کد خبر: ۴۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درباره نظر وزیر کار درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس تصریح کرد: دولت هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است. تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود.

مخاطب۲۴- علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران طی سخنانی ضمن آرزوی شفا برای بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی این بیماران، به اقدامات دولت در این زمینه اشاره و بیان کرد: دولت صندوقی را برای حمایت و درمان بیماری‌های خاص تشکیل داد و سال اول دولت، ۵ هزار میلیارد تومان تأمین منابع صورت گرفت و سال گذشته نیز ۷ همت منابع تخصیص داده شد.
وی افزود: ۲۳۴ قلم داروی خاص تحت پوشش بیمه هستند، ۱۰۷ بیماری نادر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و کاشت حلزون شنوایی در این دولت رایگان شد. هم‌چنین برای ارتقای عملکرد در این حوزه‌ها، برنامه‌ریزی شده و عملیاتی خواهد شد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: با توجه به آغاز دهه کرامت، رییس‌جمهور به استان قم سفر خواهند داشت و این پانزدهمین سفر استانی ایشان در دور دوم است.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: دور دوم انتخابات در ۱۵ استان برای تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس برگزار خواهد شد و در ۸ حوزه انتخابیه انتخابات تمام الکترونیک خواهند داشت. حدود ۲۵ هزار دستگاه الکترونیکی توزیع شده تا در برگزاری شاهد سهولت رأی‌گیری باشیم. امیدواریم به صورت پرشور در این مرحله از انتخابات هم حضور یابند.

وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب از فردا تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران با حضور ۲۶۰۰ ناشر داخلی و ۱۰۰ ناشر خارجی برپا خواهد بود. هم‌چنین بیش از ۳۶۰ کتابفروشی هم به صورت مجازی در نمایشگاه فعال هستند. کشور یمن میهمان ویژه این نمایشگاه است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین از امروز تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس شاهد برگزاری نمایشگاه اینوتکس با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان هستیم و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده به این نمایشگاه بروند و بیش از ۲۰ کشور جهان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درخصوص مصوبه کنترل و ساماندهی اجاره بهای مسکن و برنامه‌های دولت در این زمینه بیان کرد: این طرح با همکاری دولت به تدوین رسید و لایحه‌ی دولت با طرح مجلس تلفیق شد و از نمایندگان نیز قدردانی می‌کنیم که در پیشبرد تصویب این طرح همکاری داشتند. این طرح در حوزه بازار مسکن و اجاره بها کمک خواهد کرد و ضمانت اجرا‌های خوبی پیش‌بینی کرده و امکان نظارت موثر بر حوزه بنگاه‌های املاک و فعالان این حوزه را فراهم خواهد کرد. این مصوبه به‌زودی با قید فوریت از سوی رییس‌جمهور ابلاغ خواهد شد. سال گذشته تولید و عرضه مسکن افزایش داشت و نظارت بیشتری بر بنگاه‌های املاک صورت گرفت و طرح نهضت ملی مسکن رشد بهتری داشت، پیش‌بینی می‌کنیم امسال بتوانیم بازار اجاره بها را بهتر از قبل کنترل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نظر وزیر کار درخصوص واگذاری مرجع تعیین حقوق کارگران به مجلس تصریح کرد: دولت هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته و به سه‌جانبه‌گرایی معتقد است. تضمین حقوق کارگر و کارفرما در گروی سه‌جانبه‌گرایی خواهد بود. دولت در این موضوع لایحه‌ای ندارد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه دولت برای اصلاح نظام بانکی و رفع ناترازی‌ها عنوان کرد: این مسأله در اولویت‌های دولت قرار دارد؛ سال گذشته نسبت به سه موسسه اعتباری تصمیم‌گیری شد و منحل شدند. هم‌چنین برای ۸ بانک ناترازی برنامه اسلامی پیش‌بینی شد و به صورت هفتگی و ماهیانه رصد می‌شود. اگر بانک‌های ناتراز طبق این برنامه حرکت نکنند، درباره آن‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوال دیگری شنیده شدن برخی زمزمه‌ها برای احیای برجام و شروع مذاکرات گفت: نگاه دولت در این زمینه روشن بوده و مسیر جدی خنثی‌سازی تحریم‌ها به پیش می‌رود و دنبال می‌کنیم. نسبت بهم مذاکرات نیز باید گفت که ما هیچوقت قطع‌کننده نبودیم و باید طرف‌های دیگر نگاه خود را با توجه به وقایع روز تغییر دهند.

وی در پاسخ به سوالی عنوان کرد: هم‌اکنون ۲.۵ میلیون مسکن در فرآیند‌های مختلف ساخت قرار دارد؛ از میزان ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر که از قبل باقی‌مانده بود، حدود ۱۳۰ هزار واحد تحویل مردم شده است. این مسکن‌ها برای دولت بودجه ندارد و آورده‌ی اشخاص هم گرفته شده بوده و دولت باید برای آن منبع تخصیص دهد و بسازد که این کار را دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت درخصوص تصمیم دولت برای تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی خاطرنشان کرد: این طرح با استقبال پرشور آحاد مردم و به ویژه در دهک‌های یک تا چهار استقبال ۹۰ درصدی و سایر دهک‌ها استقبال بیش از ۷۰ درصدی داشتند. در این طرح منابع مالی مستقیماً در سفره مردم خرج می‌شود و به افزایش سلامت غذایی کمک می‌کند. برای استمرار آن باید دید منابع اعتباری در بودجه که هم‌اکنون در مجلس است، امکان تامین اعتبار دارد یا نه؛ اگر این امکان تأمین بشود دولت از ادامه این طرح استقبال می‌کند؛ دولت این طرح را از جمله طرح‌های موفق قلمداد می‌کند و هر زمان که بتواند آن را اجرا کند، این کار را انجام خواهد داد.

برچسب ها: بهادری جهرمی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.