کد خبر: ۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
اخذ میزبانی در لیگ ملت ها بدون شک می‌تواند شانس رسیدن والیبال ایران به مرحله نهایی را چند برابر کند.

به گزارش سرویس ورزشی مخاطب ۲۴ به نقل از  "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران که همچون سال‌های قبل یکی از ۱۶ تیم حاضر در سطح یک لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ خواهد بود، با وجود درخواستی که برای میزبانی این رقابت‌ها داشته، جزو میزبانان اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی نیست.

موانع میزبانی جام جهانی والیبال در ایران




برزیل، کانادا، فیلیپین، بلغارستان، ژاپن و روسیه ۶ کشوری هستند که از سه هفته لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ در دو گروه میزبانی می‌کنند، اما میزبان مرحله نهایی که ۲۹ تیر تا ۲ مرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، هنوز مشخص نشده است.


در این میان، اما عدم میزبانی ایران در شرایطی که چند سال قبل حتی کشورمان دو هفته در ارومیه و اردبیل میزبان این مسابقات بود، جای تامل و بررسی دارد؛ اگرچه از بین ۱۶ تیم حاضر در سطح اول لیگ ملت‌ها فقط این فرصت برای ۵ کشور فراهم شده و حتی یکی از میزبانی‌ها به شکل عجیبی به فیلیپین اعطا شده که اصلا در میان تیم‌های شرکت کننده نیست. گفته می‌شود این تصمیم FIVB در راستای حمایت از والیبال فیلیپین است که در یکی، دو سال اخیر به خاطر مشکلات داخلی با تعلیق هم مواجه شده بود.
تیم ملی والیبال ایران، اما در سال ۱۴۰۱ باید برای برگزاری تمام بازی‌های خود در دور مقدماتی باید به سه کشور سفر کند. ۱۷ تا ۲۲ خرداد مسابقات گروه ایران در برازیلیا برزیل برگزار می‌شود. سپس شاگردان عطایی باید ۳۱ خرداد تا ۵ تیرماه را در بلغارستان سپری کنند و مقابل حریفان خود بایستند و در نهایت در هفته سوم ایران باید به کمیرو روسیه برود و از ۱۴ تا ۱۹ تیرماه برابر رقبا قرار بگیرد.


این یعنی شاگردان بهروز عطایی در فاصله تقریبا ۳۵ روز باید به سه کشور سفر کنند و ۱۵ بازی سخت و سنگین را پشت سر بگذارند. اما فدراسیون ایران پیشنهاد خود را برای برگزاری یک مرحله از رقابت‌ها در تهران یا شهر‌های دیگر ارائه کرده؛ موضوعی که با مخالفت فدراسیون جهانی مواجه شده است.



بدهی ۷۰۰ هزار دلاری بابت حق پخش!
هر سال که مسابقات تیم ملی والیبال از صداوسیمای ایران روی آنتن می‌رود، مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار دلار باید بابت حق پخش به فدراسیون جهانی پرداخت شود. پرداخت نشدن این هزینه‌های دلاری به صورت کامل در سال‌های اخیر برای فدراسیون دردسرساز شده و حالا به کار جایی رسیده که یک بدهی ۷۰۰ هزار دلاری به نام ایران در فدراسیون جهانی به ثبت رسیده است. جدا از این هر کشوری که می‌خواهد برای میزبانی اقدام کند، باید ۱۰۰ هزار دلار به فدراسیون جهانی پرداخت کند که آن هم رقم قابل توجهی برای فدراسیون ایران به شمار می‌رود. بازهم معضل ورود زنان به ورزشگاه
قطعا موضوع دیگری که در بحث میزبانی ایران مطرح می‌شود، مساله زنان تماشاگر است. حضور بانوان در سالن والیبال آزادی چند باری به صورت محدود و کنترل شده در بازی‌های تیم ملی در لیگ ملت‌ها صورت گرفت، اما این مساله همچنان نیاز به رایزنی‌های زیاد و تصمیم گیری در سطح کلان دارد. فدراسیون فوتبال نیز در حال حاضر درگیر همین ماجراست و در تلاش است تا زنان را برای دیدار‌های پیش روی تیم ملی به استادیوم ببرد تا خطری از سوی فیفا تهدیدش نکند.



میزبانی ایران، فعلا دور از دسترس!
با توجه به قوانین فدراسیون جهانی و رقابتی که در سطح جهان برای میزبانی از مسابقات بین المللی والیبال از جمله همین لیگ ملت‌ها بین کشور‌های قدرتمند وجود دارد، شاید بتوان گفت فعلا میزبانی در لیگ ملت‌ها برای ایران دور از دسترس خواهد بود. حتی ممکن است اگر موضوع بدهی بابت حق پخش و مساله ورود زنان به سالن‌ها و البته تحریم‌های بین المللی علیه کشور حل نشود، تا چند سال آینده هم شاهد اعطای میزبانی به فدراسیون والیبال ایران نباشیم.

آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.