کد خبر: ۳۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
فرشید طالبی:
بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان درباره شکست این تیم برابر تیم الهلال عربستان و حذف از لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

مخاطب 24- فرشید طالبی بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان درباره شکست این تیم اصفهانی برای تیم الهلال عربستان و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: پیش بینی می‌شد که سپاهان بازی خیلی سختی در مقابل تیم پرمهره و پرامکانات الهلال در پیش خواهد داشت، منتهی بازیکنان به خاطر سبک بازی عالی خود هوادارانشان را شگفت زده کردند و خیلی خوب شروع کردند و ادامه دادند. حتی در نیمه دوم شرایط به صورتی بود که سپاهان تیم قابلی نشان داد. ۲ مرتبه سپاهان اسیر کم تجربگی بازیکنان باتجربه خودش شد و متاسفانه این موضوع گریبان این تیم را گرفت. به نظرم الهلال بعد از دریافت گل خیلی پرآشوب شده بود و سپاهان می‌توانست حتی گل دوم هم بزند، اما منتهی مراتب یک اتفاق گریبان این تیم را گرفت و شیرازه این تیم از هم پاشیده شد.

او افزود: فوتبال بازی کردن با ۱۱ نفر برابر تیم الهلال کار مشکلی هست که سپاهان داشت این کار را به نحو احسن انجام می‌داد و اگر در خانه الهلال ۱۰ نفره شوید محکوم به نوشیدن زهر هستید مگر اینکه شرایط خاصی برایتان به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید



طالبی درباره اینکه در بازی برگشت هم سپاهان ۱۰ نفره شد و نتیجه بازی را به الهلال واگذار کرد، گفت: این اتفاقات ممکن است در صدم ثانیه برای هر فوتبالیستی بیفتد و مسئله طبیعی است. من دانشگر را جزو بازیکنان خوب سپاهان می‌دانم، اما متاسفانه در جایی خطا صورت گرفت که اصلا لازم نبود. در این بازی اگر مدافع سپاهان می‌خواست خطایی بر روی بازیکن الهلال انجام بدهد باید پشت به دروازه خطا می‌کرد. تیم الهلال بعد از ۱۰ نفره شدن سپاهان را زیر و رو کرد و سپاهانی‌ها عملا دست به خودکشی زدند. هر اتفاقی ممکن است برای هر بازیکنی رخ بدهد، اما تکرار مکررات نشان می‌دهد که بازیکنان از تمرکز کافی برخوردار نیستند. متاسفانه عدم تمرکز باعث شده بود که بر کیفیت فنی بازیکنان تاثیر بگذارد. به نظرم در ۷۰ دقیقه بازی حتی مدافعان سپاهان هم ایده آل بازی کردند، اما منتهی نباید بازیکن اشتباه کند.

او افزود: اشتباه کردن جلوی تیم‌هایی همانند الهلال خطرناک است و دیدید که ورق بازی طوری برگشت که بد بینانه‌ترین هوادار سپاهان هم فکر نمی‌کرد چنین بلایی به سر این تیم بیفتد. واقعا سپاهان داشت روز خوبی را پشت سرمی گذاشت، اما تفاوت ستاره‌ها اینجا مشخص شد. ستاره‌های الهلال نشان دادند که هر لحظه می‌توانند ورق بازی را به نفع خود برگردانند.

طالبی درباره علت ناکامی‌های نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: ما چیزی را نکاشتیم که بخواهیم برداشت کنیم. عربستان ۳ نماینده در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا دارد و این نشان می‌دهد که فوتبال جای بهانه و گرفتن امتیازات لحظه‌ای نیست و شما محکوم به برنامه ریزی، داشتن نگرش حرفه‌ای هستید. بازیکنان باید حرفه‌ای فکر کنند. عدم حرفه‌ای گری را در فوتبالمان می‌بینیم. اگر اتفاقاتی در فوتبالمان رخ می‌دهد درگیر لحظات است و به نظرم آنی و زودگذر هست، چون ثباتی در آن وجود ندارد. بازیکنان ما در بازی با الهلال با غیرت خود تا دقیقه ۷۰ خوب بازی کردند، اما این‌ها لحظه‌ای است و فایده‌ای ندارد. وقتی در کوران مسابقات مهمی همانند لیگ قهرمانان آسیا، آقا یان در خواب سقف ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیاردی برای تیم‌ها تعیین می‌کنند در مقابل تیم‌هایی که دارند هزاران میلیارد خرج بازیکنان خود می‌کنند.

او افزود: همه کشور‌ها برای توسعه و پیشرفت فوتبال خود دست به اقدامات بنیادین و عالی می‌زنند، اما مسئولان فوتبال ما تصمیماتی می‌گیرند که فوق العاده تخریب کننده است و تمام عواقبش هم شامل حال ما شد. می‌بینید که در لیگ قهرمانان آسیا هیچ تیم ایرانی در مرحله بعدی حضور ندارد و ۳ تیم عربستانی در مرحله بعدی حاضر هستند. تیم ملی قطر با قدرت انسانی یک صدم ایران برای دومین بار متوالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد و ما کماکان در اینجا اسیر توهمات و خود پسندی‌های خود در این ورزش هستیم و این می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: باشگاه سپاهان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.