کد خبر: ۳۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
مخاطب ۲۴ بررسی میکنید
دختران کار سرزمین مان نیازمند حمایت بیشتر به لحاظ مالی و فرهنگی هستند و در این خصوص فرد یا افرادی که به آن ها نمی توان لقب انسان را داد از آن ها سو استفاده جنسی و یا جسمی می کنند و این دخترکان را وارد بازی های بزرگتر ها می کنند

مخاطب ۲۴- دختران کار سرزمین مان نیازمند حمایت بیشتر به لحاظ مالی و فرهنگی هستند و در این خصوص فرد یا افرادی که به آن‌ها نمی‌توان لقب انسان را داد از آن‌ها سو استفاده جنسی و یا جسمی می‌کنند و این دخترکان را وارد بازی‌های بزرگتر‌ها می‌کنند و ضربات سنگینی بر روح و جسم شان وارد می‌کنند که شاید سال‌ها و یا حتی تا آخر عمر بار سنگین آن اذیت و ازارو ضربه‌های روحی را بر تن خود احساس می‌کنند.
حسن لطفی نماینده حوزه انتخابیه همدان (رزن) گفت: دخترانی که به عنوان دختران کار مطرح می‌شوند به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند که یک دسته عبارت اند از افرادی که به دلیل فقر مالی مجبور به کار می‌شوند و راه چاره دیگری برای پول درآوردن برای خود و خانواده را ندارند، دسته دوم به دلیل فقر فرهنگی مجبور به کار در خیابان‌ها می‌شوند وی ادامه داد: دسته سوم هم افرادی هستند که اسیر باند و مافیا و افراد پشت پرده‌ای هستند که می‌آیند و از این دختران سو استفاده می‌کنند.
این عضو کمسیون اجتماعی در ادامه گفت: ما هم برای هر یک از این دسته‌ها تعاریف جداگانه داریم.
وی افزود: برای سر و سامان دادن به این سه بخش هم کار‌های جداگانه‌ای باید انجام داد مثلاً با دسته اول که با فقر مالی مواجه هستند و به این خاطر مجبور به کار در خیابان شده اند و احتمال سو استفاده از آن کودکان می‌رود باید توسط منابع مالی از این گروه حمایت کنیم.
لطفی در خصوص حمایت از دسته دوم گفت: برای دسته دوم بهتر است قبل از این که به فقر فرهنگی دچار شوند با فعال کردن مراکز فرهنگی کشور و در اختیار گذاشتن اطلاعات و آگاهی لازم به این قشر آن‌ها را از صدمات جبران ناپذیر که به جسم و روان آن‌ها وارد می‌شود آگاه کرد.
این عضو کمسیون اجتماعی مجلس در رابطه با گروه سوم که خطرناک‌تر هستند گفت: مافیا و دست‌های پشت پرده که از این دختران سو استفاده و بهره کشی جنسی می‌کنند متفاوت‌تر از دو دسته قبل باید برخورد کرد.
وی ادامه داد: با دادن اطلاعات کافی و قبل از این که از جسم این دخترکان سو استفاده شود آگاهی کامل و کافی را به آن‌ها به هر طریق ممکن منتقل کرد. چرا که درمان بعد از آسیب دیدن این قشر بسیار سخت‌تر از پیشگیری از آن است. چرا که مافیا از صداقت، عاطفه و مهربانی آن‌ها سو استفاده می‌کنند و به همین منظور باید با آن‌ها با اشد مجازات برخورد کرد و به این طریق راه را برای افراد دیگری که به فکر دست درازی به این قشر هستند کوتاه کرد.
وی خاطر نشان کرد: برای برخورد با هر یک از این سه دسته باید با راهکار علمی و مطالعه شده برخورد کرد.
لطفی گفت: در خصوص تعداد دختران کار که دچار آسیب شده اند اطلاعات و آمار دقیقی در اختیار ندارم، ولی به این امر واقف هستم چه این موارد واقعیت‌های جامعه ما هستند.
وی ادامه داد: مجلس در خصوص برخورد با دست‌های پشت پرده و افرادی که از این دختران بهره کشی می‌کنند قانون به اندازه کافی دارد و مجلس نیز به لحاظ قانون گذاری هیچ مشکلی ندارد.
نماینده رزن در پایان گفت: مشکل ما در بخش اجرای قانون است و این که باید به دنبال راه حل مشکل در بخش اجرایی کشور باشیم.
در ادامه بررسی آسیب‌هایی که متوجه دختران کار می‌شود به سراغ خانم مرضیه قربانی جامعه شناس رفتیم و نظر وی را در خصوص دخترکان کار جویا شدیم.
مرضیه قربانی گفت: در برخی از خانواده‌ها که علم و اطلاعات کافی در خصوص فرزند پروری ندارند و فقط اقدام به فرزندآوری می‌کنند باید توسط مراکز مشاوره به این اقشار کمک و آموزش‌های بیشتری داده شود.
وی ادامه داد: دختری که در خانواده‌ای با پدر و مادری معتاد زندگی می‌کند چطور می‌تواند در جامعه به خوبی از خودش محافظت کند؟
قربانی افزود: دخترانی که در سر چهار راه مشغول کار هستند (فال، گل و یا مواردی از این دست می‌فروشند). حتی از دست رنج خود نیز سود به حقی به دست نمی‌آورند چرا که علاوه بر دست درازی به جسم این دختران به کارکرد آن‌ها نیز دست درازی می‌کنند و حق شأن را نمی‌دهند.
این جامعه شناس در پایان خاطرنشان کرد: برای داشتن مادران آگاه آینده باید به فکر آموزش و پرورش دختران امروز باشیم.

برچسب ها: مصاحبه
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.