کد خبر: ۳۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
در حالی قیمت خودرو‌های گروه بهمن شامل فیدلیتی و دیگنیتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته که بررسی‌ها از شورای رقابت، وزارت صمت و سازمان حمایت حاکی است، ظاهرا مجوز افزایش قیمت به این خودروساز داده شده است.

مخاطب 24- در پی افزایش ناگهانی و بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های فیدلیتی و دیگنیتی از گروه خودروسازی بهمن موتور، خریداران این خودرو‌های سواری با اعتراض در صدد پیگیری این تغییرات قیمتی هستند.
تسنیم در گزارشی نوشت:مقایسه قیمت عرضه این خودرو در بهمن ماه امسال نسبت به آبان حاکی از آن است که قیمت فیدلیتی پرایم تیپ یک در بهمن ماه نسبت به آبان ماه ۲.۰۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال و قیمت فیدلیتی پرایم تیپ ۲ نیز ۱.۸۶۵.۰۰۰.۰۰۰ افزایش یافته است.

شورای رقابت مجوز افزایش قیمت خودرو‌های مونتاژی را نداده است

یک مقام مسئول در شورای رقابت مدعی شده است”هیچ مجوز افزایش قیمتی به خودروسازان داخلی و مونتاژی داده نشده و قیمت‌گذاری خودرو نیز همچنان براساس مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت انجام می‌شود. ”

در عین حال کسب اطلاع از سازمان حمایت و وزارت صمت در مورد این تغییر قیمتی نشان می‌دهد: براساس بند ۳ مصوبه ۵۰ کارگروه خودرو شورای رقابت مورخ ۷ آذر ۱۴۰۲ درخصوص بررسی مجدد قیمت تمام شده خودرو‌های مونتاژی از محل تغییر منبع ارز و استفاده از ارز صادراتی عنوان شده است که با تغییر نرخ ارز محاسبه قیمتی مجدد انجام شود.

براساس این بند” درخواست برخی شرکت‌های مونتاژی مبنی بر تغییر منبع تامین ارز و استفاده از ارز حاصل از صادارت در قیمت تمام شده و بررسی مجدد قیمت‌ها در جلسه مطرح و مقرر گردید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نسبت به بررسی اقدام و نتیجه به کارگروه اعلام گردد.

وزارت صمت مجوز تغییر قیمت محصولات مونتاژی را صادر کرده است

بر همین اساس از وزارت صمت و سازمان حمایت حکایت از آن دارد که سازمان حمایت مطابق همین مصوبه کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی قیمت تعدادی از خودرو‌های مونتاژی را بنا بر درخواست شرکت‌ها انجام داده و در نهایت وزارت صمت مجوز تغییر قیمتی محصولات را برای این شرکت‌ها صادر کرده است.
خودرو‌های مونتاژی با مجوز رسمی گران شدند + سند
گروه بهمن در همین ارتباط عنوان کرده است:
مجوز منطقی‌سازی قیمت‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده تولید صادر شده است، از آخرین قیمت‌گذاری شورای رقابت، همه عوامل تولید افزایش قیمت داشته‌اند که بدیهی است این حقیقت بر قیمت تمام شده تولید خودرو اثرگذار خواهد بود، در ادامه روشن است این شرکت مانند گذشته تابع قوانین و مقررات بوده و بدون مجوز از وزارت صمت افزایشی قیمتی نخواهد داشت و شرکت بهمن موتور تنها مخاطب این مجوز نخواهد بود و مرجع صادر کننده در این مجوز امکان انتشار آن را دارد.


منبع: تسنیم

برچسب ها: قیمت خودرو
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
واکنش مورینیو به رابطه مربی سپاهان و شیدا مقصودلو title
سردار آزمون در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خاطره جالبی از مورینیو تعریف کرد.
شیدا مقصودلو کیست؟ title
در ادامه بیوگرافی شیدا مقصودلو، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و همسر خارجی اش ژوزه مورایس، مورد بررسی قرار خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران title
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از انهدام باند چهارنفره‌ای که به سرکردگی یک خواهر و برادر اقدام به قاپ‌زنی و سرقت موتورسیکلت در نقاط مختلف تهران کرده بودند، خبر داد.
بالاخره هر روز قهوه بخوریم یا نه؟ title
اگر شما یکی از افرادی هستید که هر روز قهوه می‌نوشید و به این فکر می‌کنید که این عادت چه بلایی سر بدن شما می‌آورد، به خواندن ادامه دهید تا در مورد این موضوع مهم بیشتر بدانید.
آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ title
هر یک از ما برای خواب به شکل و مدل خاص خود عادت داریم. آیا واقعاً مهم است که به کدام سمت بخوابیم؟ آیا دلایل علمی در این زمینه وجود دارد؟
حرارت تلفن همراه موجب ناباروری مردان می‌شود؟ title
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حرارت تلفن همراه موجب ناباروری در مردان می‌شود.
همه چیز درباره طلاق احسان وسولماز، زوج عاشق ماه عسل title
زن و شوهر عاشق برنامه ماه عسل احسان علیخانی هم بعد از ۱۵ سال طلاق گرفتند.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.