کد خبر: ۳۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
رئیس پلیس راهور فراجا با اعلام زمان آغاز فرایند افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی در سال جدید، از اعمال این جریمه‌ها به‌صورت هوشمند خبر داد.

مخاطب۲۴- طبق آخرین اخبار داخلی، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام قوانین و شرایط جدید اعمال قانون توسط پلیس راهور از آغاز اعمال افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی از ۲۵ فروردین ماه امسال خبر داد و اظهار کرد حضور فیزیکی ماموران پلیس برای اعمال جریمه از دستور کار خارج شده است و تمامی مراحل، اعم از شناسایی و اعمال جریمه، به‌طور هوشمند خواهد بود.
اعمال جریمه‌های رانندگی به صورت هوشمند

بر اساس تصویب طرح افزایش مبالغ جریمه‌های رانندگی و تخلفات حادثه‌ساز از سوی هیات دولت طی چند روز گذشته و بنا بر شرایط موجود و آمادگی ۱۰۰ درصدی زیرساخت‌های این طرح از سوی پلیس و تمامی سازمان‌های مرتبط در رابطه با این موضوع، از ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ شاهد اعمال این تغییرات در سطح کشور خواهیم بود.
رئیس پلیس راهور در رابطه با شیوه جدید اعمال قانون و بازدارندگی در افزایش نرخ جریمه‌ها در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت:نگاه پلیس و تمامی سازمان‌ها نگاهی بازدارنده درباره تخلفات حادثه‌ساز است و به هیچ وجه منفعت مالی آن مورد نظر نبوده است؛ به همین دلیل هر کدام از تخلفات بر اساس متغیر‌ها و میزان حادثه‌ساز بودن، دستخوش تغییر ارقام شده است تا با این روش بتوانیم در مقابل افراد متخلف ایستاده و از جان و مال شهروندان قانون‌مدار حفاظت کنیم.

همچنین وی افزود:یکی از دلایل وقوع تصادفات، عامل انسانی است و متاسفانه برخی رانندگان به قوانین و مقررات توجه نمی‌کنند و با تخلف، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند که با توجه به عدد کل تخلفات و تصادفات بالای ۸۰ درصد از تخلفات حادثه‌ساز تصادفاتی هستند که منجر به مرگ و جرح می‌شوند.
سردار حسینی در مورد میزان افزایش نرخ جرائم رانندگی نیز ابراز داشت که جدول افزایش نرخ، ۲۵ فروردین از سوی رسانه‌های سمعی و بصری به اطلاع مردم خواهد رسید. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به جمع‌آوری تمامی تجهیزات فیزیکی اعمال جریمه و خروج آن‌ها از دستور کار پلیس راهور، اعلام کرد که تمامی مراحل اعمال جریمه در سال جدید به‌طور هوشمند و بدون دخالت فیزیکی انجام خواهد شد و بر اساس این موضوع، اگر فردی نسبت به اعمال جریمه خود اعتراض داشته باشد می‌تواند در سایت پلیس راهور ۱۲۰ یا با حضور در دفاتر پلیس +۱۰ شکایت خود را ثبت کند تا رسیدگی‌های لازم بر آن اعمال شود.

بیشتر بخوانید

حسینی با اشاره به افزایش مبالغ جریمه‌ها مدعی شد که جریمه برخی تخلفات رانندگی که خطر بیشتری دارند ۴ الی ۵ برابر افزایش می‌یابند. به‌عنوان مثال جریمه سرعت غیر مجاز ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌شود؛ همچنین جریمه رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روان‌گردان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

برچسب ها: پلیس راهور
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.