کد خبر: ۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
در کل اروپا رقمی که برای دستمزد ۲۰۲۲ تعیین شده ۱۱۰۰ یورو است که در تمام کشور‌های اروپایی رعایت می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی مخاطب ۲۴ به نقل از فرارو، یک کارشناس حوزه کار با اشاره به تصویب مبلغ حداقل دستمزد ۲۰۲۲ نیرو‌های کار در اروپا تاکید کرد: در تمام دنیا نیروی انسانی یک سرمایه بزرگ و با ارزش به شمار می‌رود و کشور‌ها در راستای توجه به سرمایه‌های انسانی خود و رفاه خانواده‌ها افزایش حقوق را پذیرفته اند.

حداقل دستمزد کارگران در اروپا چقدر است؟
حمید حاج اسماعیلی ـ  به تعیین حداقل دستمزد کارگران و نیرو‌های کار در کشور‌های اروپایی اشاره کرد و گفت: در کل اروپا رقمی که برای دستمزد ۲۰۲۲ تعیین شده ۱۱۰۰ یورو است که در تمام کشور‌های اروپایی رعایت می‌شود. این رقم تامین کننده معیشت یک خانوار است و افراد می‌توانند حتی یک خانه کوچک ساده را با این درآمد اجاره کنند که حدودا ۶۰۰ یورو می‌شود و مابقی را بابت سایر هزینه‌های خود اختصاص بدهند.

وی درباره بالا بودن رقم اجاره خانه در کشور‌های اروپایی، گفت: در اروپا بیشتر خانه ها، دولتی و متعلق به شهرداری است. افراد حتی به صورت مبله و با تمام امکانات می‌توانند خانه را اجاره کنند لذا مبلغ ۶۰۰ یورو بابت اجاره چنین خانه‌هایی است و طبعا خانه‌های غیردولتی و آزاد، گران قیمت هستند.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: تصویب ۱۱۰۰ یورو در ماه در حالی است که تمام کشور‌ها از کرونا متاثر شده و کسب و کار‌ها و نیرو‌های کار دچار آسیب شدند بنابر این معتقدم در عین اینکه دولت باید به وظایف حاکمیتی خود عمل کند لازم است معیشت خانوار‌های کارگری و شاغلانی که با افت قدرت خرید در سال‌های اخیر مواجه شده اند را مورد توجه قرار بدهیم.

حاج اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که کارفرمایان در اروپا چگونه پرداخت ۳۰ میلیون تومان در ماه به نیروی کار را پذیرفته‌اند؟

اینطور پاسخ داد: همه کشور‌ها در راستای توجه به سرمایه‌های انسانی خود و رفاه خانواده‌ها افزایش حقوق را پذیرفته و به این سمت و سو حرکت کرده اند، چون نیروی انسانی یک سرمایه بزرگ و با ارزش برای کشور‌ها محسوب می‌شود و لذا باید در سیاست‌های خود به این اصل توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به رویکرد کشور‌ها در تعیین دستمزد، خاطرنشان کرد: بحث دستمزد که کشور‌ها روی آن حساسیت دارند چند رویکرد را دنبال می‌کند؛ یکی تامین معیشت خانواده‌ها است که اساس وظایف حاکمیتی کشور‌ها است.

دوم نیروی کار است و همه کشور‌ها روی سرمایه انسانی خود حساب ویژه دارند، چون موتور محرک توسعه کشور به شمار می‌رود و سوم هزینه‌های ناشی از کاهش دستمزد برای خانواده‌ها است که به لحاظ اجتماعی و فرهنگی در جامعه به وجود می‌آید.

این کارشناس روابط کار با بیان اینکه اگر افراد نتوانند نیاز‌های ضروری خود را با حقوق و دستمزدی که می‌گیرند تامین کنند، ناهنجاری‌ها و اشکالات اجتماعی متعددی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: تحمیل هزینه به کشور می‌تواند اساس خانواده‌ها را دچار آسیب و نیروی انسانی را مایوس و نا امید کند و روی بهره وری مجموعه‌ها و بنگاه‌ها اثر بگذارد.

به گفته حاج اسماعیلی، صیانت از نیروی کار در گفتار محقق نمی‌شود و باید در عمل به معیشت و حقوق و دستمزد کارگران توجه کنیم.

 
برچسب ها: حقوق دستمزد اروپا
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
دختر بچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را در مسعودیه به قتل رساند! title
دختر بچه ۱۰ سال‌های که از نظر روحی و روانی شرایط نامناسبی داشت و گوشی او مملو از صحنه‌های قتل و خشن بوده، همبازی‌اش را در محله مسعودیه با ضربات چاقو به قتل رساند!
زنم را به خاطر پدر زنم کشتم! title
۸ فروردین ۱۴۰۱ مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از قتل دخترش خبر داد. وقتی مأموران به محل حادثه رفتند مشخص شد زنی ۳۸ ساله به نام مریم با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.
دختری که رفیق بیماری‌های نادرش شده! title
این‌بار راوی زندگی آتاناز دختر ۳۶ ساله‌ی مبتلا به سه بیماری هستیم که دردهایش را معجزه می‌داند.
اگر اصولگرایی لقمه‌اش حرام است مجری سیما کارش خراب است! title
محمدرضا شهبازی مجری برنامه پاورقی، هفته پیش توئیت زشت و بی سابقه‌ای را در مقام مجری صداوسیما منتشر کرد.
تمام شهروندان این شهر در یک ساختمان زندگی می‌کنند! title
شهری در آلاسکا وجود دارد که ۲۱۷ نفر از ساکنان آن در یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه زندگی می‌کنند.
آیا استفاده از فلزیاب غیرقانونی است؟! title
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی در مورد اینکه آیا خرید و استفاده از "فلزیاب" عملی مجرمانه و غیرقانونی است، توضیحاتی را بیان کرد.
چاقوکشی در بیمارستان! title
به‌دنبال حمله با سلاح سرد در بیمارستانی در چین، دست کم ۲ نفر کشته و ۲۱ تن زخمی شدند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.