کد خبر: ۳۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
قیمت رنو ساندرو کارکرده در فروردین ۱۴۰۳ در آستانه ورود به ۱ میلیارد تومان است. در زمان عرضه، مدل صفر کیلومتر آن ۴۰ میلیون تومان بود!

مخاطب۲۴- رنو ساندرو، هاچ‌بک محبوب فرانسوی که در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ توسط پارس خودرو در ایران تولید می‌شد، این روز‌ها با قیمتی نجومی در بازار ایران روبرو شده است. مدل‌های دنده اتوماتیک این خودرو که در زمان عرضه قیمتی حدود ۴۰ میلیون تومانی داشتند، حالا در آستانه رسیدن به ۱ میلیارد تومان هستند.
اولین و مهم‌ترین دلیل رشد چشمگیر قیمت رنو ساندرو کارکرده، توقف تولید آن در ایران است. از سال ۱۳۹۸ به دلیل تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، تولید این خودرو در ایران متوقف شد. در حالی که تقاضا برای این خودرو همچنان بالا بود، عدم عرضه مدل‌های جدید، باعث افزایش قیمت مدل‌های قدیمی شد. دومین دلیل، افزایش قیمت ارز است. بسیاری از قطعات یدکی ساندرو وارداتی هستند و با افزایش قیمت ارز، قیمت این قطعات نیز به شدت بالا رفته است. این موضوع به نوبه خود، باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو و در نتیجه افزایش قیمت آن در بازار شده است.
قیمت رنو ساندرو اتوماتیک کارکرده – فروردین ۱۴۰۳  

مدل کارکرد قیمت (تومان)
۱۳۹۶ ۸۰،۰۰۰ ۸۴۰،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۶ ۸۴،۰۰۰ ۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۷ ۸۰،۰۰۰ ۹۲۵،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۵ ۱۶۰،۰۰۰ ۷۹۰،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۵ ۹۳،۰۰۰ ۸۱۰،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۷ ۱۱۳،۰۰۰ ۹۱۵،۰۰۰،۰۰۰
۱۳۹۶ ۱۰۰،۰۰۰ ۸۸۰،۰۰۰،۰۰۰

در حال حاضر، بازار خودرو ایران با کمبود عرضه مواجه است. این کمبود عرضه، به دلیل مشکلات تولید و همچنین افزایش تقاضا به دلیل تورم و نااطمینانی اقتصادی، به وجود آمده است. کمبود عرضه، عاملی دیگر در افزایش قیمت ساندرو و سایر خودرو‌ها در بازار ایران است.

بیشتر بخوانید

رنو ساندرو به دلیل مزایایی مانند قیمت مناسب (در زمان عرضه)، راندمان بالا، استهلاک کم، خدمات پس از فروش گسترده و فضای داخلی جادار، به یک خودرو محبوب در ایران تبدیل شده بود. این محبوبیت، تقاضا برای این خودرو را بالا نگه داشته و به افزایش قیمت آن دامن زده است. با توجه به شرایط فعلی، بعید به نظر می‌رسد که قیمت ساندرو در کوتاه مدت کاهش یابد. تداوم تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی و کمبود عرضه، عواملی هستند که می‌توانند قیمت این خودرو را در سطوح بالا نگه دارند.

برچسب ها: رنو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
بازیگر جومونگ بعد از ۱۸ سال چه شکلی شده است؟ title
کیم سونگ سو که سال ۲۰۰۶ نقش «تسو» را در سریال جومونگ بازی کرد، اکنون ۵۲ ساله است.
گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن title
مجری زن شبکه سلامت صداوسیما در حالی اجرا می‌کرد که میکروفونش حین اجرا افتاده بود.
چرا بدن‌درد می‌گیریم؟ title
درد عضلانی که قسمت کوچکی از بدن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آن ناحیه از بدن ایجاد می‌شود برای مثال درد بازو‌ها ناشی از بلند کردن جعبه‌ها در طول روز همچنین ممکن است یک آسیب جزئی باشد، مانند کبودی شانه پس از زمین خوردن.
سوپر گل شهاب زاهدی از فاصله ۶۵ متری! title
شهاب‌ زاهدی از میانه زمین خودی با یک شوت دیدنی به گامبا اوساکا گلزنی کرد.
فیلم آموزش الفبا توسط مرحوم سید حسن نیرزاده title
این قصه گوی پیر با لباس بلندی بر تن، کلاهی بر سر و عصایی در دست راوی نمایشی می شد که خودش، هم کارگردانی می کرد و هم به جای تک تک شخصیت های قصه به ایفای نقش ها می پرداخت
مرتب کردن خانه به روش ژاپنی‌ها title
مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیزهایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های مuروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.
ترک خاک ایران برای همیشه؟ title
تصاویری از سارا صوفیانی و همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر شده که گفته می‌شود ایران را برای همیشه ترک کردند
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.