کد خبر: ۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
جنگ روسیه با اوکراین در حالی امروز شنبه وارد دهمین روز شد که ارتش اوکراین اعلام کرده است که حملات نیروهای روسیه به کی‌یف و خارکیف - دومین شهر بزرگ این کشور - ادامه دارد.

به گزارش سرویس سیاسی مخاطب ۲۴ به نقل از تابناک؛ جنگ روسیه با اوکراین در حالی امروز شنبه وارد دهمین روز شد که ارتش اوکراین اعلام کرده است که حملات نیرو‌های روسیه به کی‌یف و خارکیف - دومین شهر بزرگ این کشور - ادامه دارد. شهردار ماریوپل نیز تایید کرد که روس‌ها این شهر و بندر استراتژیک آن را در دریای "آزوف" در جنوب اوکراین محاصره کرده‌اند.

 

روس ها در نزدیکی ماریوپل اوکراین

 


بیشتر بخوانید: اعتراض ثروتمندان روسیه به پوتین



به نقل از ایسنا، جنگ روسیه علیه اوکراین امروز شنبه وارد دهمین روز خود شد. یک مقام اطلاعاتی غربی گفته روس‌ها آماده بمباران شهر‌های اوکراین تا زمان تسلیم هستند.


 


به موازات آن، مقامات کی‌یف تاکید کردند که اخباری از درگیری در خیابان‌های شهر "سومی" گزارش شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و دبیرکل ناتو باوجود درخواست‌های مکرر ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری اوکراین برای اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، با این اقدام مخالفت کردند.

نیرو‌های روسیه روز جمعه کنترل نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در جنوب اوکراین که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا محسوب می‌شود را به دست گرفتند و در حال تنگ‌تر کردن حلقه محاصر کی‌یف، پایتخت اوکراین‌اند.

زلنسکی، پوتین را به تروریسم هسته‌ای متهم کرده است و درخواست‌های مکرر او از رییس‌جمهوری روسیه برای مذاکره رو در رو بدون پاسخ مانده است.

در حالی که در دور دوم گفتگو‌های صلح هیات‌های روسیه و اوکراین بر سر ایجاد کریدور امن برای خروج غیرنظامیان از اوکراین توافق شده، هنوز تاریخ برگزاری سومین دور گفتگو‌ها روشن نیست.

روسیه درگیری را برای ایجاد کریدور بشردوستانه "متوقف" می‌کند

رسانه دولتی روسیه گزارش داد، نیرو‌های روسیه از ساعت ۱۰ صبح به وقت مسکو (هفت به وقت گرینویچ) "شلیک را متوقف می‌کنند" تا اجازه ایجاد مسیر‌های بشردوستانه در ماریوپول و ولنوواخا را بدهند.

رایزنی تلفنی شویگو و گوترش پیرامون اوکراین

وزیر دفاع روسیه و دبیرکل سازمان ملل در تماسی تلفنی با یکدیگر درباره اوضاع و شرایط در اوکراین گفتگو کردند. سرگئی شویگو او را از انگیزه‌های مسکو برای آغاز "عملیات نظامی ویژه" مطلع کرده و به عدم تمایل اوکراین برای اجرای توافق‌نامه مینسک به مدت هشت سال، نفوذ افرادی با دیدگاه‌های "نئونازی" در ارتش و نهاد‌های دولتی و بمباران مناطق دونباس اشاره کرد.

شویگو گفت: به علاوه، کشور‌های غربی سال گذشته به طور قابل توجهی ارسال تسلیحات به اوکراین را افزایش دادند و کی‌یف را برای حل این درگیری از طریق زور آماده ساختند.

ناوالنی از روس‌ها خواست فردا در سراسر جهان تجمع ضد جنگ برگزار کنند

الکسی ناوالنی، منتقد به زندان افتاده سرشناس کرملین از روس‌ها خواست فردا یکشنبه ۶ مارس در شهر‌های روسیه و سراسر جهان علیه جنگ در اوکراین تظاهرات برپا کنند. او ولادیمیر پوتین را متهم کرد که به اینکه "مایه شرمساری پرچم و زبان روسیه" شده است.

تدارک اتحادیه اروپا و آمریکا برای وضع تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا و آمریکا آماده‌اند تا در صورت ادامه جنگ اوکراین، تحریم‌های شدیدتری را علیه روسیه اعمال کنند.



روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل نشستی را به درخواست لندن در پی آتش سوزی در یکی از مراکز آموزشی پس از بمباران نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین برگزار کرد.

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی در سخنرانی خود با بیان اینکه درگیری‌ها در اوکراین باید فورا متوقف شود، گفت: "باید برای جلوگیری از یک حادثه هسته‌ای جدید در اوکراین تلاش کرد. "

بیانیه کاخ سفید درباره درخواست سناتور آمریکایی برای ترور پوتین

کاخ سفید تأکید کرد که از اظهارات سناتور جمهوری خواه آمریکایی که خواستار ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شده بود، حمایت نمی‌کند.

زلنسکی: کی‌یف هستم، جایی نرفتم!

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ساعاتی پس از آنکه یکی از نمایندگان پارلمان اعلام کرد به لهستان گریخته و در حال حاضر در سفارت آمریکا در آنجا مخفی شده است، این ادعا را رد و بر حضور خود در کی‌یف، پایتخت این کشور تاکید کرد.

برچسب ها: روسیه اوکراین جنگ
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ازدواج یک بازیگر و مجری ایرانی! title
شیدا خلیق بازیگر مشهور ایرانی عکس‌هایی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خبر ازدواجش را داد.
علت فوت دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه شیراز چه بود؟ title
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در خصوص فوت یکی از دانشجویان این دانشگاه گفت: فعلاً این موضوع در دست پیگیری است و جزئیات بیشتر آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری زری خوشکام title
زهرا خوشکام، ملقب به زری خوشکام صبح امروز در سن ۷۷ سالگی دارفانی را وداع کرد
شیطان پرستان تهران دستگیر شدند! title
یک تیم شیطان پرستی در تهران متلاشی شد.
نوشیدنی که برای کودکان مفید نیست! title
در کنار همه گزینه‌های مناسبی که می‌توانید به عنوان نوشیدنی مفید برای کودکان در نظر بگیرید، انتخاب بعضی نوشیدنی‌ها نه تنها هیچ فایده‌ای برای بچه‌ها ندارد، بلکه می‌تواند مضر باشد و سلامت آن‌ها را به خطر بیندازد
اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی title
اداره کل زندان اصفهان درباره عدم دسترسی توماج صالحی به تلفن اطلاعیه صادر کرد.
زری خوشکام درگذشت title
زهرا خوشکام بازیگر قدیمی سینما و همسر علی حاتمی از دنیا رفت.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.