کد خبر: ۴۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
ارتش انگلیس به‌تازگی از تانک جنگی چلنجر ۳ به‌عنوان مرگبارترین سلاح خود رونمایی کرده است. درباره تانک مدرن Challenger ۳ بیشتر بدانید.

مخاطب۲۴- در زمانه‌ای که سایه جنگ روی تمام کشور‌های دنیا سنگینی می‌کند، مدرن‌سازی و ارتقای تجهیزات نظامی، جزو برنامه‌های واجب و حیاتی همه کشور‌ها است. ابرقدرت‌های جهان همواره در تلاش برای ارتقای صنایع نظامی خود نظیر تانک، جنگنده، زیردریایی و موشک‌های مختلف هستند و بودجه‌های کلانی برای این حوزه اختصاص می‌دهند.

کشور‌های اروپایی به‌عنوان متحد قطعی ایالات متحده، همواره گوش به زنگ هستند تا مبادا به‌لحاظ نظامی کم بیاورند. کشور‌هایی نظیر آلمان، فرانسه و انگلستان سعی می‌کنند روز به روز تجهیزات جنگی خود را توسعه دهند و زاغه‌های خود را پر از مهمات و پایگاه‌هایشان را مملو از خودرو‌های سبک و سنگین زرهی کنند. از تازه‌های تجهیزات نظامی دنیا می‌توان به خودروی رزمی M۱۰ بوکر آمریکا اشاره کرد که جدیدترین وسیله نقلیه نظامی این کشور به‌حساب می‌آید.
تانک جنگی چلنجر ۳ رونمایی شد

به‌تازگی ارتش انگلیس موفق شده نمونه اولیه تانک جنگی چلنجر ۳ را تولید کرده و به نمایش بگذارد. تانک مورد بحث نسبت به نسخه‌های قبلی ارتقا یافته و مجهز به اسلحه مرگبارتری شده که می‌تواند گلوله‌های هوایی ضدتانک را از بین ببرد. چلنجر ۳ برای نخستین بار در آلمان آزمایش شده و بعد از چلنجر ۲، مرگبارترین تانک انگلیس به‌حساب می‌آید. در کل تانک‌های Challenger جزو برترین تانک‌های جنگی در جهان هستند.
برای ساخت این تانک قدرتمند و ترسناک از همان شاسی‌های چلنجر ۲ استفاده شده، ولی اندکی ارتقا یافته تا تغییری نسبت به نسل قبلی‌اش داشته باشد. از جمله تغییرات مهم و ارزشمندی که اعمال شده می‌توان به برجک جدید مجهز به حفاظت از جلو و جانبی پیشرفته با شیب بهبود یافته به‌منظور منحرف کردن تیر‌های دشمن و یک زره ماژولار متشکل از زره خارجی EPSOM و داخلی Farnham اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

علاوه بر این‌ها باید به پیچ‌هایی اشاره کرد که برای سفارشی‌سازی زره در دسترس هستند. به کمک این پیچ‌ها می‌توان صفحات فعال و غیرفعال را سفارشی کرد که برای صفحات فعال از مواد منفجره برای مقابله با هرگونه انفجار ورودی استفاده شده است. همچنین با ورود به داخل تانک می‌توان سنسور جدیدی را مشاهده کرد که شامل دید اولیه فرمانده قبضه در روز و شب و دید اولیه توپچی روز و شب می‌شود. به‌کمک این حسگر می‌توان هدف را اسکن کرد.
یکی دیگر از مزایای چلنجر ۳ نسبت به نسل پیشین، ارتباطات دیجیتال بهبود یافته و سیستم هیدرولیک نسل سوم به‌همراه پیشرانه دیزلی پرکینز از نوع ۱۲ سیلندر است. مهم‌ترین مزیت تانگ مرگبار انگلیس، تسلیحات جدیدی به نام The Rifled L۳۰A۱ است که سلاح اصلی آن خواهد بود. این اسلحه اجازه می‌دهد تا چلنجر ۳ به مهماتی که سایر تانک‌های ناتو از آن استفاده می‌کنند، دسترسی داشته باشد.

انگلیس، ۸ نسخه از تانک مدرن و مرگبار خود را ساخته و تحویل ارتش داده است. همچنین قرار است در کل ۱۴۸ تانک چلنجر ۳ ساخته شود و شاید این عدد به ۲۲۷ هم برسد. تاریخ احتمالی آغاز به کار تانک فوق در ارتش انگلیس سال ۲۰۲۷ اعلام شده و به احتمال زیاد از سال ۲۰۴۰ به‌طور رسمی در عملیات‌های نظامی مورد استفاده قرار بگیرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
ارتباط استفاده از سیگار الکتریکی با صرف وقت در رسانه‌های اجتماعی title
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان و نوجوانانی که هفت ساعت یا بیشتر در روز از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، دو برابر با خطر بیشتر مصرف سیگار سنتی یا سیگار الکترونیکی یا هر دو مواجهند.
اجرام مرموز در فضا که از وجود حیات فرازمینی حکایت دارند title
ستاره شناسان اجرامی مرموز را در فضا رصد کرده اند که احتمال می‌دهند نشانه وجود حیات در آنجا باشد.
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.