کد خبر: ۳۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
قیمت اونس طلا امروز چهارشنبه و تا زمان تدوین این گزارش ۲۱۵۸ دلار معامله شد که نسبت به‌روز قبل ۱۷ دلار ریزش کرده است. فعالان بازار معتقدند که عقب‌گرد قیمت طلای جهانی می‌تواند امروز به ضرر جناح افزایشی بازار سکه عمل کند.

مخاطب 24- روز گذشته ششمین حراج سکه طلا برگزار شد و طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا در این حراج و از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۵ قطعه ربع‌سکه ثبت سفارش شده، ۷۸۳۲ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

همچنین ۴۹۵۸ قطعه نیم‌سکه نیز ثبت سفارش شد که ۳۰۹۵ قطعه با قیمت ۱۹ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان تخصیص داده شد. از مجموع ۶۷۵۵ قطعه تمام سکه ثبت سفارش شده، ۳۰۳۲ قطعه با میانگین ۳۴ میلیون و ۶۸۳ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

آن‌طور که مرکز مبادله اعلام کرده طی شش جلسه حراج سکه طلا در مجموع ۶۸ هزار و ۴۴۱ قطعه سکه به متقاضیان فروخته شد که شامل ۵۷ هزار و ۷۳۱ قطعه ربع‌سکه، ۷۶۷۸ قطعه نیم‌سکه و ۳۰۳۲ تمام سکه است.

بیشتر بخوانید



بررسی‌ها نشان می‌دهد روز گذشته با وجود برگزاری حراج سکه، قیمت سکه امامی صعودی بود. بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی دیروز با در حول‌وحوش ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. البته در بازار پشت خطی قیمت این فلز زردرنگ داخلی به ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

در شرایط کنونی برخی از سکه بازان نسبت به‌احتمال رشد قیمت سکه امیدوارند. این دسته می‌گویند خبر مهم پشت خطی بازار شب گذشته تمدید وضعیت اضطراری آمریکا در قبال ایران بود. اگر این خبر امروز چهارشنبه در بازار مورد توجه قرار گیرد، می‌تواند به بازار نوسان دهد.

البته برخی دیگر هم معتقدند احتمالاً سکه در روز چهارشنبه بااحتیاط روانه بازار خواهند شد. روز گذشته پس از آن که گزارش تورم ایالات متحده چشم‌انداز کاهش سریع نرخ بهره فدرال رزرو را کم‌رنگ کرد آژیر قرمز در بازار طلا به صدا درآمد و فشار فروش در بازار زیاد شد.

به‌عبارت‌دیگر طلا تا ساعت ۱۵:۰۸ به‌وقت شرقی (۱۹۰۸ به‌وقت گرینویچ) با ۱.۴ درصد کاهش به ۲۱۵۳.۰۵ دلار در هر اونس رسید و از رکورد ۲۱۹۴.۹۹ دلاری که در روز جمعه ثبت شده بود، عقب‌نشینی کرد. البته قیمت اونس طلا امروز چهارشنبه در زمان تدوین این گزارش با ۲۱۵۸ دلار معامله شد که نسبت به‌روز قبل ۱۷ دلار ریزش کرده است.

فعالان بازار معتقدند که عقب‌گرد قیمت طلای جهانی می‌تواند امروز به ضرر جناح افزایشی بازار سکه عمل کند. در واقع با این اتفاق سوخت دهی به این دسته از بازیگران افزایشی کم خواهد شد و افزایش قدرت کاهشی‌های بازار محتمل است.

البته برخی هم می‌گویند درصورتی‌که نرخ دلار نزولی نشود این امر ممکن است اثر کاهشی قیمت طلا بر روی سکه را تعدیل کند. در مجموع تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سکه در حال حاضر مرز ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را در پیش دارد؛ اما درصورتی‌که طلا بر روی بازار سکه سایه بیندازد احتمال ریزش قیمت سکه تا محدوده ۳۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان و حتی پله‌های ابتدای کانال ۳۶ میلیون تومان وجود خواهد داشت.
منبع: تجارت نیوز

برچسب ها: سکه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
برگزیده
شهید«حسین امیرعبدالهیان» به روایت تصویر title
شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سانحه هوایی روز گذشته همراه با شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهانش، شهد شهادت نوش کرد تا نخستین شهید وزیر امور خارجه انقلاب اسلامی لقب بگیرد.
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.