کد خبر: ۳۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران از چاقی ۴٨ درصد کودکان تهرانی خبر داد و گفت: این کودکان در معرض انواع بیماری‌ها قرار دارند.

مخاطب۲۴- سلامت کودکان- مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران حمید صاحب امروز یک اردیبهشت١۴٠٣ در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌های هفته سلامت، گفت: برنامه‌های متنوعی داریم و برای مادران هم برنامه‌هایی در نظر گرفته ایم. امسال برای اولین بار در ١٢٣ نقطه شهر ایستگاه سلامت برگزار کردیم. وی به طرح‌های حال خوب زندگی اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها در مترو و اتوبوس ارائه شده است. همچنین جشنواره‌های حال خوب برای مادر و کودک، سالمندان و جوانان برگزار می‌کنیم. صاحب به رقابت‌های ورزشی برای افراد بالای ١٠٠ کیلو و افراد دارای اضافه وزن اشاره کرد و گفت: سعی می‌کنیم این کار مستمر باشد و چالش ورزشی برای این افراد ایجاد می‌کنیم. البته سال گذشته به صورت پایلوت طرح اجرا شد. وی با تاکید بر اینکه ۴٨ درصد کودکان تهرانی چاق هستند و اضافه وزن دارند، گفت: این فاجعه است این کودکان در معرض انواع بیماری‌ها هستند و امسال برای این افراد در حوزه دانش تغذیه، ورزشی و. برنامه ریزی کردیم و اگر موفق شوند، وزنشان را کنترل کنند به حسب وزنی که کم کردند جوایزی اهدا می‌شود. وی ادامه داد: امسال پیاده روی خانوادگی در تمام مناطق اجرا خواهد شد. صاحب به برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق کم برخوردار اشاره کرد و گفت:تور‌های سلامت هم در مناطق برگزار خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه نقش خود را به مردم واگذار می‌کنیم گفت: کار‌ها باید مردمی برگزار شود. وی اضافه کرد: دورهمی‌های خانوادگی برگزار می‌کنیم و برنامه‌های متنوعی در این زمینه داریم. البته کارناوال‌های شادی هم داریم. وی به برگزاری جشنواره مادر بزرگ و نوه هم اشاره کرد و گفت جشنواره مادر و دختری، مادر و پسری هم برگزار خواهیم کرد.
صاحب در ادامه افزود: در ادوار گذشته موضوعاتی همچون سلامت، آموزش شهروندی امری فانتزی در شهرداری‌ها شناخته میشدند، اما در این دوره مدیریت شهری توسعه فرهنگ سلامت از مهمترین اولویت‌ها محسوب می‌شود لذا نقش مهمی را ایفا میکنیم بگونه‌ای که نقش ۷۵ درصدی آموزش فرهنگ سلامت را در تهران پیگیری میکنیم. وی با بیان اینکه تلاش داریم با کمک سازمان‌های مردم نهاد و. مردم را به سمت ترویج زندگی سلامت محور سوق دهیم گفت: شعار هفته سلامت "حال خوب، ساختنی است" انتخاب کردیم چراکه می‌خواهیم به همه اعلام کنیم گکه با نوع تصمیمات مان می‌توانیم حال خوب ایجاد کنیم که رویکردمان در این هفته نشاط اجتماعی است و حدود ۱۶۰۴ برنانه در این هفته اجرا میشود که ۲۵ برنامه شاخص هستند. وی با بیان اینکه نمایشگاه سلامت شهر ۵ هزار فضای نمایشگاهی با ۸۰ غرفه در این نمایشگاه با حضور نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار میشود ک این در حالی است کا گروه‌های جهادی در نمایشگاه امسال حضور موثر دارند و علاوه بر آموزش امر درمان را نیز دنبال می‌کنند که موصوعاتی همچون سلامت دهان و دندان، بهداشت زنان و... دنبال می‌شود.

برچسب ها: سلامت کودکان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.