کد خبر: ۳۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
حماس با محکوم کردن ادعا‌های بلینکن مبنی بر مانع‌تراشی این جنبش در مذاکرات آتش‌بس تاکید کرد که نتانیاهوی تروریست طرفی است که مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود و آمریکا اگر واقعا به دنبال آتش‌بس است حمایت خود از جنایات صهیونیست‌ها را متوقف کند.

مخاطب۲۴- درحالی که در سایه کارشکنی‌های مداوم رژیم صهیونیستی و مانور و فریبکاری‌های طرف آمریکایی که اصطلاحا خود را میانجی معرفی کرده، مذاکرات قاهره برای آتش بس در غزه و تبادل اسرا به هیچ نتیجه‌ای نرسیده، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا دیروز بعد از نشست گروه هفت در ایتالیا ادعا کرد: حماس تنها طرفی است که مانع آتش‌بس می‌شود. حماس خواستار نابودی اسرائیل است و ما می‌خواهیم عدم تکرار عملیات هفت اکتبر را تضمین کنیم.

در واکنش به این ادعا‌های وزیر خارجه ایالات متحده، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای اظهارات بلینکن را به شدت محکوم و اعلام کرد که این ادعا‌ها تاییدی بر تعصب آشکار دولت آمریکا نسبت به فاشیسم صهیونیستی و جعل واقعیت است.

حماس در ادامه تاکید کرد: واقعیت این است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر تروریست رژیم اشغالگر طرفی است که به خاطر محاسبات سیاسی شخصی خود، در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

این جنبش فلسطینی تصریح کرد که در رفتار‌های خود در هر مذاکره‌ای، منافع ملت فلسطین را در نظر می‌گیرد و اولویت آن توقف تجاوزات وحشیانه دشمن علیه مردم فلسطین، خروج کامل نیرو‌های اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود در غزه و پایان رنج‌های انسانی که توسط ماشین کشتار اسرائیل و با بودجه آمریکا در غزه به راه افتاده است، می‌باشد.

بیشتر بخوانید

در ادامه بیانیه حماس تاکید شده است که اگر دولت آمریکا واقعا می‌خواهد جلوی این فاجعه را در غزه بگیرد باید نخست‌وزیر جنایتکار رژیم اشغالگر را تحت فشار قرار داده و حمایت سیاسی و نظامی از جنایات نسل کشی و گرسنگی دادن به غیرنظامیان در نوار غزه که توسط اشغالگران نازی انجام می‌شود را متوقف کند.

ادعا‌های آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها درباره مانع‌تراشی حماس در مذاکرات در حالی است که جنبش حماس فلسطین اخیرا اعلام کرد ما پاسخ خود را به پیشنهادی که میانجی‌ها دو هفته قبل در مذاکرات قاهره مطرح کرده بودند ارائه دادیم و بر پایبندی خود به شروط اصلی یعنی آتش‌بس دائمی، خروج کامل نیرو‌های اشغالگر از نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطق خود، ورود مستمر کمک‌ها به غزه و بازسازی این منطقه تاکید کردیم.
پیش از این «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم تاکید کرد که حماس به شروط اصلی خود پایبند است و بدون تحقق این شروط وارد هیچ توافق و معامله‌ای نمی‌شود و هرگز از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

در سایه بن‌بست مذاکرات قاهره برای آتش‌بس در غزه به دلیل تداوم کارشکنی صهیونیست‌ها، اخیرا روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع آگاه از جریان مذاکرات جاری درباره وضعیت غزه اعلام کرد که رهبری مقاومت فلسطین به این نتیجه واضح رسیده است که دشمن صهیونیستی نمی‌خواهد توافقی را که تضمین کننده آتش بس مؤثر و پایان جنگ باشد، تسهیل کند.

این منابع به الاخبار اعلام کردند که حماس به میانجی‌های مصری و قطری ابلاغ کرده تا زمانی که چهار موضوع اصلی مد نظر این جنبش حل نشود، حماس تمایلی به بحث ندارد و این چهار مسئله به شکل زیر است:

-اعلام صریح آتش‌بس دائمی و جامع در سراسر غزه.

-آغاز عملیات خروج کامل نیرو‌های اشغالگر از سراسر غزه.

-آغاز روند امدادرسانی مستمر و گسترده به سراسر غزه و بازگشت کامل و امن و بدون قیدو شرط همه آوارگان به مناطق اصلی خود. همچنین باید کارگاهی برای آواربرداری و بازسازی غزه و تامین اسکان موقت برای آوارگان راه اندازی شود.

-تکمیل فرآیند تبادل اسرا در چند مرحله، به طوری که شامل آزادی اسرا طبق سازوکار و معیار‌های واضح و روشن باشد.

این درحالی است که هیچ یک از بند‌های پیشنهادات میانجی‌ها از جمله آمریکا در مذاکرات قاهره پاسخگوی حتی یکی از مطالبات فلسطینی‌ها نیز نبوده و کاملا درخدمت رژیم اشغالگر است.

برچسب ها: حماس
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
عکس‌هایی از پیکر نیکا شاکرمی و وسایلش در روز فوت title
رسانه قوه قضائیه با انتشار تصاویری از روز فوت نیکا شاکرمی نوشت: «نگاهی به گزارش‌های یاد شده با موضوع نیکا شاکرمی در اینترنشنال، بی‌بی‌سی و سی‌ان‌ان به‌عنوان سردمداران تهیه گزارش‌های جعلی از فوت نیکا شاکرمی واقعیت عجیبی را نشان می‌دهد
چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد title
انویدیا چت‌بات اختصاصی ChatRTX را با قابلیت‌های جذاب و کاربردی‌تر به‌روزرسانی کرد.
محاکمه مرد رمال به اتهام تعرض به ۵ زن title
مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.