۱
اسنوپ داگ در متاورس یک عمارت مجازی می‌سازد

اسنوپ داگ، رپر آمریکایی که به دلیل حمایتش از توکن‌های غیر مثلی برای جامعه ارز‌های دیجیتال شناخته شده است، در حال ساخت یک عمارت مجازی در متاورس سندباکس است. همچنین سندباکس خبر از فاز اول حراج زمین اسنوپ داگ داده که در آن ۱۲۲ زمین معمولی، ۶۷ زمین ممتاز و ۳ ملک که به طرز قابل توجهی شبیه به املاک مجازی این رپر هستند، به فروش گذاشته شده‌اند. در این دنیای مجازی فرد می‌تواند مالک ملک مجازی، مستغلات و زمین باشد یا خانه‌ای شخصی برای خود بسازد. گفتنی است که تقاضا برای زمین‌های سند باکس بسیار بالا است و بهای ارزان‌ترین زمین‌ها در بازار ثانویه به ۱۷۹۰ توکن سند معادل ۱۱،۹۲۱ دلار رسیده است. رشد ۸۴ درصدی هش ریت بیت کوین از زمان سرکوب نظارتی چین

پس از سرکوب ماینر‌ها در چین و یافتن مکان‌های جدیدی برای استخراج بیت کوین، هش ریت استخراج این ارز دیجیتال در ۵ ماه اخیر بیش از ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و به سطح پیش از سرکوب نظارتی چین بازگشته است. به گزارش کوین متریکس (Coin Metrics) هش ریت بیت کوین که در اوج سرکوب نظارتی چین تا کف ۸۴.۷۹ اگزاهش بر ثانیه افت کرده بود، هم اکنون به ۱۵۶.۶ اگزاهش بر ثانیه رسیده که نشانگر رشد ۸۴ درصدی آن است. گفتنی است که هش ریت استخراج ارز دیجیتال پرچم‌دار بازار در روز ۱۷ نوامبر تا ۱۶۷.۱۸ اگزاهش بر ثانیه هم پیشروی کرده بود. فیدلیتی ETF نقدی بیت کوین راه‌اندازی می‌کند

به گفته یکی از تحلیلگران بلومبرگ، فیدلیتی (Fidelity)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات مالی و مدیریت دارایی چندملیتی مستقر در آمریکا، قصد دارد این هفته اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین خود را در کانادا راه‌اندازی کند. این ETF نقدی هم‌اکنون در انتظار فهرست‌شدن در بورس کانادا است و با نام فیدلیتی ادونتج بیت کوین (Fidelity Advantage Bitcoin) معامله خواهد شد. تحلیل‌گر بلومبرگ گفته است با راه‌اندازی این صندوق، احتمالاً فیدلیتی به بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی تبدیل می‌شود که از محصولات مالی مبتنی بر بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
یک نهنگ تازه وارد ۳۸ میلیون دلار شیبا اینو خرید

یک نهنگ جدید شیبا اینو پس از خرید ۳۸ میلیون دلار توکن در شبکه ظاهر شد. این نهنگ تازه وارد، شب گذشته ۸۵۰ میلیارد توکن را با قیمتی در حدود ۰.۰۰۰۰۴۸ دلار در هر واحد خرید. البته خرید بزرگ این نهنگ باعث افزایش بهای شیبا نشد و بهای این توکن روند کاهشی خود را ادامه داد. گفتنی است که پس از کاهش ۵ درصدی قیمت این میم کوین در روز جاری، حالا بهای شیبا اینو اندکی بهبود یافته و در محدوده ۰.۰۰۰۰۴۶ دلاری معامله می‌شود. آغاز پذیرش ۹ ارز دیجیتال در بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای کرواسی

کانزوم (Konzum)، بزرگ‌ترین شرکت سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای در کرواسی روز دوشنبه رسما اعلام کرد که اکنون ۹ ارز دیجیتال را برای پرداخت در فروشگاه آنلاین خود می‌پذیرد و به مشتریان امکان آن را می‌دهد تا از ارز‌های دیجیتال برای خرید مواد غذایی، محصولات بهداشتی و لوازم خانگی استفاده کنند. قرار است ارز‌های دیجیتال بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، دای، ایاس، ریپل، استلار در کنار استیبل کوین‌های تتر و یو‌اس‌دی‌سی توسط این شرکت برای انجام تراکنش‌ها پشتیبانی شوند. این شرکت می‌گوید با همکاری شرکت ارز دیجیتال محلی الکتروکوین (Electrocoin) پرداخت‌های ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. کانزوم در کرواسی ۷۰۰ شعبه و بیش از ۱۰،۰۰۰ کارمند دارد و می‌گوید در آینده نزدیک گزینه پرداخت با ارز دیجیتال در فروشگاه‌های فیزیکی خود را هم فعال می‌کندچهارشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰ | ۱ دسامبر ۲۰۲۱
ارزش اتریوم مقابل بیت کوین به بالاترین سطح خود از مه ۲۰۱۸ رسید

جفت معاملاتی ETH/BTC پس از شکست مقاومت مهم ۰.۰۷۷ بیت کوین، هم‌اکنون به بالاترین سطح خود از زمان ماه مه ۲۰۱۸ رسیده است. در حالی که بیت کوین از ابتدای سال میلادی تا امروز ۹۷ درصد رشد داشته است، بهای اتریوم در همین مدت رشد بالغ بر ۵۵۱ درصدی را تجربه کرده است. از جمله دلایل رشد چشم‌گیر اتریوم می‌توان به توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) و عرضه توکن‌های غیرمثلی (NFT) بر روی این شبکه و ویژگی‌های ضدتورمی و توکن‌سوزی‌های اتریوم اشاره کرد. نهنگ‌های ریپل توکن‌های خود را از صرافی‌ها خارج می‌کنند

بر اساس داده‌های سرویس رصد تراکنش‌های ویل الرت (Whale Alert)، دو تراکنش بزرگ در بلاک چین ریپل رصد شده است. تراکنش اولیه به ارزش ۱۰ میلیون دلار و تراکنش دوم به ارزش ۱۴ میلیون دلار بوده که به فاصله یک ساعت از تراکنش اولیه انجام شده و شامل انتقال ریپل از صرافی اف‌تی‌اکس (FTX) به یک کیف پول ناشناس بوده است. در حال حاضر قیمت ریپل در یک روند صعودی کوتاه مدت قرار دارد و از هفته گذشته ۶ درصد رشد داشته است.
اصلاح بیت کوین و بازار سهام و کالا پس از صحبت‌های رئیس فدرال رزرو

پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، مبنی بر تهدید‌آمیز بودن تورم و سویه Omicron ویروس COVID-۱۹ و امکان پایان یافتن سیاست‌های پولی آسان این بانک زودتر از پیش‌بینی‌ها، بازار‌های مالی جهان در روز ۳۰ نوامبر (۹ آذر) وارد فاز اصلاح شدند. پس از صحبت‌های جروم پاول، بهای بیت کوین که به اوج روزانه ۵۹،۲۰۰ دلار رسیده بود، تا زیر ۵۷،۰۰۰ دلار کاهش یافت. علاوه بر بیت کوین، شاخص دلار افزایش یافته و ارزش طلا و دیگر شاخص‌های سهام نیز کاهش یافت. وزیر دارایی سابق هند ادعای ممنوعیت ارز‌های دیجیتال خصوصی در این کشور را رد کرد

سابهاش گارگ، وزیر دارایی اسبق هند در مصاحبه با کانال خبری محلی نیوز ۱۸، اظهار داشت که ادعای ممنوعیت ارز‌های دیجیتال خصوصی در این کشور، گمراه‌کننده است. وی ضمن تاکید بر پتانسیل عظیم ارز‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین، مدعی است که تصورات درباره ممنوعیت ارز‌های دیجیتال خصوصی اشتباه بوده است. وزیر دارایی سابق هند همچنین تاکید کرده است که هیچ اقدامی در راستای ممنوعیت ارز‌های دیجیتال توسط کابینه مطرح یا در نظر گرفته نشده است. سه شنبه ۹ آذرماه ۱۴۰۰ | ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱
گلسنود: تعداد آدرس‌هایی که اتریوم در اختیار دارند به بالاترین سطح در تاریخ رسید

طبق گزارش گلسنود (Glassnode)، همزمان با افزایش تعداد آدرس‌هایی که اتریوم در اختیار دارند، معامله‌گران آماده افزایش بهای اتریوم در میان مدت می‌شوند. داده‌های گلسنود نشان می‌دهد تعداد آدرس‌هایی که اتریوم نگه‌داری می‌کنند، به ۶۸،۹۳۳،۲۱۲ آدرس منحصر به فرد رسیده که بالاترین رکورد ثبت شده در تاریخ است.

رشد تعداد آدرس‌های اتریوم غیر صفر، تا حد زیادی قابل قبول به نظر می‌رسد؛ زیرا پذیرش ارز‌های دیجیتال به شکل فزاینده‌ای در حال گسترش است و در عین حال، معامله‌گران به سوی فضای دیفای و NFT هجوم می‌آورند. پوتین: ارز‌های دیجیتال بی‌پشتوانه و پرریسک هستند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان اجلاس سرمایه‌گذاری «فراخوان روسی» در مسکو از ارز‌های دیجیتال انتقاد کرد. به گزارش کوین تلگراف، پوتین گفت که ارز‌های دیجیتال هیچ پشتوانه‌ای ندارند و نوسانات آن‌ها عظیم است، بنابراین ریسک و خطرات آن‌ها بسیار زیاد است. رئیس جمهور روسیه درباره این خطرات اظهار داشت: «ما همچنین معتقدیم که باید به کسانی که در مورد ریسک‌های زیاد ارز‌های دیجیتال صحبت می‌کنند، گوش دهیم.»
ولادیمیر پوتین همچنین ضمن اشاره به پذیرش قابل توجه ارز‌های دیجیتال در برخی کشورها، خواهان نظارت و تنظیم گسترده‌تر ارز‌های دیجیتال شد. اندونزی: ارز دیجیتال ملی ابزاری برای مقابله با بیت کوین است

بانک مرکزی اندونزی می‌خواهد ارز دیجیتال ملی خود را راه‌اندازی کند تا با استفاده از آن به مقابله با ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز، از جمله بیت کوین بپردازد. جودا آگونگ، دستیار رئیس بانک مرکزی این کشور، گفته است با گذر زمان اعتبار ارز دیجیتال ملی اندونزی در میان مردم بیشتر از ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز خواهد شد. وی همچنین افزود استفاده از ارز‌هایی مانند بیت کوین به شدت در نظام مالی اخلال ایجاد کرده است. رشد ۲۵ درصدی شیبا اینو با افزایش حجم خرید نهنگ‌ها

قیمت شیبا اینو در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۵ درصد افزایش یافته است و با پیشی‌گرفتن از اولنچ، یک بار دیگر به رقیب خود، یعنی دوج کوین نزدیک شده است. چند ساعت پیش هم، یک نهنگ مرموز با نام مستعار گیملی (Gimli) حدود ۲۴.۸ میلیارد توکن شیبا اینو خریداری کرد. ارزش کل این توکن‌ها در زمان خرید، تقریباً یک میلیون دلار بوده است. این نهنگ همچنین ۲۶ میلیون دلار توکن دسنترالند دارد که بزرگ‌ترین توکن متاورس در بلاک چین اتریوم است.

 

نرخ لحظه ای ارز دیجیتال

ارزش کل سرمایه قفل‌شده در دیفای به اوج تاریخی جدیدی رسید

با وجود ترس شدیدی که از ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) بر بازار حاکم بوده است، زیربخش‌های بازار ارز دیجیتال، از جمله پروژه‌های مرتبط با متاورس، پروتکل‌های بازی و دیفای به رکورد‌های جدیدی رسیده‌اند. داده‌های تازه نشان می‌دهد که ارزش کل سرمایه قفل‌شده در پلتفرم‌های دیفای که در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) به رکورد ۲۷۶.۹۲ میلیارد دلار رسیده بود، در حال حاضر ۲۶۵.۷۴ میلیارد دلار است.

 

نرخ لحظه ای ارز دیجیتال


لیگ برتر انگلیس در فکر عرضه توکن‌های غیر مثلی است

به گزارش نشریه تایمز، لیگ برتر فوتبال انگلیس به فکر همکاری با یک پلتفرم ارز‌های دیجیتال است تا توکن‌های غیر مثلی خود را به بازار عرضه کند. این نهاد فوتبالی همچنین وعده داده تا درباره قرارداد‌های میان باشگاه‌ها و شرکت‌های ارز دیجیتال به تحقیق و بررسی بپردازد. لیگ برتر انگلیس در حالی این تصمیم را اتخاذ کرد که باشگاه منچستر سیتی با یک شرکت صوری ارز دیجیتال قرارداد همکاری امضا و بعد از مدت اندکی آن را فسخ کرد.

 

نرخ لحظه ای ارز دیجیتال

رشد ۱۶ درصدی شیبا اینو بعد از لیست شدن در کراکن

انتشار خبر لیست شدن شیبا اینو در صرافی کراکن باعث شد قیمت این میم کوین ۱۶ درصد بیشتر شود. خرید و فروش این ارز دیجیتال از روز سه‌شنبه در کراکن شروع خواهد شد. شیبا اینو با جفت ارز‌های دلار و یورو در این صرافی معامله می‌شود و کمترین مقدار خرید و فروش آن ۵۰،۰۰۰ واحد است. کراکن همچنین اعلام کرد کاربران می‌توانند سپرده‌گذاری را آغاز کنند و حداقل مقدار آن را ۳۷۳،۰۰۰ شیبا اینو معادل ۱۵ دلار تعیین کرده است.

 

نرخ لحظه ای ارز دیجیتال

 

پلن‌بی: بیت کوین در راه رسیدن به ۱۰۰،۰۰۰ دلار است

پلن‌بی، خالق مدل انباشت به جریان بیت کوین، که روند قیمتی این ارز دیجیتال را در سه ماه گذشته به درستی پیش‌بینی کرده بود، معتقد است بیت کوین در راه رسیدن به ۱۰۰،۰۰۰ دلار قرار دارد. پلن‌بی این توییت را در شرایطی منتشر کرد که پیش‌بینی ۹۸،۰۰۰ دلاری وی برای ماه نوامبر محقق نشد. این تحلیلگر ناشناس همچنین به اشتباه خود اذعان کرد. قیمت بیت کوین هم اینک در ناحیه ۵۸،۰۰۰ دلار قرار دارد.

 

نرخ لحظه ای ارز دیجیتال

 

بیت کوین، تتر و لایت کوین محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال در میان روس زبانان هستند

شرکت Brand Analytics اخیرا گزارشی منتشر کرده که محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال را بر اساس فراوانی ظاهر شدن آن‌ها در مکالمات به زبان روسی در رسانه‌های اجتماعی رده‌بندی کرده است. برای این ارزیابی متخصصان بیش از ۲.۴ میلیارد پیام عمومی با بیش از ۴۶.۷ میلیارد واژه را تجزیه و تحلیل کرده‌اند.

در این میان، ذکر نام بیت کوین برای ۴.۴ میلیون بار، رتبه اول را به پادشاه ارز‌های دیجیتال رساند. تتر با ۸۵۵،۸۰۰ بار ذکر شدن نام و لایت کوین نیز با ۴۲۴،۳۰۰ بار مورد اشاره قرار گرفتن، در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. اتریوم، ریپل، دوج کوین، سولانا، مونرو، بوزکوین و تراوالا نیز در رده‌های چهارم تا دهم محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال در میان روس زبانان قرار گرفته‌اند.

 

نرخ لحظه ای ارز دیجیتال

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تغییر چهره شگفت انگیز بازیگر سریال «نوروز رنگی» title
حمیدرضا حافظ شجری که با نام جعفر در سریال نوروز رنگی شناخته شد حالا با ۲۰ کیلو کاهش وزن ۲۰ سالگی خود را جشن گرفته است. او این روز‌ها برای بازی در سریال طنز ۹۰ شبی «چرخ گردون» با بازی حمید لولایی و علیرضا خمسه جلوی دوربین رفته است.
عمو کاووس نون خ چند ساله است؟ title
ماشاالله وروایی با نقش عمو کاووس در سریال نون خ در حال حاضر ۷۴ ساله است.
اطلاعیه پلیس درباره ویدیوی منتشرشده از درگیری بازیگر زن و یک مامور title
به دنبال انتشار ویدیویی از درگیری یکی از بازیگران زن با مامور پلیس، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد که این موضوع ارتباطی به طرح عفاف و حجاب ندارد.
شبکه‌های اجتماعی عملکرد بخشی از مغز نوجوانان را مختل می‌کند title
محققان کالیفرنیا طی مطالعه‌ای بر روی مغز نوجوانان دریافتند استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی در عملکرد بخشی از مغز که مربوط به تصمیم‌گیری است، اختلال ایجاد می‌کند.
استاتین‌ها برای افراد بالای ۷۵ سال هم موثرند title
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی افراد بالای ۷۵ سال نیز می‌توانند از مزایای قلبی ناشی از مصرف استاتین‌ها بهره‌مند شوند.
هنرپیشه سریال آخرین شاه، یک سیاه پوست شبیه محمدرضا پهلوی است title
بعد از تایید خبر ساخت سریال آخرین شاه با موضوع دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی، حال اولین تصویر از هنرپیشه سریال آخرین شاه منتشر شده که یک سیاه پوست با شباهت زیاد به محمدرضا پهلوی است.
راز ساخت اهرام بزرگ مصر بالاخره فاش شد title
محققان با تحلیل تصاویر ماهواره‌ای راداری برای نقشه‌برداری از شاخه رودخانه‌ای در نزدیکی اهرام مصر، توانسته‌اند پاسخ بسیاری از معما‌های مطرح‌شده درباره نحوه ساخت و حتی مراسم تدفین فراعنه مصر را رمزگشایی کنند.
برگزیده
امام خامنه‌ای:وقت مجلس مصروف مسابقات بی‌فایده رسانه‌ای نشود title
رهبر معظم انقلاب در پیامی به دوازدهمین دوره مجلس تأکید کردند: در خود مجلس مسابقات بی‌فایده‌ی رسانه‌ای و مجادلات مضرّ سیاسی، وقت و عمر کوتاه دوران مسئولیّت را به خود مصروف نسازد؛ وگرنه ظرفیّت ارزشمند حضور نمایندگان در این جایگاه والا ضایع خواهد شد.
رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی چه مطالبی بیان فرمودند؟ title
بیانات منتشر نشده رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی
۲۰ جانشین احتمالی رئیسی چه کسانی هستند؟ title
در پی شهادت رئیس جمهور در اتفاقی نادر دوره ریاست جمهوری در ایران نا تمام ماند تا با برگزاری انتخابات زودهنگام سکاندار قوه اجرایی کشور مشخص شود
وداع تاریخی خراسان جنوبی با رئیس جمهور شهید title
خراسان جنوبی امروز تمام قد برای وداع با یار دیرینش به میدان آمدند تا در تاریخ ثبت شود این حضور و شکوه برای همیشه.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.