کد خبر: ۳۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
نقد جدی که در حال حاضر مطرح است این است افرادی که از سال ۸۰-۸۵ مبالغی جهت حج عمره مفرده پرداخت کرده‌اند باید مبالغ هنگفتی پرداخت کنند تا به سفر زیارتی خانه خدا مشرف شوند.

مخاطب 24- مادر بزرگی سال‌ها پیش به امیدی که تا توانی جسمی و قوتی دارد بتواند به سفر زیارتی و معنوی برای شرکت در مراسم حج عمره اعزام شود ثبت نام کرد، ولی به دلایل شرایط سیاسی و کشوری راه رفتن به حج عمره برای او و سایر افرادی که ثبت نام کرده اند با اندوخته کمی که در آن زمان پس انداز کرده بود بسته شد و حالا بعد از گذشتن ۱۰ – ۱۵ سال امسال که مجوز سفر‌ها صادر شده با قیمتی نجومی ۴۰ تا ۴۵ میلیون مواجه شده است و آیا بعد از گذشت این مدت این مبلغ از طریق یک مامان بزرگ یا پدر بزرگ بازنشسته و سالخورده چقدر از بازنشستگی حقوق می‌گیرد که بتواند این مبلغ هنگفت را برای اعزام به حج عمره پرداخت کند؟!

در ادامه با احمد راستیه هفشجانی عضو کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص مبالغ درخواستی برای اعزام به سفر حج عمره گفت: نقد جدی که در حال حاضر مطرح است این است افرادی که از سال ۸۰-۸۵ مبالغی جهت حج عمره مفرده پرداخت کرده‌اند باید مبالغ هنگفتی پرداخت کنند تا به سفر زیارتی خانه خدا مشرف شوند. اگر افرادی که در سال‌های مذکور دو میلیون تومان برای فیش واریز کرده اند باید با شاخص بانک مرکزی و تورم مستمر این سال‌ها محاسبه شود و نسبت به واقعی پیش بینی کردن ارزش قیش ثبت نام شده سال ۸۵ یا ۸۰ تجدید نظر می‌شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس یازدهم شوارای اسلامی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم این امر نیاز به یک بازنگری جدی دارد و امروز باید سازمان بازرسی ورود کند و علت عدم پیش‌بینی افزایش شاخص تورم در طول این ۱۵ سال را پرداختی زایران خانه خدا محاسبه و رصد شود. همچنین سازمان حج و زیارت باید پاسخگوی فعل دستگاه‌هایی باشد که در این خصوص کوتاهی کرده اند. خود سازمان حج و زیارت مکلف است نسبت به تنظیم آیین نامه برای محاسبه دقیق ارزش افزوده واریزی زایران خانه خدا اقدام بکند و البته در این صورت اگر ترک فعلی صورت گرفته است سازمان بازرسی حتما باید ورود کند و برخورد کند.
در ادامه جواد نیک بین و نماینده مردم کاشمر گفت: در زمینه قیمت‌های زیادی که جهت تشرف به حج عمره در نظر گرفته شده است سازمان حج و زیارت باید پاسخگو باشد.
او ادامه داد: باید سازمان حج سود روزشمار را محاسبه کرده و از میزان پرداختی حج گذران کم شود.
مهامی یکی از کسانی که دارای فیش حج عمره است در خصوص مبلغ ۴۰ تا ۴۵ میلیونی که باید برای این سفر معنوی و روحانی به کاروان‌ها باید پرداخت کرد گفت: در سال‌های گذشته زمانی که تاخیری در ارسال زایران پیش می‌آمد به شکل کاملا منطقی واریزی انجام شده نسبت به سال‌هایی که از آن گذاشته بود محاسبه میشد و با پرداخت مبلغ نه خیلی زیاد به راحتی اعزام می‌شدیدم.

او ادامه داد: این دفعه با قیمتی بسیار نجومی مواجه شده ایم که اصلاً قابل درک نیست چرا که اصلا از میزان ودیعه‌ی اولیه ثبت نامی که پرداخت کرده بودیم نه سودی محاسبه شده است و نه مبالغ کاهش یافته است.
مهامی در پایان خاطرنشان کرد: البته ثبت نام برای افرادی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستن به نسبت مبلغ بالایی نیست؛ و با توجه به خدمات و امکانات عربستان این قشر استقبال کرده‌اند.

برچسب ها: حج عمره
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
محل های مورد جستجو پهپاد دید در شب آکینجی ترکیه title
بررسی سایت راداری فلایت ۲۴ حاکی از ورود پهپاد آکینجی (AKINCI۰۱) ترکیه که به تجهیزات دید در شب مجهز است به آسمان ایران دارد.
ویدئو| مهدی کوشکی برای بار چهارم ازدواج کرد title
مهدی کوشکی با انتشار ویدئویی از ازدواجش با محیا مهدی‌زاده بازیگر تئاتر خبر داد
عکس آسانسوری آقای مجری! title
سلفی آسانسوری ایرج طهماست با دخترش در شب تولدش
استایل آیشواریا رای سوژه خنده شد! title
استایل آیشواریا رای، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن سوژه خنده شده است.
توضیحات جدید قوه قضاییه درباره تتلو title
قوه قضاییه می‌گوید در جریان روند بررسی پرونده امیرحسین مقصودلو در محاکم استان تهران هیچ فردی یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرد و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای تتلو تشکیل نشد
حکم مجازات تتلو صادر شد؟ title
حکم ‌مجازات ‌تتلو ‌از سوی قاضی دادگاه انقلاب تهران صادر شد. بر اساس این حکم، تتلو‌ به زندان و مجازات تبعی محکوم شده است.
همسر سابق ریحانه پارسا با چه کسی ازدواج کرد؟ title
مهدی کوشکی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش، از ازدواج خود با محیا مهدی‌زاده خبر داد.
برگزیده
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص سانحه بالگرد رئیس جمهور title
علیرغم شرایط نامساعد جوی و محیطی، تلاش‌ها برای رسیدن گروه‌های پُرتلاش امدادی به محل حادثه همچنان با جدیت و امیدوارانه ادامه دارد.
برگزاری جلسه فوق‌العاده دولت برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور title
جلسه فوق العاده هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت آیت‌الله رئیسی برگزار شد.
استوری عاشقانه داماد سینمای ایران title
سپند امیرسلیمانی در تازه‌ترین استوری خود، تصویری به همراه همسرش، مونا کرمی منتشر کرد.
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.