کد خبر: ۳۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
نتایج یک کارآزمایی جدید نشان داد درمانی جدید برای نوعی نادر از سرطان کودکان‌ــ که ترکیبی از داروهای ضدتومور و شیمی‌درمانی است‌ــ احتمال [بهبودی] بیماران را افزایش می‌دهد.

مخاطب 24- این روش نوروبلاستوما، شکلی نادر از سرطان را که در سلول‌های عصبی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهد.

واحد کارآزمایی‌های بالینی مرکز پژوهش سرطان بریتانیا در دانشگاه بیرمنگام پی برد که ترکیب دارو‌های مهارکننده رگ‌زایی که مانع تشکیل رگ‌های خونی در تومور‌ها می‌شود، با دارو‌های مختلف شیمی‌درمانی، به کوچک‌تر شدن تومور در جوانان منجر می‌شود.

به گفته پژوهشگران، حدود ۲۶ درصد از افرادی که با بواسیزوماب درمان شدند، بهبود یافتند، اما بهبودی گروه کنترل ۱۸ درصد بود.

در افرادی که این دارو را مصرف کردند، میزان بقای یک ساله بدون پیشرفت [بیماری]نیز بهتر بود.

این یافته‌ها که در نشریه کلینکال انکولوژی منتشر شد، نشان می‌دهد ۱۶۰ فرد جوان یک تا ۲۱ ساله از ۴۳ بیمارستان در ۱۱ کشور اروپایی تصادفی انتخاب شدند و به نیمی از آن‌ها افزون بر درمان‌های متداول، داروی ضدرگ‌زایی به نام بواسیزوماب داده شد.

والدین عبدالله میر، دانش‌آموز اهل بیرمنگام که بعد از تشخیص سرطانی نادر در سال ۲۰۱۷ به او گفته شده بود احتمال کمی دارد زنده بماند، می‌گویند بعد از بی‌نتیجه ماندن دو دوره مختلف [مصرف]دارو‌های شیمی‌درمانی، او زندگی اش را به این کارآزمایی بالینی مدیون است.

بشری میر، مادرش، گفت: «این آخرین امید ما بود. ناامید شده بودیم، چون دو شیمی درمانی مفصل انجام داده بود که اصلا تومورهایش را کوچک نکرده بودند.»

«چاره دیگری نبود؛ برای همین ثبت‌نام کردیم و تصورمان این بود که حتی اگر [این کار]فایده‌ای برای عبدالله نداشته نباشد، شاید بتواند به فرد دیگری کمک کند.»

عبدالله ۱۰ ساله اکنون بعد از هشت ماه درمان، یک فوتبالیست مشتاق و طرفدار منچستر یونایتد است و در مدرسه ابتدایی فناوری شرلندز در سندول درس می‌خواند.

سایمون گیتس، پروفسور آمار زیستی و کارآزمایی‌های بالینی دانشگاه بیرمنگام‌ــ و نویسنده ارشد این مقاله گفت که این کارآزمایی «نتایج بسیار جالبی» داشت.

او افزود: «امیدواریم این نتایج ما را به یافتن درمان‌هایی برای کودکان مبتلا به نوروبلاستوما نزدیک‌تر کند.»

«در حال حاضر، نتایج [درمانی]برای کودکان مبتلا به این سرطان وحشتناک، بسیار ضعیف است و بنابراین حتی افزایش‌های به نظر ناچیز در احتمال کاهش حجم تومور‌های بیمار اهمیت دارد.»

دکتر لورا دنیلسون، مدیر پژوهش کودکان و جوانان در مرکز پژوهش سرطان بریتانیا که بخشی از تامین مالی این کارآزمایی را به عهده داشت، گفت: «این پیشرفت‌های تدریجی در درمان بیماران مبتلا به سرطان بسیار مهم‌اند و دیدن اینکه معیار مراقبت در سراسر بریتانیا هم‌اکنون برپایه این نتایج به‌روزرسانی شده و گزینه‌های درمانی بیشتری در اختیار کودکان مبتلا به نوروبلاستوما می‌گذارد، فوق‌العاده است.»

«ضمن آنکه برای دستیابی به بقای بیشتر و [حفظ]طولانی‌تر کیفیت زندگی برای کودکان مبتلا به نوروبلاستوما هنوز باید کار‌های بیشتری انجام شود، این کارآزمایی به هموار کردن مسیر برای مطالعه درک بهتر زیست‌شناسی این بیماری و تلاش‌های بیشتر برای بهبود نتایج کمک می‌کند.»

 

منبع: ایندپندنت فارسی

برچسب ها: سرطان
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
کدام بیماران کاندید پیوند عضو می توانند باشند؟ title
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با بیان این که در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در کشور نیازمند دریافت عضو پیوندی هستند، گفت: هر سال ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ عضو قابل پیوند به دلیل عدم رضایت خانواده‌های افراد دچار مرگ مغزی به خاک سپرده می‌شود.
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.