کد خبر: ۳۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
آیین گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

مخاطب ۲۴-، آئین گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» شامگاه روز چهارشنبه ۲۹ فروردین با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و … برگزار شد.

حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی رحمتی مدیر عامل خبرگزاری مهر، محسن نفر، میلاد عرفانپور، مسعود نجابتی، راضیه تجار و … از جمله مهمانان ویژه این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن بر عهده رسالت بوذری است پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت کلام الله مجید تیزر مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

محمدرضا باقری مدیرعامل مجموعه سوره مهر و دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره گفت: بیش از هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه طی نظرسنجی که توسط مراکز حوزه هنری انجام شد، نامزد‌های چهره هنر انقلاب را انتخاب کردند و در نهایت ۹۶ نفر انتخاب شدند. پس از آن کار به هیات انتخاب واگذار شد و بعد از طی این پروسه که در برگیرنده جلسات متعددی بود در نهایت ۵ نفر به عنوان نامزد دریافت جایزه چهره هنر انقلاب معرفی شدند و امروز هم چهره هنر انقلاب خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود.

وی افزود: ما امسال چهره بین المللی هنر انقلاب هم داریم که امروز در فواصل زمانی مختلف خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود. این در حالی است که در طول برنامه امشب مراسم قدردانی دیگری هم داریم که خدمت شما عزیزان معرفی خواهد شد.

پس از صحبت‌های باقری و پخش تصاویری از هنرمندان پیشگام هنر انقلاب یاد و خاطره هنرمندان درگذشته حوزه هنری انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

«بچه زرنگ» برترین رویداد هنر انقلاب شد

در ادامه برنامه هم با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نوبت به معرفی برترین رویداد هنر انقلاب رسید که در این بخش انیمیشن «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری به عنوان پروژه برگزیده معرفی شد.

حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی هم در ادامه این مراسم گفت: اینجا سرزمینی است که مردمانش اهل قیام و جهاد هستند و چه خوب که تعدادی از هنرمندان ارزنده ما با این قیام و مجاهدت وجه همت خود را پیش روی مخاطبان قرار داده‌اند. انسان‌های مجاهدی که تلاطم‌ها و آتش وجودی خود را در قاب هنر روایت کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن ارائه توضیحاتی درباره پیشینه فعالیت هنرمندان انقلاب در عرصه‌های مختلف بیان کرد: این‌ها جلوه و هنرمندان مردمی هستند که در مکتب حضرت روح الله فقط راوی فتح و ظفر نیستند آن‌ها خود با این حقایق نسبت دارند و هنرمندانه و ستودنی حق همه مردم و حق طلبی را روایت می‌کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان صحبت‌های خود از همه هنرمندان فعال در عرصه هنر انقلاب تشکر و قدردانی کرد.

پس از صحبت‌های حجت الاسلام قمی از آریستیداستبان آرناندس گررو معروف به آرس هنرمند کوبایی شاخص عرصه کاریکاتور به پاس تلاش‌های او در ارائه آثار هنری در حوزه محور مقاومت در حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی قدردانی به عمل آمد.

جایزه هنر انقلاب را به صورت بین المللی تعریف کردیم

محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی پس از اجرای این بخش ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری هفته هنر انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف، توضیخ داد: گمان ما بر این است که چهره هنر انقلاب اسلامی باید در یک فرآیند نخبگانی با مشارکت نخبگان فرهنگ و هنر انقلاب انتخاب شود و تلاش ما این بوده که این فرآیند به درست‌ترین شکل ممکن انجام شود.

وی افزود: در نحوه انتخاب چهره هنر انقلاب تغییراتی انجام شده بود که پیش از این در حوزه رسانه به اطلاع اهالی فرهنگ و هنر رسید و من خواهش می‌کنم تا در این فرآیند با نقد خود کمک کنید تا به سمت تعالی در شیوه انتخاب حرکت کنیم. این سنت حسنه باید مایه رشد فرهنگ و هنر ایران اسلامی و هنر انقلاب باشد و فکر می‌کنم با نگاه شما عزیزان چه به صورت غیر عمومی و چه به صورت عمومی در رسانه‌ها این آیین را ارتقا دهیم.

وی افزود: گمان ما بر این است که حضور اهالی فرهنگ و هنر است که می‌تواند امتداد مبارک این اتفاق را رقم بزند. البته علاوه بر فرآیند تغییری که ایجاد شده است امسال توفیق این را داشتیم که دامنه بین المللی هنر انقلاب را هم تعریف کنیم. چرا که معتقدیم انقلاب اسلامی و هنر انقلاب یک پدیده فطری است و فکر می‌کنیم هرکسی که اهل این معنا باشد می‌تواند فطرت پاک خود را پیش روی معارف اسلامی قرار بدهد و می‌تواند منعکس کننده مفاهیم متجلی هنر انقلاب باشد. امسال فرصت بسیار خوبی برای ما بود که بتوانیم جایزه هنر انقلاب را به صورت بین‌المللی تعریف کنیم و امیدوارم در سال‌های بعد ارتقا پیدا کند.

قدردانی از محمدرضا سرشار

قدردانی از محمدرضا سرشار نویسنده پیشکسوت ادبیات کشورمان در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی بخش دیگری از مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب را تشکیل می‌داد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی هم در این بخش از برنامه ضمن تبریک پیروزی اخیر جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی گفت: در این حال و هوا و ایامی که به نام هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده یاد و خاطره شهید مرتضی آوینی را گرامی می‌داریم. امیدوارم به واسطه یاری خداوند نصرت اسلام و مسلمین با پیروزی کامل جبهه مقاومت و برافراشتن پرچم توحید در قدس عزیز سال آینده نماز وحدت را به امامت رهبر عزیزمان در مسجد الاقصی اقامه کنیم. این اتفاق به زودی رخ می‌دهد.

برچسب ها: حوزه هنری
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر قدیمی به کما رفت title
علی‌اکبر طوفان‌پناه بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون به کما رفت.
فیلیمو سریال «حشاشین» را حذف کرد title
پلتفرم «فیلیمو» با گذشت دو روز از ابلاغیه شورای مجوز ساترا مبنی بر ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» به پخش این سریال ادامه می‌داد که سر انجام شامگاه ۱۰ اردیبهشت پخش این سریال را متوقف و از خروجی خود حذف کرد.
کشف میلیارد‌ها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول title
بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.
مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است title
رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه بروز علایم مسمومیت با الکل‌های حاوی متانول زمانبر است، گفت: مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است.
داریوش کاردان: تلویزیون نمی‌بینم، رادیو هم گوش نمی‌دهم title
داریوش کاردان: به همین منظور هم از سال‌ها پیش و به طور ضمنی چندین بار اخطار دادم که این فاصله بین یک طنز فاخر با سطح سلیقه مردم در حال افزایش است و طنز ما روزی به جایی خواهد رسید که اول کوچه بازاری و بعد هم مبتذل شود. من اصلا این فضا را بلد نیستم، نه این که بگویم بد است، شاید هم این طنز‌ها لازم باشد، اما من بلد نیستم. اگر هم بلد باشم حاضر نیستم وارد این فضا شوم
حضور بیش از ۴۰ میلیون نفر ایرانی در اینستا! title
گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.