کد خبر: ۳۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
حضور و مشارکت مردم در حوزه انتخابیه مسجد لرزاده برای ریختن رای به صندوق‌های دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری حاشیه‌هایی داشت.

مخاطب ۲۴- این شعبه اخذ رای همانند سایر حوزه‌های انتخابیه شهر تهران در ساعت ۸ صبح درهایش را به روی مردم باز کرد.
اکثر رای دهندگان با در دست داشتن کارت ملی یا گواهی‌نامه در صف اخذ رای حضور داشتند و تعداد کمی از مردم با شناسنامه در این حوزه حضور یافتند.
هویت رای دهندگان با دستگاه الکترونیک اثر انگشت احراز و برنامه‌های اخذ رای به آنان تحویل داده می‌شد.
به دلیل اهمیت این شعبه علاوه بر حضور یک ناظر شورای نگهبان سه ناظر دیگر زیر نظر او فعالیت داشتند.
در این شعبه به رغم انتخابات گذشته که لیستی از داوطلبان بر دیوار‌های مسجد نصب می‌شد، در این انتخابات کتابچه‌هایی از نام، نام‌خانوادگی، عکس رنگی چهره، شماره نامزد و خلاصه‌ای از سابقه داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بر روی میز‌ها گذاشته شده بود.
به دلیل قرار گرفتن این مسجد در بافت مذهبی و قدیمی شهر تهران اکثر رای دهندگان در این حوزه انتخابیه از قشر متدین و مذهبی شهر بودند.
در این شعبه سید احسان خاندوزی، اسدالله بادامچیان، سید یاسر جبراییلی، غلامرضا حدادعادل، امیرحسین ثابتی و سید محمد بطحایی رای خود را به صندوق‌های اخذ رای ریختند.
در طول حضور مسوولان و چهره‌های سیاسی در مسجد لرزاده برخی مردم گلایه‌ها و مشکلات‌شان را با صدای بلند مطرح می‌کردند و از آنان درخواست داشتند: «همانطور که مقام و منصب‌شان را از مردم دارند، نیاز‌ها و مشکلات مردم را هم برطرف کنند و صرفا به فکر پر کردن جیب خودشان نباشند.»
حضور دختران و پسران رااولی در این حوزه انتخابیه قابل توجه بود.
با وجود سکونت بالای شهروندان غیرایرانی در محله‌های میدان خراسان و تیردوقلو و قیام، اما به دلیل تاکید وزارت کشور مبنی بر شرط ایرانی‌الاصل بودن رای‌دهندگان هیچ شهروندان غیرایرانی در حوزه انتخابیه مسجد لرزاده دیده نشد.
خبرنگاران و عکاسان و تصویربرداران ایرانی و خارجی به همراه دوربین‌های سیمای جمهوری اسلامی در طول برپایی انتخابات با رای دهندگان و مقامات سیاسی حاضر در این مسجد مصاحبه و گفتگو کردند.
نظم و امنیت این حوزه انتخابیه با درایت ناظران شورای نگهبان و وزارت کشور و مسائل امنیتی این شعبه به دلیل حضور پررنگ پلیس در وضعیت قابل قبولی بود.
با وجود محوطه نسبتا کوچک حیات مسجد لرزاده، نحوه چیدمان صندوق‌های اخذ رای و دستگاه الکترونیک ثبت اثرانگشت و نحوه فعالیت ماموران اخذ رای بر نظم و سرعت رای‌گیری در کمترین ازدحام و شلوغی انجام شد.

برچسب ها: رای
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
تصویر عاشقانه‌ای از پیمان معادی title
پیمان معادی درکنار همسرش فرانک قوانلو تصویری منتشر کرد.
سوزاندن جسد دختر بچه ۱۱ ساله توسط مادرش title
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری مادری که فرزند ۱۱ ساله خود را به قتل رسانده بود، خبر داد.
اهدای خون از خانه ملت! title
اهدای‌خون جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان title
۲۰ شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.
حشاشین ممنوع شد title
طبق دستور شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.
برگزیده
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.