کد خبر: ۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
رهبر انقلاب با ابراز گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفته بودند: با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد، گفته می‌شود برخی محصولات آن‌ها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید این گونه باشد.

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از تابناک؛ بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور وزرای صمت، جهاد کشاورزی و دادگستری، سخنگوی دولت، شهردار تهران و سایر مسئولین دستگاه‌های عضو برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه با اشاره به کنترل آشفتگی‌های اولیه در بازار، از همه اعضا خواست تا با تمهیدات مناسب و افزایش نظارت ها، ایجاد ثبات در قیمت و بازار کالا‌های اساسی را دنبال کنند. معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت، مخصوصا در روز‌های پایانی سال افزود: همه کسانی که در این زمینه همکاری مناسبی دارند، تشویق شده و با متخلفین در هر صنعتی به شدت برخورد شود. به نقل از ایسنا؛ در این جلسه در خصوص وضعیت قیمت‌ها در صنعت لوازم خانگی گزارش مبسوطی ارائه شد. بر اساس این گزارش و با توجه به توقف افزایش قیمت ها، ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت، ثبت دقیق فاکتور فروش، درج قیمت تولید کننده، کاهش قیمت تمام شده از طریق ساخت مواد داخل و کاهش تعرفه واردات قطعات و تلاش برای افزایش تیراژ تولید و ایجاد تنوع در محصول از جمله راهکار‌های کاهش قیمت در این صنعت و بازار عنوان و مقرر شد در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

 

هشدار مخبر: واردات لوازم خانگی آزاد می شود



لازم به ذکر است براساس تصمیمات ستاد تنظیم بازار، مقرر شد چنانچه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی قیمت‌های خود را در بازار واقعی نکنند، برنامه ریزی لازم برای آزادسازی واردات متناسب با نیاز مردم انجام شود.

بنا بر این گزارش، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز ساعتی قبل در توئیتر با هشتگ تغییر به نفع مردم نوشت: «صدور مجوز واردات لوازم خانگی در صورت عدم همکاری تولیدکنندگان داخلی در جهت واقعی کردن قیمت‌ها» و «امحاء کالا‌های قاچاق و غیرقانونی»، ‏دو تصمیم مهم امروز در حوزه تنظیم بازار و گمرک.» گلایه رهبری از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی

در حالی تصمیم امروز ستاد تنظیم بازار، مبنی بر شرط آزادسازی واردات لوازم خانگی در صورت عدم واقعی کردن قیمت‌ها گرفته شد که پیشتر رهبر انقلاب (دهم بهمن ماه امسال) در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی خاطرنشان کردند: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مساله بدی است، زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است. ایشان با ابراز گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفتند: با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد، گفته می‌شود برخی محصولات آن‌ها تا دو برابر افزایش قیمت داشته که نباید این گونه باشد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
برگزیده
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.