کد خبر: ۳۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
هوش مصنوعی در سال 2023 ظهور کرد؛
چگونه مهمترین اخبار سال گذشته را جمع بندی کنیم؟ پاسخ واضح در سال ۲۰۲۳ استفاده از هوش مصنوعی است. با این پیش‌زمینه، از Open AI ChatGPT و Google's Bard (دو تا از محبوب‌ترین ابزار‌های مولد هوش مصنوعی) خواستم که این کار را برای من انجام دهند.

مخاطب 24- پاسخ‌های آن‌ها قدرت هوش مصنوعی را نشان می‌دهد، اما چیز‌هایی را نیز نشان می‌دهد که هنوز هم از نظر استاندارد‌های سرمقاله رویترز و در مقایسه با ویراستاران انسانی، پائین است.
ChatGPT قبل از اینکه یک سناریوی فرضی بر اساس روند‌ها و موضوعات فعلی به من ارائه دهد مستقیما گفت که "من به عنوان یک هوش مصنوعی، به رویداد‌های جاری دسترسی سریع نداشته و همچنین به اینترنت برای اطلاع از رویداد‌های خاص سال ۲۰۲۳ دسترسی ندارم. " بهترین سناریویی که توانست ChatGPT ارائه کند شامل موافقت جامعه جهانی با «مجموعه‌ای رادیکال و جامع از اقدامات برای کاهش قابل توجه انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰» بود، دانشمندان با موفقیت آزمایشات بالینی فاز نهایی یک واکسن سرطان ناشناس را به پایان رساندند، و سازمان ملل متحد برای پایان دادن به چند تنش ژئوپلیتیکی در یک منطقه نامشخص از جهان به توافق رسید.

گوگل بارد کمک‌کننده‌تر و دقیق‌تر بود و خلاصه‌ای از اخبار جنگ روسیه و اوکراین را به من ارائه داد (اگرچه کمی نامشخص بود که جنگ در چه سالی شروع شد)، همچنین چه اتفاقی برای اقتصاد جهانی افتاد و جزئیات پیشرفت‌های فناوری، از جمله هوش مصنوعی و ویرایش ژن. اما نتوانست اطلاعاتی راجع به جنگ بین حماس و اسرائیل ارائه کند.

اما حتی اگر هوش مصنوعی هنوز نتواند با یک روزنامه‌نگار برابری کند، ظهور این فناوری در سال ۲۰۲۳ نوید (یا تهدید، بسته به دیدگاه شما) تغییر عمیقی در نحوه عملکرد انسان‌ها داد و قیمت سهام شرکت‌هایی را که این وعده را پذیرفتند، افزایش داد. در سال ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت بیشتر و اخبار بیشتر در مورد تنظیم کننده‌هایی را داشته باشید که به دنبال هوش مصنوعی هستند.
سال آینده نیز با گلوله و برگه رای تعریف می‌شود.

در ماه اکتبر (مهر)، شبه نظامیان حماس به اسرائیل حمله کردند و حدود ۱۲۰۰ غیرنظامی را کشتند و حدود ۲۴۰ نفر دیگر را به اسارت گرفتند. این حمله غافلگیرانه (مرگبارترین روز در تاریخ اسرائیل) منجر به آغاز یک عملیات تلافی جویانه شد. اسرائیل هفته‌ها به حماس و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در غزه حمله کرده است، دستور داد تا بیش از یک میلیون نفر در این منطقه کوچک جابجا شوند و به گفته وزارت بهداشت غزه که تحت مدیریت حماس است، بیش از ۱۴۰۰۰ فلسطینی از جمله ۵۰۰۰ کودک را به قتل رسانده است.
توقف چند روزه جنگ در اواخر نوامبر (آبان) برای اجازه دادن به حماس برای بازگرداندن تعدادی از گروگان‌های اسرائیلی و اسرائیل برای بازگرداندن تعدادی از اسرای فلسطینی به غزه، پایان یافت و به نظر می‌رسد جنگ به سال ۲۰۲۴ کشیده شود.


بیشتر بخوانید


درگیری در اوکراین نیز هیچ نشانه‌ای از کند شدن را نشان نمی‌دهد. نیرو‌های روسیه و اوکراین به نبرد در شرق و جنوب اوکراین ادامه می‌دهند، اما تحرک هر دو طرف تقریباً متوقف شده است. کلید هر تغییری در این بن بست به همان اندازه در واشنگتن و بروکسل (و تمایل غرب برای ادامه کمک به اوکراین) نهفته است که در مسکو و کیف.

امسال نیز سالی بود که مبارزات اقتصادی ایالات متحده با چین بدتر شد، حتی زمانی که پکن و واشنگتن تلاش کردند روابط بین دو کشور را بهبود بخشند. در سال ۲۰۲۴، این تلاش‌ها و حتی احتمال تهاجم چین به تایوان، بر آنچه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اتفاق می‌افتد، بستگی خواهد داشت. دور دوم ریاست جمهوری دونالد ترامپ همه چیز را دوباره به هوا خواهد انداخت و از آن جمله آینده دموکراسی در ایالات متحده!
انتخابات ایالات متحده مهمترین و تعیین کننده‌ترین رویداد سیاسی سال آینده خواهد بود، چه در داخل و چه در خارج از کشور. اما داستان‌های مهم دیگری نیز از اتاق‌های رای گیری در سراسر جهان پدیدار خواهد شد.
بیش از ۹۰۰ میلیون نفر از واجدین شرایط در هند سرنوشت سیاسی نخست وزیر نارندرا مودی را در بهار آینده تعیین خواهند کرد. مکزیک ممکن است سنت ماچیزم را کنار بگذارد و کلودیا شینبام، شهردار مکزیکو سیتی را به عنوان اولین رئیس جمهور زن خود انتخاب کند. رقابتی کمتر رقابتی در روسیه در حال شکل گیری است، جایی که ولادیمیر پوتین به دنبال یک دوره شش ساله دیگر در قدرت است و او را در قلمرو سلطنت طولانی جوزف استالین بر کشور قرار می‌دهد.
متوجه شده اید که داستان‌های پایان سال ما به طیفی از سؤالات مهم برای سال ۲۰۲۴ مربوط می‌شود. آینده سقط جنین و حقوق باروری در ایالات متحده چیست؟ آیا تورم در سراسر جهان متوقف خواهد شد؟ آیا دارو‌های کاهش وزن اپیدمی چاقی را معکوس خواهند کرد؟ آیا قدرت تیلور سوئیفت می‌تواند حتی بیشتر شود؟

مانند بسیاری از اتاق‌های خبر، رویترز در حال آزمایش این است که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به این خبرگزاری در تهیه، تولید و ارائه خبر کمک کند. اما روزنامه نگاری کلاسیک رویترز از سوی خبرنگارانش در سراسر جهان ادامه خواهد یافت و اخبار مهم را بدون ترس یا لطف پوشش خواهد داد.


منبع: رویترز
ترجمه: سلیم حیدری

برچسب ها: هوش مصنوعی
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
دستگیر ­مامور قلابی در شمال پایتخت title
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک مامور قلابی خبر داد.
جشن تولد ۶۵ سالگی ایرج طهماسب title
ایرج طهماسب مجری مشهور و پرطرفدار کشورمان می‌باشد ۶۵ ساله شد.
بوی بد دهان را با این روش از بین ببرید title
هل، یک چاشنی خوش عطر و بو با خواص فوق‌العاده است و امروزه پای ثابت ادویه‌های مصرفیِ میلیون‌ها آشپز در سراسر جهان شده است.
محققان چینی مغز را پس از انجماد زنده کردند title
طبق خبری که به داستان‌های علمی-تخیلی شباهت دارد، احتمالاً راهی وجود داشته باشد که بتوان بافت مغز منجمد را بدون آسیب احیا کرد. دانشمندان چینی یک معجون شیمیایی جدید ساخته‌اند که اجازه می‌دهد بافت مغز بعد از انجماد دوباره عملکرد خود را بازیابد.
برگزیده
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.